Kedy sa poskodzuje podvozok ?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 76
- Dátum registrácie: 30.07.2019 13:19 Zdieľať na Facebook
Kedy sa poskodzuje podvozok ?
ahojte, mam tu taku dilemu, skusim objasnit, budem rad ked mi to vysvetlite..
zoberme si beznu cestu, ako priklad. obcas kanal nizsie, vbehne koleso. obas este stara cesta z panelov, pocit ako vo vlaku. obcas zaplatana diera, samozrejme 1-2 cm nad uroven povodnej cesty, tiez to citit. vynechame velke jamy, vymole 5cm+ a podobne jamy na chytanie mamutov. zaujima ma, ze ci taketo "bezne" nerovnosti ktore su vsade na ceste mi poskodzuju tlmice, resp. spodk auta a kolko to vydrzi ked kazde den chodim po takejto ceste ?
zoberme si beznu cestu, ako priklad. obcas kanal nizsie, vbehne koleso. obas este stara cesta z panelov, pocit ako vo vlaku. obcas zaplatana diera, samozrejme 1-2 cm nad uroven povodnej cesty, tiez to citit. vynechame velke jamy, vymole 5cm+ a podobne jamy na chytanie mamutov. zaujima ma, ze ci taketo "bezne" nerovnosti ktore su vsade na ceste mi poskodzuju tlmice, resp. spodk auta a kolko to vydrzi ked kazde den chodim po takejto ceste ?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Bežné použivanie časti auta nepoškodzuje , ale všetky sučasti auta podliehaju amortizacii,
teda pomalému procesu postupneho znižovania funkčnosti , pri zanedbaní udržby to dojde do stavu uplnej nefunkčnosti....
Nepíšeš o tom koľko toho má Tvoje auto už zasebou...
Z mojej skusenosti najazdených 225 000 km od nova ,
možem odvodiť tieto zásady :
-životnosť časti podvozka vyrazne ovplyvńuje TLAK v pneumatikach,tiež kvalita ciest,po ktorej auto jazdí
kvalitu ciest nemožeš ovplyvniť, ale možeš nastaviť a udržiavať tlak v pneu mierne pod hodnotou aku určuje vyrobca auta ,
resp, na dolnej hranici odporučaneho intervalu
vyrazne to obmedzi opotrebovanie tlmičov,čapov a stabilizatorov ,lebo pri nižšom tlaku v pneu povedzme o 0,2 bar pneumatika vytlmi
a pohlti väčšinu otrasov,ktoré by sa inak prenašali,do celeho zavesenia kolesa,oproti tomu ako keby si fukal kolesa na vyšší tlak .
Samozrejme hovorím o niekolko desatín baru , funkčnosť pneumatiky musí byť zachovaná a mali by byť nafukane na spravny tlak určený vyrobcom auta, napr. ked vyrobca určuju tlak povedzme 2,4 tak ten tlak by si mal dodržať + - podĺa zaťaženia auta,
zase aby nejaky provokater sa teraz nasilu nechytal toho čo hovorím a obviňoval ma z toho,že dávam nebezpečné rady...
Suma-sumarum ak vyrobca odporuči tlak v pneu spomínaných 2,4
tak podvozok sa bude opotrebovať menej ak budeš pneu fukať na 2,2 ako keby si ich fukal na 2,6 ...To je to na čo som myslel,
nenavadzam nikoho, aby jazdil s polovičným tlakom v pneu, ako to robia Rusi na videach You Tube, ked jazdia v bahne off-road ....
Ďalšia vec, správné vyvaženie kolies,prispieva k dlhšej životnosti dielov podvozka
a tiež včasna vymena opotrebovaných dielov.
Kto za auto vyvali povedzme 70-100 000 € ,tak nebude jazdiť na pneu Debica Frigo, a žgrlošiť na udržbe a nevymieňať diely u ktorých prešla predpísana životnosť ako som to na vlastne oči videl na jednom E Mercedese v Taliansku.
Kto si kupi nove auto za 7000 € , alebo jazdenku za 1500 € , tak v tom pripade je uplne jedno, či a kedy vymeni nejaký tlmič alebo stabilizator, triasť sa a poskakovať po ceste to auto bude tak-či-tak..
teda pomalému procesu postupneho znižovania funkčnosti , pri zanedbaní udržby to dojde do stavu uplnej nefunkčnosti....
Nepíšeš o tom koľko toho má Tvoje auto už zasebou...
Z mojej skusenosti najazdených 225 000 km od nova ,
možem odvodiť tieto zásady :
-životnosť časti podvozka vyrazne ovplyvńuje TLAK v pneumatikach,tiež kvalita ciest,po ktorej auto jazdí
kvalitu ciest nemožeš ovplyvniť, ale možeš nastaviť a udržiavať tlak v pneu mierne pod hodnotou aku určuje vyrobca auta ,
resp, na dolnej hranici odporučaneho intervalu
vyrazne to obmedzi opotrebovanie tlmičov,čapov a stabilizatorov ,lebo pri nižšom tlaku v pneu povedzme o 0,2 bar pneumatika vytlmi
a pohlti väčšinu otrasov,ktoré by sa inak prenašali,do celeho zavesenia kolesa,oproti tomu ako keby si fukal kolesa na vyšší tlak .
Samozrejme hovorím o niekolko desatín baru , funkčnosť pneumatiky musí byť zachovaná a mali by byť nafukane na spravny tlak určený vyrobcom auta, napr. ked vyrobca určuju tlak povedzme 2,4 tak ten tlak by si mal dodržať + - podĺa zaťaženia auta,
zase aby nejaky provokater sa teraz nasilu nechytal toho čo hovorím a obviňoval ma z toho,že dávam nebezpečné rady...
Suma-sumarum ak vyrobca odporuči tlak v pneu spomínaných 2,4
tak podvozok sa bude opotrebovať menej ak budeš pneu fukať na 2,2 ako keby si ich fukal na 2,6 ...To je to na čo som myslel,
nenavadzam nikoho, aby jazdil s polovičným tlakom v pneu, ako to robia Rusi na videach You Tube, ked jazdia v bahne off-road ....
Ďalšia vec, správné vyvaženie kolies,prispieva k dlhšej životnosti dielov podvozka
a tiež včasna vymena opotrebovaných dielov.
Kto za auto vyvali povedzme 70-100 000 € ,tak nebude jazdiť na pneu Debica Frigo, a žgrlošiť na udržbe a nevymieňať diely u ktorých prešla predpísana životnosť ako som to na vlastne oči videl na jednom E Mercedese v Taliansku.
Kto si kupi nove auto za 7000 € , alebo jazdenku za 1500 € , tak v tom pripade je uplne jedno, či a kedy vymeni nejaký tlmič alebo stabilizator, triasť sa a poskakovať po ceste to auto bude tak-či-tak..
-
- Príspevky: 972
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Poviem Ti to z užívatelských skúseností. Mal som mnoho služobných áut na ktorých som po SK cestách najazdil 100kz tisíc km (na každom)
Škodovky,Alfy,Fiaty. Najmenej 306 000, najviac niečo málo cez 400 000km. Všetko v rozsahu 3-4r. od nova. SK cesty obnášajú všetko to čo spomínaš a ani na jednom aute nebolo treba po tých km čokoľvek robiť na podvozku. Naopak, autá čo majú najazdené ďaleko menej a sú staršie, opotrebovaný podvozok nie je rarita.
Škodovky,Alfy,Fiaty. Najmenej 306 000, najviac niečo málo cez 400 000km. Všetko v rozsahu 3-4r. od nova. SK cesty obnášajú všetko to čo spomínaš a ani na jednom aute nebolo treba po tých km čokoľvek robiť na podvozku. Naopak, autá čo majú najazdené ďaleko menej a sú staršie, opotrebovaný podvozok nie je rarita.
-
- Príspevky: 1207
- Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23 Zdieľať na Facebook
Pre ilustraciu môj prípad:
Auto dovezené z Luxemburska ako 6 ročne, 186 tisíc km. Po 3och rokoch jazdenia na našich cestách (auto má 232 tisíc) :
- 2x repas riadenia
- menené predné tlmiče, jeden z nich už tiekol
- menené predné tyčky, stabilizátory
- menené zadné priečne ramená
- zvarany držiak stredneho tlmiča výfuku (výfuk odpadol pár týždňov po dovoze)
- rozhrkany interiér (už som zabudol aký bol tichý, keď auto bolo dovezené)
- geometria robená 2x ročne
Auto jazdí v lete na R17 235/45, v zime R16 215/55. A to mám v TP R19 s profilom 40 obul by som to jediné ak by auto jazdilo len diaľnice.
Áno, na prednej náprave je "kladivo" v podobe 2litroveho diesla.
Auto dovezené z Luxemburska ako 6 ročne, 186 tisíc km. Po 3och rokoch jazdenia na našich cestách (auto má 232 tisíc) :
- 2x repas riadenia
- menené predné tlmiče, jeden z nich už tiekol
- menené predné tyčky, stabilizátory
- menené zadné priečne ramená
- zvarany držiak stredneho tlmiča výfuku (výfuk odpadol pár týždňov po dovoze)
- rozhrkany interiér (už som zabudol aký bol tichý, keď auto bolo dovezené)
- geometria robená 2x ročne
Auto jazdí v lete na R17 235/45, v zime R16 215/55. A to mám v TP R19 s profilom 40 obul by som to jediné ak by auto jazdilo len diaľnice.
Áno, na prednej náprave je "kladivo" v podobe 2litroveho diesla.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 48 neregistrovaných