Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa fastcharge »

mhlavaty napísal: 31.01.2022 11:06 V tom je základný problém že vysvetlovať všetko úplne od Adama a Evi to nejde.Ludia sú internetom dokonale zmagorený,blud od sérioznej veci nerozoznajú,a tak sa aj bludy podsúvajú stále vo väčšom množstve lebo sa dá.Vysvetľovať rozdiel techniky desaťročia 2000-2010 a 2010-2020 je zbytočné.nezaváži ani najmenej,pretože zbytočne je technika odolnejšia,jednoduchšia a spolahlivejšia,ak tie nové sú krajšie a hlavne vidieť že sú novšie alebo úplne nové.To je dnes hlavný kúpny argument,ako to vyzerá.Čo tam potom ako to slúži,keď je nutný výzor a image auta.
Auto alo pani hladá splňa aj môj Voy 2,5 Crdi z 2003 roku.Prežije tu všetky dnešné auta a na rozdiel od nich bezstarostne.Je spústa ozaj suprových aut ktoré by napr v kombi verzii absolutne splnili požiadavky. Ibaže,v hlave je zakódované - 5 hviezdičiek. Že ak sa dostanem do kolízie z iným autom,najskôr bude mať smolu ten druhý,lebo z mojími vyše dvoma tonami to lahko nerozdýcha.Ale...nikdy nad ničím podobným nestojí uvažovať,ja sa zrazím z Tatrovkou a mám smolu.Treba jazdiť bez zrážok a myslieť na celé okolie a za celé okolie.Myslieť po...pozde milý drozde.Život nie je počítačový level.
Vysvetľovať že čím novší benzin,tým prepracovanejší menežment,tým háklivejší emisný systém.A tomu jazdy okolo komína robia problémy.Vyvolávať búrku a strety názorov táboru diesel kontra benzín ? Posledné čo nie je potrebné.Aj ak je to stret ľudí ktorý nikdy motor vnútorne nevideli,nerozumejú mu,diagnostike už ani náznak z výparu.Do slučky strká každý vlastnú hlavu,nie moju,nie tvoju.Toto sú prakticky vždy debaty o jazdenkách,kupovaných v prostredí štátu kde platia svojské pravidlá a je volný ring pre čokoľvek.Tu sa dá jediné...nedať sa dobehnúť.a to tu nik z klávesnice nedokáže za iného urobiť.Už som to spomínal....ani len to neurobí nik,čo je triviálny úkon,a dáva obrovský obraz o stave daného motora.ostatné už sa dá do vysokej miery vizuálne.zaujíma snáď niekoho ? Jediný sa na vec neopýtal.Ako hovorí Pitkin....a o tom to je.
Dnes ráno som absolvoval EK a STK synove Toledo 3-ka 2,0 Tdi BKD cca 370 tis km. Dodnes pôvodné všetko,menená dvojhmota. o 7.45 sme raňajkovali už doma. Za pár dní idem z mojim Voyagerom,bez krčov v žalúdku,pritom je to CR motor ako tie dnešné.Len predsa to nie je to dnešné,ja idem na emisku v pohode a tak pôjdem aj vtedy keď tie dnešné spapá lis v kovošrote.
Kupnych argumentov je viac. S dobou sa vyvijaju naroky a ludia dnes od auta ocakvaju viac nez ponukali auta v rokoch 2005. Niekto to potrebuje, iny nie. Neviem co je zlozite na tom chapat. Auto naozaj nie je len o spolahlivosti.

Navyse ak by kazdy jazdil v starych Euro 3 krabiciach, tak by sme sa vo vacsich mestach uz asi vsetci udusili a zaneseny EGR ventil by bola ta uplne posledna vec ktora by koho trapila.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa oco13 »

https://www.topspeed.sk/novinky/aky-pod ... lime/10434
Čítajte mudrci, kým začnete tlápať nezmysly. :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa lorak777 »

oco- strasne nehody, ale na svoju obranu by som dal, ze zastanem a pozriem sa aj na priechodoch, kde je vlak uz davno zruseny, lebo sa bojim, ze by nahodna drezina do mna buchla....dnesne auta ponukaju viac, ale pre ludi, ktori technike nerozumeju a preto to tak dopadlo aj s regulaciami z Bruselu...a neudusili by sme sa, euro3 sa kludne dala mierne zlepsit pri zachovani ovela vyssej spolahlivosti, ako je to dnes, len s rozumom...napr.taka drobnost-skoro nik nechape, preco ford dal do obehu olej 0w-15, ked je to ako voda, ved to tam uz mohli dat fritol, ale vyzaduje si iny management oleja ako sme zvyknuti....a nejako nam unika, ze skoro cela azia, cela afrika, stredna a juzna amerika jazdi na autach, ako by sme tu my jazdili na traktoroch Major25...a my ideme zachranovat svet...cele pomylene...dobre to napisal mhlavaty, ja by som nebol tak trpezlivy....
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa fastcharge »

oco13 napísal: 31.01.2022 12:16 https://www.topspeed.sk/novinky/aky-pod ... lime/10434
Čítajte mudrci, kým začnete tlápať nezmysly. :40bd: :40bd:
Toto zase uplne novinka nie je a cela ta saskarna s EV autami a podobne je v kontexte toho co taka zmena stoji nezmysel. Ale potom su tu aj veci ako napriklad lokalne emisie kvoli ktorym existuje napriklad aj to DPF.

Ono by naozaj nebola sranda dychat tie sracky ak by pri tych poctoch aut ktore dnes jazdia vsetky plnili nejaku normu Euro 3.

A tiez si nemyslim, ze je pravda, ze moderne auta su na tom tak mizerne ze to nic nevydrzi. Problem je skor v tom ako ich ludia pouzivaju, pretoze ano ... vyzaduju si trochu citlivejsi pristup.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa oco13 »

To isté tvrdia všetci starší čo už majú skúsenosti - Brusel nemal regulovať emisie, ale hustotu dopravy. A neboli by ani emisie ani nehody.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa fastcharge »

S tymto by som napriklad bol ochotny suhlasit. Na druhej strane som si takmer isty, ze by to verejnost prijala s este vacsou nevolou nez elektroauta, alebo modernejsie spalovaky.

Tu by bolo naozaj idealne ak by sa spamatali hlavne ludia. Ja v ramci mesta vytiahnem auto len ak idem po vacsi nakup. Vozit sa autom 2km ku kamaratovi a podobne ... mne to pride ako ulet a len to prispieva k mimo ineho aj fyzickej degracii spolocnosti. Este par rokov a clovek nebude schopny chodit po vlastnych lebo elektrobicykel, elektricke skateboardy, elektro-slapky ...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V mnohom máš pravdu.Naozaj neplatí že všetko nové je zlé a len zlé.Inak by vyzerala debata o nových autách kde prichádza prvý majiteľ a ...stará sa,alebo sa nestará pretože má vytýčené 4-5 okov čo teda auto určite potiahne.Ale väčšina snahu má.
Lenže riešime autá ktoré sú +- mačka vo vreci,a dá sa čakať kedy vydajú v zbierke zákonov že zakrátko sa objaví viac či menej problémov. Toto je tá nebezpečná kategória pretože sa preberá auto po niekom a je otázne vlastne všetko.
Euro 3....k tomu tolko že hodnoty mám 0,5 tj hranica kde ešte uspeje DPF auto.Takže tak.
Jediné čo ten môj Voy nespĺňa je ten nový kukuč po treťom fejslifte.Všetko potrebné mám a dokonca vrchovate,aj pohodlie,aj priestor,aj v lete zimu a v zime teplo.Na tom sprostom američanovi som menil žiarovku vzadu vlavo,to by chcelo videjko.Výmena bez náradia cca pol minuty na komplet.Predné +- je to isté.Darmo...blbý američan.
Operuje sa japoncami,Toyotou atd. Kto ich opravuje od čias Toyoty Corolla 9,to je tá stará z golierom, jedine potvrdí že japonec bol japonec po 11 gen Corolly. Všetko doradu sú to už európania,a aj riešenia sú európske.To znamená,čo išlo skomplikovať sa skomlikovalo,kde sa dali navršiť servisné hodiny tak to aj urobili.Konie dobrých,logických riešení.Európa to vzalo do rúk,a ako bonus pridala čínsku kolotočárinu.Zobrala autám aj posledné zbytky dôstojnosti a dnes +- je všetko jedna šaškáreň.
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa fastcharge »

Ano. V tomto pripade je samozrejme tazko cakat auto ktore bude urcite bez problemov jazdit xy rokov. Ja som tu vlastne celkom nedavno riesil auto s podobnou cenovkou a skoncil som u Passata B7. Dovod bol prosty a sice ze moj znamy ktory ma servis mi povedal, ze z jeho pohladu su "embecky" proste najbezpecnejsie jazdenky nie v zmysle, ze su najspolahlivejsie, ale proste su najlepsie servisovatelne. A pri jazdenom aute, aj s kompletnou historiou z autorizaku mi jeho stav nikto nezaruci. A Passat bol pre mna schodny, nakolko ho povazujem za kvalitne, hoci na jazdenku dost drahe auto.

Tu mi bola doporucovana casto M6 kvoli spolahlivej technike a ano, asi je spolahlivejsia, ale ked som to riesil u Mazdakov na fore (mimochodom najlepsia komunita autickarov aku som zazil a uz len kvoli tomu som po Mazde zatuzil :) ), ale dostal som par prikladov ako sa neda cakat, ze o to auto sa nebudem musiet starat a neopravim to na kolene. Niektore polozky su tam celkom zabavne a to naozaj neslo o nove, 2010+ auta.

Co sa emisii tyka ... o tom vies asi viac nez ja. Co akurat vnimam ja a poslednu dobu, odkedy travim viac casu na liptove je to, ze je naozaj rozdiel ci popri mne prejde moderna Euro 6tka, alebo hoc aj menej moderny moj Euro 5 Passat, alebo stara 1.9TDI Octavka. Kedysi mi to asi bolo jedno, neviem, nespominam si, ze by som to riesil, ale dnes ma uprimne desi predstava ze by podobne auta dominovali velkomestam.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Obavy sú oprávnené.Ale o príčine je nutné pár slov.Ak to má byť krátke,bude to vyzerať asi nasledovne.Kým je auto v dobrom technickom a emisnom stave nie je problém z emisiami.Motory fau vé sú emisne dobre navrhnuté (myslené diesle) a sú schopné z vykuchaným filtrom absolvovať emisku úspešne ! To je celkom nebezpečné by som povedal,a celkom dosť mechanikom to nie je novinka.Ďalej sa v tom prpliť nemá cenu.Problém je v inom.Auto nemá ani jeden zápis chyby,predsa ale emisne nevyhovuje.Tu je problém.Pozliepané čútori z vrakoviskových dielov sa stále dobre predajú (pokojne si môžete doniesť OBD a pozrieť !) Je to často črep,.biednym mechanikom potvrdené auto bez zápisu chyby,a logicky mení majiteľa.Punktum.Potom tu napíšeš že sa dá dvoma klikmi vedieť podstatu,a nič...ticho.Jediný človek sa neopýta...ako si to môžem zistiť ? Čo viac ku tomu ešte napísať ?
V týchto veciach je to ako v celom štáte,črepinka z velkého zrkadla
-michal-
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 19.04.2021 10:28
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa -michal- »

Pozdravujem,

od založenia témy sa diskusia posunula niekam úplne inam, tak sa pokúsim znovu reagovať na pôvodný príspevok.

Na vyššie zmieňované použitie môžem z vlastných skúseností odporučiť benzínový Fiat Croma 1.8 alebo 2.2 z konca výroby - jeho produkcia trvala do roku 2010, v Taliansku až do roku 2011. Je to niečo medzi kombi a MPV (v technickom preukaze mám uvedené "kombi") a ak sa zadávateľka nenechá odradiť jeho špecifickým vzhľadom a znakom na kapote, myslím, že toto auto by mohlo dobre spĺňať jej požiadavky.

Croma je o niekoľko centimetrov kratšia ako Volvo V70, ale vnútorný priestor je obrovský - bez problémov sa do nej pohodlne zmestí päť dospelých osôb a kufor má slušný objem 500 l. Vyniká aj pasívnou bezpečnosťou, má 7 airbagov už v základnej verzii a zdieľa niektoré spoločné prvky so Saabom 9-3, akým je napríklad spínacia skrinka na stredovom tuneli, ale aj tuhá karoséria (veľká časť konštrukcie využíva vysokopevnostnú oceľ) s vysokou nakladacou hranou, ktorá tvorí prirodzenú ochranu pri zadnom náraze. Sedadlá sú veľmi pohodlné, auto je výborne odhlučnené, podvozok dobre tlmí nerovnosti a strop je zvýšený, takže pri nakladaní detí do sedačiek sa netreba zohýbať ako v prípade bežných "kombíkov".

V inzercii sa momentálne nachádzajú 3 benzínové Cromy, z toho jedna je z roku 2011 a prerobená na LPG, s ktorým sa motor 2.2 dobre znáša (táto motorizácia sa dá nájsť aj v kombinácii so spoľahlivou automatickou prevodovkou Aisin s hydrodynamickým meničom). Dobrou voľbou je však aj motorizácia 1.8, výkonu má dostatok, spotrebu nižšiu ako 2.2 a kombinuje sa výlučne s manuálnou prevodovkou. Obidva motory majú nepriame vstrekovanie, preto im nerobí problém ani jazdenie na krátke trasy (je jasné, že v takom prípade treba počítať so zvýšenou spotrebou, ale nie je to nič likvidačné) a na prevádzku im stačí "obyčajný" benzín s oktánovým číslom 95.

Na Fiate Croma s benzínovým motorom jazdím už viac ako dva roky a doteraz som nemusel riešiť žiadny zásadný problém, ktorý by mi strpčoval život (samozrejme však neviem objektívne posúdiť dlhodobú prevádzkyschopnosť tohto modelu, aj keď má zabezpečenú adekvátnu údržbu, lebo najstaršie Cromy nemajú ešte ani 16 rokov). Servisné náklady nie sú vysoké, náhradných dielov je dostatok (aj z druhovýroby) a ojazdené vozidlá sa predávajú za veľmi priaznivé ceny, takže uvádzaný rozpočet by stačil na preverenie viacerých exemplárov, ktoré by mohli pripadať do úvahy, aj na všetky potrebné výdavky, ktoré sa riešia pri dovoze zo zahraničia (a ešte by zostalo dosť aj na vstupný servis). Navrhujem teda zvážiť aj túto alternatívu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto má hlavu a pätu bez ohladu ako bude prijaté autorkou témy.Je škoda že množstvo solidných aut sa akosi nedostáva do zorného pola ľudí
Mandarinka28
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 12.12.2021 22:52
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa Mandarinka28 »

fastcharge napísal: 31.01.2022 06:31
Osobne by som tu asi zvazil Mazdu 6 s 2.0i. Neviem, ci je to najbezpecnejsie auto v ramci svojej triedy, ale vyznamne asi ani nebude zaostavat a mozno by Ti po kupe ostala este aj nejaka rezerva.

Pripadne mozno aj nieco taketo, ak by to malo byt novsie (su aj v kombi): https://www.autobazar.eu/renault-megane ... 00466.html
S tym 1.6i motorom to bude asi dost lenive, ale zaroven by to mohlo nieco vydrzat. Pripadne starsia generacia bude asi lacnejsia, ale vacsinou su to male benziny, alebo naftaky.

Ono totiz neviem ci si uz komunikovala s tym auto poradcom, ale pravdepodobne tiez nebudu uplne nadseni z prilis stareho, alebo prilis vylietaneho auta, pretoze tie prehliadky hraju dost na istotu. Problem je, ze prehliadka nie je uplne lacna a auta sa dnes predavaju v desivom stave, takze sa Ti kludne moze stat, ze prehliadku absolvujes niekolkokrat a stale budes bez auta.
Dakujem velmi pekne za odpoved a tipy. Pozrela som si obe auta a zaradim ich do vyberu. Este som s autoporadcom nekomunikovala. Ano, videla som cenu tej obhliadky a nie je to lacna srandicka, preto dava zmysel ked tak uz ist s nim pozriet nieco, kde je velka sanca, ze by sme boli uspesni. Kedze sama to posudit neviem, som vdacna za rady tych, co v tom maju jasnejsie. A ked spominate, ze by tam neboli nadseni z prilis stareho auta, tak co uz je prilis stare? Je mi jasne, ze sa to neda asi uplne pausalne povedat, len som chcela mat nejaku predstavu, vdaka.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak môžem...v čom spočíva konkrétne práca poradcu ? Čo získava ten čo si ho zaplatí ? Pýtam sa preto,lebo som to v minulosti robil a výsledok bol nie práve super.Sitom prešiel jeden z desiatich carov.A škoda si maľovať ako sklamaný je nádejný kupec.A logicky či niekto za to zaplatí či nie,nie je to zdrojom uspokojenia,skôr depresívne.Preto sa pýtam.
Mandarinka28
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 12.12.2021 22:52
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa Mandarinka28 »

-michal- napísal: 31.01.2022 14:15
Na vyššie zmieňované použitie môžem z vlastných skúseností odporučiť benzínový Fiat Croma 1.8 alebo 2.2 z konca výroby - jeho produkcia trvala do roku 2010, v Taliansku až do roku 2011. Je to niečo medzi kombi a MPV (v technickom preukaze mám uvedené "kombi") a ak sa zadávateľka nenechá odradiť jeho špecifickým vzhľadom a znakom na kapote, myslím, že toto auto by mohlo dobre spĺňať jej požiadavky.
Tusim sa mi znova neulozil napisany prispevok, nechapem co robim, ale tak este raz. Dakujem Vam velmi pekne za tip a za podrobny popis, cenim si to. Auto vyzera tiez velmi fajn, jedine, co si nie som ista, je ten kufor, hoci teda ma 500 l, ale z fotiek na mna posobi mensi. Ja by som donho potrebovala dat klietku s rozmermi hlbka 81 cm, ale najlepsie az 90 cm, sirka 99 cm a vyska cca 69 cm. Na stranke predajcu tych klietok, kde si clovek moze zistit, ci sa mu vojde do kufra, toto auto neuvadzaju a ani na nete sa mi nepodarilo najst rozmery kufra. Nahodou by ste mi prosim nevedeli povedat, ci by sa tam klietka s tymito rozmermi vosla a ci by ju bolo ako uchytit? Dakujem Vam.

Este sa zmienim k tym kratkym trasam autom. Osobne nie som typ cloveka, co si na 100 m berie auto, skor ho mame na tie vylety, ale teraz s nim potrebujem chodit aj do mesta do roboty a potom na kratsie je to ked sa ide k veterinarovi. Ale sama mam rada chodzu a tiez mhd. To len tak, ked sa tu aj o tomto bavilo.

A este jedna vec, neviem, ako v jednom prispevku dvakrat citovat, tak to len skopirujem co napisal pan mhlavaty na predoslej strane: "Tu sa dá jediné...nedať sa dobehnúť.a to tu nik z klávesnice nedokáže za iného urobiť.Už som to spomínal....ani len to neurobí nik,čo je triviálny úkon,a dáva obrovský obraz o stave daného motora.ostatné už sa dá do vysokej miery vizuálne.zaujíma snáď niekoho ? Jediný sa na vec neopýtal." Asi budem zas za blbu, ale tak myslim, ze tento obraz uz tu o mne aj tak mate, podla toho co tu citam, takze je to asi jedno - aky trivialny ukon myslite? Lebo som sa nejako nechytala z toho, co ste tam napisali, ale ak je to nieco, co by mi pomohlo si vhodne preverit auto, tak by som o tom rada vedela, vdaka.
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa achada »

Taka otazka - kam chces popri tej klietke so psikmi vopchat este kociar a dalsie veci pre deti? :41c2:

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných