820 468
inzerátov
Pridať inzerát

Je softvér vašej RJ upravený? Problém čiptuningu

   Obsah fóra Auto-moto fórum Tuning vozidiel
Odpovedať Nová téma
<12345>
Autor Správa
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 32 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 20:20   
Este raz bol by som strasne rad ak by sa zachovala podstata tejto temy!!! DAKUJEM!!!
Citovať
misokgb4
Povedomá tvár - Favorito (20)
Založený: 06 júl 2010
Príspevky: 268
Nabehané: 3 dní 20 hod 57 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 20:22   
Ano, nadpis je problem ciptuning = dobry upravca MA BRZDU, alebo aspon pristup ku nej (v prenajme), ale ziadny janko na kolene nespravi dobry soft bez kontroly vykonu pred a po. A este vyhlasuje jak salamun, ze je tam tolko a tolko koni. Pokial viem, v NZ nema nikto brzdu na vykon.
Citovať
tomket11
Povedomá tvár - Favorito (36)
Založený: 18 september 2012
Príspevky: 511
Nabehané: 2 dní 10 hod 48 min
Bydlisko: BA,TT,NZ,LV,BB,TN,ZA
PríspevokZaslal: 11.03.2016 20:24   
Myslíte, že sa našiel niekto, kto si v rámci šetrenia motora dá spraviť zo 150kW auta napr. 125?
Inak ako tak čítam tak je to brutálny biznis... Pichnúť na diagnostiku, zobrať 300€, prepísať mapy a dať ešte ako bonus podpísať že nezodpovedam
P.S.: sám mám v aute spravený Chip tuning, robený vo firme, meranie na brzde, celkovo mi to robili a nastavovali 4dni... RESP. auto mi napichli zajazdili, skontrolovali stav motora, hodili na brzdu a potom podľa toho prisposobovali Chip. Išiel som z 580HP na 712HP + som musel meniť chladič oleja kvôli tomu, že sa pri väčších nákladoch mohol zahrievat
_________________
Jazdím ako prasa, financie mi to dovoľujú.


Naposledy upravil tomket11 dňa 11.03.2016 20:29, celkom upravené 1 krát.
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 32 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 20:28   
Chcel by som ta vidiet pri otvorenom winolse akotam prepisujes mapy, vtom momente by ta smiech presiel a to nehovorim o zapise do RJ napriklad pri EDC17 alebo siemens continental pcr2.1 lock
Citovať
mirostar
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 20 január 2009
Príspevky: 1562
Nabehané: 1 mes 21 dní 2 hod
Bydlisko: Ružomberok
PríspevokZaslal: 11.03.2016 20:54   
Ja mám tiež chip od polroka na novom aute.Tiež upravená RJ v profesionálnej firme aj s brzdou.No už som to neraz písal ako o zlepšení výkonu a znížení spotreby, ale veľká väčšina tomu neverí až keď sadne za auto a najazdí dostatok km.
_________________
Sandero 1,6 -ka v benzíne,100 koníkové ,vyčačkané /nie moc/
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (368)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 4157
Nabehané: 15 dní 12 hod 47 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 22:28   
ked sme pri tej spotrebe, síce odbočím od témy, ale dnes som urobil cca 400 km, cestou hore / z juhu na sever spotreba 4,3, max. do 130 po diaľnici / 80 km/, naspäť dole 3,1, do 110 km/h, pričom sa vyše 100 km držala na 2,9 pri priemere 90 km/h.../103 kw, 2.0 HDi, zimné pneu, 508 SW/ jasné, PC trochu kecá, ukazuje cca 0,4-0,5 l menej, ale sám som zvedavý, aký bude dojazd/ ked vydržím jazdiť o.k., ale po najazdení cez 600 km, ukazuje ešte dojazd 1400 km..., pre srandu králikov.

existuje taký "čip", ktorý by ešte dokázal znížiť spotrebu ?
/osobne, keby som mal niekedy riešiť pre seba, tak by to bola jedine víkendovka, spolu s úpravami podvozka, dalšími úpravami motora..., ale kúpiť podladený motor a potom zdvíhať výkon, to je ako 80-tnika nahovárať na šprint.
Citovať
mhnat
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 12 apríl 2009
Príspevky: 538
Nabehané: 8 dní 21 hod 10 min
Bydlisko: ZA
PríspevokZaslal: 11.03.2016 22:35   
ani na jednom aute som nemal upravený soft.

chip tuning dá sa spraviť na viacej spôsobov ,či ide o zvýšenie výkonu, zníženie spotreby alebo o úpravu aby napr. turbo zapínalo skôr a podobne.
Ale ani jeden chip tuning za hodinu nie je dobrý.
Totiž treba v prvom rade zálohovať pôvodný soft.
druhom rade stiahnuť soft do PC a upraviť mapu a v nej asi 100 položiek
a to sa nedá za hodinu.
A dobrá firma upravuje RJ na danom aute napr.BMW 320D
raz a jeho upravený soft nepoužije do druhého BMW 320D
Pretože si musí stiahnuť dáta ako každý motor pracuje a aký ma priebeh
plnenia turba a iné hovadiny.
_________________
MERCEDES C 180 kompressor 2006/ b
TOYOTA VERSO 2015/1,8 b
IVECO DAILY 1997/ d
http://dobreterasy.sk
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19942
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.03.2016 09:41   
Kto sa už motal v prostredí programu kde sa upravujú mapy RJ tak vie že je ich tam vyše sto a vie čoho všetkého sa týkajú.Je na úpravcovi do akých máp siahne a aj akým spôsobom v nich zmení parameter.Je len na jeho vedomostiach ako rozumie algoritmu práce riadenia motora,aby mal predstavu ktorá zmena bude mať aké dopady na ktorú oblasť.Ak niečo nedomyslí,pokojne dôjde k prepáleniu piesta alebo inému problému,dymeniu a pod.Určite že sa za hodinu nič poriadne vytvoriť nedá,dá sa iba použiť už pripravené rutiny.
Tak sa mi vybavuje pán ktorý dával požiadavku na úpravu tak perfektne prepracovanú o tom čo a v akom pásme chce meniť,že pred ani po ešte taký nebol.Mám to v pošte celú jeho požiadavku,ale nemám súhlas to použiť ako príklad.Úprimne povedané som sám bol nesmierne zvedavý aká úprava vznikne a tak som hneď za čerstva urobil záťažové logovanie,tj kde už ja ako diagnostik vidím iba výsledok jeho práce čierne na bielom v konkrétnych číslach.Prvé čo nesmierne prekvapilo bolo napr minimálne zdvihnutie tlaku turbíny.Už toto bolo niečo diametrálne odlišné od tých motorov ktoré po oprave logujem a často vidím až neuveritelne vysoké hodnoty.Dávky paliva na úrovni 70 mg je možné bežne vidieť,turbíny na 1700mbar (celkove 2700) tiež.
Novšie RJ majú už tzv antituningovú ochranu.Aj kedysi sa používali kontrolné súčty ktoré mali zabezpečiť overenie integrity dat v RJ.Začal sa používať RSA podpis na kontrolu obsahu,najprv 256bit RSA neskôr 515 a dnes 1024bit klúč ktorý je predbežne neprelomitelný.Táto kontrola klúča je nutná pri úprave cez OBD zásuvku a tak sa tieto RJ robia v Boot mode na vymontovanej RJ.Začal sa používať UNLOCK spôsob.Spôsob sa teda značne sťažil,ale ochrana sem ochrana tam,ide sa ďalej.Ale...už to nie je pre bula ktorému niekto dal za hrsť už upravených máp a kúpil si čínske Galleto
mhnat......
A dobrá firma upravuje RJ na danom aute napr.BMW 320D
raz a jeho upravený soft nepoužije do druhého BMW 320D

No toto asi neplatí v 99% prípadoch.On si polahky pozrie súbor ktorý ako vybral a ak oba prípady preukážu pôvodný stav,veselo dostanú to isté.Hlavne ak k čipovaniu nemá majiteľ auta žiadne iné požiadavky mimo bežného že sa to a tamto nejako zvýši.
Netreba si robiť ilúzie o vedomostiach ľudí v tejto oblasti.
Aj preto som prekvapený že sa ľudia nepýtajú na množstvo vecí a pritom už takáto šanca možno dlho nebude.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (221)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3862
Nabehané: 24 dní 12 hod 58 min
PríspevokZaslal: 12.03.2016 18:18   
radusko351 napísal:
Chcel by som ta vidiet pri otvorenom winolse akotam prepisujes mapy




ČO je "winols" ???


Naposledy upravil laco1871 dňa 14.03.2016 10:01, celkom upravené 1 krát.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (221)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3862
Nabehané: 24 dní 12 hod 58 min
PríspevokZaslal: 12.03.2016 18:19   
...


Naposledy upravil laco1871 dňa 14.03.2016 10:00, celkom upravené 1 krát.
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 32 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 12.03.2016 18:23   
To patrilo uzivatelovi Tomket11, odpovedal som mu na jeho narazku ze to je velky biznis
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (221)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3862
Nabehané: 24 dní 12 hod 58 min
PríspevokZaslal: 12.03.2016 18:39   
..samozrejme,že chipovanie je VELKY biznis ..


Dokonca by bolo treba prijať ZÁKON, ktoré vozidlo možno čipovať a ktoré sa nesmie načipovať,

nie kvoli tomu motoru ale kvoli ochrane práv spotrebiteľa

aby mu niekto nevycucol z jeho vačku 300 € za nejaký prísľub , niečoho, čo v reale nikdy NEMOŽE nastať


Naposledy upravil laco1871 dňa 14.03.2016 10:01, celkom upravené 1 krát.
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 32 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 12.03.2016 19:12   
Neviem ako ste prisli nato ze je to 300e za 15min. Vidim ze tu nieje ani len najmesia znalost otom co take vybavenie na pracu stoji cena sa pohybuje v desiatkach tisic eur, dalej je vtom kopu prebnenich noci a XY hodin ucenia,

Pricipovanych 8kw to poukazuje na dalsiu neznalost otom co sa robi pri uprave datovych map RJ,
Priklad 96kw TDi ma 55mg paliva na vstrekovac a tlak turba je 2350m\bar, druhe ma 85kw ktore ma 45mg na vstrekovac a tlak 2150m\bar. Na takomto motore sa dvihne palivo na 60mg a tlak na 2300mbar tak to nebude iba 8kw ze? Ak by niekomu nesedel pomer je to koli tomu aby bola bohatcia zmes lebo keby bola chudobna tak by sa zvisovala teplota vyfokovych splodin a mohlo by nastat popraskanie piestov,
A este ktej uprave dalej sa tam musi upravit este kopu ostatnych veci nie len palivo a tlak turba
Citovať
***zmazaný člen***
moderátor fóra
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 19101
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 12.03.2016 19:16   
Radusko ako by si hrach na stenu hadzal.
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 32 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 12.03.2016 19:32   
Mas pravdu, vidim ze to nema zmysel, chcel som len poradit a pomoct
Citovať
Odpovedať Nová téma
<12345>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Tuning vozidiel