Jaguar x-type 2.0d 2005

Diskusia ohľadne vozidiel značky Jaguar

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Meso2
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 20.12.2014 18:49
Zdieľať na Facebook

Jaguar x-type 2.0d 2005

Príspevok od používateľa Meso2 »

Čaute chcem si kúpiť x-type 2.0d 2005.mam vyhliadnutych par kusov od 100 000 do 170 000 (nikde není písané ze sú real) Ako je to zo spoľahlivosťou a na co si mam dávať pozor a co pozrieť pri kúpe auta? Je servis drahý ci da sa to prirovnať k BMW alebo Mercedes? Za každú odpoveď vopred veľmi pekne ďakujem.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Nie e to tá generácia čo má vela spoločného s Mondeom ? Tá zrovna nie je tuším vychválená, zbehol by som na nejaký Jaguár klub CZ
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

klikni na moju vizitku a zabrús na fórum. No dal by som prednosť S-type. X je naozaj Mondeo v luxusnejšom kabáte
AccordD
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 12.07.2007 18:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa AccordD »

to auto by som nechcel ani zadarmo, motor ma slabucku dynamiku, interier nie je moc lakavy co sa ovladacov tyka a spolahlivost priamo strasna.....
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

ukaz mi prosim JEDINY dobry dieslovy motor po roku 2003-4 a ja ti budem tlieskat. Myslim nie novy na 2 roky ale jazdeny - tak asi 8-10 rocny lebo tam smerujes. Prosim napiste mi to tu, fakt som zvedavy. Ja by som mal jediny TIP na Toyota 2.0 D4D ale len ten 93kW co je od 2006 a tu koncia moje napady. Mozno 1.9JTD a 2.0HDi ale to sme len pri motore a kde je ostatok auta...
Jaguar s motorom Ford TDCi to uz horsie pod slnkom asi nenajdes - cize prezradim, ak vymyslis hociaku inu hlupost tak to bude lepsia volba.
No a este daj kolko jazdis rocne - totiz ak to nie je prave nad 30.000km / rok tak si kludne kup najsilnejsi benzin nech mas nielen motor ale aj vybavu a vykon...
precitaj si text na konci kde pise ako do auta polozil 2.800 EUR za rok ... sice 3.0V6 ale to je este ta lepsia volba...
ale musim ta pochvalit ze si sa opytal skor ako kupil... ked by si kupil, bude prva tema - kolko stoji oprava cerpadla a vstrekov na moje auto? a odpoved by bola VEEELA.
Ruky prec !
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Myslim ze pisete vcetci bez akejkolvek skusenosti , ja som mal mozno rok dozadu zaujem presne ototo auto a bol by som ho zobral keby bolo auto v lepsom stave , majitel bol ocividny lajdak a tak aj auto vyzeralo takze motory su ford a dynamika je plne dostacujuca 2.2 D ide super , miesta ma auto vo vnutri pomenej , palubovka je taka typicka aristokraticka, zvonka ma auto svoj jedinecny vzhlad, a myslim ze clovek sa za nim vzdy otoci - je ich malo, takze ak najdes pekny kus nieje sa coho bat, ceny dielov tak ako na ostatne auta nic tam nieje vynimocne , auto ta musi oslovit
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

AccordD napísal:to auto by som nechcel ani zadarmo, motor ma slabucku dynamiku, interier nie je moc lakavy co sa ovladacov tyka a spolahlivost priamo strasna.....
To hovorí kto? dlhoročný užívateľ? Ja osobne sice hovorím, že ak Jag tak určite nie X no len preto, že som tradicionalista a X jako dvojča Fordu mi príde jako kríženec. No inak proti tomu autu nemám nič. Motor ma cez kichdown krátkodobo 400Nm a to při predbiehaní sakra cítiť. To je ďaleko viac jako vačšina cca 2l na trhu.
Spolahlivosť? Nič dramatické. O poruchách rozprávajú hlavne majitelia čohokoľvek iného jako Jagu. Ja poznám pár majiteľov Xka a všetko sú to spokojný užívatelia. Akurát "ortodoxný" jaguaristi to auto neocenia. ;-)
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

AccordD napísal:to auto by som nechcel ani zadarmo, motor ma slabucku dynamiku, interier nie je moc lakavy co sa ovladacov tyka a spolahlivost priamo strasna.....
toto jednoducho namá chybu, škoda komentára...
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
jergusd
Príspevky: 959
Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusd »

myslím si, že acon má pravdu... to S-type by bolo lepšie... závisí od toho aký kus kúpiš a ako sa oň staráš... no podľa mňa pravé jaguáriky boli: E-Type, XJS, XK, XJ220, XJ a podobne S-type a X-type sú takí chudobnejší príbuzní, ale inak ak sa ti páči, ber :3035:
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

S-Type je taký odkaz na legendárny XK 150. Ja sa ťažko zmierujem s ropou v Jagošoch ale S-Type s dieslom je komfortné a skvelé auto a je to skutočný Jaguar.
Ja by som kupujúcemu doporučil XJ po 2005. Po tom roku prišiel tzv. facelift, ide o spolehlivé autá, vychytané problémy s podvozkom a elektrikou. Žial je za iné peniaze jako X. Alebo X 308 z posledních 2r. a keď sa bojí spotreby (čo asi hej) tak s LPG (neznášam to ale čo už) bude jazdiť lacnejšie ako s naftou a to vozenie je úplne iná liga. A dajú sa kúpiť skutočne skvelé kusy od 1. majiteľov zo súkromných rúk.
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

X-type je zjednodušene povedané:
bežná technika (Ford) s prémiovou cenovkou. Bol to od Jaguaru svojho času zjavne pokus o napodobenie toho, čo už nejaký ten rok úspešne predvádzalo Avdy s bežne dostupnými dielmi od VW.
Podľa všetkého to však spravili v dosť krátkom čase, na "americký spôsob-ešte o ňom bude reč nižšie) a asi aj s dosť obmedzeným rozpočtom. Len čím skôr ponúknuť zákazníkom veľmi dobre predajný malý luxusný voz, ktorý vzhľadom na jeho dovtedajšiu absenciu u Jaguára, oberal túto automobilku o zisky, ktoré si dlhodobo delila najmä silná nemecká trojka (Avdy,BMW a MB). A Jaguár v tejto populárnej triede nechcel stáť bokom.
Z toho sa dá potom logicky zdôvodniť tiež akosi narýchlo uplácaný interiér, ktorý nejak extra neohúril ani akosťou použitých materiálov, ani svojim vypracovaním. Snaha ušetriť je očividná. Nedali (nechceli si dať) ani toľko námahy, aby v interiéri prezentovali 2-zónovú klimatizáciu, ktorá sa priam pre prémiový tragač ponúkala, ako jasný upgrade tej "obyčajnej" z Fordu (takisto jednozónová). Dizajn niektorých detailov interiéru a ovládačov bol taktiež súci skôr do nejakého hračkárskeho autíčka, ako do prémiového vozu slávnej značky.

Mal som svojho času pomerne dlhú dobu práve toto vozítko vo vzácnejšej verzii kombi, s motorom 2.0 diesel 96kW. Prešiel som s ním naprieč celou Európou a subjektívne mi tá kára pripadala veľmi živá. O nejakej slabučkej akcelerácii však nemohlo byť ani reči. Možno, keby sa za kormidlo posadil nejaký opálený, pupkatý vajda s famíliou podobných proporcii a kufor klasicky napchal po strop vetešou ako to zvyknú robiť, tak by som súhlasil :)
To auto na mňa urobilo jazdne veľmi dobrý dojem, trošičku vadila iba 5-rýchlostná prevedovka. Na druhej strane urobiť dobrý jazdný dojem nebolo žiadne veľké prekvapko: podvozok prevzatý od Ford-u s multilinkom vzadu znamenal pre X-type rozhodne výhru.
Na nemeckých diaľniciach som veselo (predovšetkým v zákrutách) držal krok aj s o triedu-dve silnejšími vehiklami. Iste tomu dopomohli aj 17" alu na nízkoprofilových širších pneu, ktoré som mal natiahnuté. S nimi ten Jagg vyzeral naozaj pôsobivo.
To je zároveň jedna z výhod tohto auta:
zapôsobiť.
Táto disciplína mu ide aj po rokoch naozaj dobre. Zvonku je to objektívne povedané vozidlo, ktoré človek medzi tými všetkými okrídlenými šípmi, dvojvéčkami či štvorkružím (ešte jeden navyše a môže sa ísť na olympiádu :40bd: ) nestretne každý deň. Ani ten druhý či piaty. Nemá ho okrem toho žiadny sused. Ani susedov sused. Dokonca ani sused susedovho suseda...
Ďalšia nesporná výhoda (vzhľadom na jazdenku) tkvie v jeho veľmi veľkej technickej príbuznosti práve s tou bežnou (a zároveň dostupnou) technikou Ford. To, čo sa javilo pri novom aute takmer ako trápne, je pre X-tého majiteľa iste vítaná vlastnosť. To znamená, že servisu, ani náhradných dielov sa plašiť netreba. Technicky je to naozaj úplne obyčajné auto. Teda z veľkej väčšiny. Optimizmus lacných a dostupných riešení totiž končí v prípade nejakej kolízie. Pri oprave po prípadnej havárii sa totiž budeš márne snažiť napchať do tohto auta trebárs vrátka z Mondea :d :D Jagg je v tomto prípade skutočne Jagg a Ford je Ford!
Ak nájdeš slušný kus a nebude ti vadiť, že interiér je akási karikatúra luxusu s chaoticky rozmiestnenými ovládačmi, s veľmi zlým audio systémom, značne nepodarenou navigáciou (hoci s majestátnym displejom) a trebárs s perforovanou kožou tenkou ako pergamen, tak smelo do toho. Za tie (malé) peniaze získaš neopozeraný vozík slávnej luxusnej značky, u ktorého až tak veľa ludí netuší, že sa jedná iba o prezlečený Ford. Z motorov sa veľmi odporúčať nedá, ani benzínové totiž neboli celkom bez chyby (konštrukčnej).
Ak si zvolíš diesel, tak ti môže byť v podstate jedno ktorý. Typickým problémom common-rail-ov, spoločným pre akékoľvek moderné auto, sa aj tak pravdepodobne nevyhneš a pri jazdenom vozidle je dosť pravdepodobné, že budeš musieť okrem spojky s dvojhmotou riešiť aj klasický trojboj: turbo-trysky-čerpadlo. To potom ešte len budeš valiť oči, ako rýchlo idú evri z vačku von a najmä v akých kvantách...
Bratm, poviem ti tak: ak sa ti pridrie čerpadlo, jeho kovové piliny spoľahlivo upchajú všetky vstrekovače. Následná oprava (väčšinou systém Delphi) vyjde na nie menej ako 2800-3000 eur slovenských (slovom: tri tisíc). Bez turba a dvojhmoty pochopiteľne. Ak totiž nastane synergický efekt všetkých týchto porúch, tak tragač radšej buď hrkni do priepasti, alebo sa teš z renovácie významných dielov vozidla :) presahujúce svojimi nákladmi zostatkovú hodnotu celého tragača...
Istý optimizmus môže v tomto kontexte vyvolať aspoň informácia, že 2005-ka sa dá nájsť aj bez od výroby nemontovaného DPF.

Na záver sa vrátim k pojmu prestavba bežného tragača na prémiový "po americky":
to sa vezme jeden bežný Opel vectra, šlahne sa dopredu aj dozadu iný kukuč a je z toho luxusný Cadillac BLS. Bez akejkoľvek invencie či naozajstnej pridanej hodnoty.
Že takéto trápne finty na európana (na rozdiel od tých hamburgerožrútov spoza Atlantiku) nezabrali, sa môžete kedykoľvek presvedčiť v štatistike predaja tohto modelu. Ten bude mať skutočnú hodnotu tak o 100 rokov, kedy sa naplno prejaví jeho najväčšia devíza: pár tisíc horko-ťažko predaných kusov :40bd:
Naposledy upravil/-a markoimportauto v 21.12.2014 12:52, upravené celkom 1 krát.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Inak, ak vám môžem všetkým poradiť pri výbere moderného dieselového tragača:
prďte na číselko na displejíčku. Skôr zisťujte, či (a kedy) boli na káre menené trysky, čerpadlo, turbo, prípadne spojka s dvojhmotou (u manuálu).
Jednoducho preto, lebo tragač so zdanlivo "peknými" 100 000km môže (a aj väčšinou bude) čoskoro požadovať nemalú investíciu do výmeny týchto komponentov. Tú už totiž môže mať to 170-tisícové čerstvo za sebou a mať tak paradoxne pre užívateľa jazdenky vyššiu hodnotu...
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

...to akože musím a mám vymeniť turbo, spojku, 2-hmotu, čerpadlo, vstreky...
No asi budeš prekvapený ale v profibrandži sa to robí. Dopravcovia, len trochu skúsený (a poznám takých veľa) menia napr turbo preventívne napriek tomu, že majú auto od nova. + iné diely u kterých je predpoklad konca životnosti. Ono je to totiž podstatne lacnejšie.

Pokial ide o zámer Jaguaru a odfláknitie, alebo neodfláknutie niečoho, tak zámer pozná jedine Jaguar resp v tomto prípade Ford, lebo v tom čase automobilka patrila práve jemu. Jediný účel bolo postaviť lacnú premiovku, ktorá sa bude líšiť od ostatného v danej triede a to sa myslím podarilo.

Pokial ide o ceny spomínaných ND tak
- spojková sad 121Ł
- zotrvák 246 Ł
- komplet rozvodový kit 221Ł
- vodná pumpa 40Ł
- lambda sondy 58Ł
skrátka vačšina je porovnatelná s čímkoľvek
Trisky sú Ford tam myslím bude cena jako na čokoľvek iné...
ND nie sú vačší strašiak jako na iné a plecharina... tak ak si to niekto sposobí, tak si to zaplatí inak poisťovňa. A n avrakáči sa dá zohnať čokoľvek
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

lubos zimovcak napísal:....P.S. Kupovať "Jaguára", lebo "Jaguár" a pritom to je ľudové auto, už 10 ročné..., je somarina.
...
úplne rovnako kupovať akékoľvek iné auto lebo je to práve to auto. Každý si predsa kúpi čo chce a čo s amu páči

Ja ešte dodám. Do S-Typa by som išiel aj preto, že je to zadokolka čo j epre Jag typické. X je ako Ford = predokolka
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

lubos zimovcak napísal:markoimportauto: to akože musím a mám vymeniť turbo, spojku, 2-hmotu, čerpadlo, vstreky..., aj ked autu NIČ nie je ? :40bd: :40bd: poprosím, aspoň neopisujte bludy od novinárikov, ktorí ešte pred rokom ťahali kačičky a potom vypisujú "múdra", , rozumej bludy, ktoré sa ako rakovina šíria internetom.

/nehovoriac o tom, že nemá žiadnu logiku !!! predávať auto, na ktorom by som práve pomenil všetky uvedené veci..., sú to iba rozprávky/

P.S. Kupovať "Jaguára", lebo "Jaguár" a pritom to je ľudové auto, už 10 ročné..., je somarina.
a s príspevkom "markoimportauto" ohľadom Jaguára len súhlasiť možno, palec hore!
Ľubko, ten smiech nie je namieste, pretože si ma nepochopil. Ja som predsa o tom, že MUSÍŠ vymieňať uvedené komponentny nenapísal ani ťuk...
Skús si to prečítať ešte raz a pomaly a určite prídeš na to, ako som to myslel. A síce: dané súčiastky sa štatisticky najčastejšie ľúbia porúchať práve v tomto rozpätí. To znamená, že keď si niekto kúpi nejaké commonrailové vozidlo trebárs so 128 000km, tak je dosť možné, že bude mať čerpadlo, turbo, alebo taká dvojhmota smrť na jazyku (ale aj nemusí, pretože ju niekto mohol vymeniť trebárs u stavu 118 556). Štatisticky oveľa väčšia pravdepodobnosť je však to prvé.
Môžem vypichnúť o.i. BMW 525d z roku 2009: menené čerpadlo pri stave 151 000km, nadobudnuté o cca 3000km neskôr. Alebo Mitsu Pajero 3.2D-ID z roku 2002 (poznal som ho odnova), kde sa menilo čerpadlo za 2000€ + prisl. pri stave 121 000km a neskor pri stave 134 000km islo na predaj.
A pokracujem dalej: aktualne mam na predaj DVOJROCNE Volvo S60, ktore ma cca 150 000 a drahe cerpadlo na nom menili pri stave 113 188km . To znamena, že keď je raz niečo takéto podstatné vymenené, tak je predpoklad plus mínus rovnakej životnosti.
Čiže kto kúpi tento tragač s aktuálne cca 150 000km, na ktorom niekto vymenil drahý komponent pri 113 000km, tak najbližšie by mal počítať s výmenou toho istého dielu pri cca 230 000km. Lenže ak si niekto kúpi to isté vozidlo s krásnymi 110 000km, tak je vcelku možné, že po jednej dovolenke v Dubrovniku a 2-3 týždňovom vlastníctve káru, ho tento vrhne do ťažkej dilemy, keď si bez hanby vypýta opravu za 3000€. Podotýkam, že dovtedy mohlo byť všetko v poriadku.
Čo potom taký občan urobí? Nezaplatí-nevozí sa...
Chápeme sa už aspoň trošičku?

Mohol by som pokracovat donekonecna aj s dvojhmotami, turbami ci vstrekovacmi, ktore pri fatálnom zlyhani vstrekovacieho cerpadla pridretim idu do kvetin vsetky rad za radom...
Skrátka:
IBA KRÁTKOZRAKÝ HLUPÁK KUPUJE AUTO PODĽA ČÍSELKA NA DISPLEJÍČKU BEZ POCHOPENIA A BRANIA DO ÚVAHY ĎALŠÍCH SÚVISLOSTÍ A MECHANIZMOV.
Vieš, keby si mal trochu viac skúseností najmä s fleetovými vozidlami (a nie súkromnými, kde každý predáva auto najmä vtedy, keď začne tragač pýtať trochu vyššiu investíciu), by si pochopil, že keď je raz nejaký časový kontrakt a nájomca na tragači jazdiť musí, tak sa auto (väčšinou) opraví. Inak by boli (alebo by mohli byť) škody v globále oveľa vyššie. Pre obe strany. Nejdem to tu dopodrobna vysvetľovať.

Okrem toho ako správne poznamenal Acon, je veľa prevádzkovateľov (platí to najmä v MKD), kde sa zvykne množstvo komponentov meniť preventívne. Pretože sú vnímané ako spotrebný materiál (pre niekoho možno ťažko pochopiteľné ako môže byť turbo alebo čerpadlo spotrebák) a prevádzkovatelia vedia, že sa raz iste pototo. Dokonca pri MKD sú podmienky prevádzky omnoho homogénnejšie a teda časový interval smrti komponentu ľahšie odhadnuteľný.
No a prevencia, obzvlášť tá plánovaná, ich vyjde podstatne, ale podstatne lacnejšie, než keby im trebárs kôli čerpadlu ľahol plne naložený kamión niekde na ceste. Ideálne v tuneli pod Mont Blancom :d :D
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel

Návrat na "Jaguar fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných