Kia Ceed 2008 1.6crdi 66kw - 2 x nepresiel EK

Diskusia ohľadne vozidiel značky KIA

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

MaTToS
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 28.08.2011 12:12
Zdieľať na Facebook

Kia Ceed 2008 1.6crdi 66kw - 2 x nepresiel EK

Príspevok od používateľa MaTToS »

Ahojte, bojujem na STK s Emisiami; auto 134 000km EURO4 a nikdy nemalo DPF, EGR ventil vyčistený a funkčný, lambdy podľa diagnostiky v poriadku a vstreky tiež(vyberané a merané v BOSCH servise neboli takže iba údaj z RJ), zaznamenané chyby nie sú žiadne ani historické, auto počas jazdy nedymí, pri akcelerácii počas dňa nieje rovnako vidieť žiadny dym a v noci keď zamnou svieti auto tak len jemné zadymenie za autom a priemerná spotreba je 5l.

Problém je že pri oboch Emisných kontrolách do 4500otáčok je hodnota dymivosti okolo 0,50 ale pri 5000 vyskočí na 1,40-1,70 a technik hneď pustí plyn, čaká ca. 15-20 sekúnd a opäť nato dupne na podlahu.

Ak ja dám na voľnobehu plyn na podlahu a nechám ho tam tak vyletí z výfuku biely dym ale už po 2 sekundách žiadny dym z výfuku nejde, ak pustím plyn a opäť ho dám na podlahu tak už nedymí vôbec,, ak počkám tých 10-20 sekúnd tak sa toto opakuje stále dookola.

Ani sa nebudem vyjadrovať k tomu že technik na STK to opakoval pri prvej emisnej 2x posebe a každý krát musel 8x dať plyn na podlahu, pri druhej emisnej až 3x posebe takže toto robil 25 minút na voľnobehu, nakoniec povedal že to nemôže dymiť vôbec lebo limit je 0,60 a teda žiadny dym ani tie dve sekundy po pridaní a takto to auto nikdy neprejde.

Ten ceed má takýto prejav už 4 roky odkedy na ňom jazdím ale doteraz takto emisie vôbec nemerali čomu nerozumiem prečo sa ten test robí takto.
Pred dvomi rokmi som stál pri aute a test emisií prebiehal tak že tam napojil zariadenie, to vypísalo aby dal plyn na podlahu približne 4-5 sekúnd stál s plynom na podlahe a točil tých 5100 otáčok, potom vypísalo uvolniť plyn a o 30 sekúnd zase zopakovať,, toto spravil 3x posebe a výsledok bol 0,54, auto zadymilo nachvílu aj vtedy rovnako.
Teraz akonáhle dosiahne 5000 tak vyskočí hodnota nad 1 a hneď ukončí test.

Mechanik už nevie čo s tým má robiť, mňa táto sranda pred prvou STK a po prvej STK stála už 900€ (opravovala sa zadná náprava, menili sa brzdy, filtre, olej) a nemienim do toho viac investovať spôsobom pomeníme senzory a snímače, vyberieme vstreky, vymeníme turbo, v intercooleri olej nebol a hadica bola jemne mastná ale nič závratné, turbo nepíska.
Voda sa nestráca, už 2 roky je presne 1cm nad MIN pri zahriatom motore, viečko oleja je čisté, olej menený pravidelne po 12000km, spotreba oleja nieje žiadna.
Ja už naozaj neviem a začínam pochybovať o tom že to auto je vôbec schopné prejsť emisnou pretože ak ten test robia tak ako som už 5x videl že každý test je 8x dať plyn na podlahu a po dosiahnutí 5000 uvolniť tak nieje šanca, proste čo vždy pri tejto prudkej akcelerácii zadymí.
Netvrdím že to auto je v perfektnom stave ale išiel zamnou kolega, za tmy a sledoval výfuk, dal som na trojke 120kmh ca. 4500 otáčok a tempomat; išiel som tak 2 minúty a nezadymilo ani trochu len jemne počas akcelerácie.
Od tých dymovníc čo jazdia po cestách to má ďaleko ale paradoxne to asi ako prvé skončí v šrote lebo už naozaj neviem čo s tým a auto ktoré musí stáť vo dvore je mi na nič.

Nejaké nápady čo by ešte mohlo pomôcť? Premýšľal som nad dekarbonizáciou ale povedali mi že ak je prejav takýto tak to pravdepodobne nepomôže a po prudkej akcelerácii z voĽnobehu bez záťaže to zrejme zadymí ajtak.

Ďakujem za rady.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Niečo som zachytil na KIA klube, že ten fabrický limit dymivosti 0,60 je dosť blbo nastavený a niečo na tom bude, lebo toľko majú pomaly autá s DPF. Skús tam niečo popátrať: http://www.kia-club.org/index.php
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Čo tak zmeniť stanicu ek?
jalabert
Príspevky: 284
Dátum registrácie: 06.08.2009 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jalabert »

Český odborník Martin Vaculík mal o tomto aute a emisnej kontrole onehdá článok...

"Do roku 2010 neměl tento motor filtr pevných částic, a přitom u něj výrobce stanovil mimořádně nízkou hodnotu kouřivosti 0,60."...
"Však to také v roce 2009 uznal a hodnotu zvýšil na 0,75, starším kusům však nízká hodnota zůstala."...
"Půjčili jsme si kiu s najetými 327.000 km (ano, čtete dobře) – sice pravidelně servisovanou, ale dosud bez jediného mechanického zásahu na motoru. Vstřikovače, turbodmychadlo, ventil EGR i vše ostatní měla stále původní. Auto z roku 2010 bylo ještě normy Euro 4 bez filtru, ale už s vyšší hodnotou na štítku."...
"Z výfuku leze maximálně 0,51, při některých pokusech jen 0,26."...
https://www.auto.cz/mereni-emisi-v-roce ... jde-112591
Nerozumiem autám...
tom2014
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 16.01.2014 17:48
Zdieľať na Facebook

rýchla rada

Príspevok od používateľa tom2014 »

Rýchle riešenie s okamžitým účinkom: Zmeň pracovisko STK a EK. Možno sa toto riešenie nepáči všetkým ale tvoja KIA a jej vplyv na znečistenie ovzdušia je minimálny (oproti lietadlám, tankerom, vojenskej technike atď...), takže treba si zachovať zdravý sedliacky rozum a na blbosť vymyslenú vrchnosťou treba ísť "švejkovinou". (inak pracujem v oblasti "environmentálneho inžinierstva" a svoju prácu beriem smrteľne vážne ale blbosť bude vždy blbosťou len to treba pomenovať správne...). Okamžite zmeň stanicu STK a EK !!!!
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Podľa mojej logiky :

vymeniť olej v motore a vzduchový filter
naliať nejaké aditivum do nafty, alebo aj niekolko naraz
prehnať auto aspoň 300 km po dialnici, ale že fest prehnať

a smelo isť na EK
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Povedal by som že stále častejšie budú tieto prípady a nesmierne veľa zla urobí aj postup technika,nenahovárajme si že sú všetci úplne ok a normálny.Z hladiska motora a limitu je možnosť zo strany majiteľa (servisu) obmedzená technickými danosťami motora,tie sa zmeniť nedajú.Ak je limit postavený tak že nemá rezervu,je to problém.Ja tie motory nerobím,nepoznám vonkoncom možnosti ich diagnostiky,ale jedno je isté,nutné je hladať dobrého diagnostika...a to bude asi problém.Limit je inak vysoký,nemal by byť problém dopátrať sa príčiny,bez DPF ka stroj tiež CR architektúra vie urobiť 0,11 tak snáď s filtrom limit tak vysoký by mal byť v pohode splniteľný.Inak presne viem v čom je problém (nie príčina dymivosti) a vidím to denne,že v dielňach pozerajú do toho istého čo ja,ale aj tak tam nevidia nič.Takže kdesi tu je základná chyba,neschopnosť vyťažiť možnosti diagnostiky a tie sú obrovské.Ak sa spoja všetky možnosti spolu (štyri) tj OBD - oscilo -technické merania-emisný prístroj je to už iba o schopnosti obsluhy,neexistuje neriešiteľné ak je toho motor vôbec schopný,čo určite je.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

laco1871 napísal:Podľa mojej logiky...
https://www.youtube.com/watch?v=OIjjHKNeXUE
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

co s tym ma technik? Postupuje tak ako ma. Pristroj mu vypise cislo, on ho porovna s poziadavkou vyrobcu a vyhodnoti, ze nesplna. Len si robi svoju pracu.
Ked drzis uz motor v otackach na volnobehu, tak je jasne, ze dymit nebude, pretoze motor uz nedostava maximalnu davku paliva.
1.4 a 1.7 su hodnoty dost daleko od limitu, cize nejaky problem tam bude asi.
Nehodnotim, ci by kvoli tomuto malo byt auto nesposobile, ale ani ten technik nepise zakony.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Až sa zoznámiš z možnosťami pri meraní emisií a ako môže technik urobiť niečo čo sa v hodnotách odzrkadlí...povedzme lepším výsledkom,bude to iná diskusia.A dá sa,odtiaľ potiaľ.Keď kamera nedovidí cez dym na auto asi bude ťažko vyhodnocovať niekto že je dymivosť pod 0,5.Ale čarovať sa dá v určitom rozsahu.Technik s tým má veľmi veľa
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Ze ficoidi za rok rozkradli 600 000 000 EUR - to nikomu nevadi.

Ale chudak na starom crepe..

Koho si volil?
:4012:


Ostava uz len uplatok.
MaTToS
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 28.08.2011 12:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MaTToS »

laco1871 napísal:Podľa mojej logiky :

vymeniť olej v motore a vzduchový filter
naliať nejaké aditivum do nafty, alebo aj niekolko naraz
prehnať auto aspoň 300 km po dialnici, ale že fest prehnať

a smelo isť na EK
Olej menený 2 mesiace dozadu ca, 3200km od výmeny je aktuálne, vzduchový filter pred 5 mesiacmi a minulý týždeň po prvej EK - mechanik ako prvé vymenil filter jakožto zanedbateľnú položku.
Ďalej diagnostika v KII bez zistenej chyby a bez normálneho nápadu okrem "skúste" repas vstrekov a výmenu katalyzátora - bude to niekde tam...

Aktuálne ešte posledný nápad nateraz je dekarbonizácia ktorú ponúkajú firmy a má trvať ca. 60 minút, následne ďaľšia EK deň po dekarbonizácii alebo v rovnaký deň potom, nalejem tam aj tie zázračné Stop-Smoke aditíva od Protecu a uvidíme, keď to neprejde tak už asi len naliať 5l riedidla s plechovkou VIFu a vyskúšať, už je jedno čo sa tomu motoru stane keď neprejde EK...
Už ani mechanik nemá nejaké zázračné nápady, vyberať vstreky, turbo či katalyzátor alebo rozoberať motor nechcem. Zbytočná investícia a dostanem sa na hodnotu auta
MaTToS
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 28.08.2011 12:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MaTToS »

pidizvi napísal: 1.4 a 1.7 su hodnoty dost daleko od limitu, cize nejaky problem tam bude asi.
Ja už po mnohých úkonoch som tiež presvedčený otom že problém asi niekde bude ale investovať 1500€ do auta ktorého hodnota je 2500€ nejako neplánujem, už tak išlo teraz 800€ len do náprav, bŕzd, filtre s olejom a nové pneu. To už fakt nie, vedieť že to takto dopadne a bude im vadiť to čo to auto robí už 4 roky a aj na predchádzajúcich STK tak rovno to hodím zo skaly už pred dvomi mesiacmi a nepripravujem sa na STK v servise,-

Objednám sa teraz na inú STK a uvidím do tretice len termíny sú tak o 4 týždne takže predtým dám tú dekarbonizáciu, stop smoke aditívum (podľa odporučenia protecu natom vyjazdím pol nádrže a pretiahnem to po dialnici).
Čo je však úplne najlepšie že technik zoberie zo skla EK nálepku, dá papier že to je nespôsobilé a povie že treba to poprehánať po dialnici a možno sa to zlepší (o tom že pod 0,50 ale pochybujem)
KIA RIO II; r.v. 2009; 1,4 16V; LPG Solaris .
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

ten limit dymivosti na Euro 4 len 0.6 ? ja mam Mb 200cdi euro4 a limit je 1.4 alebo dokonca 1.6, rozptyl dymivosti -toje ta druha hodnota je myslim 0.6 caa dva tyzdne dozadu som bol na EK a vysledok bol dymivost 0.45 a rozptyl dymovosti 0.12 mam naj. 340 tis. a na emisnej som nemal nikdy problem , mna len zarazaju tie velke rozdielne hodnoty Euro4 ja mam 1.4 a ty 0.6 ? teraz som dohladal nejaku tabulku a je tam predpis vyrobcu ale vseobecny predpis dymivosti je 1.5
henrike
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 04.12.2010 20:07
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa henrike »

Akú tam máš naftu ? Skús OMV Maxx motion . Ešte by som skúsil bezaromatik : bezaromatik-do-nafty-t67253.html . Držím palce nech to do tretice vyjde .

Návrat na "KIA fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných