Jeep Grand Cherokee - oprava el. regulacie variability turba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Jeep

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Jeep Grand Cherokee - oprava el. regulacie variability turba

Príspevok od používateľa pidizvi »

ahojte, na turbe mam elektronicku regulaciu variability, cize cez motorcek s nejakou dalsou elektronikou, ktory hybe samotnym ramenom na turbe. Problem je, ze zrejme bol motorcek vadny, takze nefunkcna variabilita a vobec sa rameno nehybalo cez spektrum otacok. Samotne rameno ide krasne bez odporu. Elektronika vyzera ako nova. Motorcek mal okolo seba aj vnutri dost vela cierneho prachu, asi uhlik. Uhliky boli s hlbokymi ryhami, rovnake ryhy na komutatore, nevyzeralo moc pekne... takze tam by som tipoval slaby kontakt ci skrat.

Moja otazka, viete odporucit, ci sa da kupit ten motor na SK? Cislo motorceka je 73541900, mal by byt dost univerzalny, pre rozne znacky, bmw, ford, audi, mercedes... Mozem ho mat z ciny za nejakych 20eur, len sa mi nechce cakat 3 tyzdne.

Mate skusenosti s takouto opravou, stretli ste sa s tym uz? Co som cital zahranicne fora, tak zvycajne boli ludia radi, ked kupili cely novy regulator za 200-300 eur a nie rovno cele turbo, ako im obcas autorizak tvrdil, ze to predavaju len spolu s turbom.

Pridavam obrazky pre predstavu. (Akurat pozeram, ze som si to neodfotil zvonka, kde je cislo celeho regulatora.)
http://imgur.com/a/lcbJ1

Este taka zaujimavost, akym sposobom bol uchyteny motorcek v hlinikovom tele. Malym srobom a jeho hlava bola dodatocne zaliata do hlinikoveho tela, cize nemozne rozobrat to bez znicenia motora, pokial neviete, ze tam srob je a treba ho odvrtat na presnom mieste cez hlinikove telo.

Auto jeep grand cherokee 3.0 CRD 2006, motor OM642 od mercedesu, turbo garrett.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Asi bude cesta cez poliaka najschodnejšia a z najväčším nábehom na úspech.Tieto vykonávacie elementy s kontrolou pozície sú dnes stále častejšie príčinou hlavybôlu,dielne ich menia pretože nie sú vybavené testerom.A tak idú do smetí škrtiace klapky,ovládače turbín atd. kedže v prípade že nová (použitá) vec nefunguje rozhodí to opravu úplne,a už nie sú schopný urobiť nič rozumnejšie než kúpiť nový diel.Asi zbytočne by tu písal že tester na tieto veci existuje len cena trochu vyrazí dych.(tiež je z polska,koľko by stál v tomto zbojníckom štáte ?!)
To čo navrhuje laki je asi naj cesta ako ukončiť trápenie
gippo
Príspevky: 227
Dátum registrácie: 06.02.2010 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gippo »

Aj ked kúpiš reguláciu,tak potrebuješ ju nastaviť na turbe,bola by to veľká náhoda,že to bude fungovať ako treba.Vo Vrbovom je Profiturbo,tam majú mašinky na nastavenie a aj opravujú tieto regulácie,dajú Ti nový motorček aj šnek,nastavia turbo ako treba a dajú 1rok záruku.
m.f.
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 01.04.2010 10:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m.f. »

Ten link od Lakina to je len subor dielov,musis to rozobrat,prehadzat diely a nakonfigurovat.
Ked si to nerobil,ani to neskusaj.
Ak mas zaujem,mam taku regulaciu NOVU nakodovanu za 240eur.
Opravu tvojej viem zabezpecit za 150eur,za 3 dni.
A treba skontrolovat aj variabilitu turba,ci chodi lahko.
Ak zadrhava,treba ju vycistit.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

nakoniec som sa rozhodol pre cinana, takze objednane a uz len cakat.

odtialto:
https://www.aliexpress.com/store/produc ... 94134.html

Vdaka za komentare, potom napisem, ako to dopadlo.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

pridam update - motorcek prisiel 5.9., cize necele 3 tyzdne od objednania. Aj som ho hned vymenil, ale problem na aute ostal. Pri prudsom pridani plynu, zacne okolo 2500 otacok trhat motorom, ze strati celkom tah, treba povolit plyn. Zaroven pri uvolneni plynu je pocut zvuk akoby odfuk blow off ventilu. Pri jemnom pridavani plynu sa to rozbehne aj na dialnicnych 130. Maximalne zrychlenie to zvlada asi na urovni takeho bezneho rozjazdu zo semaforov.
Ta regulacia je nejaka divna asi, lebo pri vypnutom motore, pri otoceni klucika do polohy svietiacich kontroliek aj pri nastartovanom motore ostava v rovnakej polohe. Az pri pridani plynu nad nejakych 3000 sa zacne hybat. Podla videi na nete by sa to malo hybat inak.
Ziadna kontrolka motora, obycajna diagnostika nepise chybu.
Bol som aj v autorizaku, ale onicom. Prekazalo im, ze mam odpojene virive klapky (do konektora mam vsunuty odpor, aby nehadzalo do nudzoveho), ze vraj im to hadze vela chyb a nevedia urcit pricinu. Ze si mam najprv opravit motorcek na virivych klapkach a potom by to vedeli pozriet. Lenze ja ich mam funkcne, aj ten ich motorcek, len preventivne odpojene... neunuvali sa zapojit ich. Ze vraj to vyzera na ten regulator variability turba a vraj ju nevedia preverit, ci je OK alebo KO... Takze pre mna dost sklamanie, nulova pridana hodnota, snaha, kreativita.
Este som zistil, ze na neutrali mozem dat podlahu bez trhania.

Budem asi hladat niekoho v okoli BA, kto by to vedel preverit poriadne, aspon, ci je ten regulator variability vadny alebo ok.
Po vymene motorceka som nerobil ziadne nastavenia, lebo myslim, ze cela elektronika ostala povodna a motorcek je len blby motorcek, co o sebe nevie.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ja sa im necudujem, tak by to aj malo byt v kazdom servise, kutilstvo nech si robi kutil dokonca, ked uz s tym zacal
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pozri čo ti už dávnejšie písal cviro
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

bajo chapem, ale myslim, ze az taky brutalny zasah to nebol a mohli to kludne napojit, ale nespravili to. A robilo mi to uz pred touto zmenou, to som skusal uz ako mozne riesenie, podla netu.

Pan Milan, len mi nejde do hlavy, ze ked cela riadiaca elektronika tej variability ostala povodna, co sa mohlo zmenit pre RJ motora? Teoreticky, ja som zalozil motorcek do nejakej polohy napr. 50%, ale RJ si zapamatala, ze naposledy pred vybratim bola na 0% a teraz je to rozladene?
Kazdopadne zameriam sa zase na tu variabilitu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ono je to tak.Ak sa niečo hýbe elektricky,je skoro jedno čo to je,a RJ musí presne vedieť aké pohyby robí,tak tam má snímanie dráhy (uhla) a pod. a tieto dve veci,tj súlad reálnej dráhy musí sedieť s tým,čo na základe el.impulzov potom aj RJ vyhodnotí ako identickú dráhu.Tento súlad,tj oznámenie o počiatku a konci nejakého pohybu musí RJ uložiť,lebo tak vie riadiť veci velmi presne.Takže sa robí kalibrácia alebo základné nastavenie,je jedno ako to nazveme pre našu potrebu.Ak je nesúlad (nevedomosť) RJ a reality tak logicky vznikajú problémy.Niektoré zosúladenia sú dosť problematické,napr variabilita grupáckych CR niektorých motorov je tak problematicky prístupná a ešte vyžaduje špec.náradie a nastavuje sa mechanicky tiahlo,vyvodí určitý presný podtlak,a nastavuje kým diagnostika nevykáže určitú hodnotu ktorá je potom už pre RJ smerodatná.Kedže je to obota kde sa veľa spomíná fúrer a božstvá všetkých kontinentov,málokto sa s tým babre.Ale skôr to že nevedia čo s tým.
Takže...to že predpokladáš pôvodnosť,nemusí platiť
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

Obrázok

Cez vikend som si konecne na to nasiel cas a motor uz ma zase povodny vykon. Pravdepodobne bol problem vo vadnom tesneni, medzi takym plastovym rurkovym adapterom (drzi cidlo, asi teplota) a telesom skrtiacej klapky. Tesnenie este pred klapkou. Tam je uz vzduch so zvysenym tlakom. Testenie malo odlomeny kusok asi 2cm po obvode. Takze zrejme to meralo nespravne hodnoty a podla toho nespravne ovladalo variabilitu, hoci samotna bola mozno stale v poriadku.
Spolu s tym som vsak este raz pozrel tu variabilitu a na casti s plosnym spojom su na boku take tenucke kontakty. Isiel som ich jemne skontrolovat malym srobovakom, ze ci su spoje pevne a proste sa mi ulomili... takze letovanie, zbytocna robota navyse. Este zabavne, ze to bol podla netu vraj nejaky nerezovy kontakt a tam proste cin nechyti, skor roztopi dosku 5cm odtial. Odporucali obrusit a pod tym je iny material, ale nie je sranda brusit na plosaku vrtackou drzanou v ruke. Nastastie sa podarilo.

Taketo tesnenie to bolo, z tohto obrazku cislo 5:
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "Jeep Fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní