Jazda s otvorenou nadobkou chladiacej kvapaliny
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 10.03.2012 09:18 Zdieľať na Facebook
Jazda s otvorenou nadobkou chladiacej kvapaliny
Zdravim chcel by som vedieť či som mohol nejak ublížiť autu dolieval som chladiacu kvapalinu a nechal som otvorené veko na nádržke a všimol som si to až po príchode domov cca 200km a po dosť agresívnej jazde... auto normálne chladilo ani raz sa neprehrialo jedine že ubudlo z chladiacej.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ničomu sa neublížilo.Problém by nastal v momente keby "vďaka" otvorenej nádobke motor zdvihol teplotu blízo bodu varu. Autá dnes v záujme rýchleho ohrevu používajú malé objemy chladiva,použijú pretlakový systém ktorý vďaka víčku zvyšuje tlak a teda aj bod varu vyžšie. Je víčko tam,neudeje sa nič,nie je tam voda by bez neho vrela blízo 100°C
Auto išlo v nápore svižne,prietok vzduchu a chladenie stíhalo vychladiť aj bez obvyklého pretlaku systému.
Pokojne upraviť hladinu,víčko tam a jazdiť.
Auto išlo v nápore svižne,prietok vzduchu a chladenie stíhalo vychladiť aj bez obvyklého pretlaku systému.
Pokojne upraviť hladinu,víčko tam a jazdiť.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
tak čiste teoreticky by ma p. Hlavatý zaujímalo či by nemohlo dôjsť k "lokálnemu" prehriatiu ktoré čidlo niekde v okruhu nezachytí kedže tam je teplota OK... čiste teoreticky - kedže voda cirkuluje - lokálne var? - nejaká bublina - zavzdušnenie.... čiste teoretizujem... možno keby to bol pozdlžne uložený motor tam sa asi náporom inak uchladí prvý valec a inak ten posledný???
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Pisal, ze ma A6.
Spominal, ze dolieval chl. kvapalinu. Tiez spominal (nedavno v inej teme) “Ono to robí vačšinou pri 100-130 ako nahle idem 160-200 tak to necítiť.
A teraz “cca 200km a po dosť agresívnej jazde“.
Podla mna ma na problem zarobene, vlastne, ono bol problem uz predtym, kedze musel dolievat.
Hoc kde v hlave mohla kvapalina vriet, kedze nebolo vicko, teplota varu isla vyrazne dole a vznikali kapsy bez chladenia.
Pri pretlaku cca 1 bar je bod varu okolo 150°C?
Pretlak 1 bar je asi povazovany za beznu hodnotu v chl. systeme, kedze pretlakove poistne ventily su okolo 1.4 bar.
Asi ani nejde o tu teplotu, ze by mala byt nejaka hodnota az tak kriticka, skor je problem, ak vzniknu lokalne miesta, bubliny, bez chladenia.
Ale ked je normalne riesit problem s nabojom kolesa a uvolnujucimi sa srobami kolies, ze sa na ne pouzije lepidlo, len koli tomu, aby sa ten naboj nahodou zbytocne nevymenil…
Trasie mu kolesami, uvolnuju sa mu sroby, dolieva chl. kvapalinu a aj tak to seka 200 po cestach.
Zobrat papiere aspon na 10 rokov, kym nedospeje, kym niekoho nezabil, nezmrzacil…
Spominal, ze dolieval chl. kvapalinu. Tiez spominal (nedavno v inej teme) “Ono to robí vačšinou pri 100-130 ako nahle idem 160-200 tak to necítiť.
A teraz “cca 200km a po dosť agresívnej jazde“.
Podla mna ma na problem zarobene, vlastne, ono bol problem uz predtym, kedze musel dolievat.
Hoc kde v hlave mohla kvapalina vriet, kedze nebolo vicko, teplota varu isla vyrazne dole a vznikali kapsy bez chladenia.
Pri pretlaku cca 1 bar je bod varu okolo 150°C?
Pretlak 1 bar je asi povazovany za beznu hodnotu v chl. systeme, kedze pretlakove poistne ventily su okolo 1.4 bar.
Asi ani nejde o tu teplotu, ze by mala byt nejaka hodnota az tak kriticka, skor je problem, ak vzniknu lokalne miesta, bubliny, bez chladenia.
Ale ked je normalne riesit problem s nabojom kolesa a uvolnujucimi sa srobami kolies, ze sa na ne pouzije lepidlo, len koli tomu, aby sa ten naboj nahodou zbytocne nevymenil…
Trasie mu kolesami, uvolnuju sa mu sroby, dolieva chl. kvapalinu a aj tak to seka 200 po cestach.
Zobrat papiere aspon na 10 rokov, kym nedospeje, kym niekoho nezabil, nezmrzacil…
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
mastik29 veľmi múdro píšeš..hlavne ako píše jazdí ako magor a teda na palivo má, ale na náboj za 40 eur prachy nemá..
škoda že pred rokmi neprešiel ten zákon o doprave, kde navrhovali max. výkon auta od udelenia vodičského oprávnenia..
niekto si spravil vodičák a dajme tomu 2 roky mohol mať max výkon auto do 80kW..
teraz kadejakí 18-19 roční magori/nehovorím všetci-našťastie viac ľudí má rozum-debilov je len zopár/ si spravia vodičák za prvú zašušnenú výplatu kúpia 25 ročný prémiový verkel s minimálne 150 kW a poďho robiť frajera..
škoda že pred rokmi neprešiel ten zákon o doprave, kde navrhovali max. výkon auta od udelenia vodičského oprávnenia..
niekto si spravil vodičák a dajme tomu 2 roky mohol mať max výkon auto do 80kW..
teraz kadejakí 18-19 roční magori/nehovorím všetci-našťastie viac ľudí má rozum-debilov je len zopár/ si spravia vodičák za prvú zašušnenú výplatu kúpia 25 ročný prémiový verkel s minimálne 150 kW a poďho robiť frajera..
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: fzubaty a 12 neregistrovaných