1 028 536
inzerátov
Pridať inzerát

Jeep Grand Cherokee - oprava el. regulacie variability turba

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Jeep Fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
pidizvi
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (120)
Založený: 20 september 2011
Príspevky: 2485
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Luzna
Predmet: Jeep Grand Cherokee - oprava el. regulacie variability turba PríspevokZaslal: 11.08.2017 07:17   
ahojte, na turbe mam elektronicku regulaciu variability, cize cez motorcek s nejakou dalsou elektronikou, ktory hybe samotnym ramenom na turbe. Problem je, ze zrejme bol motorcek vadny, takze nefunkcna variabilita a vobec sa rameno nehybalo cez spektrum otacok. Samotne rameno ide krasne bez odporu. Elektronika vyzera ako nova. Motorcek mal okolo seba aj vnutri dost vela cierneho prachu, asi uhlik. Uhliky boli s hlbokymi ryhami, rovnake ryhy na komutatore, nevyzeralo moc pekne... takze tam by som tipoval slaby kontakt ci skrat.

Moja otazka, viete odporucit, ci sa da kupit ten motor na SK? Cislo motorceka je 73541900, mal by byt dost univerzalny, pre rozne znacky, bmw, ford, audi, mercedes... Mozem ho mat z ciny za nejakych 20eur, len sa mi nechce cakat 3 tyzdne.

Mate skusenosti s takouto opravou, stretli ste sa s tym uz? Co som cital zahranicne fora, tak zvycajne boli ludia radi, ked kupili cely novy regulator za 200-300 eur a nie rovno cele turbo, ako im obcas autorizak tvrdil, ze to predavaju len spolu s turbom.

Pridavam obrazky pre predstavu. (Akurat pozeram, ze som si to neodfotil zvonka, kde je cislo celeho regulatora.)
http://imgur.com/a/lcbJ1

Este taka zaujimavost, akym sposobom bol uchyteny motorcek v hlinikovom tele. Malym srobom a jeho hlava bola dodatocne zaliata do hlinikoveho tela, cize nemozne rozobrat to bez znicenia motora, pokial neviete, ze tam srob je a treba ho odvrtat na presnom mieste cez hlinikove telo.

Auto jeep grand cherokee 3.0 CRD 2006, motor OM642 od mercedesu, turbo garrett.
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (546)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18419
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 11.08.2017 07:23   
http://allegro.pl/zestaw-napra.....ml#thumb/5

Predpokladám že do troch dní to máš doma. Cena cca 60EUR
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1837)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17169
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.08.2017 11:03   
Asi bude cesta cez poliaka najschodnejšia a z najväčším nábehom na úspech.Tieto vykonávacie elementy s kontrolou pozície sú dnes stále častejšie príčinou hlavybôlu,dielne ich menia pretože nie sú vybavené testerom.A tak idú do smetí škrtiace klapky,ovládače turbín atd. kedže v prípade že nová (použitá) vec nefunguje rozhodí to opravu úplne,a už nie sú schopný urobiť nič rozumnejšie než kúpiť nový diel.Asi zbytočne by tu písal že tester na tieto veci existuje len cena trochu vyrazí dych.(tiež je z polska,koľko by stál v tomto zbojníckom štáte ?!)
To čo navrhuje laki je asi naj cesta ako ukončiť trápenie
Citovať
gippo
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 06 február 2010
Príspevky: 224
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 11.08.2017 19:17   
Aj ked kúpiš reguláciu,tak potrebuješ ju nastaviť na turbe,bola by to veľká náhoda,že to bude fungovať ako treba.Vo Vrbovom je Profiturbo,tam majú mašinky na nastavenie a aj opravujú tieto regulácie,dajú Ti nový motorček aj šnek,nastavia turbo ako treba a dajú 1rok záruku.
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (546)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18419
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 11.08.2017 19:20   
Do Vrboveho by som si ani koleso nedal dofukat.
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (610)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9451
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 11.08.2017 22:08   
Netreba zabudat na jednu vec, ze s tymi aktuatormi a nie len s tymi elektrickymi ale aj s podtlakovymi, ktore vsal maju polohovy senzor pracuje riadiaca jednotka motora a tej tiez treba povedat o co kraca.
_________________
"Když je hlava hloupá, pracovitostí se nedá mnoho vynutit."
Citovať
m.f.
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 01 apríl 2010
Príspevky: 46
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 13.08.2017 08:52   
Ten link od Lakina to je len subor dielov,musis to rozobrat,prehadzat diely a nakonfigurovat.
Ked si to nerobil,ani to neskusaj.
Ak mas zaujem,mam taku regulaciu NOVU nakodovanu za 240eur.
Opravu tvojej viem zabezpecit za 150eur,za 3 dni.
A treba skontrolovat aj variabilitu turba,ci chodi lahko.
Ak zadrhava,treba ju vycistit.
Citovať
pidizvi
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (120)
Založený: 20 september 2011
Príspevky: 2485
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Luzna
PríspevokZaslal: 14.08.2017 10:48   
nakoniec som sa rozhodol pre cinana, takze objednane a uz len cakat.

odtialto:
https://www.aliexpress.com/store/product/ORIGINAL-OEM-Electronic-Throttle-Control-MOTOR-73541900-FOR-Audi-VW-for-Mercedes-BMW-Ford/1406418_32307294134.html

Vdaka za komentare, potom napisem, ako to dopadlo.
Citovať
pidizvi
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (120)
Založený: 20 september 2011
Príspevky: 2485
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Luzna
PríspevokZaslal: 14.09.2017 06:48   
pridam update - motorcek prisiel 5.9., cize necele 3 tyzdne od objednania. Aj som ho hned vymenil, ale problem na aute ostal. Pri prudsom pridani plynu, zacne okolo 2500 otacok trhat motorom, ze strati celkom tah, treba povolit plyn. Zaroven pri uvolneni plynu je pocut zvuk akoby odfuk blow off ventilu. Pri jemnom pridavani plynu sa to rozbehne aj na dialnicnych 130. Maximalne zrychlenie to zvlada asi na urovni takeho bezneho rozjazdu zo semaforov.
Ta regulacia je nejaka divna asi, lebo pri vypnutom motore, pri otoceni klucika do polohy svietiacich kontroliek aj pri nastartovanom motore ostava v rovnakej polohe. Az pri pridani plynu nad nejakych 3000 sa zacne hybat. Podla videi na nete by sa to malo hybat inak.
Ziadna kontrolka motora, obycajna diagnostika nepise chybu.
Bol som aj v autorizaku, ale onicom. Prekazalo im, ze mam odpojene virive klapky (do konektora mam vsunuty odpor, aby nehadzalo do nudzoveho), ze vraj im to hadze vela chyb a nevedia urcit pricinu. Ze si mam najprv opravit motorcek na virivych klapkach a potom by to vedeli pozriet. Lenze ja ich mam funkcne, aj ten ich motorcek, len preventivne odpojene... neunuvali sa zapojit ich. Ze vraj to vyzera na ten regulator variability turba a vraj ju nevedia preverit, ci je OK alebo KO... Takze pre mna dost sklamanie, nulova pridana hodnota, snaha, kreativita.
Este som zistil, ze na neutrali mozem dat podlahu bez trhania.

Budem asi hladat niekoho v okoli BA, kto by to vedel preverit poriadne, aspon, ci je ten regulator variability vadny alebo ok.
Po vymene motorceka som nerobil ziadne nastavenia, lebo myslim, ze cela elektronika ostala povodna a motorcek je len blby motorcek, co o sebe nevie.
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (451)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9000
Nabehané: 0 min
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 14.09.2017 06:55   
ja sa im necudujem, tak by to aj malo byt v kazdom servise, kutilstvo nech si robi kutil dokonca, ked uz s tym zacal
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1837)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17169
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 14.09.2017 07:33   
Pozri čo ti už dávnejšie písal cviro
Citovať
pidizvi
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (120)
Založený: 20 september 2011
Príspevky: 2485
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Luzna
PríspevokZaslal: 14.09.2017 08:06   
bajo chapem, ale myslim, ze az taky brutalny zasah to nebol a mohli to kludne napojit, ale nespravili to. A robilo mi to uz pred touto zmenou, to som skusal uz ako mozne riesenie, podla netu.

Pan Milan, len mi nejde do hlavy, ze ked cela riadiaca elektronika tej variability ostala povodna, co sa mohlo zmenit pre RJ motora? Teoreticky, ja som zalozil motorcek do nejakej polohy napr. 50%, ale RJ si zapamatala, ze naposledy pred vybratim bola na 0% a teraz je to rozladene?
Kazdopadne zameriam sa zase na tu variabilitu.
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (610)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9451
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 14.09.2017 11:10   
Nemusi to byt 100% presne ako v riadeni mercedesackeho motora mozu byt drobne odlisnosti ten pre Jeep ma vlastny komunikacny subor ale jedno co tam je, ze ta regulacia ma takisto svoje naucene polohy, je mozne ich resetovat ale nepojde to ani fabrickou diag pre jeep, je to trosku hlbsie vo vnutri programu ale nemalo by sa to tykat toho, ze regulacia by sa mala po otoceni kluca do zapalovania pohnut hned. Dalsia vec, ktoru by trebalo skontrolovat ak to aj jeepacke riadenie motora a samotny motor ma je tlak "spatny" vo vyfukovom potrubi. Takisto skontrolovat polohu regulacie na volnobehu, v zabere, tlak v potrubi v zabere atd. atd. Cize prve kontrola regulacie, druha a dost dolezita tlak vo vyfukovom potrubi.
_________________
"Když je hlava hloupá, pracovitostí se nedá mnoho vynutit."
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1837)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17169
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 14.09.2017 11:53   
Ono je to tak.Ak sa niečo hýbe elektricky,je skoro jedno čo to je,a RJ musí presne vedieť aké pohyby robí,tak tam má snímanie dráhy (uhla) a pod. a tieto dve veci,tj súlad reálnej dráhy musí sedieť s tým,čo na základe el.impulzov potom aj RJ vyhodnotí ako identickú dráhu.Tento súlad,tj oznámenie o počiatku a konci nejakého pohybu musí RJ uložiť,lebo tak vie riadiť veci velmi presne.Takže sa robí kalibrácia alebo základné nastavenie,je jedno ako to nazveme pre našu potrebu.Ak je nesúlad (nevedomosť) RJ a reality tak logicky vznikajú problémy.Niektoré zosúladenia sú dosť problematické,napr variabilita grupáckych CR niektorých motorov je tak problematicky prístupná a ešte vyžaduje špec.náradie a nastavuje sa mechanicky tiahlo,vyvodí určitý presný podtlak,a nastavuje kým diagnostika nevykáže určitú hodnotu ktorá je potom už pre RJ smerodatná.Kedže je to obota kde sa veľa spomíná fúrer a božstvá všetkých kontinentov,málokto sa s tým babre.Ale skôr to že nevedia čo s tým.
Takže...to že predpokladáš pôvodnosť,nemusí platiť
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (610)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9451
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 14.09.2017 17:51   
Tu nie je co nastavovat mechanicky a cez diagnostiku takisto nie je moznost nejakych zakladnych nastaveni pre tuto suciastku. Su tam hodnoty a testy ktore vedia preverit ci suciastka pracuje spravne. Jednoducho pride nastavena fabricky a tu pravdepodobne vznika problem. Takze prve bude treba asi pravdeodobne zohnat cloveka, ktory pracuje konkretne s turbinami a ma vybavenie nato aby vedel tento regulator nastavit co asi bude potrebne, co este ale stale nemusi byt koniec a moze byt potrebne cez softver to jemne doladit :) Tu vsak nie je prvotna a zakladna informacia napr. v akej polohe sa nachadza regulacia turbiny ked je motor vo volnobehu, a takisto zakladny test funkcnosti regulatora ked ho pri urcitych otackach otvori a zavrie na krajne polohy a musi tam byt urcity stanoveny rozdiel tlaku v sacom potrubi to je zaklad. Co by mna osobne zaujimalo a co som spomenul je tlak vo vyfukovom potrubi.
_________________
"Když je hlava hloupá, pracovitostí se nedá mnoho vynutit."
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Jeep Fórum