Hyundai Sante Fe - zapečené žhaviviče

Diskusia ohľadne vozidiel značky Hyundai

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

quattro7
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 22.04.2009 10:37
Zdieľať na Facebook

Hyundai Sante Fe - zapečené žhaviviče

Príspevok od používateľa quattro7 »

Ako uvoľniť zapečené závity na žhavičoch ?
Poraďte - zapečené sú tak - že sa nedajú uvoľniť ...
pidizvi
Príspevky: 3408
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

nedaju uvolnit znamena, ze si ich este nezlomil, tak to je dobre zatial.
Ako pise lakino, plus by som strekol uvolnovac srobov
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Na zapečené a zhrdzavené šruby používam toto:

http://www.technomat.sk/eshop/action/pr ... -u88.xhtml

je to bezkonkurenčný uvoĺňovač pretože posobí kapilarne
to znamená,že vzlína cez koroziu a tým pádom uvoľní zakorodovaný spoj

po aplikácii treba počkať aspoň 10 minut

Používam aj Reiniger U-87 je to vyborny odmasťovač :4012:
Entwickler je s.o.m.arina
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Nepíšu v popise toho prípravku, že by na niečo nejako chemicky pôsobil a teda niečo uvoľňoval, iba to že všade zalezie a je ho vidieť.
Dá sa to teda chápať tak, že svojou prítomnosťou v spoji pôsobí ako keby mazadlo ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Spreje sú v tomto prípade viac menej k ničomu,hlavne v hliníkovej hlave.Ani po niekoľkých dňoch nastrekovania to nemá vplyv na nič.Zo 100% garanciou niektoré žhaviče proste nevýdu,je to závislé na konštrukcii,na materiáli uloženia, a typu žhaviča.Mechanici majú svoje finesy ak daný motor poznajú,vyberú ho vždy,ak nepoznajú pošlú preč resp je bežné to odmietnuť,nech si to majiteľ utrhne sám.Ono to totiž na určitých typoch je ozaj obrovské riziko a ak mechanik dopredu nemá jasne dohodnuté že v prípade utrhnutia sa bude platiť aj práca z vybratím....tak to nech si to utrhne majiteľ radšej sám,lebo polovica slovákov je múdra ako rádio a takých je treba nech si poradia sami.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

wilz napísal:Nepíšu v popise toho prípravku, že by na niečo nejako chemicky pôsobil a teda niečo uvoľňoval, iba to že všade zalezie a je ho vidieť.
Dá sa to teda chápať tak, že svojou prítomnosťou v spoji pôsobí ako keby mazadlo ?
Presne tak to je .

Tento sprej je primarne určený na detekciu vlasových trhlín v materialoch, ale da sa použiť aj na uvoľňovanie zhrdzavených skrutiek

treba to vyskušať , ja mam skusenosti,že oproti WD-čku je to učinnejšie minimalne o 300 %.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba to zažiť,5 dní (päť) sa sprejuje uloženie vstreku ktoré je suvné,žiadny závit,takže ak je OK tak ho vytiahnete dvoma prstami.Ale ak je na svojom mieste zapečené,tak sa vyberá často hydraulicky ťahom aj 10 ton.A po vybratí...je celé to zapečené suché !!! Uvolňovač prenikol do hmoty doslova minmálne,a to nie je tesný závit.Dnes už sa predáva náradie,aj pneumatické na vyberanie,ale žhavič sa fenoménom ešte iba stáva,kedže sa zavádzajú tensometrické (merajú zároveň kompresiu) a už dosť dlho sú keramické ktoré ak vám padnú z ruky na stole,už ho nesmiete ani vložiť.Cena čo stoja vyrazí sople z nosa.Potom že to mechanik pošle do psej matere.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Už sú v predaji pneumatické rázové povolovačky určené špeciálne pre žiaviče kde je max.moment nastaviteľný.Ale najviac škody narobia majitelia resp.mechanici ktorý neberú do úvahy doťahovací moment pri vymieňaní žhavičov a tak zanechajú po sebe garantované míny do budúcna.No ale to by potreboval takú dlhú frézu vyčistiť ten dlhý otvor a samozrejme závit,aby použitie momentového kľúča vôbec malo zmysel.To všetko chce čas sa s tým trochu hrať,a ešte mať patričné vybavenie a ochotu.Lebo to je vlastne práca určená pre budúcnosť a mám obavu že je obvyklé myslieť na budúcu opravu,ak by prišla.Skúste si vypýtať 10 e./ks vymeneného žhaviča a budete hovädo čo nevie čo má pýtať.Väčšina ľudí lavíruje,nemá "svojho" kde ide z dobrým aj so zlým.So zlým to príde každý,keď už všade bol,ale inak lavíruje a hladá kde je to o cent lacnejšie.Je to dobre ako to je,čo sa má urvať nech sa urve,hlavne ale vlastnou rukou.
Ja som dnes jedny vyberal (meranie kompresie) a nevolal som majiteľovi (že čo keď) ale ten človek mi tu už čosi peňazí nechal a príde s dobrým aj zlým,k takému sa človek aj patrične chová a je maximálne ústretový.

Lacko poznám ako prípravok na defektoskopiu,ja používam používam bud Wurth,ale teraz sa minul tak LuquiMolly s ktorým som tiež spokojný,ale na tieto veci - vstreky a žhaviče tj zapečené veci to má slabý účinok,na zahrdzavené skrutky je super,ja utrhnem skrutku málokedy,a ak,tak sú maličké M6 na japoncoch,tie sú vždy z nejakého blata že ešte aj šesťhran zmizne
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 03.11.2016 13:04, upravené celkom 2 krát.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pan mhlavaty , pisete o skusenostiach s nastrekovanim TYMTO konkretnym PRIPRAVKOM ,o ktorom pisem v prispevku vyssie , Kontrastot U-88 ???

viď odpoveď vyžšie
slash23
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 03.08.2009 14:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slash23 »

Su firmy ktore sa specializuju na vyberanie zhavicov bez demontaze hlavy,zalomenych,zapecenych,precistovanie sediel,demontaz vstrekovacov.Mozu dojst az k tebe domov.Cena za vybratie jedneho zapeceneho zhavica je od 100e.Napríklad mercedes to robí za 90e kus + kazdy další za 20.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vyberali sme vstrek z 1.6 Hdi a to je teda iný zážitok,vstrekovač sa vlasne musí zničiť pretože sa ťahá za ten hustý jemný závit ako je zoskrutkovaný dokopy.Všetko čo sa tam nastriekalo z uvolnovača to cez otvor čo sa uvolní okamžite zahučí dole aj zo všetkým bordelom do valca.Ako vyzerá tá šachta ktorú treba tiež vyčistiť so ťažko niekto vie predstaviť.Kto iba raz absolvuje,aj tých 100 e.- dá z radosťou.Ak nedá môže to pokojne dávať von reverzom aj niekoľko dní.
Ale...čo je asi najdôležitejšie a zrejme tá otázka asi zaujíma každého v prvom rade...ako tomu predísť ?
V prvom rade to treba vedieť,že ten motor také maniere má,váš mechanik by vám to mal povedať že...pri výmenách oleja sa doťahujú skrutky dotláčacieho mostíka.Čiže v prvom rade sa niekto na to sem tam niekto očkom pozrie,ak vidí že už povedľa vstreku "vyviera" nedefinovateľná černota,treba okamžite riešiť.Keď sa to premení na uhlie,je neskoro.Ten niekto by mal byť automaticky váš mechanik
Ďalšia otázka ...odkiaľ vedieť ? Z netu,každú pičo..nu tam nájdete,nájdite aj múdre veci ktoré vám navyše aj sú na prospech a ušetria veľa patálie.Ako..nik nič nemusí,iba ak chce a vie viac ako pozerať obrázky
Napísať odpoveď

Návrat na "Hyundai fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní