Je softvér vašej RJ upravený? Problém čiptuningu

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Je softvér vašej RJ upravený? Problém čiptuningu

Príspevok od používateľa radusko351 »

Nieste spokojný alebo máte pochybnosti či softwér vašej riadiacej jednotky motora je originálny alebo upravovaný? Alebo mate plné zuby problémov a chcete sa vrátiť k originálnemu softwéru?

To všetko sú riešiteľné problémy,preto vzniká táto téma.

Čoraz viac sa stretávame s neodbornou úpravou RJ (čipovaním) kde sa čipovaním skúšalo napraviť problémy miesto toho,aby sa závady odstránili.. V dnešnej dobe je na trhu množstvo tuningových firiem a preto je čoraz väčší problém si vybrať dobrého úpravcu .V čom spočíva rozdiel ? V spôsoboch a v nástrojoch.
Väčšine nerobí problém nahrať RJ do auta s technickými problémami,Bez najmenšieho preverenia vstupného stavu.Za obeť padne EGR,prípadne zlikviduje sa časticový filter.Pritom dobrý čip zachová jedno i druhé ako nástroj na znižovanie teploty spalovania.Jedna z častých vecí (chybná úprava) ktoré si všimne každý slušný diagnostik sú enormné nárasty tlakov turbín,dávkovanie,dymenie.Dobre vykonaná úprava nekráča týmito skratkami.
Nástroje s ktorými sa pracuje sú prakticky až na výnimky čínske, lepšie či horšie s celôkom slušným skóre zabitých RJ.Asi najväčším zlom je dostupnosť stoviek až tisícov hotových úprav pre rôznu motorizáciu.Znalosť o samotnej úprave - nulová.Čas a kilometre to bude overovať a výsledok poteší alebo zarmúti.
Preto ak má niekto nejasnosti,stojí pred rozhodovaním áno/nie čip, vhodnosť alebo aj možnosť pre konkrétnu motorizáciu alebo má niečo neznáme v čom sa nevie orientovať, tu môže položiť otázku alebo sa podeliť o svoje skúsenosti v tejto oblasti.

Ak máte problém alebo ste si nie istý tu sa môžete pýtať a prispievať skúsenosťami.

V prípade že nechcete byť zo svojimi otázkami cielom rôznych nenáležitých poznámok, možte opísať svoj problém do SS správy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samozrejme že sú problémy,pretože sa upravuje kľudne aj problémový alebo vonkoncom nepreverený motor.To je ako poslať chorého na olympiádu.Takmer nikdy nie sú archivované pôvodné originálne softy tej danej RJ.Používajú sa vyslovene zle urobené úpravy,prípadne až úplné klamstvá.Na zvýšenie výkonu (bez ohladu na dôsledky)stačí urobiť zopár vecí a neskúsený majiteľ si práve narobil sakra problém.
Luboš...v jednom ale pravdu nemáš.Motorári vo fabrike by to hravo zvládli ľavou zadnou.Ale sú zošnurovaný daným cielom,navyše ktorý zohladňuje úplne všetky požiadavky na prevádzku,životnosť,spotrebu,ekológiu atd výrobcu.Preto jeden a ten samý motor je v obrovskom rozmedzí výkonov použitý podla zámeru v predaji rôznych variácií auta..je to zložitejšie.
Ale veď treba nechať priestor nech sa vyjadria samotný uživatelia s čím sa trápia.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Pri kazdej uprave volnobech ostava povodny, tam sa nic nemeni. Na tom aute predbehol tuning diagnostiku a to je cely kamen urazu. Robil som audi a4 3.0tdi na 300ps a DPF ostal zachovany a nieje stym najmensi problem
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

na 2.0TSI mám isté HW úpravy + nasledovalo ladenie u ľudí, ktorý TSIčkam rozumejú majú ich zmáknuté a majú patričné vybavenie a know-how. Odjazdených od vtedy cca 90tkm (v čase ladenia mal voz natočených 40tkm) čiže v sume aktuálne cca 130tkm.. bez jediného problému, motor ide úžasne, hladko, krásny priebeh, naladené s jemnejším nábehom od spodu, aby netrpela spojka, prevodovka, poloosy. Na emisnej skvelé výsledky. Výkon sa využíva rozumne, motor sa nepodtáča a nejazdí na spotrebu a voz má patričný servis.

P.S ja vravím, je rozdiel chipovať a chipovať.. ak to robí človek ktorý to robiť vie a robí sa to s rozumom, nieje a nebude žiaden problém ktorý by vznikol len ako následok chiptuningu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Niektoré "nástroje" vedia pri nahrávaní softu rozhodiť kódovanie vstrekovačov.Kvalitný nikdy.Niektorým RJ treba prelomiť ochranu proti čipovaniu.Veci okolo čipovania sú tabu,je pramálo ochoty tieto veci otvorene pretriasať a púštať si ľudí do kuchyňe.To si dovolí minimum čip tunerov a rozhodne len velký borci.Je otázka ako by znalosť problematiky zamietla šuflikantov ktorý síce robia tieto veci,ale nemajú ani elementárne znalosti o motoroch.To že niekto vie ako dostať jeden soft von a druhý dnu do RJ je pramálo.To dokonca zvládne aj priemerne zdatný človek ovládajúci základy práce s počítačom.Programy (mapy) sú hotové,sú kupiteľné v nepreberných množstvách,ja som ich napr. vlastne dostal ako bonus k diagnostike ktorá má aj flešovacie schopnosti.ale ...neviem o nich absolutne nič.A tak som ostal pri tom,že radšej opravujem
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

mhlavaty napísal:Ale sú zošnurovaný daným cielom,navyše ktorý zohladňuje úplne všetky požiadavky na prevádzku,životnosť,spotrebu,ekológiu atd výrobcu.
tomu sa vraví optimálne nastavenie.už to tu síce zaznelo ale som rovnakého názoru, vo fabrike nie sú sprostí, vedia prečo je tam výkon taký aký tam je a nebol by pre nich problém tomu "osoliť", ale väčšinou jožka ferka z garáže nikto nepresvedčí že sú blbší ako inžinieri z fabriky.
osobne by som si čip do auta nikdy nedal, a ani by som také auto nikdy nekúpil, hoc by malo aj 1000km na tacho., ruky preč!
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

chápem tvoj pohľad a beriem to.. no na druhej strane je to zovšeobecnené v zmysle, hádžem všetky chipované-upravené vozy do jedného vreca zhumpľovaných alebo rizikových hnojov a naopak čo nieje upravované to rizikové nieje. Ono síce je pravda, že neupravovaný voz kupovaný od ruky od neznámeho človeka je o niečo menšie riziko než upravovaný, no nedá sa to takto jednoducho a priamočiaro zovšeobecniť.
Napr. môj voz mám od nova, ako som písal pri cca 40tkm som ho upravil hardwarovo + dal to na vyladenie SW, aby po úpravách všetko hralo a ladilo dokonale. A môžem povedať, že ten voz je technicky po 130tkm v lepšom stave ako 90% rovnakých vozidiel s rovnakým motorom aj s o 2/3 nižším nábehom kilometrov.. ten voz má taký servis, že zainteresovaní ma považujú za blázna v tomto smere, ani jediný raz nebolo vytočené a zaťažované za studena a počas prvých 20km ale vždy postupne zahrievané, vždy adekvátne dochladené vzhľadom na spôsob jazdy, nikdy netrápené v nízkych otáčkach, nepodtáčané a rovnako ani zbytočne nedrtené do obmedzovača, žiadne gumovačky na semafóroch a podobné kreposti.. ale výkon s rozumom využívaný.
To je aj dôvod prečo to vozidlo nemám v úmysle predať.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Iba zjedneho jedineho dovodu fabrika vyraba viacero vykonovych variant a to koli krajine kam auto ide a aku tam maju emisnu, ekologicku dan.
elauato
Príspevky: 254
Dátum registrácie: 26.09.2013 13:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elauato »

keď už sme pri tejto téme, čo vravíte na BSR "čipovanie"?
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Chiptuning skracuje životnosť motora, ktorý je vo výbornom stave minimálne o 10%. To sa bavíme o kvalitnom a rozumnom chiptuningu od renomovanej firmy. Ako tu už bolo písané automobilky nemajú debilov vývojárov. :3020:
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

V prvom rade je uz toto uplne odbocenie od temy, bol by som rad ak by sme sa drzali povodom zalozenia temy. Dakujem
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

elauato napísal:keď už sme pri tejto téme, čo vravíte na BSR "čipovanie"?
Reklamu maju peknu ale co je pravda?
janik83
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 15.02.2007 21:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janik83 »

Ja mam octu 1.9 tdi 81kw dal som chip chlapik povedal ze o 25kw pojde hore spotreba stupla okolo 0,5 l hore takze sa neznizila ako vsetci tliachaju ze sa znizi a auto jazdi bez najmensej chyby bol som na nom aj v Norsku 34 hodin jazda a ziadny problem tak treba to davat robit profikom nie suflikantom
:zg282:
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

FERO 321 napísal:Chiptuning skracuje životnosť motora, ktorý je vo výbornom stave minimálne o 10%. To sa bavíme o kvalitnom a rozumnom chiptuningu od renomovanej firmy. Ako tu už bolo písané automobilky nemajú de*** vývojárov. :3020:
Zivotnost motora si hlavne skracuje clanok medzi volantom a sedadlom, ked sa pozriem z hladiska konstrukcie motora a toho co pri uprave sa meni si osobne nemyslim ze by to malo vyrazny dopad na zivotnost. Ak turbo pretlakujem o 150mbar tak som sa ani zdaleka nepriblizil k tomu co tlaci jeho rovnaky brat vo vykonovo vysej variante. Ak na vstrekovac pridam 15mg\str tiez son este stale daleko od jeho brata v silnejsom motore, je vela konstrukcne rovnakych motorov len rozdiel je vo vykone, nieje to az tak ako si vsetci myslia
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

janik83 napísal:Ja mam octu 1.9 tdi 81kw dal som chip chlapik povedal ze o 25kw pojde hore spotreba stupla okolo 0,5 l hore takze sa neznizila ako vsetci tliachaju ze sa znizi a auto jazdi bez najmensej chyby bol som na nom aj v Norsku 34 hodin jazda a ziadny problem tak treba to davat robit profikom nie suflikantom
:zg282:
Logika nepusti samozrejme ze ak sa bude vyuzivat vykon auta spotreba nemoze ist dolu octavia v serii dava na vstrekovac pri plnom plyne 44mg\str a po cipe 51mg\str tak samozrejme ze spotreba neklesne, ale ak sa clovek nauci vyuzivat vyssi krutiaci moment spotreba by mala byt rovnaka az mierne nizsia

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných