Kalina a Priora 2

Diskusia ohľadne vozidiel značky Lada

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mirozv2
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 23.12.2011 20:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mirozv2 »

Záporožec vyrába daewa ZAZ Chance=Daewoo/Chevrolet Lanos, myslím, že aj nejakú čínu, V bývalom závode Moskviča sa montujú Renaulty, GAZ nie je len Volga, ale aj nákladné autá, autobusy, dodávky a stavebné stroje. Po neúspechu licenčného Ghryslera Sebring (Volgy Siber) s osobnými autami skončil. (V nejakom závode GAZ Group montujú Škodu Yeti). V KamAze má váčšinu Daimler Benz resp. jeho divízia nákladných áut., V AvtoVAZe má Remault získať kontrolný balík
jonathan104
Príspevky: 2733
Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jonathan104 »

čiže všetko čistý Ruský vývoj a peniaze
mirozv2
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 23.12.2011 20:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mirozv2 »

globalizácia :d :D Len tak na okraj. Pôvodný Fiat 124 museli upraviť a zosilniť, lebo testovacie kusy dokázali Rusi zničiť za týždeň. lol Okrem toho Žiguli dostalo modernejší motor ako mal Fiat . Už neviem, aký podiel mali na tom Taliani a aký Rusi
Fero56
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Fero56 »

bbbr-čko... ja sa ti len snažím povedať, že väčšina sveta ešte stále nieje civilizovaná... a potrebuje črepy typu lada a podobne... nemyslíš? keby ich svet nepotreboval tak načo by sa vyrábali? svet nieje len EU... stačí? alebo ti to mám vysvetliť ešte lopatostreleckejšie?
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Keby ich svet potreboval, nebola by fabrika Lada taká chudobná a mala by na vývoj normálnych vozidiel. Ešte raz napíšem, dúfam, že to pochopia aj tí, čo im to menej páli. Keby nebol ruský trh taký veľký, chudobný a zaostalý, tak by sa tie črepy dávno nevyrábali, nemali by sa pre koho. To, že sa ešte stále vyrábajú neznamená, že sú to dobré autá. Ako som už písal, už v časoch svojho vzniku to nebol žiadny skvost, už vtedy zaostávali za autami.
jonathan104
Príspevky: 2733
Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jonathan104 »

mirozv2 napísal:globalizácia :d :D Len tak na okraj. Pôvodný Fiat 124 museli upraviť a zosilniť, lebo testovacie kusy dokázali Rusi zničiť za týždeň. lol Okrem toho Žiguli dostalo modernejší motor ako mal Fiat . Už neviem, aký podiel mali na tom Taliani a aký Rusi
no,hmm,asi som nie všetky zdroje čítal a nezachytil som všetky informácie, ja jedine čo si pamätám bola zmena tuším časovania motora, nakoľko v tej dobe Sovieti neponukali tak kvalitné palivo ale iba nízko oktánové a aj to malo problém s čistotou.
Takže žiadny moderný motor ale ten základná 1200, kým Taliani už v tej dobe používali 1600T s dvoj vačkou. Ale asi to je jedno, neberiete iné argumenty a aj takých fanatikov treba, aby bolo na čom chodiť na zrazy veteránov.
Ten istý motor ale s nižším obsahom licencovali Poliaci s ich 1500 tuším S na konci, čo bola vlastne provtná dodávka do PL a v PL boli iba zmontované, kým začali Poliaci odlievať motory.
Malo to napríklad štyri svetlá a hranaté maskovanie okolo svetiel a v zadu po dve slzy. Po nejakom čase Sovieti dodali žiguli 1500 so štyrmi svetlami a chrómovou prednou maskou, ale motor bol iba jednovačka.

O starých Fiatoch viem kadečo, napríklad 125p sa predával za 77000Kčs.
niečo z wikipédie

Na základě mezivládních smluv byl automobilkou Fiat v rámci surovinového barteru postaven zcela nový výrobní závod v Togliatti v někdejším SSSR. Zde v roce 1970 odstartovala výroba pozměněného typu Fiat 124 pod označením Žiguli. V roce 1971 započal export ze SSSR nejen do zemí tehdejšího socialistického bloku, ale i mimo tuto zónu. Žiguli však nebyl identickým vozem s Fiatem 124. Byl sice vybaven stejným motorem, ale s odlišným karburátorem, zajišťujícím startování i za velmi nízkých teplot. V této souvislosti doznalo značnou změnu i topení vozu s větším výměníkem. Po zkušenostech z Polska s typem 125 byla brzdová soustava žigulíků přepracována na provedení se zadními brzdovými bubny a předními klasickými pevnými třmeny místo původních plovoucích. Naopak úpravy na spojce a převodovce zajistily nesrovnatelně vyšší spolehlivost proti mateřskému modelu. Zadní náprava však pocházela z první generace Fiata 124 a celý podvozek byl ještě dodatečně zesílen a zvětšena byla i světlá výška vozu, což se negativně podepsalo na jízdních vlastnostech, ale podstatně zvýšilo odolnost zejména na rozbitých a nezpevněných cestách. Změny se dočkala i elektroinstalace a mnohé prvky výbavy byly odstraněny (zejména ty na přání) pro snížení výrobní ceny a zároveň zvýšení spolehlivosti vozu. Naopak přibyla benzinová ruční pumpa a možnost startování vozu klikou. Od roku 1973 pak byly do nabídky vřazovány specifické prvky a vzhledem k faktu, že s výrobní technologií bylo sovětské straně poskytnuto i kompletní know-how, započal i vývoj vlastních modifikací původních motorů (nejprve model 2103 s motorem 1452 cm³/75 koní a podtlakovým posilovačem brzd, poté další). Do počátku 80. let dohlíželi na kvalitu výroby - zejména vozů pro export - italští kontroloři, jejich odchodem kvalita výroby citelně poklesla. Sovětská ekonomika pak nedokázala využít potenciál know-how, který od italské strany získala, a ve skutečném vývoji vozu v podstatě nepokračovala. Automobily Lada se dočkaly jen principiálně kosmetických změn exteriéru a interiéru, u motorů se sice měnily poměry vrtání a zdvihu, avšak konstrukčně zůstaly bez výrazných změn až do přesunu výroby v roce 1998 z Togliatti do Továrny Iž. S nadsázkou se dá říci, že nejpodstatnější změnou za celou dobu výroby byla náhrada čtyřstupňové převodovky za pětistupňovou koncem 80. let a náhrada karburátorů za jednobodové vstřikování GM v polovině
mirozv2
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 23.12.2011 20:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mirozv2 »

Myslím,že pôvodný fiat mal rozvod OHV, zatiaľ čo žigul dostal od začiatku OHC.Ešte si zabudol,že do modelu 2105/2107 bola reťaz nahradená remeňom ostatné sú známe veci myslím, že mechanický ventilátor chladiča nahradil elektrický
jonathan104
Príspevky: 2733
Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jonathan104 »

no fajn, úprava motora po 30 rokoch je fakt svetový progres
myslím si, nie som si istý, že od samého prvu tam dávali OHC a po 2xOHC ako vtedajšom špičkovom benzínovom motore Sovietsky zväz nesiahol ani do "najluxusnejších" žiguliakov, Vazov,Lád a ešte neviem akých názvov sa uchylovali.
A čistého vína trošku, fakt si presvedčený, že keby nebola fabrika podkapitqalizovaná a technicky zaostalá, že sa venujú predpotopným vozom o ktoré je minimálny záujem?
Naozaj nechcú Rusi ísť na západné trhy? Čiže na západné autosalóny chodia iba kôli modelkám. To potom už mlčím a nejdem debatiť k tetjo téme.

Ešte ma napadlo jedno logické zdôvodnenie - je to aj pre vôbec fungovanie mobility krajiny. Tak ako v Nemecku sa húfne neprechádza na Windows ale funguju pod DOS, nakolko rychla zmena by bola ekonomicka katastrofa, to iste sa da asi povedat aj o Žigulákoch.
grand-s
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 15.08.2006 10:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa grand-s »

Milovnikam ruskych aut, chcem odporučat skvely internetovy obchod s nahradnymi dielami, ceny super. www.automanta.sk skuste.

Návrat na "Lada fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných