812 804
inzerátov
Pridať inzerát

Je softvér vašej RJ upravený? Problém čiptuningu

   Obsah fóra Auto-moto fórum Tuning vozidiel
Odpovedať Nová téma
12345>
Autor Správa
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 14 min
Bydlisko: Nove Zamky
Predmet: Je softvér vašej RJ upravený? Problém čiptuningu PríspevokZaslal: 10.03.2016 21:50   
Nieste spokojný alebo máte pochybnosti či softwér vašej riadiacej jednotky motora je originálny alebo upravovaný? Alebo mate plné zuby problémov a chcete sa vrátiť k originálnemu softwéru?

To všetko sú riešiteľné problémy,preto vzniká táto téma.

Čoraz viac sa stretávame s neodbornou úpravou RJ (čipovaním) kde sa čipovaním skúšalo napraviť problémy miesto toho,aby sa závady odstránili.. V dnešnej dobe je na trhu množstvo tuningových firiem a preto je čoraz väčší problém si vybrať dobrého úpravcu .V čom spočíva rozdiel ? V spôsoboch a v nástrojoch.
Väčšine nerobí problém nahrať RJ do auta s technickými problémami,Bez najmenšieho preverenia vstupného stavu.Za obeť padne EGR,prípadne zlikviduje sa časticový filter.Pritom dobrý čip zachová jedno i druhé ako nástroj na znižovanie teploty spalovania.Jedna z častých vecí (chybná úprava) ktoré si všimne každý slušný diagnostik sú enormné nárasty tlakov turbín,dávkovanie,dymenie.Dobre vykonaná úprava nekráča týmito skratkami.
Nástroje s ktorými sa pracuje sú prakticky až na výnimky čínske, lepšie či horšie s celôkom slušným skóre zabitých RJ.Asi najväčším zlom je dostupnosť stoviek až tisícov hotových úprav pre rôznu motorizáciu.Znalosť o samotnej úprave - nulová.Čas a kilometre to bude overovať a výsledok poteší alebo zarmúti.
Preto ak má niekto nejasnosti,stojí pred rozhodovaním áno/nie čip, vhodnosť alebo aj možnosť pre konkrétnu motorizáciu alebo má niečo neznáme v čom sa nevie orientovať, tu môže položiť otázku alebo sa podeliť o svoje skúsenosti v tejto oblasti.

Ak máte problém alebo ste si nie istý tu sa môžete pýtať a prispievať skúsenosťami.

V prípade že nechcete byť zo svojimi otázkami cielom rôznych nenáležitých poznámok, možte opísať svoj problém do SS správy.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (361)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 4051
Nabehané: 15 dní 5 hod 8 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 06:58   
zaujímavá téma. verím, že veľa majiteľov má menšie-väčšie problémy s "čip tuningom".
vždy sa musím , ked počujem oslavné , kedy zázračny "čip" za pár eur dokáže to, čo motorári vo fabrike za miliony nedokážu...

a ked ma niekto začne presviedčať, že výkon hore, spotreba dole.. , tak idem k najbližšiemu múru nárekov pomodliť sa za zdravý rozum
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2246)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19556
Nabehané: 3 mes 20 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 07:38   
Samozrejme že sú problémy,pretože sa upravuje kľudne aj problémový alebo vonkoncom nepreverený motor.To je ako poslať chorého na olympiádu.Takmer nikdy nie sú archivované pôvodné originálne softy tej danej RJ.Používajú sa vyslovene zle urobené úpravy,prípadne až úplné klamstvá.Na zvýšenie výkonu (bez ohladu na dôsledky)stačí urobiť zopár vecí a neskúsený majiteľ si práve narobil sakra problém.
Luboš...v jednom ale pravdu nemáš.Motorári vo fabrike by to hravo zvládli ľavou zadnou.Ale sú zošnurovaný daným cielom,navyše ktorý zohladňuje úplne všetky požiadavky na prevádzku,životnosť,spotrebu,ekológiu atd výrobcu.Preto jeden a ten samý motor je v obrovskom rozmedzí výkonov použitý podla zámeru v predaji rôznych variácií auta..je to zložitejšie.
Ale veď treba nechať priestor nech sa vyjadria samotný uživatelia s čím sa trápia.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (361)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 4051
Nabehané: 15 dní 5 hod 8 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 09:14   
no ja neviem, neviem....
pred pár rokmi som si vyhliadol P 407 2,2 biturbo, bola naozaj za ok cenu..., s "čipom", + 25 kw.

išli sme sa prejsť: na voľnobehu spotreba 1,2-1,5-1,8, reku, asi regeneruje FAP.
Vynuloval som PC , tak sme prešli zo 20 km, kľudnou jazdou, spotreba na voľnobehu stále rovnako vysoká, priemerná 7,5-8..., hm..., skúsil som, ako potiahnu tie 2 turbá:

Ano, záťah bol na na P O C I T ok..., lenže asi po 10 km svižnejšej jazdy, podľa mojej chuti, už bola teplota oleja nad 130, bližšie k 140 a majiteľ-predajca už bol bledý, na PC už spotreba okolo 9-10 litrov.

Kukám a výfuk samá sadza, reku, ok, na aj mojej 607 je, tak nech reku trochu pridá plyn.
No, 2 dni som nevedel vykašľať sadze..., čierny dym nad 3000 otáčok..., lebo FAP K.O.
Teplota oleja K.O.
pointa ?
Mal meranie zo stolice, výkon zo 125 kw,bol zdvihnutý na 152 kw.
For je v tom, že v autodiesli z roku 2007, merali 2,2 Biturbo v 607 a vtedy bol ten motor NAJVYKONNEJSI, aký kedy namerali..., SERIOVO mal cca 200 koní, čiže okolo 150 kw...

takže za "čip" zaplatil vyhodením FAP-u, lebo nudzák, teplota oleja..., netuším, asi kvôli vysokej teplote turba, spotreba vysoká.

Na inej 2,2 biturbe, tentoraz na 607 som zajazdil pod 6 litrov, pri besnení, na maximum. som sa nedostal nad 9,5...,/presne o 1 liter viac, než na 2,2 HDi s 1 turbom/ ale spotreba na voľnobehu bola 0,7-0,9 l, km cez 200.000 a FAP ešte pôvodný.

/samozrejme, keby bol " čip" tunning skutočne profesionálny, vytiahnu možno aj 250-300 koní, ale životnosť...?
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 14 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 10:57   
Pri kazdej uprave volnobech ostava povodny, tam sa nic nemeni. Na tom aute predbehol tuning diagnostiku a to je cely kamen urazu. Robil som audi a4 3.0tdi na 300ps a DPF ostal zachovany a nieje stym najmensi problem
Citovať
Sparing1
Povedomá tvár - Favorito (21)
Založený: 18 november 2010
Príspevky: 228
Nabehané: 22 hod 27 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 11:44   
na 2.0TSI mám isté HW úpravy + nasledovalo ladenie u ľudí, ktorý TSIčkam rozumejú majú ich zmáknuté a majú patričné vybavenie a know-how. Odjazdených od vtedy cca 90tkm (v čase ladenia mal voz natočených 40tkm) čiže v sume aktuálne cca 130tkm.. bez jediného problému, motor ide úžasne, hladko, krásny priebeh, naladené s jemnejším nábehom od spodu, aby netrpela spojka, prevodovka, poloosy. Na emisnej skvelé výsledky. Výkon sa využíva rozumne, motor sa nepodtáča a nejazdí na spotrebu a voz má patričný servis.

P.S ja vravím, je rozdiel chipovať a chipovať.. ak to robí človek ktorý to robiť vie a robí sa to s rozumom, nieje a nebude žiaden problém ktorý by vznikol len ako následok chiptuningu.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2246)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19556
Nabehané: 3 mes 20 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 12:19   
Niektoré "nástroje" vedia pri nahrávaní softu rozhodiť kódovanie vstrekovačov.Kvalitný nikdy.Niektorým RJ treba prelomiť ochranu proti čipovaniu.Veci okolo čipovania sú tabu,je pramálo ochoty tieto veci otvorene pretriasať a púštať si ľudí do kuchyňe.To si dovolí minimum čip tunerov a rozhodne len velký borci.Je otázka ako by znalosť problematiky zamietla šuflikantov ktorý síce robia tieto veci,ale nemajú ani elementárne znalosti o motoroch.To že niekto vie ako dostať jeden soft von a druhý dnu do RJ je pramálo.To dokonca zvládne aj priemerne zdatný človek ovládajúci základy práce s počítačom.Programy (mapy) sú hotové,sú kupiteľné v nepreberných množstvách,ja som ich napr. vlastne dostal ako bonus k diagnostike ktorá má aj flešovacie schopnosti.ale ...neviem o nich absolutne nič.A tak som ostal pri tom,že radšej opravujem
Citovať
pedro727
Známa tvár - Feldo (55)
Založený: 22 marec 2009
Príspevky: 949
Nabehané: 10 dní 18 hod 13 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 12:34   
mhlavaty napísal:
Ale sú zošnurovaný daným cielom,navyše ktorý zohladňuje úplne všetky požiadavky na prevádzku,životnosť,spotrebu,ekológiu atd výrobcu.

tomu sa vraví optimálne nastavenie.už to tu síce zaznelo ale som rovnakého názoru, vo fabrike nie sú sprostí, vedia prečo je tam výkon taký aký tam je a nebol by pre nich problém tomu "osoliť", ale väčšinou jožka ferka z garáže nikto nepresvedčí že sú blbší ako inžinieri z fabriky.
osobne by som si čip do auta nikdy nedal, a ani by som také auto nikdy nekúpil, hoc by malo aj 1000km na tacho., ruky preč!
Citovať
Sparing1
Povedomá tvár - Favorito (21)
Založený: 18 november 2010
Príspevky: 228
Nabehané: 22 hod 27 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 13:20   
chápem tvoj pohľad a beriem to.. no na druhej strane je to zovšeobecnené v zmysle, hádžem všetky chipované-upravené vozy do jedného vreca zhumpľovaných alebo rizikových hnojov a naopak čo nieje upravované to rizikové nieje. Ono síce je pravda, že neupravovaný voz kupovaný od ruky od neznámeho človeka je o niečo menšie riziko než upravovaný, no nedá sa to takto jednoducho a priamočiaro zovšeobecniť.
Napr. môj voz mám od nova, ako som písal pri cca 40tkm som ho upravil hardwarovo + dal to na vyladenie SW, aby po úpravách všetko hralo a ladilo dokonale. A môžem povedať, že ten voz je technicky po 130tkm v lepšom stave ako 90% rovnakých vozidiel s rovnakým motorom aj s o 2/3 nižším nábehom kilometrov.. ten voz má taký servis, že zainteresovaní ma považujú za blázna v tomto smere, ani jediný raz nebolo vytočené a zaťažované za studena a počas prvých 20km ale vždy postupne zahrievané, vždy adekvátne dochladené vzhľadom na spôsob jazdy, nikdy netrápené v nízkych otáčkach, nepodtáčané a rovnako ani zbytočne nedrtené do obmedzovača, žiadne gumovačky na semafóroch a podobné kreposti.. ale výkon s rozumom využívaný.
To je aj dôvod prečo to vozidlo nemám v úmysle predať.
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 14 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 13:41   
Iba zjedneho jedineho dovodu fabrika vyraba viacero vykonovych variant a to koli krajine kam auto ide a aku tam maju emisnu, ekologicku dan.
Citovať
elauato
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 26 september 2013
Príspevky: 251
Nabehané: 1 dní 10 hod 39 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 14:19   
keď už sme pri tejto téme, čo vravíte na BSR "čipovanie"?
Citovať
FERO 321
Známa tvár - Feldo (55)
Založený: 27 január 2011
Príspevky: 1171
Nabehané: 4 dní 21 hod 5 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 15:18   
Chiptuning skracuje životnosť motora, ktorý je vo výbornom stave minimálne o 10%. To sa bavíme o kvalitnom a rozumnom chiptuningu od renomovanej firmy. Ako tu už bolo písané automobilky nemajú debilov vývojárov.
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 14 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 15:47   
V prvom rade je uz toto uplne odbocenie od temy, bol by som rad ak by sme sa drzali povodom zalozenia temy. Dakujem
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 14 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 15:51   
elauato napísal:
keď už sme pri tejto téme, čo vravíte na BSR "čipovanie"?


Reklamu maju peknu ale co je pravda?
Citovať
janik83
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 15 február 2007
Príspevky: 137
Nabehané: 2 dní 19 hod 8 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 15:56   
Ja mam octu 1.9 tdi 81kw dal som chip chlapik povedal ze o 25kw pojde hore spotreba stupla okolo 0,5 l hore takze sa neznizila ako vsetci tliachaju ze sa znizi a auto jazdi bez najmensej chyby bol som na nom aj v Norsku 34 hodin jazda a ziadny problem tak treba to davat robit profikom nie suflikantom
Citovať
Odpovedať Nová téma
12345>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Tuning vozidiel