Hyundai Tucson - hlučný zadný diferenciál

Diskusia ohľadne vozidiel značky Hyundai

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Tom243
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 17.05.2009 17:14
Zdieľať na Facebook

Hyundai Tucson - hlučný zadný diferenciál

Príspevok od používateľa Tom243 »

Nedávno som si kúpil Hyundai Tucson 4WD s motorom 2.0 CRDI s výkonom 83kw ,M5 r.v 12/2005, 137000km. Auto som kupoval s tým že je slabšia spojka a s hlukom od zadnej nápravy. Keď som auto skúšal tak pri rozbehnutí nad cca 20km/h sa auto rozochvelo hlavne a stŕpalo. Pri vyššej rýchlosti to spôsobovalo dosť hluk. Začal som pátrať čo by to mohlo byť, pozrel som fóra na internete ale nič moc nenašiel. Tak píšem moju skúsenosť. Bol som sa pýtať aj v Hyundai, som Trnavčan takže je to Autocomodex. Odpoveď bola že problémy nebývajú s diferenciálom a ak hej tak ho treba vymeniť. Rozhodol som sa ho opraviť respektíve som ho dal opraviť jednému šikovnému mechanikovi. Najprv sme si mysleli že sa vo vnútry odierajú o seba kolesá a prevody... Po vypustení oleja som žiadne piliny nenašiel, akurát olej bol hustý. Takže sme boli v tom že by mohlo byť zlé nejaké ložisko. Išiel som do toho že dáme dolu diferenciál, rozoberieme ho a uvidíme. Ešte som zabudol že auto sme predtým dali na zdvihák, a zdvihnuté na 5tke sme to nechali ísť a bolo jasné že to ide s diferáku. No stačilo dať dolu kardan, vybrať diferák. Na vstupe je ložisko ktoré bolo tak hrdzavé, že sa ani voľnou rukou nedalo zatočiť. Auto bolo používané asi v teréne a cez gufero tam vnikla voda, ktorá to ložisko zabila. Stačilo vymeniť toto ložisko, ale ložisko chráni semering ktorí je zložený s dvoch kusov- zložené gufero. Ložisko je štandartné, kúpite ho ľahko, ale gufero si treba objednať cez Hyundai. Hneď som objednal aj semeringy na poloosy cca 58eur, a ložisko 7euro. Mám to zložené diferák šlape ako hodinky. Uvidime koľko to vydrží.
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

tento krat sa risk teda asi oplatil
YxoYpsilono
Príspevky: 3390
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

vdaka za info :2f93:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Každopádne si zaslúžiš odmenu vo forme dobrého auta.Pár vecí ma trochu pobavilo,aj keď ich nemienim dopodrobna rozvíjať,sú jasné.
Autocomodex. Odpoveď bola že problémy nebývajú s diferenciálom a ak hej tak ho treba vymeniť. Fakt odpoveď hodná autorizáku

ložisko chráni semering ktorí je zložený s dvoch kusov- zložené gufero....tak to sa chlapci pochlapili v konštrukčnej kancelárii

Gugerá na poloos ..58 e.- je tiež na pochvalu ak si uvážim,aké neskutočne sofistikované a do akéhio špeciálneho prostredia občas kúpim priemo od výrobcu gufero...za pár šušňov z nosa.Gufero nad 10 e.- musí byť riadené počítačom

To ma len uistuje že dnes sa ľudia zdŕhajú z kože,kde to len ide,asi ako vďaka že si človek kúpi od týchto zbojníkov ten ich kráp a práve ten,toto je odmena.
Kúpil si si tú našu sranicu...to si nemusel.Ale ak už si to spravil,tak ťa odmeníme,lebo tu už ťa máme v hrsti.Veď mi ti ukážeme semering.NIč také že ho nájdeš v unifikovanom rozmere.Nie ! My ti urobíme rozmer a prevedenie aby si nás nemohol obísť.
Ako Hyindai sem alebo tam,ešte väčší hajzlíci sú vyhlásené značky ...tzv "prémiové" Už to je klamstvo !
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

je hruška diferaku istená maticou ? niečo podobné ako u žigulíkov ?

správné nastavenie vole je také aby podložka pod maticou sa dala presúvať , nesmie to byť utiahnuté "na fest"

diferák sa počas prevádzky musí nahriať len na teplotu menšiu ako 50°C , to znamená ,že
VŽDY sa na ňom musí dať udržať holá ruka
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

laco, laco, neviem na čo sa tu hráš, doba keď sa počítal počet príspevkov je už za nami. A tiež všetky autá nemajú jednotlivé konštrukčné detaily ako žiguláky, tak to jednoducho je.
Zadávateľ témy Tom243 jasne popísal problém, aj ako ho vyriešil, nie je k tomu treba nič extra dodávať. Keď som si to prečítal, moja prvá myšlienka bola, že to je dobrý príspevok na toto fórum, takto by sa aj iní mohli podeliť so svojimi konkrétnymi skúsenosťami, viacerým to môže pomôcť pri analýze ich problémov.
No a čo sa týka pojmu "stŕpanie", keby sa pýtal nejaký mladík, nepoviem ani slovo. Ale javí sa mi, že nie si práve teraz narodený.
Stŕpanie je stav, keď chod nejakého zariadenia nie je plynulý, rovnomerný, ale vzniká opakujúce sa rezonančné chvenie, vyvolané buď veľmi veľkouu vôľou v uložení otáčajúcej sa osi, alebo naopak nerovnomerným odporom proti otáčaniu, keď hnacia sila nie je dostatočná na hladké prekonanie toho odporu.
Skrátka stŕpanie, obťažne sa to popisuje, to sa musí zažiť.
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Myslím že laco chcel upozornit na správne nastavenie ložísk, kde napr. u žiguláku správnu vôľu medzi kužeľovými ložiskami pastorku zabezpečovala rozperná trubka, ktorá sa mohla použit iba raz a po utiahnutí na presný moment, bola ložisková vôľa nastavená. No podložka pod maticou ani v tom prípade nemohla byt voľná. Niektoré diferáky zase majú vymedzovacie podložky medzi ložiskami a tam sa to utahuje vyšším momentom.

Ináč veľakrát som sa stretol že mechanici pri kužeľových ložiskách napr. v nábojoch kolies majú z toho chaos. Napr. pri starších upevneniach sa ložisko dotiahlo "na fest" a potom mierne povolilo a zaistilo závlačkou, na novších sú dve kužeľové ložiská v kompaktnom celku a tie sa dotahujú dost vysokým momentom, pretože tiež je medzi nimi rozperná vložka, ktorá zabezpečí správnu vôľu. Pravdaže určený moment je nutné dodržat. No a mechanici si tieto postupy zamieňali a ložiská po pár km zavarilo.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
vaclavjozef
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 17.02.2008 19:02
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vaclavjozef »

Co cakate od autorixovaneho servisu? Panaci v znackovych monterkach, cest vinimkam, vacsimou ucnovske stredisko, najradsej napichnut diagnostiku a vymenit kus. Ked sa ma pohnut rozumom, tak len vymyslaju vymenia polovicu auta a zakaznik plat
stefanfazekas
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 27.04.2019 11:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stefanfazekas »

Dobrý deň, tiež som sa stal majiteľom staršieho hyundaiu tucsonu 2.0 CRDi 83kw 4x4 2004 r.v. , tiež mám obdobný problém avšak trosku predsa iný, mne auto vydáva chrastivy zvuk spojený s miernou vibráciou, pri nižších otáčkach v záťahu, cca okolo 1600 až 1800 už vo vyšných otáčkach to prestane a auto ide pomerne ticho. Neviete náhodou čo to môže spôsobovať ? autíčko má najazdené 160 000km, už je objednané k mechanikovy , len som zvedavý, čo ma čaká.
Napísať odpoveď

Návrat na "Hyundai fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný