814 871
inzerátov
Pridať inzerát

Je softvér vašej RJ upravený? Problém čiptuningu

   Obsah fóra Auto-moto fórum Tuning vozidiel
Odpovedať Nová téma
<12345>
Autor Správa
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 31 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 16:02   
FERO 321 napísal:
Chiptuning skracuje životnosť motora, ktorý je vo výbornom stave minimálne o 10%. To sa bavíme o kvalitnom a rozumnom chiptuningu od renomovanej firmy. Ako tu už bolo písané automobilky nemajú de*** vývojárov.


Zivotnost motora si hlavne skracuje clanok medzi volantom a sedadlom, ked sa pozriem z hladiska konstrukcie motora a toho co pri uprave sa meni si osobne nemyslim ze by to malo vyrazny dopad na zivotnost. Ak turbo pretlakujem o 150mbar tak som sa ani zdaleka nepriblizil k tomu co tlaci jeho rovnaky brat vo vykonovo vysej variante. Ak na vstrekovac pridam 15mg\str tiez son este stale daleko od jeho brata v silnejsom motore, je vela konstrukcne rovnakych motorov len rozdiel je vo vykone, nieje to az tak ako si vsetci myslia
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 31 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 16:11   
janik83 napísal:
Ja mam octu 1.9 tdi 81kw dal som chip chlapik povedal ze o 25kw pojde hore spotreba stupla okolo 0,5 l hore takze sa neznizila ako vsetci tliachaju ze sa znizi a auto jazdi bez najmensej chyby bol som na nom aj v Norsku 34 hodin jazda a ziadny problem tak treba to davat robit profikom nie suflikantom


Logika nepusti samozrejme ze ak sa bude vyuzivat vykon auta spotreba nemoze ist dolu octavia v serii dava na vstrekovac pri plnom plyne 44mg\str a po cipe 51mg\str tak samozrejme ze spotreba neklesne, ale ak sa clovek nauci vyuzivat vyssi krutiaci moment spotreba by mala byt rovnaka az mierne nizsia
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (217)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3783
Nabehané: 23 dní 23 hod 2 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 17:34   


Naposledy upravil laco1871 dňa 11.03.2016 19:25, celkom upravené 1 krát.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (217)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3783
Nabehané: 23 dní 23 hod 2 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 17:41   
Ja som kedysi chcel dať nachipovať Orlando

atmosfera 1,8 16 V

predpokladaný výsledok +10 kW + 20 Nm

podĺa www.autochip.eu CENA UPRAVY je 3750 Kč

cca 138 eur

Slovensky profitunnig chcel za tuto upravu 270 €

teda dvojnásobok (!)

slovenskí chiptunneri NEMATE BOHA pri sebe


Naposledy upravil laco1871 dňa 11.03.2016 18:13, celkom upravené 1 krát.
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1018)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25835
Nabehané: 3 mes 17 dní 10 hod
PríspevokZaslal: 11.03.2016 17:49   
lacika, skús si ešte raz PORIADNE prečítať prvý príspevok a až potom niečo píš lebo už mi začína dochádzať trpezlivosť!
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2266)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19724
Nabehané: 3 mes 21 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 18:05   
Čipovaním ale neprestala fungovať elementárna matematika.
Ak gazda ku 100 koňom prikúpi ďalších 30,tak ho vo sne nenapadne predať časť sena ktorá bola obvyklá pre tých 100.Alebo si niekto myslí že energia navyše spadla iba tak ?! Ak sa prírastok výkonu reálne využije,rozhodne nepôjdete zo spotrebou dole.Ale....pokiaľ sa dosiahne čipovaním výhodnejší priebeh v tom pásme jazdy ktorý najčastejšie využívame,môžme dospieť aj k úspore v tom danom režime.Proste sa presuniete do oblasti kde dosiahnete väčšiu efektívnosť.Čip je umenie pre ktoré platí úplne to isté čo u pôvodného softu.je kompromisný,priesečník medzi zvýšením výkonu,spotreby a dymenia.Ale stačí niektoré z ďalších kritérií zanedbať a môžete mať pod kapotou brutálny stroj.Žiadny problém.
Dávno bola otestovaná hranica,kam to ide posunúť napr u starej rotačky a tam boli dosiahnuté násobky.Za akú cenu nechcem vedieť a vcelku ma to ďalej ani nezaujíma.Odjazdil som niekoľko logovaní na autách upravovaných zadavateľom témy a človek dosť žasne ako je dosiahnetý tak dobrý výsledok pre minimálnej zmene tlakov turbíny a pod.Prejde mi rukami množstvo upravených motorov a nárasty parametrov sú niekedy dramaticky vyžšie.Takmer vždy ich sprevádza aj vyradenie EGR.Sú to zaujímavé porovnania.
O spotrebe je nutné ešte spomenúť to,že po čipovaní môže u niektorých RJ prísť ku skreslovaniu ukazovanej spotreby,tj nie je garantované že vidíte reálne čísla palubného počítača.

laco1871...nemáš potuchy k čomu sa tu vyjadruješ.Jedno ale platí a neberieš to do úvahy príliš často vo vyjadreniach.
Ak dvaja robia to isté...nie je to vždy to isté.
V tomto prípade je volba na zákazníkovi či si kúpy a od koho si kúpy.Rozumný si zoženie info o práci človeka o ktorého prácu stojí.Aj projekt domu môžeš zadať lacnému...a nedáš,tak asi prečo ?! Poznáš to ???...Hlúpy - dva razy kúpy
K tej poznámke o naháňaní zárobku.Takže ten kto v danej oblasti pracuje a zo svojej kuchyne vlastne vynáša svoje vedomosti,je hajzlík ktorý si naháňa kšeft ?! Aj ja píšem o veciach s ktorými pracujem.Veľká chyba ?! ˇo sa práce týka som šťastný ak sa mi žiadna odtiľto nenúka pretože ju nemám kam zaradiť a len musím vysvetlovať prečo sa nedá.Ty veľa o tom čo píšeš nepremýšlaš ,že ?!
Prečo nenalievaš rozumy ľudom ty ? Aj ty čosi robíš,alebo nie ?

Skúste ostať pri problematike,máte možnosť sa dozvedieť veci o ktorých sa s vami veľa ľudí ani baviť nebude.
Citovať
easyridersvk
Povedomá tvár - Favorito (21)
Založený: 15 júl 2011
Príspevky: 494
Nabehané: 3 dní 16 hod 55 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 18:22   
uplne staci v urcitzch medziach presuvat oblasti max vzkonu a krutiaceho popripade tvar kriviek. nemusi pridat ani kona navyse a pojde auto pocitovo lepsie.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2266)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19724
Nabehané: 3 mes 21 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 18:59   
Ak ide iba o pocit,stačí upraviť mapu plynového pedála a ten pocit bude.
Ak myslíš zmeniť charakteristiku (priebeh) výkonu a točivého momentu bez navýšenia,popritom nezbabrať ani ostatné požiadavky,to je alchýmia.Naladiť motor a nenabúrať sa do žiadnej oblasti nevhodným spôsobom,nespôsobiť problémy s filtrom atd to všetko sa dá,ale to rozhodne nik za tých 138 e.- laca1871 robiť nebude,bol by to výsmech jeho práce.
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 31 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 19:06   
Ale ma to jeden hacik, je to klamanie a zavadzanie zakaznika, to co opisujes robi radovo vela ciptunerov ktory sa naucia upravovat poziadavku plynoveho pedala, majtel auta to hned zaregistruje, strati sa oneskorena reakcia auto je od spodnych otacok citelne zivsie ale tym to konci, ako nahle pride do stretu z rovnakou motorizaciou a bude sa chciet troska na dialnici ponatahovat tak zakaznik zisti ze bol oklamany, a toto je dalsi problem ciptuningu a dakujem ze si nato poukazal EASYRIDERSVK. Ak uz nema ciptunerska firma valcovu skusobnu brzdu existuje alternativa napriklad zmerat zrychlenie cez diagnostiku, pred ciptuningom sa robi zatazovy log ci je motor sposobily na chip. Turbo, palivo, vaha vzduchu, egr, filter pevnych castic nic ztochto nesmie vykazovat anomalie inak sa v ziadnom pripade necipuje!!! Vziadnom pripade pri uprave neodstavit EGR. Splodiny ktore sa vracaju spet cez egr a nieje to male mnozsto je inertny plyn teda neaktivna latka, tym padom prispieva k znizeniu reakcnej teploty motora co je po uprave dost dolezita vec. Dalej k tej spotrebe, ratanie spotreby je zlozity proces berie sa do vypoctu poziadavka vodica, teplota, mnozstvo paliva, tlak turba, atmosfericky tlak, teplota motora, teplota paliva, dlzka vstreku otvorenie egr a mnoho dalsieho. Po nie moc odbornej uprave, alebo vseobecne po ciptuningu sa stymto zasahom riadiaca jednotka nedokaze vysporiadat a nasledne zle preratava spotrebu paliva. Vela hlavne starsich RJ edc\msa15 sa daju celkom slusne oklamat napriklad predlzenim doby vstreku, auto ide citelne lepsie ale ma to velky podiel na zlom prepocte spotrebovaneho paliva.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (217)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3783
Nabehané: 23 dní 23 hod 2 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 19:13   
Chcem sa tymto ospravedlniť P.Hlavatemu


ak sa ho nejakym sposobom dotkli moje prispevky
založené na realnych mojich skusenostiach , doložené na konkretne linky

v každej oblasti ludskej činnosti je asi 3 % profesionalov
ktorí su špičkou svojho odboru

aj tým sa ospravedlńujem

ja som mal na mysli tých ostatných najmenej 60 %

nikto mi nevyhovorí ,že preto je tolko chiptunerov,lebo
je to draho platená služba.....
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 7 dní 0 hod 31 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 19:22   
Ciptuning nieje az tak o peniazoch ako si to myslis ty a 90% ludi. Musi to byt aj zaluba lebo je vtom kopu straveneho casu a o vybaveni ani radsej nehovorim
Citovať
MilankoDCA
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 16 apríl 2008
Príspevky: 125
Nabehané: 4 dní 7 hod 11 min
Bydlisko: okolo TN
PríspevokZaslal: 11.03.2016 19:27   
ahojte, k cipovaniu toho Chevroletu Orlanda 1,8 16V - mam znameho co robi taketo upravy RJ ohladom zvysovania vykonov. ked som chcel na podobnom benzinovom motore zvysit vykon tak mi povedal ze bez toho aby mi zvysil spotrebu paliva tak by to zvysenie vykonu nebolo mozne (kedze uz aj tak auticko papalo primerane, dalej som nepokusal rozvija tuto moznost).
pokial benzinovy motor nebude mat takisto preplnany motor turboduchadlom ako kazdy moderny dieslovy motor tak je obtiazne zvysit dostatocne podla poziadaviek zakaznikov vykon hore, nakolko k tomu treba jednoznacne viac paliva a toto palivo k horeniu potrebuje samozrejme aj viac kyslika ktory v pripade atmosferickeho motora ktory kyslik berie iba podtlakom tam nie je mozne ako viac natlacit.
Tuto fyziku neoklames...
_________________
Renault Clio MK2 1,5dci, 48kW - 4,4L/100km
Renault Megane 2 FL 1,5dci, 78kW - 4,8L/100km
*** - ešte nejaký zaujímavý benzínik :)
Citovať
marko2
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (112)
Založený: 28 november 2014
Príspevky: 1371
Nabehané: 12 dní 9 hod 40 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 19:59   
co si davam ja čipovat auta samozrejme co si dlhsie chcem nechat každe musi mat čip.zatial som nemal žiadny problem.klop klop .a chalan co mi to robi este ked sa mi to zda malo upravuje aj mapu podla mojho štylu jazdy.da aj graf a skopirovane data keby som to chcel dat nazad.co sa nestalo zatial.spotreba priemerne isla dole o 3deci co je nic ale rozbeh je urcite lepsi.žiadne trapenie pri predbiehani.šupnem zo 6 do 5 a už sa to dvíha na budiku jak to mam rad.hned mas 180 jak veter.podla mna to je aj bezpecnejsie pri dnesnej premavke.pre mna číp je super vec a za mna anoooooo. za tie prachy to urcite stoji.ale neni čip jak čip.a ozaj pre info...motor mi este neklakol ani jeden.a kaslat na to kolko žere len nech tahá.rad sa necham opájat tlakom turba.tak to mam rad.


Naposledy upravil marko2 dňa 11.03.2016 20:08, celkom upravené 1 krát.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2266)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19724
Nabehané: 3 mes 21 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.03.2016 20:04   
laco1871...zotreté
Vždy ma poteší ak sa nájde niekto z témou o technike z jeho produkcie,z jeho skúseností z prvej ruky.Ja viem čo času a námahy stojí sklohniť dokopy niečo podobné.Potom ma o to viac mrzí ak sa mu dostane taká odmena.Ideálny stav aby sa odborníci bežne podelili o svoje vedomosti asi lahko nedosiahneme,ale aspoň tých pár ochotných si treba udržať,duplom ak nie sú lakomí sa deliť o poznatky.

Ešte krátko k téme.Skutočne velké množstvo 74 a 77 kW TDi-čiek rieši deficit výkonu týmto spôsobom a treba povedať že aj rozumne vykonané úprava vie takého Tourana čo nie je pierko velmi pekne rozhýbať.Každý triezvy majiteľ použije zvýšený výkon vtedy ak to je nutné,inak jazdí presne tak ako pred tým.Čo získal,je výkon vtedy ak je potrebný.Isté je jedno,je to velmi markantný rozdiel a plne chápem ak si niekto svoje auto opatruje a takto si doplní to,čo tomu motoru chýba


Naposledy upravil mhlavaty dňa 11.03.2016 20:17, celkom upravené 1 krát.
Citovať
misokgb4
Povedomá tvár - Favorito (20)
Založený: 06 júl 2010
Príspevky: 266
Nabehané: 3 dní 20 hod 14 min
PríspevokZaslal: 11.03.2016 20:07   
Dobra chiptuning firma sa pozna podla toho, ci ma motorovu brzdu na odmeranie vykonu, ostatne je vsetko podvod a podfuk, lebo povedat od oka, ze ano teraz je tam +30ps alebo tu viem pridat az 50PS su len reci do vetra a z 99% takychto tunerov ked daju auta na brzdu, tak vysledky byvaju mozno 50%, niekedy aj rovnaky vykon, len dojebany priebeh, ktory len urobi boom efekt na vodica a v konecnom dosledku moze byt auto aj pomalsie.

Inak nie vzdy plati, ze pri navysovani vykonu sa zvysi aj spotreba, konkretne BMW 523i e39 sa vykon zvysi tym sposobom, ze sa ochudobni zmes - od vyroby ma tento motor bohatu zmes - pravdepodobne za ucelom zivotnosti motora. Ale pri optimalizacii bohatosti zmesi na hodnoty dobre - stale v rozsahu to nema vplyv na zivotnost motora. Tu je realny narast kludne o 10PS a znizenie spotreby o 0,5L benzinu, lenze je to pripad od pripadu. Samozrejme, ze ak sa napr. turbo benzinu s objemom 1.8 prida 30-40ps tak pri vyuzivani potencialu bude spotreba samozrejme rapidne zvysena... Ale dobry chiptuner, ktory tomu rozumie, vie tak optimalizovat mapy, ze spotreba sa nemusi zmenit (ak pozna rezervy motora), a naozaj sa moze aj znizit - je to kus od kusu.


Inak tiez pisat sprostosti o tom, ze sa znizuje zivotnost motora, nie je moc na mieste. Ked napr. koncern ma siroku skalu 1.9TDi pouzitych ci v malych, velkych, osobnych ci dodavkovych autach. A po novom neviem konkretne ktory motor to je tusim 2.0TDi ma VSETOK hardware rovnaky v nejakej 100 konovej verzii ako 140 ale uplne vsetko (myslim len okrem spojky), takze ludia, ktori sa tomu nerozumeju budu pisat svoje, ze ten motor je uplny iny, alebo ako bolo spomenute, ze moze mat jeden motor viac vykonovych variant, podla trhu kam su auta urcene (eko poplatky, poistky a pod)...

Dobra tuningova firma si kludne kupi horucu novinku auto, par tyzdnov/mesiacov skusa rozne modifikacie a testuje ich v plnej zatazi, ci beznej prevadzke, aby si vedeli odladit viacero vykonovych variant, teda dokazu predat perfektny produkt. KAZDE auto ma totiz svoju vykonovu rezervu, je na chiptunerovi, ci ju dokaze spravne odhalit a hlavne spravne odladit... Totiz bezne mapy v autach su urcene pre komercny trh, aby ked to do auta naleju, auto nastartovalo a nebolo na nom treba ladit ani makke F. Optimalizaciou a vyuzitim potencialu komponentov sa da BEZPECNE zvysit vykonu BEZ obmedzenia zivotnosti motora - ak to robi clovek, ktory sa tomu rozumie.

A tu plati duplom = CENA = KVALITA.
Citovať
Odpovedať Nová téma
<12345>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Tuning vozidiel