840 768
inzerátov
Pridať inzerát

KIA Ceed 1,4 benzín 77kW rok výroby 2009 manuál

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut KIA fórum
Odpovedať Nová téma
<12
Autor Správa
undertaker007
Nová tvár - Trabanto (16)
Založený: 01 máj 2013
Príspevky: 191
Nabehané: 2 dní 11 hod 25 min
Bydlisko: Žilina
PríspevokZaslal: 11.09.2019 21:27   
Vážení, mne sa to taktiež nepozdáva...
Na čo by systém v nádrži udržiaval podtlak a následne čerpadlom tlačil proti odporu vedení a proti tlaku ku vstrekovačom?

Mám japonský benzín a taktiež pri otváraní nádrže nastane silné, zároveň ale pozvoľné syčanie, taktiež počuteľné do interiéru, mám o tom aj varovanie v anglickom jazyku priamo na zátke nádrže, ktorú povoľujem.
Je to však PRETLAK!
Zle dotiahnuté viečko a teda nevytvorenie tlaku spôsobuje na mojom aute CHECK ENGINE.
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1085)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 26425
Nabehané: 3 mes 22 dní 17 hod
PríspevokZaslal: 11.09.2019 21:40   
A máš v nádrži ešte jedno čerpadlo, ktoré ten pretlak vytvára?

To sa potom ten filter odvetrania nádrže dosť zapotí, chudák...
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
undertaker007
Nová tvár - Trabanto (16)
Založený: 01 máj 2013
Príspevky: 191
Nabehané: 2 dní 11 hod 25 min
Bydlisko: Žilina
PríspevokZaslal: 11.09.2019 21:46   
Pravdu povediac, doteraz neviem, čo ten pretlak vytvára. Veľkú pozornosť som však tomu nevenoval (asi 8 minút :D )
To, že u mňa je v nádrži pretlak je však fakt!
Cítim to, mám varovanie na viečku, mám to v návode na obsluhu vozidla.
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1085)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 26425
Nabehané: 3 mes 22 dní 17 hod
PríspevokZaslal: 11.09.2019 21:58   
Asi zvlášť rýchlo sa odparujúci benzín...
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (289)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 3095
Nabehané: 17 dní 3 hod 55 min
PríspevokZaslal: 13.09.2019 13:00   
No pravdepodobne som niečo zmeškal, pretože doteraz som pri otváraní viečka plniaceho hrdla benzínovej nádrže ani raz nezaregistroval žiaden podtlak ani pretlak v nádrži.
A to som ju na rôznych autách otváral, keď tak orientačne počítam, pri ujazdenom cca 1 mil km možno 300 krát, keďže som mal autá na plyn, ale aj bez plynu.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (489)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16526
Nabehané: 27 dní 2 hod 29 min
PríspevokZaslal: 13.09.2019 16:09   
ja som tiez nejakych 25 rokov na cestach a nikdy nikde ziadny tlak, ani podtlak, ani pretlak, ani nadtlak. Tiez neviem co robim zle.

Aut som vlastnil dohromady 16, z toho 14 benzinovych vratane dvoch dvanastvalcov a dvoch osemvalcov.
Citovať
autolaik
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (109)
Založený: 15 marec 2009
Príspevky: 2363
Nabehané: 24 dní 8 hod 49 min
PríspevokZaslal: 13.09.2019 17:05   
Nic nerobis/nerobite zle, ale to ti/vam este nemusi dat prilezitost za kazdu cenu zhovadit toho ktoremu to nadrz robi. Netusim ci vitara 2016 ma pretlak alebo podtlak v nadrzi ale otvaram viecko so sprievodnym zvukom. To je holy fakt. Doteraz , a to mam hodne vela km a rokov najazdenych mi to este ziadne ine auto nerobilo.
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1085)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 26425
Nabehané: 3 mes 22 dní 17 hod
PríspevokZaslal: 13.09.2019 17:30   
Mne to robil starý japonec r.v. 98. Syčalo to vždy minimálne 2/3 času ako som ho odkrúcal.
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (289)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 3095
Nabehané: 17 dní 3 hod 55 min
PríspevokZaslal: 13.09.2019 17:54   
autolaik napísal:
Netusim ci vitara 2016 ma pretlak alebo podtlak v nadrzi ale otvaram viecko so sprievodnym zvukom. To je holy fakt.

Tak ja si myslím že pokiaľ je rúrka (hadička) odvetrania nádrže priechodzia, tak tam nemá ako byť podtlak ani pretlak.
Citovať
autolaik
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (109)
Založený: 15 marec 2009
Príspevky: 2363
Nabehané: 24 dní 8 hod 49 min
PríspevokZaslal: 13.09.2019 18:53   
Robi mi to odnova, preberalo sa to aj na fore,robi to prakticky kazdemu kto tam prispel. Bola teoria ze tie vypary z benzinu idu cez "uhlie" len ked sa dosiahne urcity tlak ... a ked sa otvori nadrz pred dosiahnutim tak to zasyci. Ale to je skor mudrovanie, netusim preco,zaco ,ako...jednoducho to zasyci a dalej to neriesim. Synov relativne novy lancer to napriklad nerobi
Citovať
pepo64
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (106)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 785
Nabehané: 3 dní 23 hod 20 min
PríspevokZaslal: 13.09.2019 19:53   
Nie každé auto má rovnaký systém, hlavne tie staršie to mali riešené tým uzáverom nádrže.Ja mám mierny podtlak na obidvoch mojich autách, je tam dokonca aj keď autá stoja 3-4 dni.Novšie autá to majú riešené skôr týmto systémom:Systém EEC (Evaporative Emission Control System) označuje systém odvětrávání palivové nádrže. Systém kontroly odpařování paliva z nádrže zabraňuje unikání nebezpečných uhlovodíků do atmosféry. Zabraňuje tak mimo jiné nebezpečí výbuchu.
Princip: Především v letních měsících se v nádrži odpařuje palivo. Aby se výpary nedostaly z nádrže, palivová nádrž je doplněna o nádobku s aktivním uhlím. Nádobka s aktivním uhlím dočasně absorbuje odpařující se uhlovodíky z paliva. Když následně motor běží a zpětný ventil je otevřen, zkapalněné palivo je přisáváno zpětným potrubím do válce společně se vzduchem a spáleno.
Citovať
pepo64
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (106)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 785
Nabehané: 3 dní 23 hod 20 min
PríspevokZaslal: 13.09.2019 20:05   
Sú tam menšie chybičky kvôli prekladu s angličtiny.
Systém EHS je metóda kontroly emisií HC zhromažďovaním výparov z palivových nádrží a otvorov palivových nádrží karburátora a ich nasmerovaním do sacieho potrubia motora. Prvá regulácia emisií z odparovania (EEC) bola zavedená na vozidlách 1970 z dôvodu prísnych kalifornských zákonov o emisiách a používala sa na všetky staré a 1971 autá. Typický systém regulácie emisií z odparovania je znázornený na obrázku 17.19.
17.6.1.

Spoločné komponenty systému EHS
Uzávery palivových nádrží používané na vozidlách so systémami EHS sa líšia od uzáverov používaných na vozidlách bez systémov EHS. Väčšina uzáverov v systéme EHS je zabudovaná so zabudovaným odľahčením tlaku a vákua (Obr. 17.20), takže sa môže vyvinúť vákuový zámok v dôsledku expanzie alebo kontrakcie paliva. Palivové nádrže sú rôzne chránené proti rozpínaniu paliva a pretečeniu spôsobenému teplom. Na mnohých systémoch 1970 - 73 EHS bol namontovaný obmedzovač preplnenia alebo expanzná nádrž, aby sa obmedzilo celkové naplnenie nádrže. Je nainštalovaný vo vnútri palivovej nádrže a má malé otvory, ktoré ho otvárajú do palivovej oblasti. Ak sa zdá, že palivová nádrž je úplne plná, nedrží viac a ukazovateľ stavu paliva je plný, hoci expanzná nádrž je takmer prázdna. To poskytuje dostatok priestoru na rozšírenie paliva a paliva
zhromažďovanie pary, ak je vozidlo zaplnené na horúcom slnku po naplnení nádrže. Obr. 17.18. Prevádzka ventilu PCV v prípade požiaru. Obr. 17.19. Systém regulácie emisií z odparovania Tvar kupoly hornej časti palivovej nádrže zabudovaný v niektorých neskorších modeloch alebo obmedzovač preplnenia nainštalovaný vo vnútri separátora para-kvapalina vylučuje potrebu nádrže obmedzovača preplnenia namontovanej v predchádzajúcich systémoch. Niektoré automobily vyrobené spoločnosťou Ford používajú kombinovaný ventil, ktorý vykonáva tieto úlohy: (i) Izoluje palivovú nádrž od tlakov motora a umožňuje úniku pary z nádrže na oddeľovanie pár do nádrže na skladovanie pár.
Odpovedať Nová téma
<12

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut KIA fórum