811 828
inzerátov
Pridať inzerát

Je softvér vašej RJ upravený? Problém čiptuningu

   Obsah fóra Auto-moto fórum Tuning vozidiel
Odpovedať Nová téma
<12345>
Autor Správa
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9636
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 12.03.2016 19:37   
Laco si znalec to sa pozna :) Ja ti gratulujem k odvahe prispievat v tejto teme.
Citovať
***zmazaný člen***
moderátor fóra
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 19101
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 12.03.2016 19:43   
Skor by som povedal v akejkolvek teme....
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1073)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 26263
Nabehané: 3 mes 21 dní 10 hod
PríspevokZaslal: 12.03.2016 21:23   
laco, posledné varovanie!
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
Factor
Povedomá tvár - Favorito (39)
Založený: 08 marec 2009
Príspevky: 324
Nabehané: 2 dní 16 hod 16 min
PríspevokZaslal: 12.03.2016 22:38   
Ja by som jednu otázočku mal. Skôr na pána Hlavatého, resp. mechanikov, ale aj zadávateľ sa javí ako šikovný chalanisko tak uvidíme. Zoberme si jednoduchú situáciu, že chipované auto sa pokazí. Nie kvôli chipu, ale jednoducho bežná vada. Je nejaký rozdiel v diagnostike upraveného auta? Napr. viete koľko tlačilo turbo pred úpravou resp. či je jeho tlak správny s braním ohľadu na chip? Alebo je pred diagnostikou takéhoto auta nutné ako prvé nahrať pôvodný softvér (čo väčšina slovenských chiptunerov nerobí)... Proste a jasno, autá sa kazia a slovenský servis často ide na slepo aj pri banálnych poruchách, nieto ešte ak má auto iný software... Vie chip pri hľadaní poruchy zamiešať karty, alebo nehrá úprava pri poruchách žiadnu úlohu?
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 32 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 12.03.2016 22:54   
Chip ma aj nema na diagnostiku vpliv, staticke hodnoty na volnobehu sa nemenia, a tlak turba je celkom jednoducha vec, RJ udava dve hodnoty pozadovanu a nameranu, takze nieje problem diagnostikovat turbo, a ano viem kolko ma turbo tlacit s original softwerom,
Co sa tyka opetovneho nahratia orig softweru tak stym nieje ziaden problem, kazdy softwer sa uklada pod SPZ vozidla, turbo sa netlakuje viac ako 150mbar, jedine ze by majtel chcel nieco ostrejsie, kazdy poriadny diagnostik nema taky problem opravovat chipovane masiny len to nesmie byt iba citac zavad!
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2335)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20113
Nabehané: 3 mes 24 dní 23 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.03.2016 23:58   
V podstate je to zodpovedaná otázka.Správna odpoveď je skutočne...áno aj nie. Áno v tom,že treba opustiť myslenie v zaužívaných hodnotách.Nie v tom,že rozdiel ako RJ pracuje je vždy rovnaký,len si v špajzi (v mapách) berie iné hodnoty.Takže treba brať ohlad na navýšení požiadaviek,všímať si či nedošlo k vyradeniu EGR a pod. ale v zásade je diagnostika rovnaká iba z inými hodnotami.Ovšem problém nastáva pri mizerných úpravách ktoré napr sú zle naladené,dochádza k dymeniu alebo inej anomálii pre nevyváženie celkových vzájomne sa ovplyvňujúcich hodnôt.Diagnostik pozná hodnoty originálu,vie si zmeny zhruba prepočítať a posúdiť primeranosť,ale z určitosťou pracuje iba z originálom.Musel by skutočne veľa času venovať skúmaniu nových vecí,rozhodne je jeho úloha ťažšia a skôr sa dopustí chyby ak niečo neustriehne.
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9636
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 13.03.2016 00:12   
Priklad: Hodnoty tlaku v raily diagnosticky softver nevyhlasi ako chybu v navaznosti na ostatne hodnoty ale upozorni na moznost upravi softveru /tuning/. On nepracuje s jednou hodnotou ale v skupinach.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (369)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 4179
Nabehané: 15 dní 14 hod 33 min
PríspevokZaslal: 13.03.2016 01:11   
laco1871 napísal:
..samozrejme,že chipovanie je VELKY biznis ..
zarobiť 300 e za 15 min. to nedokaže hocikto...

Ešte štastie,že 1/2 aut v prevadzke na slovenských cestach

ma vykon cca 60-70 kW a tam nejakych pričipovaných 6, či 8 kW
nejaký rozdiel nezrobí a preto títo vodiči , na nejaký číp-TUNNING zvysoka



Laco, je taký starý vtip: Pokazí sa stroj a nevedia ho opraviť.
Zavolajú teda starého majstra. Príde a praskne kladivom na jedno miesto.
Zoberie slušnú kopu peňazí.
" Za čo toľko peňazí?!" , čuduje sa jeden. " Za jeden úder kladivom?!"
" Za to, že V E D E L , kde má udrieť".

Ja sa radšej prejdem pár km navyše, či aj viac zaplatím niekomu, kto to naozaj V I E, ako potom si škriabať hlavu.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2335)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20113
Nabehané: 3 mes 24 dní 23 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.03.2016 09:31   
cviro123 napísal:
Priklad: Hodnoty tlaku v raily diagnosticky softver nevyhlasi ako chybu v navaznosti na ostatne hodnoty ale upozorni na moznost upravi softveru /tuning/. On nepracuje s jednou hodnotou ale v skupinach.


Prvej vete nerozumiem,ale k tej druhej doplním...riadenie všetkého v motore sú vzťahové veci kde sa výsledky vzdy dosahujú ako výslednica iných hodnôt,možno sa to skôr pochopí na ukážke EGR že čo určuje a ovplyvnuje jeho prácu.Ale aj hodnoty ktoré tu do výpočtu vstupujú sú výslednicami z iných výpočtov.Preto nikdy v živote nebude dobrý diagnostik človek ktorý nemá jasno v algoritmoch a vzťahoch,kedže nemá potuchy čo má priamy dopad,čo nepriami a čo žiadny.Pre túto základnú neznalosť sú menené celé celky zbytočne,pretože mechanikovi nie je jasné že daná vec to napr ani nemôže spôsobovať.
Toto je ukážka pre EGR

Dá sa to pochopiť hravo aj v polštine,žiaľ slováci dlabú na publikovanie iného než sprostostí
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 32 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 13.03.2016 10:06   
cviro123 napísal:
Priklad: Hodnoty tlaku v raily diagnosticky softver nevyhlasi ako chybu v navaznosti na ostatne hodnoty ale upozorni na moznost upravi softveru /tuning/. On nepracuje s jednou hodnotou ale v skupinach.


Pokial sa upravi poziadavka na tlak paliva v raily tak nemoze vykazvat zavadu, jedine ze by niekto zdvihol davku paliva predlzil dobu vstreku a tlaku na raily by sa ani nedotkol mohol by nastat problem,
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9636
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 13.03.2016 11:48   
Nemyslel som, ze vykaze zavadu ako poruchu. Ale, ze ked ty mu posunies hodnoty ale diagnosticky softver ich stale vidi pre originalny softver a na to moze upozornit ako na tuning trebars k hodnotam regulatora. Nemyslim teraz vztahy v jednotke ale hodnoty vs diagnosticky softver.
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 32 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 13.03.2016 11:52   
Zatial som sa nestretol stim ze by diagnosticky softwer mal stymto problem, diagnostika len cita to co jej udava RJ, mozno skus priblizit auto a RJ, ja ked pozmenim poziadavky v mapach tak podla coho si to diagnostika porovna? Ved ona vidi to co je v RJ
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9636
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 13.03.2016 12:35   
Stare Cecko W202 prve cdi motory. Este starucky softver preneseny z rucneho testera do windowsu. Porovna si to s tym co ma stanovene pre konkretny motor a jeho riadiacu jednotku. Na tom starom type to bolo uz nepamatam celkom dobre :) dolozka k hodnotam a tam bolo napisane ak prekroci tato suciastka urcitu hodnotu berie to ako anomaliu skontrolujte moznost chiptuningu a dalej je co kde a ako. On to nevyhlasi ako problem ako poruchu on na to upozorni, ze na zaklade tohto je tam mozny zasah, ma posunute hodnoty mimo normu oni vedia , ze ak je ten regulator vadny co robi ako ho vyhodnoti ako sa sprava co splna, co nesplna ale takisto vedia kde maju byt jeho hodnoty. Aby sme sa rozumeli nehovorim teraz o poruche kvoli tuningu, ze to bude identifikovat nespravne ako zavadu ale hovori, ze na hodnoty, ktore vykazuje je mozny zasah. Jednoducho takto ma pracovat pri tychto podmienkach a on pracuje trosku viac toto sme mu mi nenaprogramovali.
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 32 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 13.03.2016 13:02   
No uz je to jasne, ale vtakomto pripade sa stim pravdepodobne neda nic robit, mozno ak by sa upravilo aj to podla coho porovnava, ale toto hadam este nikto neriesil, pytal som sa aj kolegov s oboru
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9636
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 13.03.2016 13:18   
To ta kvazi upozorni na to aby si vedel ze mozes s tym ratat a aby si nepozeral ako do prazdnej studne, ze nieco nesedi :) A kvazi vie upozornit autorizovany servis na moznost zasahu do softveru. Ak bude riesit poruchu na zaklade dajme tomu zlej prace regulatora bude pocitat na zaklade poziadavky dajme tomu bola 1350 bar a vysledok dajme tomu zlej prace regulatora je 750 bar.
Citovať
Odpovedať Nová téma
<12345>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Tuning vozidiel