Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 alebo 2.7 CDI (WJ, 1999-2005)

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Jeep Fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
hayate
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 5
Nabehané: 1 hod 41 min
Predmet: Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 alebo 2.7 CDI (WJ, 1999-2005) PríspevokZaslal: 02.06.2018 17:54   
Zdravím,
Ako už názov témy napovedá tak premýšľam nad kúpou Jeepu Grand Cherokee. Toto auto ma nesmierne láka a v minulosti som mal aj možnosť sa v ňom viesť a vyhovuje mi po všetkých stránkach (robustnosť, priestrannosť, prestíž značky) Problém je ale výber motorizácie.
Všetci mi odporúčajú 2.7 CDI. Dočítal som sa, že sa jedná o veľmi dobrý dieslový motor od Mercedesu, ale proste ten diesel ma odrádza.
Potom som premýšľal nad 4.7 V8 čo je benzín a rád by som to spravil na LPG.
U oboch motorizácií ma hlavne zaujíma spoľahlivosť a spotreba.
Viem, že niekto mi tu môže písať, že ak chcem spotrebu nech beriem 2.7, ale myslím, že 4,7 na LPG nemusí byť drahý špás (na prevádzku)

Ak to pomôže tak auto chcem na denné vozenie do práce, z práce, niekam ísť ... možno raz mesačne dlhšia trasa (350-400km) a občas si zablbnúť na nejakej lesnej ceste a previesť sa nejakým terénom (ale nič extra nejaká horšia cestička, prípadne lúka)

Preto by som bol rád o vaše skúsenosti, poznatky prípadne pripomienky ohľadom týchto motorizácií.
Čo podľa vás vyjde lepšie? 2.7 Diesel alebo 4.7 na LPG?

Ďakujem za všetky odpovede, prípadne ak som niečo zabudol spomenúť rád to zodpoviem.
Citovať
braga
Obľúbený člen - Bawo (98)
Založený: 26 október 2009
Príspevky: 1934
Nabehané: 10 dní 18 hod 49 min
PríspevokZaslal: 03.06.2018 08:49   
Benzínová verzia mal ju kamarát spravený na LPG a sami problém s plynom ešte aj vo vnútri páchol plyn neviem možno zlé spravený celkovo auto uhojdane žiadny výnimočný výkon spotreba cez 20 litrov plynu a ináč auto sama porucha h
Citovať
marko2
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (113)
Založený: 28 november 2014
Príspevky: 1380
Nabehané: 12 dní 11 hod 32 min
PríspevokZaslal: 03.06.2018 09:31   
mal som benzin..bez poruchy ale zere aj travu okolo cesty.mozno aj preto ma moc neoslovilo.no 100 ludi 100 chuti
Citovať
pepo64
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (122)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 916
Nabehané: 4 dní 21 hod 56 min
PríspevokZaslal: 03.06.2018 09:43   
Mal som Grand Cherokee tuším rv.1995, 4,0 V6 AT+lpg, nikdy viac som šťastný že som sa toho zbavil,mal som 60 litrovú lpg nádrž a rekord v dojazde po ceste bol asi 240 km, ak som sem tam išiel do terénu tak spotreba lpg bola možno aj 35 L, vysoko poruchové problém s náhradnými dielmi okrem servisu v Kotrčinej Lúčke si z nejakým problémom dá málokto radu.jediné plus na tom aute boli robustné nápravy a protikorózna ochrana, aj napriek tomu že to auto malo cez 20 rokov nebola na karosérii žiadna hrdza.
Citovať
karcikarci
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 27 máj 2010
Príspevky: 104
Nabehané: 6 hod 12 min
PríspevokZaslal: 03.06.2018 10:07   
Vidím že zas sú tu experti, keď si kúpite alebo sa vozíte vo vydojenke za pár tisíc tak to tak aj vyzera.

Ja mám osobne 2,7 CRD od novoty auto je super po všetkých stránkach, spoľahlivosť super, výdrž dobrá, hlavne nebudeš v takomto aute tuctový.

Za 260tkm ktoré to auto mám som menil vstrekovace 1x, vodnú pumpu 1x,, motorček stieracu zadného 2x, a rádio na ktorom mi odisla mechanika....
Auto jazdím denno denne a nedám na ňho dopustit.

4.7 V8 je super vozil som sa a možno aj trochu ľutujem že vtedy sme nezobrali práve 4.7cku ale zas spotreba je teda naozaj 20+. Ale zvuk a výkon je super a spoľahlivosť tiež výborná, jediná vec pozor na častú výmenu oleja, tento motor je na to hákivejší ale ináč super.

A ináč kľude si kukni aj 4.0 V6 najspolahlivejší motor od chrysleru (AMC)
mali sme doma najazd 640tkm a predali sme ho pred 15 rokmi a auto stale jazdi!!!!!

Takže jeep odporúčam a ak sa bude dať vyber si prevedenie Quadra drive jeden z najlepších systémov 4x4 teda ak funguje a bývalí majiteľ sa staral oňho. Quadra Trac je lacnejšia voľba tiež dobrá ale QD je lepší.

Ak budeš mať hociaké otázky napíš mi SS prípadne si ťukni Jeep-club.net tam nájdeš všetky odpovede ktoré hľadáš.

K.
Citovať
pepo64
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (122)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 916
Nabehané: 4 dní 21 hod 56 min
PríspevokZaslal: 03.06.2018 10:29   
No veď to, Ty máš 2,7 crd od novoty a si spokojný, ale zadávateľ chce kúpiť rv.1999-2005 čiže skoro 20 ročné auto po niekoľkom majiteľovi.
Citovať
leonNL
Známa tvár - Feldo (65)
Založený: 16 september 2009
Príspevky: 919
Nabehané: 2 dní 18 hod 47 min
PríspevokZaslal: 03.06.2018 11:28   
Nehnevaj sa na mna, no budem priamy... Zabudni na V8! Uz ked v nazve sa rozhodujes medzi dymovnicou a veosmickou s plynom, tak si “setric”. Osemvalec sa kupuje uplne inac, napriklad tak, ze som rozhodnuty a nic ine nechcem, a na nejake kachle ani nepomyslim. Kludne tu V8 vypusti z vyberu a kupuj naftu, bude to pre teba lepsia volba, aby si nebol ako na ihlach a vkuse nepozeral na spotrebu... Poznam zopar lakomcov ktori si zaobstarali osemvalce a palubak maju nonstop prepnuty na spotrebu a o nicom inom sa bavit nevedia...
Cloveka, ktoreho srdce taha k V8, je spotreba to posledne, co by ho malo zaujimat.
_________________
Jazdim na:

W211 E55AMG
Citovať
mjz
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 06 september 2007
Príspevky: 2177
Nabehané: 5 dní 8 hod 30 min
PríspevokZaslal: 03.06.2018 16:53   
kto chce ozajstny jeep,to je len V8,taky nepozera na spotrebu,je to velke 2tonove auto,to je choroba ludi co chce take auto a je zgrlava,alebo jazdi strasne vela km a taky sa vyliecia pri udrzbe-len pre niekoho je vela km aj 15000-30000,tak sa tlaci do lenivaka traslaveho 3.1 alebo do 2.7,co ich sem navlacili z vonku uz vydojene,tak tu tie auta aj vyzeraju a preto su uz aj tie smiesne ceny za ne,olej do motora,prevodovky,diferaku - atrapy,servis zanedbany,tak sa toho teraz geroji zbavuju za par e.staci to hodit na zdvihak a pozriet co je zatecene,pripadne ist dolu kopcom bez plynu, pocuvat riadne zakruty-kruhace,atd az potom to dat riadne pozriet kto tomu rozumie a potom to kupit-aby si nebol ako vacsina,ze kupi a potom place-co za hnoj to ma.starosti okolo diesla,automatu,diferakov ta zabolia,toto auto nieje lacne na servis.kasna ak nebola otrieskana,ta ta prezije,to nieje serbel vw,audi,bmw co ma hrdzave pagace aj mladsi rocnik kazde druhe aj bez buracky,tu na nej hrdzu nenajdes,sedenie je pohodlne,kasna stale pekna,tak si zasluzi vyssiu spotrebu a pekny zvuk spolahlivej V8,ak na to nemas,radsej si kup nejaku traslavu hrcu golf 4,moj oblubeny serbel TDI,lebo ak kupis vydojeny jeep 2.7,tak zaplaces,ako vacsina ludi,lebo kazdy chce to auto a hlada prve lacne riadky inzercie,kde su skoro vsetko len auta po zlom servise,uplne vydojence,klaknute- ale majitel hluchy,atd,ved tie ceny za take auto su az smiesne.
_________________
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (614)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13862
Nabehané: 2 mes 5 dní 18 hod
PríspevokZaslal: 03.06.2018 18:03   
Si myslím že sa rozhoduješ preto nad tým autom lebo sú už za "dobrú cenu", ale myslím že to nie je pre teba rozumná voľba.
Osobne by som volil radšej benzín + LPG, ale určite nie V8 a v takom aute. Ja mám tiež 2.5i v Subaru a to má pre mna stále prijatelnú spotrebu, ale nie hentaká velká krabica navyše s vysokou hmotnosťou
Stačí mi pozrieť toto https://www.auto-data.net/en/jeep-grand-cherokee-ii-wj-4.7i-v8-258hp-4wd-automatic-1163
Citovať
juriken
Založený: 23 január 2013
Príspevky: 31
Nabehané: 8 hod 57 min
Predmet: 4.7 V8 PríspevokZaslal: 03.06.2018 22:07   
Zdravim.
Malo som Grand cherokeeho 4.7 V8 LPG BRC 110 000km - mal som ho 2,5 roka a najazdil som na nom 70 000km.Priemerná spotreba bola okolo 17 litrov lpg(vtedy stalo 0,35€/liter) a na 53 l nadrž sa dalo spraviť na dlhú trasu( MT - KE ) spotreba aj 14,ale muselo sa ísť kludne..ale rekord mám 80km a full nádrž bola prázdna(driftovačka po rozblatenom poli ). Mne sa na aute po 10 000km zasekol na dialnici termostat a v tom motore bolo čidlo teploty nejako blbo umiestnené,takže sa my auto v 140km/hod pri 2500otáčkach žačalo prehrievať a teplomer bol stale v norme a až ked som započul klepot valcov,tak už bolo neskoro cely motor KO - oprava cca 1000€,potom odišla riadiaca jednota (tiež pálka),zadreté brzdové valčeky,atd..auto som kúpil v 2010 a predal 2012 a vtedy som zanho dal 6000€ a servis za všetko(pneu,LPG,oleje,motor,klima,prevodovka,atd...) ma stálo cez 5000€ - a zhanať diely - no katastrofa
..ale jedno sa mu nedalo uprieť - rano ked som ho štartoval v garáži - to bolo ako z madagaskaru - " Zobudte Tiiiciho " - to bol hukot...a inač som ho volal " BLACK HOLE " to auto zožralo všetky vaše peniaze a nervy
Citovať
robert7305
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2009
Príspevky: 169
Nabehané: 10 hod 5 min
PríspevokZaslal: 04.06.2018 07:59   
Mal som wk 5,7 V8 s lpg,spotreba v meste 20,mimo 12-16,kombinovaná dlhodobo 17.Pôvodne som mal dva reduktory,nejak sa jeden stále rozladil,prebehla výmena za jeden velikánsky. Od vtedy bez problemov. Auto bolo spoľahlivé,dva ks snimacov otáčok kolesa. Inak len spotrebak. Je to novší model,o aký máš záujem,tak len tak..pre info.
Citovať
alexthegr8
Založený: 24 február 2014
Príspevky: 23
Nabehané: 2 hod 15 min
PríspevokZaslal: 04.06.2018 11:18   
Nazdar, zlé auto to nie je len nájsť kus ktorý by mal menej ako 300 litrov sa nedá, sranda je že ked pozeraš na nete tak všetky maju 150-160, ja som ho mal od novoty 2004 až do 2013 a žiadny problém ( pri mínus 15 občas nechcel hádzať päťku), inač bezproblémov,2.7 je vydarený motor a ked som ho predával tak mal 240 tis.km a pekne sa kotúlal, akurát to má fakt malý a stiesnený interiér.
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 205
Nabehané: 1 dní 3 hod 1 min
PríspevokZaslal: 12.08.2018 10:05   
solenoid v 2.7crd musí spraviť 300-500t....ak umreli pri 260...niečo bolo zle.

Mám 2.7crd už pekných pár rôčkov, zopár iných servisujem. Benzíny nerobím..na tie sú iní experti v ZA.

Takto by som to povedal...

Pohodlnejší offroad budete ťažko hľadať.... ale..

Je to jeep...čo má na sebe MOPAR je 2x drahšie. 20cm servohadica 120€...nie je problem.

Motor mercedes, automat mercedes...s dobrou údržbou poslúžia.

Podvozok a elektronika = jeep

Tam záleží kto s tým kde a ako jazdil.

Variloky v diferákoch sú v 80% prípadoch po smrti, takže pri skrížení to seká, drme...oprava 2500€. Aj ja ich mám KO....neriešim.

štandardné problémy s retiazkou v rozvodovke, kardany, lozišká v difoch, domce riadenia, servohadice ktoré tečú a pod.. Je to JEEP a teda vždy niečo bude treba robiť, riešiť.

Predsalen si to nekúpi človek, čo sa vozí po ceste...

Kúpil by som ho znova.

Len dodám, vyhliadni si človeka, firmu ktorá tie jeepy pozná a robí. Ak to dáš do servisu, kde nevedia čo s tým majú robiť..narobia viac škody ako úžitku. O benzíne ani nevravím...
Citovať
zazo6
Založený: 29 december 2010
Príspevky: 1
Nabehané: 6 min
Predmet: Leon NL máš pravdu presne tak PríspevokZaslal: 16.05.2019 11:44   
leonNL napísal:
Nehnevaj sa na mna, no budem priamy... Zabudni na V8! Uz ked v nazve sa rozhodujes medzi dymovnicou a veosmickou s plynom, tak si “setric”. Osemvalec sa kupuje uplne inac, napriklad tak, ze som rozhodnuty a nic ine nechcem, a na nejake kachle ani nepomyslim. Kludne tu V8 vypusti z vyberu a kupuj naftu, bude to pre teba lepsia volba, aby si nebol ako na ihlach a vkuse nepozeral na spotrebu... Poznam zopar lakomcov ktori si zaobstarali osemvalce a palubak maju nonstop prepnuty na spotrebu a o nicom inom sa bavit nevedia...
Cloveka, ktoreho srdce taha k V8, je spotreba to posledne, co by ho malo zaujimat.






To auto je vyrobené a proste to je dane sila výkon veľkosť váha čiže co potrebuje tomu treba dat....
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Jeep Fórum