Hyundai Sonata 2.0 , 96kW - gufera

Diskusia ohľadne vozidiel značky Hyundai

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dudulik
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.01.2009 13:49
Zdieľať na Facebook

Hyundai Sonata 2.0 , 96kW - gufera

Príspevok od používateľa dudulik »

Zdravim vsetkych,

poznate niekoho sikovneho, kto vie vymenit gufera (hriadelove tesnenie) na vacke? Preteka cez to olej.

Dostal som ponuku na 120euro (iba praca), neznackovy servis. To sa mi zda fakt dost (vraj 5-6 hodin prace).

Vdaka :)
Naposledy upravil/-a dudulik v 07.04.2017 20:26, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mám obavu že to vôbec nie je veľa ale celkom korektná cena,pretože je to tá istá práca ako robiť rozvody plus čosi práce navrch
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pred niekolkymi dnami som to robil ...

Ide o to,že sa treba dostať k tým guferam, a neni to len 1 skrutka...

Treba dať dole niekolko krytov, plochy remeń, ,podšprajcovať motor zdola, odobrať silentblok motora aj s držiakom,
dať dole remenicu kĺuky (čo je pre amatera,čo nema naradie k tomu neprekonatelný problem)
zaistiť vačkové hriadele, odobrať rozodový remeń,
odobrať kryt ...

a až POTOM sa dá dostať k tým guferám a vymeniť ich..

A samozrejme všetko POSKLADAŤ tak aby to fungovalo !

Ja som to robil amatersky a priznam sa ,že odvtedy mi auto NEFUNGUJE dobre ..

Práve kvoli tej hydraulike vnutri tychto oz.kolies /aktuatorov/ system VTi ...
Ak sa to bude robiť odporúčam vymeniť aj tie oz.kolesa
/aktuatory/ a bude pokoj na dlhy čas...

takže ta cena 120 eur za pracu rozhodne nie je veĺa .

aj keď 1 ks Gufero stoji cca 4 eura...

Na zdviháku tak 3 možno 4 hodiny roboty. v garaži len s hevermi v improvizovaných podmienkach 2 dni... alebo 8-10 hodín...
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Cena je adekvátna rozsahu práce.
Sú veci na aute, kde sa neoplatí šetriť na chlapovi, čo ti to vie opraviť dobre a neskúšať to volajako zmajstrovať svojpomocne, a toto je jedna z tých vecí... :-\
dudulik
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.01.2009 13:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudulik »

@laco1871 dakujem za odpoved, mne to tecie cez gufera na vackovych hr., spodok nie.

Ty zrejme pises o gufere dole na kluke, to zatial nepotrebujem menit, ale mozno sa na to opytam (ked to uz bude rozobrate a rozvod. remen uvolneny, tak to ma zmysel).

Dakujem :)
Naposledy upravil/-a dudulik v 07.04.2017 19:35, upravené celkom 1 krát.
dudulik
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.01.2009 13:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudulik »

raven85 napísal:Cena je adekvátna rozsahu práce.
Sú veci na aute, kde sa neoplatí šetriť na chlapovi, čo ti to vie opraviť dobre a neskúšať to volajako zmajstrovať svojpomocne, a toto je jedna z tých vecí... :-\
@raven85 nechcel som tym povedat, ze chcem setrit... nemal som predstavu o rozsahu prace, to uprimne poviem.
Pr. : na Sonate su predne spodne capy na 3 sruby, ziadne lisovanie. A za vymenu paru som platil spolu 100 euro (2x37+25euro praca), Nipparts (inak dost smetie). Potom som zistil, ze za 37 spolu som mohol mat 2 MOOGy.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

@dudulik
Beriem. Lenže je rozdiel čap a je echt rozdiel niečo okolo motora a tobôž v ňom.
Ja osobne by som tých 120€ za robotu dal a ešte by som sa tešil, že ako som lacno pochodil a nemusel s tým babrať...:)
dudulik
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.01.2009 13:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudulik »

ano, cena je bez diskusie. Ako som pisal, nemal som predstavu o rozsahu prace.
Ani neporovnavam narocnost a dolezitost prace capy vs. motor (to ani omylom), len ako som pisal - uz som rozne carovne ceny pocul aj platil. Nic v zlom.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Cenotvorba je na majstrovi. Ja ako zákazník buď akceptujem, alebo idem inam. Zatiaľ som len raz dával auto servisovať tak, že som ani len netušil, koľko bude suma.
Bolo to v NZ a viem, že pokiaľ moje auto na výročie Pán automechanik zoberie zas, tak sa tiež nebudem pýtať na cenu len vtedy, keď si po auto pôjdem.
Pre predstavu o náročnosti tej ktorej práce si daj how to video na youtube a sa pozri čo to obnáša.
Každý ide za cenou, to beriem. Ani ja by som hociakému lekváru bez referencie nevycáloval, koľko sa mu zažiada, keď si to inde viem dať opraviť za zlomok ceny. Ale keď viem, že ten dotyčný je fachman a vidím to aj na prístupe, tak vyššiu cenu nie je problém akceptovať...
S čarovnými cenami som sa stretol aj ja - viem, o čom píšeš. Bolo to v ligotavých servisoch, s mramorovou podlahou a cicuškami v minisukniach za pultom, kde bol jeden týždeň jeden mechanik, o mesiac iný.
Preto preferujem maličké servisy, s dielmi v regále, s jedným zdvihákom a s automechanikom, ktorý to, čo robí, robí celý život a keď mi niečo povie, tak viem, že to tak je.
A cena je tam tiež čarovná-čarovne nízka v pomere ku kvantu odvedenej, dobre vykonanej práce.
Mier...:)
dudulik
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.01.2009 13:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudulik »

@raven85 tak tie cicusky a znackove servisy poznam tiez :) jeden znackovy Hyundai servis, ma siet hlavne na zapade SK - typek ma zacal lamat, ze treba menit cely kryt (hlinikovy), ktory zakryva vack. hriadel (vnutri je predpokladam gufero - tam aj tecie) a na nom je snimac otacok vack. hr. . Cena krytu 146 euro. Dosiel veduci servisu (uz to sa mi nepacilo, ze ma 2 lamali) , ze sa to musi menit pre to, lebo "to tecie zvnutra" :D :D hovorim si - ty ma mas asi za dementa na 10tu ...a odkial ma tiect olej? :) z tvojho heveru? :D ale cena 38/hodina. A moj kryt by predali ako novy diel... Ked som pozrel ich danove priznanie, pochopil som preco maju take trzby (bez predaja novych aut)...
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ono problém azijských áut je debilný prístup skoro ku všetkému hlavne ak je veľký motor narvaný do malého priestoru a druhá podstatná vec je čo všetko nepôjde ľahko na 10-15-20 ročnom aute, čo sa utrhne, zlomí, odpadne lebo je to zažraté hrdzou..... alebo čo sa všetko nájde-nenájde po predošlých operáciách... takže ja som svojmu mechanikovi vďačný za prácu na jazdenkách a zaplatím mu expost cca tých 20E plus minus za hodinu, mám zatiaľ dôveru že ma na tých hodinách neodrbáva a viem že niekedy naoko ľahká a rýchla vec sa môže kedykoľvek skomplikovať.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mám často taký pocit že majietelia aut a dielenský sú nepriatelia,a to je desivá chyba.Zákazník by mal mať dôvod si svojho mechanika vážiť a mechanik by sa mal k svojmu zákazníkovi správať ako ku človeku ktorý ho vlastne živý.Tam kde je zdravý vzťah,funguje aj akási vernosť,spriaznenosť a obe strany sú spokojné.Neviem prečo ale zlé veci sa vždy akosi násobia,šuflikantsvo spojí nadutosťouaž aroganciou a neochotou.Ale to asi priniesla táto nenásytná doba rýchlych peňazí.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Nemyslím si, že u ázijských áut je dementny prístup. Robíme najmä japoncov a robia sa veľmi dobre na rozdiel od euro produkcie.

Cena za prácu na domáce je výborná. Keď budú dole rozvody, treba nasadiť nové. Minimálne remeň.
dudulik
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.01.2009 13:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudulik »

@mhlavaty toto je pekny nazor. Da sa povedat, ze aj realny. S tymi peniazmi, kazdy (myslim tym uplne kazdeho) kto sa z nich zblazni, strati podu pod nohami. Lebo dostat sa k velkym peniazom sa nerovna automaticky zblaznit sa.
dudulik
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.01.2009 13:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudulik »

@martin cichy vdaka, niektore veci na SOnate sa skutocne tazsie robia. Ale su aj take casti (napr. zadne naboje, tlmice+pruz.) , ktore sa pekne vyberu a poskladaju, taky lego system pekne do seba zapadajúcich veci, ziadne kladivo apod extremy (ak je to zapecene, to je ina vec). Ved vlastne zaklad tohto auta je Mitsu Galant III.

A v tomto pripade, ak sa robi iba vack. gufero, musi sa uvolnit (alebo stiahnut dole) aj hlavna remenica na kluke? Rozvody su kilometrovo na vymenu, myslim ze nejaka tisicka km tam ostava.

Návrat na "Hyundai fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných