Kia Carens 2018 1.7CRDI automat
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 262
- Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41 Zdieľať na Facebook
Kia Carens 2018 1.7CRDI automat
Zdravím. Máte niekto skúsenosti s uvedeným autom s automatickou prevodovkou?
Aká je tá prevodovka? Myslím užívateľský a samozrejme aj technicky. Na čo si dať pozor? Ide o nové auto.
Ďakujem
Aká je tá prevodovka? Myslím užívateľský a samozrejme aj technicky. Na čo si dať pozor? Ide o nové auto.
Ďakujem
-
- Príspevky: 198
- Dátum registrácie: 12.05.2007 13:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 262
- Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
opytal si sa uplne v poriadku, ako clovek.
Udrzba : doporucujem skracovat vyrobcom urcene intervaly, cize ak hovoria vymena oleja po 60.000km, tak ho veselo vymen po 40.000km. Ak vyrobca nehovori vobec o vymene oleja tak je cisty chuj bez ohladu na typ prevodovky.
Zle pouzivanie : nevyradovat do N (neutral) pocas jazdy ani dole kopcom "aby si usetril palivo", nevyradovat do N ani pri stani na semafore. Pri parkovani vzdy najprv zatiahnut rucnu brzdu az potom navolit P.
Opatrne rozbiehat so studenou - nastartovat auto, dopriat mu par sekund (oleju moze trvat 5 az 7 sekund pokial sa dostane do turba v motore, plus rovnakych 7 sekund pokial prebehne prevodovkou samotnou). Cize nastartujes auto, zapnes si pas, nahodis radio, zapnes vzduchotechniku, potom pozries do zrkadla ci nieco nejde vlavo vpravo, az potom zaradis a normalne kludne bez plneho plynu odchadas. Ludia ktori nastartuju voz a uz idu este sa ani motor nestihol prevalit - a to su vsetci u mna na parkovisku, jak taki cocoti doradu - nerobia tomu stroju dobre. Ide na zbytkovy olejovy film, nie na plny olej.
Cim viac budes tahat vozik / karavan, tym viac prevodovka dostane na papulu. Cim menej sa budes ponahlat po dialnici, tym dlhsie ti prevodovka vydrzi (ked pojdes 135km/h alebo 120km/h, dojdes cez cele Slovensko o 20 minut neskor ale prevodovke sa to bude nesmierne lepsie pacit, specialne ak nema chladic oleja co tieto male nezvyknu mavat).
Auto netahat na lane, ked sa nieco stane tak odtahovku.
Tieto rady su platne aj ked si neplanujes masinu nechat dlhsie nez skonci zaruka teda 7 rokov a/alebo 150.000km. Je to proste prejav slusneho gazdu k svojmu tatosovi, na tom nic nie je zle. Ze su ludia uponahlani a sprosti, to je uz ina diskusia.
PS: oleje rozhodne menit treba.
Udrzba : doporucujem skracovat vyrobcom urcene intervaly, cize ak hovoria vymena oleja po 60.000km, tak ho veselo vymen po 40.000km. Ak vyrobca nehovori vobec o vymene oleja tak je cisty chuj bez ohladu na typ prevodovky.
Zle pouzivanie : nevyradovat do N (neutral) pocas jazdy ani dole kopcom "aby si usetril palivo", nevyradovat do N ani pri stani na semafore. Pri parkovani vzdy najprv zatiahnut rucnu brzdu az potom navolit P.
Opatrne rozbiehat so studenou - nastartovat auto, dopriat mu par sekund (oleju moze trvat 5 az 7 sekund pokial sa dostane do turba v motore, plus rovnakych 7 sekund pokial prebehne prevodovkou samotnou). Cize nastartujes auto, zapnes si pas, nahodis radio, zapnes vzduchotechniku, potom pozries do zrkadla ci nieco nejde vlavo vpravo, az potom zaradis a normalne kludne bez plneho plynu odchadas. Ludia ktori nastartuju voz a uz idu este sa ani motor nestihol prevalit - a to su vsetci u mna na parkovisku, jak taki cocoti doradu - nerobia tomu stroju dobre. Ide na zbytkovy olejovy film, nie na plny olej.
Cim viac budes tahat vozik / karavan, tym viac prevodovka dostane na papulu. Cim menej sa budes ponahlat po dialnici, tym dlhsie ti prevodovka vydrzi (ked pojdes 135km/h alebo 120km/h, dojdes cez cele Slovensko o 20 minut neskor ale prevodovke sa to bude nesmierne lepsie pacit, specialne ak nema chladic oleja co tieto male nezvyknu mavat).
Auto netahat na lane, ked sa nieco stane tak odtahovku.
Tieto rady su platne aj ked si neplanujes masinu nechat dlhsie nez skonci zaruka teda 7 rokov a/alebo 150.000km. Je to proste prejav slusneho gazdu k svojmu tatosovi, na tom nic nie je zle. Ze su ludia uponahlani a sprosti, to je uz ina diskusia.
PS: oleje rozhodne menit treba.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 09.01.2014 22:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
nijako, takemu chalanovi je to v prdeli jedno. Ked dostanes 100 eur DENNE na udrzbu auta, mas v prdeli... to je mesacne 2.100 eur ze ? Rocne 25.000 eur ze ?
Tak ked sa mi prevodovka a motor pokazia kazdy rok, tak ich proste vymenim, zaplatim a som sialene usmiaty kolko vela penazi mi auto zarobilo.
Mimochodom, na jazdenie 280.000km rocne (1.000 km denne) sa mimoriadne hodia Hjundaje. Fakt maju neobmedzenu zaruku 5 rokov... cize ak sa zmestis, je to super vec neporovnatelna s hocicym inym pretoze ziadna ina automobilka toto neponuka. Jasne, musis k nim chodit na oleje... kazdych 30.000km cize skoro kazdy mesiac.
Tak ked sa mi prevodovka a motor pokazia kazdy rok, tak ich proste vymenim, zaplatim a som sialene usmiaty kolko vela penazi mi auto zarobilo.
Mimochodom, na jazdenie 280.000km rocne (1.000 km denne) sa mimoriadne hodia Hjundaje. Fakt maju neobmedzenu zaruku 5 rokov... cize ak sa zmestis, je to super vec neporovnatelna s hocicym inym pretoze ziadna ina automobilka toto neponuka. Jasne, musis k nim chodit na oleje... kazdych 30.000km cize skoro kazdy mesiac.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Videl som v Dánsku Hyundai i40 so 660 000km. Z roku 2013... Ten už bol rok po záruke Ten istý motor a prevodovka ako v Carens...
Mimochodom ja na automate v Honde som to robil tak, že keď som zaparkoval (väčšinou to bol mierny kopec), zaradil som N, zatiahol ručnú brzdu, uvolnil nohu z brzdy (aby si auto "sadlo"), znova zatiačil brzdu a zaradil P. Takto bolo auto zabrzdené na ručnej brzde a prevodovka netrpela.
Mimochodom ja na automate v Honde som to robil tak, že keď som zaparkoval (väčšinou to bol mierny kopec), zaradil som N, zatiahol ručnú brzdu, uvolnil nohu z brzdy (aby si auto "sadlo"), znova zatiačil brzdu a zaradil P. Takto bolo auto zabrzdené na ručnej brzde a prevodovka netrpela.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 86
- Dátum registrácie: 24.06.2009 19:46 Zdieľať na Facebook
7 st automat DCT https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000617 ... odovku-DCT
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Dovolím si drobnú pripomienku.mp3turbo napísal: Zle pouzivanie : nevyradovat do N (neutral) pocas jazdy ani dole kopcom "aby si usetril palivo", nevyradovat do N ani pri stani na semafore. Pri parkovani vzdy najprv zatiahnut rucnu brzdu az potom navolit P.
Nepochybne hento platí u štandardných automatických prevodoviek.
Pre bežného užívateľa je automatická prevodovka taká, kde zaradí na páke nejaké „D“ a nemusí sa starať.
Ale že existujú aj nejaké robotizované prevodovky obvykle netuší.
Takže chcel by som upozorniť aspoň tých užívateľov robotizovaných prevodoviek, ktorí toto prečítajú, že u takej robotizovanej prevodovky je naozaj lepšie na pri stáni na semafore vyradovat do N, pretože sa tým predlžuje životnosť spojky, ktorá inak u takýchto áut býva nízka - cca 70 – 100 tis. km, práve kvôli tomu že každý pri dlhšom státí napr. na svetlách na križovatke necháva zaradené „D“.
No a čo sa týka tých 1000 km denne, to si niekto aj skúsil absolvovať trvale ?
Lebo ja v časoch keď som jazdil 50 tis.km ročne, tak som strávil väčšinu času za volantom.
A pri tých 1000 km 5 dní v týždni to je nejakých 250 tis. km ročne. To kto toľko najazdí ?
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
A pri tých 1000 km 5 dní v týždni to je nejakých 250 tis. km ročne. To kto toľko najazdí ?
Všetky prepravky opatrovateliek rámci europy, a všetky špedície ktoré riešia horúce zásielky. Teda nie kamiony ale dodávka alebo pickup a ťahaj do Barcelony a potom do Osla a nazad na SVK jáj po ceste ešte dáš Kyjev šak to je kúsok.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 12.01.2017 19:51 Zdieľať na Facebook
km
ahojte.jazdil som na dodavke uniu.25000 mesacne bolo uplne bezne.kechnec(KE) nakladka stierace=Vigo(spanielsko) vykladka do 48 hodin a po neplatenych cestach.mokosak a fero kabat este praktizuju tieto samovrazedne cesty.ale ze vraj sa trocha ukludnil ked sa mu sofer den pred vianocami zabil pri viedni.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných