Hyundai Tucson 1.6 T-GDI vs 2.0 CRDI

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Hyundai fórum
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
mishinko1
Založený: 09 august 2012
Príspevky: 10
Nabehané: 1 hod 47 min
Predmet: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI vs 2.0 CRDI PríspevokZaslal: 28.07.2020 12:26   
Nazdar páni, sme pred kúpou rodinného auta a máme vyhliadnutý nový Tucson, otázka je, ktorú motorizáciu vybrať či 1.6 T-TGDI (130 kW 177 k a krútiacim momentom 265 Nm) alebo ísť radšej do dieslu 2.0 CRDI (136 kW 185 k, resp. 400 Nm). Cenový rozdiel je vo výbave PREMIUM v obidvoch prípadoch sa jedná o automat cca 4.000,00.-Eur. Zhrniem v stručnosti využívanie auta : auto bude používať manželka na presúvanie sa do práce a späť (20km denne) + zaviesť a odviezť deti na/z krúžkov + rodinná dovolenka a nejaké výlety. Počítam max 1000km za mesiac. Moja otázka znie čo by ste zvolili vy, či sa oplatí investovať 4000 eur pri tomto nájazde do dvojlitra. Takisto privítam akékoľvek skúsenosti s vyššie uvedenými motorizáciami, najmä s ich spoľahlivosťou. Spotrebu počítam diesel okolo 8 l a benzín okolo 10 l. Ďakujem


Naposledy upravil mishinko1 dňa 28.07.2020 21:07, celkom upravené 1 krát.
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (630)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18707
Nabehané: 1 mes 9 dní 19 hod
PríspevokZaslal: 28.07.2020 12:42   
1.6T benziniky mali fatalny cirkus s cerpadlami, to uz je ale vyriesene. Nepaci sa mi ze vyberaju cez 100 koni z litra objemu ale taka je dnesna doba.

Velmi tazka volba tutok. Dieslik moze byt nachylnejsi na DPF ale tam by nemal byt problem pri 20km jazdach ; keby si jazdil 4-7km jazdy po meste = studene, tam je jasny problem. Spotrebu pri 12.000km rocne vobec nepocitaj, to je uplne zbytocne, navratnost 4.000 eur pri dieslovom motore nebude nikdy na spotrebe.

Pri diesli by som sa bal toho DPF. Skus nenapadne vyzvediet u predajcu ze ake su skusenosti, no ale je jasne ze pravdu nemusi povedat celu.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4348
Nabehané: 27 dní 23 hod 2 min
PríspevokZaslal: 28.07.2020 17:46   
Trochu off-topic

veľký rozruch bol okolo plánovaného uvedenia Tucsonu s benzínovým motorom 2.0 Turbo s výkonom 340 HP

Bude niekedy uvedený na slovenský trh ?
Citovať
posky
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 16 február 2011
Príspevky: 36
Nabehané: 6 hod 58 min
Predmet: Odporúčam benzin PríspevokZaslal: 28.07.2020 18:04   
Mame v rodine aj benzín aj diesel.
Na 1000km mesacne a klasicke jazdenie bez benzin usetris 4k co nie je malo a je to v pohode motorcek na to auto samozrejme nebude to mat nikdy tah ako 6 hrniec, a nezabera tak od spodu ako diesel, ale myslim ze ked na to pojde pani manzelka do prace tak bude spoko s benzinakom
Citovať
Mateusz737
Nová tvár - Trabanto (19)
Založený: 16 september 2018
Príspevky: 354
Nabehané: 16 dní 9 hod 5 min
PríspevokZaslal: 28.07.2020 18:12   
Pri tých trasách a km určite benzin
Citovať
martincichy
Nová tvár - Trabanto (18)
Založený: 18 september 2016
Príspevky: 3938
Nabehané: 10 dní 11 hod 46 min
PríspevokZaslal: 28.07.2020 19:13   
aj benzín bude mať filter pevných častíc

nad hybridnou toyotou si neuvažoval?
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (807)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 13242
Nabehané: 5 mes 8 dní 0 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 28.07.2020 19:18   
a problemy s karbonom pri kratkych jazdach nastudeno s malou zatazou
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
cobo77
Povedomá tvár - Favorito (22)
Založený: 27 máj 2007
Príspevky: 392
Nabehané: 6 dní 4 hod 5 min
PríspevokZaslal: 28.07.2020 19:31   
Mám Tucson 1.6tgdi,4x4 v manuále, ja najazdím cca 18 000km za rok... urcite benzín pri tvojom nájazde, automat by som bral aj ja už namiesto manuálu... Diesel určite pri tak nízkom najazde časom problémy s dpfkom... Pri tej cenovke by som sa pozrel po toyote chr s 2.0 hybridom v plnke alebo hladkú 2.5 mazdu cx5 s AT.. spotrebu mam dlhodobú priemer cca 10.8L/100 km, avšak nejazdí na spotrebu, ak na tom chodí manželka urobí 8.4,zalezi ako kto má ťažkú nohu... Dynamika v pohode,od 3000 do 5500 to zrychluje celkom fajn, dieselový záťah odspodu to nemá je to benzín, v premium výbave sú už full led svetlá svietia super, skus ísť na predvadzacku s jedným aj druhým motorom, urobis si lepšiu predstavu a kúpiš co ti bude vyhovovať, ideálne zobrať predvadzacku cca 2000-2500eur z ceny dole, počkaj ešte 2 mesiace a dostaneš aj zimné pneu


Naposledy upravil cobo77 dňa 28.07.2020 20:07, celkom upravené 3 krát.
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (630)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18707
Nabehané: 1 mes 9 dní 19 hod
PríspevokZaslal: 28.07.2020 19:52   
nerobte si srandu chalani, henta vec sa kotula za 11 litrov a pod osem sa neda v realite ?

Pozri tutok : https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/9-Cadillac/1513-Escalade.html?powerunit=2

Nezabudnut ze LPG stoji menej nez polovicu benzinu, takze 22 litrov LPG je rovnako drahych ako 10 litrov benzinu. Dobru noc !
Citovať
Mateusz737
Nová tvár - Trabanto (19)
Založený: 16 september 2018
Príspevky: 354
Nabehané: 16 dní 9 hod 5 min
PríspevokZaslal: 28.07.2020 20:31   
Pri takom malom turbobenzine záleží od jazdného štýlu veľa niekto urobí 7l 100km druhý 14l
Citovať
MilankoDCA
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 16 apríl 2008
Príspevky: 134
Nabehané: 4 dní 20 hod 58 min
Bydlisko: okolo TN
Predmet: Crdi vs Tgdi PríspevokZaslal: 28.07.2020 21:32   
Ahojte,
Mame v praci aj ten crdi, r.v.2016, momentalne cez 200tis.nabehane.
Na tomto aute sa riesil naozaj len olejovy servis a doteraz len v autorizaku podla km priebehu. Pri 190k bola vymena oboch prednych lozisk lebo prave hucalo.
Nove Tgdi je r.v.2019, neviem ale nejako mi nesadol ten maly objem. Ako nejde to zle, ale ked si predstavim ako trapim ten maly benzinovy turbo motor, tak to radsej nerobim.
Spotreba je priemer na crdi aj tgdi skoro rovnaka, niekedy by som povedal ze crdi ma aj viac (zalezi vela od sofera).
Crdi 8,0-9,5
Tgdi nebehal som na tom dlhsiu jazdu ale svietilo tam dlhodoby priemer okolo 8-9L
Oba su 4x4 a automaty
_________________
Renault Clio MK2 1,5dci, 48kW - 4,4L/100km
Renault Megane 2 FL 1,5dci, 78kW - 4,8L/100km
*** - ešte nejaký zaujímavý benzínik :)
Citovať
koumi
Nová tvár - Trabanto (19)
Založený: 23 september 2004
Príspevky: 326
Nabehané: 1 dní 21 hod 43 min
PríspevokZaslal: 28.07.2020 22:06   
Choď sa povoziť na obidvoch (predvádzačky) diesel dobrý záťah odspodu, benzín treba točiť, veľa ľuďom to nevyhovuje... pozri si facebook skupinu... a ten tgdi možno ani nebude spolahlivejší keď žena na ňom bude jazdiť na 1500 otáčkach a skôr dáš asi do poriadku DPF na diesli ako karbón na benzíne, keď budeš meniť auto po 5tich rokoch (po záruke) tak ti to môže byť jedno...
PS máme aj hyundai aj VW a ale nie SUV, ale keď porovnám tak by som išiel radšej do Ateca alebo Karoq
Citovať
hjundai
VIP člen - Veyron (277)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 2258
Nabehané: 8 dní 22 hod 37 min
PríspevokZaslal: 28.07.2020 22:30   
ja by som 1.6 turbo nepovažoval za malý objem,malý objem je tak 0.9-1.0l....
Jedno aj druhé má svoje "muchy" dané konštrukciou....
Je pravda že toyota to vyriešila elegantne - 2.0 hybrid kombinuje priamy a nepriamy vstrek takže karbon by nemal hroziť.... spotreba určite nebude ani 10 ani 8, výkon dostatočný aj na dialnicu, automat bude hladký jak detská prdelka, na jazdu mestom a popri meste nemá konkurenciu... žiadne cukanie s dvojspojkou a rovnako žiaden servis.
Stále opakujem jak je hybrid toyoty zložitý tak je jednoduchý na údržbu, spotreba je v podstate len malý bonus.
Citovať
golo28
Založený: 26 jún 2008
Príspevky: 6
Nabehané: 32 min
PríspevokZaslal: 29.07.2020 05:45   
Čau. Ja mám 1.6 tgdi a je to ok. Spotreba pri normálnej jazde kombi. 7.8L auto mám rok od nova,nájazd 130000km ročne. Treba ho trochu vytočiť keď potrebuješ predbiehať,inak nemám čo vytknut. Ponúkané alternatívy ( cx5 atď..) sú tiež dobrá voľba
Citovať
koumi
Nová tvár - Trabanto (19)
Založený: 23 september 2004
Príspevky: 326
Nabehané: 1 dní 21 hod 43 min
PríspevokZaslal: 29.07.2020 06:51   
hjundai napísal:
ja by som 1.6 turbo nepovažoval za malý objem,malý objem je tak 0.9-1.0l....
Jedno aj druhé má svoje "muchy" dané konštrukciou....
Je pravda že toyota to vyriešila elegantne - 2.0 hybrid kombinuje priamy a nepriamy vstrek takže karbon by nemal hroziť.... spotreba určite nebude ani 10 ani 8, výkon dostatočný aj na dialnicu, automat bude hladký jak detská prdelka, na jazdu mestom a popri meste nemá konkurenciu... žiadne cukanie s dvojspojkou a rovnako žiaden servis.
Stále opakujem jak je hybrid toyoty zložitý tak je jednoduchý na údržbu, spotreba je v podstate len malý bonus.


ozaj keď už sme pri automate, ten 2.0 diesel má hydromenič a nie dvojspojku... toyota ak sa nemýlim má nejaké eCVT a to tiež nevoní každému... ja si dovolím povedať že lepšie ako hydromenič ešte nevymysleli
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Hyundai fórum