Kia Ceed 1.4 CVVT , 73 kW - dialnice
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 125
- Dátum registrácie: 16.12.2007 14:22 Zdieľať na Facebook
Kia Ceed 1.4 CVVT , 73 kW - dialnice
nazdar ludia.mam taku otazku.aka moze byt zivotnost motora 1.4 CVVT (73 kW) r.v.2015 na dialniciach.chodievam klasika 140-150 km/h. zatial ziadny problem.najzd mam zatial 40 000km.prosim blbe komentare si nechajte preseba.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Životnosť každého spaľovacieho motora zavisí od týchto činiteľov :
- konštrukcia motora
- chladenie motora
- mazanie motora
K bodu 1,) Motory z ktorých sa žmýka veĺký litrový výkon (okolo 100 kW) aby užívateľ "vedel kedykoľvek predbehnuť kamion"
a nebol "brzdou premávky" zrejme dlhú životnosť mať nebudú...
K bodu 2,) Životnosť najviac namahaných komponentov motora zavisi od predpísanej konštantej teploty pri prevádzke, bez výkyvov hlavne hore..
Teda účinné chladenie je pre motor veĺkým + a veľkou výhodou a zárukou dlhej životnosti.
K bodu 3,)Interval životnosťi každého spaľovacieho motora priamoumerne podporuju čímčastejšie výmeny motoroveho oleja
.. kľudne aj po 6-7 000 km ak je motor podrobený naročnej prevádzke
Motorový olej je ako KRVNÝ OBEH človeka , alebo živočícha,
ak nastane otrava krvi, organizmous za krátky čas skolabuje
a takisto aj motor.
- konštrukcia motora
- chladenie motora
- mazanie motora
K bodu 1,) Motory z ktorých sa žmýka veĺký litrový výkon (okolo 100 kW) aby užívateľ "vedel kedykoľvek predbehnuť kamion"
a nebol "brzdou premávky" zrejme dlhú životnosť mať nebudú...
K bodu 2,) Životnosť najviac namahaných komponentov motora zavisi od predpísanej konštantej teploty pri prevádzke, bez výkyvov hlavne hore..
Teda účinné chladenie je pre motor veĺkým + a veľkou výhodou a zárukou dlhej životnosti.
K bodu 3,)Interval životnosťi každého spaľovacieho motora priamoumerne podporuju čímčastejšie výmeny motoroveho oleja
.. kľudne aj po 6-7 000 km ak je motor podrobený naročnej prevádzke
Motorový olej je ako KRVNÝ OBEH človeka , alebo živočícha,
ak nastane otrava krvi, organizmous za krátky čas skolabuje
a takisto aj motor.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Rozmenené na drobné .
Prevadzkujem benzinový motor 1.8 o výkon 140 HP osadený v MPV
o pohotovostnej hmotnosti cca 1700 kg k tomu nejaká batožina, obsadenie mnou /120 kg/+občasnym spolujazdcom normalnej hmotnosti
teda blížime sa k pohotovostnej hmotnosti okolo 1900 kg ,
jazdím ako prasa ,teda furt plný kotol ,
motor beží trvale v pásme otáčok priemerne okolo 4000 viac ako 1/2 najazdu dialnice
a napriek jeho permanentemu zneužívaniu beží už 200 000 km skoro výlučne na LPG (!) Aj napriek tomu, že tento motor F18D4 je na tzv. black-list ako UPLNE NEVHODNÝ pre prevádzku na LPG ...
Vďaka čomu ? ....
Vďaka vynikajucemu chladeniu tohto motora, ktoré je dimenzované pre tento voz zaťažiteľný 7-mimi osobami
A tiež vďaka mojej prezieravosti a tomu, že nie som vodič len od kľúčika, volantu a pedálov...
Ale pravidelne komtrolujem vole ventilov ,a v potrebnom čase ROBÍM POTREBNÉ OPATRENIA ,
aby som ten motor udržal v chode za každú cenu.
Medzi týmito opatreniami je UPRAVA zmenšujucej sa vole ventilov na pravadzkyschopnú hodnotu každých 100 000 km, a tiež včasná výmena vhodného oleja priemerne nie viac ako po 10 000 km.
Prevadzkujem benzinový motor 1.8 o výkon 140 HP osadený v MPV
o pohotovostnej hmotnosti cca 1700 kg k tomu nejaká batožina, obsadenie mnou /120 kg/+občasnym spolujazdcom normalnej hmotnosti
teda blížime sa k pohotovostnej hmotnosti okolo 1900 kg ,
jazdím ako prasa ,teda furt plný kotol ,
motor beží trvale v pásme otáčok priemerne okolo 4000 viac ako 1/2 najazdu dialnice
a napriek jeho permanentemu zneužívaniu beží už 200 000 km skoro výlučne na LPG (!) Aj napriek tomu, že tento motor F18D4 je na tzv. black-list ako UPLNE NEVHODNÝ pre prevádzku na LPG ...
Vďaka čomu ? ....
Vďaka vynikajucemu chladeniu tohto motora, ktoré je dimenzované pre tento voz zaťažiteľný 7-mimi osobami
A tiež vďaka mojej prezieravosti a tomu, že nie som vodič len od kľúčika, volantu a pedálov...
Ale pravidelne komtrolujem vole ventilov ,a v potrebnom čase ROBÍM POTREBNÉ OPATRENIA ,
aby som ten motor udržal v chode za každú cenu.
Medzi týmito opatreniami je UPRAVA zmenšujucej sa vole ventilov na pravadzkyschopnú hodnotu každých 100 000 km, a tiež včasná výmena vhodného oleja priemerne nie viac ako po 10 000 km.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Re: kia ceed 1.4 CVVT (73 kW) dialnice
daj si pozor na rozvody, olej, vodu, lebo tym ho zabijes skor ako dialnicou v zatazimarek26 napísal:nazdar ludia.mam taku otazku.aka moze byt zivotnost motora 1.4 CVVT (73 kW) r.v.2015 na dialniciach.chodievam klasika 140-150 km/h. zatial ziadny problem.najzd mam zatial 40 000km.prosim blbe komentare si nechajte preseba.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
uber na 130km/h, je to obrovsky rozdiel pre mechaniku z hladiska tepelneho namahania. A vsade prides len o 10 minut neskor ako ked to budes vzduvat.
Treba menit olej "predcasne" a v ziadnom pripade nedrzat 30.000km.
,.
.
>> Životnosť všetkých motorov vyrábaných v súčasnosti nepresiahne hranicu 200t km.
toto v ziadnom pripade neplati. Niektore motory maju problem dozit 100.000km lebo maju taku sibnutu konstrukciu, niektore ine motory v pohode vydrzia tretinu miliona a potom sa stratia majitelovi z oci.
Treba menit olej "predcasne" a v ziadnom pripade nedrzat 30.000km.
,.
.
>> Životnosť všetkých motorov vyrábaných v súčasnosti nepresiahne hranicu 200t km.
toto v ziadnom pripade neplati. Niektore motory maju problem dozit 100.000km lebo maju taku sibnutu konstrukciu, niektore ine motory v pohode vydrzia tretinu miliona a potom sa stratia majitelovi z oci.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Ak môžem poprosím tie motory s "tretinou miliona" menovite, budem ich predčítavať mojej Felicii (530t km), ktorú som doslova zabil tým že za 100T km nedostala žiaden servis a olej som dolieval hydraulický. Samozrejme do šrotu ide po vlastných so vztýčnou hlavou
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
ktorá-koľvek benzínová atmosféra aj z dnešných motorov dá tretinu milióna pri dobrej starostlivosti (výmena oleja 10-15 tis km)
teraz som predal dustera rv 2015, 1.6 benzín-plyn, s takmer 200 tis km, motor perfektný stav, olej nežral.
poznám viacero dusterov s benzínom, ktoré 300 tis km už majú.
poznám niekoľko dacií s oturbenou 0,9 na plyne, ktoré sa v taxislužbe tretiny milióna kilometrov dožili za aktívnej služby aj s pôvodnými komponentami, narozdiel od rapidov.
kľudne meň olej pri 10 tis km a jazdi, kia to dá.
teraz som predal dustera rv 2015, 1.6 benzín-plyn, s takmer 200 tis km, motor perfektný stav, olej nežral.
poznám viacero dusterov s benzínom, ktoré 300 tis km už majú.
poznám niekoľko dacií s oturbenou 0,9 na plyne, ktoré sa v taxislužbe tretiny milióna kilometrov dožili za aktívnej služby aj s pôvodnými komponentami, narozdiel od rapidov.
kľudne meň olej pri 10 tis km a jazdi, kia to dá.
-
- Príspevky: 125
- Dátum registrácie: 16.12.2007 14:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 967
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
Klepanie 1.4 CVVT https://www.youtube.com/watch?v=l8MgYq8Fqzs
-
- Príspevky: 343
- Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 967
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
pánové!!je to v pr..! vaše i30 jsou šroty.Toto klepání dělají písty ve válcích .Máte přidřené motory,oprava je pouze polomotor za 80tisíc plus katalyzátor za 41tisíc.Je to výrobní vada, ale hyundai to nechce slyšet.Bohužel jsem nucen svou i30 (při vyslovení od technika, že mě to bude stát asi 160 tisíc i s montáží a že nejde udělat ani generálka motoru ,výrobce nedodáva výbrusové písty ) dát do šrotu za 20.tis. Sháněl jsem motor na vrakovišti, jenže to se nevyplatí, protože ten motor může klepat a v budoucnu bude klepat .Zatím to stojí na servisu už druhý měsíc a čekám asi na zázrak nevím. Ato má najeto 97 tis rok výr. 2011, 1.4cvvt. Klepání jsem zpozoroval asi před šesti měsíci. Určitě vám auta netáhnou jak mají.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Preetože každý motor má životnosť podla toho kto s ním jazdí. Takže ten čo bude chodiť po dialniciach 100vkou spolu s kamionmi vydrží ďaleko viac ako ten čo pojde na doraz. A rovnako aj po okreskách sa dá kludne prdkať na 2t rpm, ale aj točiť na 7t rpm aby to "išlo"marek26 napísal:oco 13 preco hlupa otazka.len chcem vediet ci ten motor nieco vydrzi.predsa je rozdiel prdkat tu po okresnych cestach.olej menim pravidelne.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní