Insignia 2019 1,6 turbó benzin 200ps

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

wside
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 30.10.2008 18:51
Zdieľať na Facebook

Insignia 2019 1,6 turbó benzin 200ps

Príspevok od používateľa wside »

Dobry. Jé tu niekdo kto ma realne skusenosti s stymto autom, popripade aspon stymto motorom. Spolahlivost, spotreba?Dopredu dakujem za normálne odpovede.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nikdy nie auto ktoré ide do bežnej premávky ktoré má vyžší litový výkon z 1000 ccm ako 100 Hp...už to je hraničné. Tu sa baviť a spoľahlivosti a spotrebe je vtip.Jazdiť ale môže byť zážitok
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Aký má tento motor krútiaci moment?
wside
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 30.10.2008 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wside »

300 nm
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Na tie kone som rátal viac, ale staré pravidlo objem nenahradíš tu platí na 100%.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

je to limitovane prevodovkou, technicky by dosiahol daleko viac :

https://bioage.typepad.com/.a/6a00d8341 ... 970c-800wi


500Nm by zahucalo len tak. Tocivy moment sa vypocitava z vykonu na danych otackach - vidis ze motor ma na 2000rpm okolo 65kW, vykon prakticky linearne stupa a na 4000rpm ma masinka takmer 130kW cize dvojnasobok ... takze by mala aj dvojnasobok tociveho momentu.

Lenze chyba systemu :) teda konstrukcie prevodoviek, spojek, poloosi = točák museli umelo obmedzit v riadiacej jednotke, preto dosiahne maximum 300Nm uz na nejakych 1700-1800rpm a drzi si rovnakych 300Nm az do 4700Nm kde zacne padat dole - pretoze vykon motora uz nestupa a dosiahne svoj vrchol.

Tocivy moment na akychkolvek otackach je vykon na danych otackach krat 9660 deleno otacky, cize napriklad 142kW na 6000rpm znamena 142kW x 9600 / 6000 = 228Nm.

Tento motor dosahuje priblizne 56-57kW na 1800rpm, takze 56x9660/1800 = 300Nm. Preto mame maximalny tocivy moment uz na 1800rpm (motor nafukany turbom vytiahne 56kW na tych otackach). Ako uz zaznelo, tocak je umelo zabrzdeny na tych 300Nm kvoli konstrukcii ostatnych suciastok v celom priebehu otacok az do 4700 kde uz matematicky nedosahuje 300Nm a preto ho konstrukteri uz nemuseli limitovat, avsak vzhladom na malinky narast vykonu na tych vysokych otackach uz tocak pada dole pod 300Nm.

Neviem co ti tato informacia pomohla, ale je to tak. Dlhodoba spolahlivost a servisne naklady sa odohravaju na uplne inych frontach nez je tocivy moment a jeho priebeh.
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných