840 942
inzerátov
Pridať inzerát

Jazdené auto rok výroby 2013 - 2010

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
cotus
Založený: 16 marec 2011
Príspevky: 14
Nabehané: 2 hod 18 min
Predmet: Jazdené auto rok výroby 2013 - 2010 PríspevokZaslal: 26.04.2019 15:26   
Zdravím.
Podľa môjho prehľadu a požiadaviek (priestor, kotúčové brzdy aj vzadu) mi vychádza poobzerať sa po benzíne Kia Ceed... Existuje aj nejaká iná (lepšia) možnosť?
Auto NEBUDE v garáži - použitie 90% na krátke trasy: 10 - 40km raz za čas návšteva u rodičov prípadne výlet (300km) - 4osoby preto by som chcel nie celkom malé auto - kvôli batožine... ročný nájazd cca 8000 km.
Momentálne mám octaviu 1 (2005r) tiež kupované ako 7ročné (malo 190 000 km nájazd) a slúži spoľahlivo.
Hodnota auta - cca 4000 € - s tým že rátam že takú tisícku by mi mohli v bazáre za tu octaviu spustiť...
Citovať
martin cichy
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (111)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3510
Nabehané: 8 dní 2 hod 4 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 26.04.2019 19:46   
Toyota auris alebo corolla. 1.6 valvematic je skvely motor. Alebo civic v benzine, len ten bude drahsi. Nebal by som sa ani fiata bravo.
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (684)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11744
Nabehané: 4 mes 19 dní 15 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 26.04.2019 20:19   
kiu by som po zaruke nebral
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
Dep
Známa tvár - Feldo (69)
Založený: 15 jún 2009
Príspevky: 986
Nabehané: 10 dní 17 hod 10 min
PríspevokZaslal: 27.04.2019 08:16   
Ja by som auto bez kotúčov vzadu veľmi nechcel, ale môžem sa opýtať na túto požiadavku ? V tej Kii bude motor 1.4, 1.6, čiže žiaden trhac asfaltu.

Tiez by som sa priklonil k Toyote Auris, prip. Civic 1.8 103kw.
_________________
Ford Mondeo MK4 combi, 2.0 TDCi 120kw Titanium S (r.v. 2011)
before: Suzuki Swift GS 1.2 69kw (r.v. 2012)
Opel Omega 2.2 16V FL 106kw (r.v. 2000)
BMW E30 316 66kw (r.v. 1983)
Citovať
kazimir
Povedomá tvár - Favorito (29)
Založený: 17 február 2016
Príspevky: 426
Nabehané: 3 dní 3 hod 20 min
PríspevokZaslal: 27.04.2019 12:08   
Kiu benzin az od 2012. Kvoli rozvodom

A Martin, za tu cenu valvematic nezozenie, aspon si myslim. Ale predchodcu 1.6vvti ano, co tiez nebude najhorsia volba.

Potom je moznost vybrat vozidlo bez variabilneho casovania ventilov. Casto su to ale konstrukcne stare motory softverovo priskrtene na vysiu emisnu normu = vlazny prejav agregatov, ktore boli v minulosti celkom zive. Teda treba vybrat vzhladom na potrebu.
Citovať
cotus
Založený: 16 marec 2011
Príspevky: 14
Nabehané: 2 hod 18 min
PríspevokZaslal: 27.04.2019 14:20   
Dep napísal:
Ja by som auto bez kotúčov vzadu veľmi nechcel, ale môžem sa opýtať na túto požiadavku ? V tej Kii bude motor 1.4, 1.6, čiže žiaden trhac asfaltu.



Práve že chcem - kotúče aj vzadu... mal som thaliu, momentálne oktaviu 1 a je to neskutočný rozdiel ak porovnám s napr. s C3. Tá mala kotúče aj vzadu a som skoro rozbil nos keď som prvý krat zabrzdil.

Asfalt sa nechystám trhať ... prvé auto thalia mi slúžilo 8rokov a momentálne oktavia ma 77 Kw a na moje potreby je to tak akurát.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (225)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4009
Nabehané: 25 dní 12 hod 0 min
PríspevokZaslal: 27.04.2019 14:34   
Jazdene auto z tohto obdobia 2010 a vyššie nie je problem vybrať z atmosferickym motorom, čo je vyhoda v jednoduchosti a nenaročnosti na udržbu a samozrejme vydrži takeho agregatu..

O možnosti prerábky na LPG,len ticho pošepnem..

Sučasné oturbené motory malých objemov automobilky púštajú jednak kvoli kvazi "zelenému" ekoterorizmu a tiež kvoli dopytu
hlupych zakaznikov, čo nemaju správne priority...

Teraz v polroku 2019 je velký problém vybrať kvalitné , neporuchové a spoĺahlivé auto , ked by sme si mali vyberať z nových aut.

A kotúčové brzdy aj na zadných kolesach ?

U normalnych aut je to štandard.

Bubnové brzdy vzadu su len pre low-cost.

Moj typ je Honda CRV atmo-benzin 2.0 i prerobitelný na LPG, vyrabal sa do r.2018
Poťažmo Honda HR-V tiež s atmosferickym motorom.
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1085)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 26430
Nabehané: 3 mes 22 dní 19 hod
PríspevokZaslal: 27.04.2019 14:52   
cotus, si si istý, že ten rozdiel bol spôsobený kotúčmi? Lebo podľa mňa brzdia porovnateľne, len sú neporovnateľne lacnejšie a jednoduchšie na údržbu...
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
cotus
Založený: 16 marec 2011
Príspevky: 14
Nabehané: 2 hod 18 min
PríspevokZaslal: 27.04.2019 15:54   
Objavil som ešte niečo take:
https://www.aaaauto.sk/sk/ford-focus/car.html?id=237461907#make%5B%5D=39&make%5B%5D=122&palivo=1&ymin=2011&sort%5B%5D=4&sort%5B%5D=0

Ročník, cena, nájazd niečo podobné ako keď som kupoval terajšiu oktaviu ....
Citovať
kazimir
Povedomá tvár - Favorito (29)
Založený: 17 február 2016
Príspevky: 426
Nabehané: 3 dní 3 hod 20 min
PríspevokZaslal: 27.04.2019 16:47   
Som rad, ze to cicmanec napisal, lebo podla mna pri aute za 4-5 tisic ako pise zadavatel, je asi posledne co by ma trapilo, ci su vzadu bubny alebo kotuce.

74kw focus jasne ze moze byt, normalna atmosfera overena, ale z aciek by som nebral a preverit stav. Minule som strasne zhumplovany focus videl.

A na internete sa docitas dostatok pripadov vysokej spotreby oleja toho focusa. Nezistoval som hlbsie ale vraj to bolo sposobene pouzivanim nejakeho nie najlepsieho oleja normy A1/B1 ci tak nejak a predlzeneho intervalu vymeny. Ale tak toto plati pri vsetkych tychto atmosferach.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (684)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11744
Nabehané: 4 mes 19 dní 15 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 27.04.2019 17:59   
neviem teda, mal som vela auta s bubnami, teraz mam auto s kotucmi, zeby som kvoli tomu nemohol predtym spat ? rozhodne nie...ani to nepovazujem za hodne zmienky, na aute do premavky, ne na besnenie su bubny uplne v pohode, praveze o nich dlhe km ani nemusis vediet, iba si ticho robia svoju pracu, fakt by ma zaujimalo kolko soferov osobaku sa dostalo do problemu kvoli vykurenym bubnom ze im klesla stycna plocha kvoli natiahnutiu otvoreneho konca este k tomu vzadu , jediny problem bude esteticky az tam su volake otvorene hlinene kolecka, ten bubon nevypada nic moc , hrdzavy katastrofalne a az ho natres barvu, tiez zrovna prvu cenu za krasu neziskas
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
keyness
Povedomá tvár - Favorito (29)
Založený: 23 máj 2011
Príspevky: 667
Nabehané: 12 dní 7 hod 13 min
PríspevokZaslal: 27.04.2019 21:12   
Rozmyslam co chce zadavatel zmenou auta ziskat.... jedine z nudy problemy
Citovať
cotus
Založený: 16 marec 2011
Príspevky: 14
Nabehané: 2 hod 18 min
PríspevokZaslal: 28.04.2019 09:46   
keyness napísal:
Rozmyslam co chce zadavatel zmenou auta ziskat.... jedine z nudy problemy


Chcem sa voziť ďalších 7 rokov.
Veď preto si nechávam tuna poradiť... nie každy je zbehlý absolútne vo všetkom.
Ak sa pozriem spätne na moje počiný a zrátam ročné náklady koľko ma stáli moje tri auta:

Prvé nové auto - Thalia na leasing. Vozidlo ma vozilo 8rokov predané za nejaku ostatkovú cenu - preplatený leasing + 4 roky havarijne poistenie + 4 roky prehliadky v servise...

Druhé nové auto - Kia ceed - z rodinných dôvodov po roku predané - za cenu...hm najdrahší rok

Tretia jazdená octavia1 - rv 2005 (190 000km) - kúpena v 2012 bolo to sedemročné auto za 2 900 € a vozí ma dodnes. A dal som akurát vymeniť po kúpe rozvody, mechaniku na el. okne na pred. dverách - pred rokom sviečky, lambda sonda a nová baterka. Nikdy ma nenechalo niekde visieť.

Ekonomický mi ta 3 možnosť príde ako najvýhodnejšia - tak z mojích skúsenosti je len prirodzene že sa obzerám po niečom podobnom.... 7 rokov pred bytovkou mi už to autíčko nevydrží - keďže nie som typ čo by nahánal diely po vrakoviskách a internete. Motor je OK ale čo z toho keď už sem tam hrdza a takisto plasty pomaly odchádzaju na "starobu".

Mne to pride celkoom logické teda - ak sa nájde niekto čo si dokáže autičko nejaký čas ešte udržať tak ho predať kým ma aku taku hodnotu - a kúpiť niečo novšie aspoň na dalších sedem rokov.

Fúuh nejak som sa rozpísal
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (861)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 7487
Nabehané: 4 mes 3 dní 12 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 28.04.2019 10:22   
Hrdzu ošetriť rovnako ako to robíš so zábradlím na balkone. Dá sa to aj pred bytovkou, moj syn to robil v zahrade na trávniku. On navyše aj laminoval,kde niečo zachýbalo. Na plasty sa totalne vykašli, ale ak by ťa estetika velmi trápila tak kup v Lídli sekundové.
A keď ťa nevydrží 7 rokov ale len 5 aj tak získaš.
Mne auto s 450t km a totalne hrdzavým spodkom - ale zalaminovaným a natretým, krásne prešlo cez stk bez úplatkov. Motor ok, brzdy ok, čapy ok. Nerozmýšlam nad tým kolko vydrží, ale rozmýšlam nad tým kde by mi chýbali eurá ak by som velmi chcel iné.
Možno kúpiš novšie a budeš mať pocit, že sa lepšie vozíš, ale nekúpiš deťom v lete bicykel, nepošleš ich do tábora. A stále to bude len tvoj pocit , lebo rodina bude ohúrená prvé tri dni.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
keyness
Povedomá tvár - Favorito (29)
Založený: 23 máj 2011
Príspevky: 667
Nabehané: 12 dní 7 hod 13 min
PríspevokZaslal: 28.04.2019 15:51   
Pozri si ako hrdzaveju ford focusy , a nemam pochyb o tom ze na octavii by si sa povozil dalsich 7 rokov ale samozrejme ze uz je osarpana atd. Ale ty si chcel podobne bezproblemove auto..... a take uz, za ani podobne naklady plus jeho cena proste neexistuje...a ani uz nebude a darmo ti budu radit kup si hondu kup si focusa. A kedze di msl thaliu a stacila ti tak nie si moc narocny. A z toho vychadza kup si ake sa ti paci ale nakladovo pofobne octavii nebude uz ziadne
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut