Hyundai SantaFe - roztavene trysky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Hyundai SantaFe - roztavene trysky
Seruste.
Moj svagor vlastni hyundai santafe 4x4 2003 crdi vgt 92kw.
Kupovane v sr ked malo 10tis.km zo showroomu.
Pravidelny servis v Nr hyundai.
Teraz ma nalietanych 150tis.km a pokazili sa mu trysky, a to sposobom ze 3 zo 4roch maju roztavene konce. Nasledne do valcou natiykla nafta a kompresia sposobila destrukciu hlavy valcou. Auto islo po meste kludnou jazdou s este nezohriatym motorom.
Nechcem riesit opravu, na to je svagor. Len ma zaujima ako je to mozne aby sa roztavili konce trysiek???
Podotykam ze auto nebolo cipovane ani inak mechanicky ci elektronicky upravovane.
Dakujem za konstruktivne odpovede.
Moj svagor vlastni hyundai santafe 4x4 2003 crdi vgt 92kw.
Kupovane v sr ked malo 10tis.km zo showroomu.
Pravidelny servis v Nr hyundai.
Teraz ma nalietanych 150tis.km a pokazili sa mu trysky, a to sposobom ze 3 zo 4roch maju roztavene konce. Nasledne do valcou natiykla nafta a kompresia sposobila destrukciu hlavy valcou. Auto islo po meste kludnou jazdou s este nezohriatym motorom.
Nechcem riesit opravu, na to je svagor. Len ma zaujima ako je to mozne aby sa roztavili konce trysiek???
Podotykam ze auto nebolo cipovane ani inak mechanicky ci elektronicky upravovane.
Dakujem za konstruktivne odpovede.
-
- Príspevky: 966
- Dátum registrácie: 23.03.2011 18:44
- Bydlisko: Oldenburg/Levice Zdieľať na Facebook
Ja Ti neviem ale momentalne som na absolventskej praxi v Hyundai a take pripady tam chodia az mi rozum stoji nad tym. Doniesli jednu i30, najazdene 25tisic km a dobre, ze sa cela hlava nesla menit. Dochadzalo k chybnemu mazaniu ventilov. Este v ten den dalsia i30, nieco po 30tisic km na vymenu komplet spojky. Neviem ci to robia z blata alebo co.
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
je to v kazdom pripade mozne a v kazdom pripade zvlastne..
K tomu blatu - spojke. Pokial viem, tak spojky v i30 a ceedoch su LUK - vyrobene v Cine.
Motor 2.0 CRDI je posledny korejsky diezel, ktory si nevyvinuli sami. Je to povodne motor od VM Motori - rovnaky je pouzity v obrovskom mnozstve aut - aj napr. Chevrolety ho pouzivaju..
Motor je viac ako spolahlivy (co nevylucuje moznost zlyhania)
Skor by som ale patral po inej pricine ako kunstrukcnej chybe - konstrukcne chyby tento motor nema.
K tomu blatu - spojke. Pokial viem, tak spojky v i30 a ceedoch su LUK - vyrobene v Cine.
Motor 2.0 CRDI je posledny korejsky diezel, ktory si nevyvinuli sami. Je to povodne motor od VM Motori - rovnaky je pouzity v obrovskom mnozstve aut - aj napr. Chevrolety ho pouzivaju..
Motor je viac ako spolahlivy (co nevylucuje moznost zlyhania)
Skor by som ale patral po inej pricine ako kunstrukcnej chybe - konstrukcne chyby tento motor nema.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
uvedomte si, že to čo kórejci vyrábajú a predávajú to tu ako autá, že to NIE SÚ autá. Jediné, čo si môžte kúpiť z Kórei, sú displaye a čipy Samsung (nič iné od nich, len tieto dve komodity), všetko ostatné stojí za hov.no, či to niekto chápe alebo nie.
Prečo? Práve ste na to niektorí odpovedali. Seven je samozrejme mimo ako vždy, tá nafta je samozrejme všade rovnaká, ale už to tu nebudem miliónty krát rozoberať.
Špičku delia od priemeru detaily - a toto je práve ten dôvod, prečo stojí napríklad také BMW (to aby som nesklamal čiča) 2x viac ako Hjundääääää.
Keby mala cena reálne kopírovať kvalitu daných značiek, musel by hjundäääääää stáť tak do 3000 eur. Grcundaj, Kia a podobné kraviny sú za 15, za 20 alebo dokonca 25 000 eur KU.REVSKY predražené!!!
Niekto si kúpi mikrovlnku za 17 000 a teší sa že "aké lacné". Naaaaa guľové - práve kúpil to najpredraženejšie auto, aké mohol, snáď s výnimkou Dassssssss ótooooo.
Stále hovorím, ak niekto dá 20 000 za kórejca alebo 25 000 za škodovicu, je vadný, nafetovaný, alebo naivný. Tie "autá" nie sú hodné ani polovicu z toho, čo za ne ľudia platia.
No a o servise na dasss ótooo a hjundäääää sa radšej ani nebavme, že?
Prečo? Práve ste na to niektorí odpovedali. Seven je samozrejme mimo ako vždy, tá nafta je samozrejme všade rovnaká, ale už to tu nebudem miliónty krát rozoberať.
Špičku delia od priemeru detaily - a toto je práve ten dôvod, prečo stojí napríklad také BMW (to aby som nesklamal čiča) 2x viac ako Hjundääääää.
Keby mala cena reálne kopírovať kvalitu daných značiek, musel by hjundäääääää stáť tak do 3000 eur. Grcundaj, Kia a podobné kraviny sú za 15, za 20 alebo dokonca 25 000 eur KU.REVSKY predražené!!!
Niekto si kúpi mikrovlnku za 17 000 a teší sa že "aké lacné". Naaaaa guľové - práve kúpil to najpredraženejšie auto, aké mohol, snáď s výnimkou Dassssssss ótooooo.
Stále hovorím, ak niekto dá 20 000 za kórejca alebo 25 000 za škodovicu, je vadný, nafetovaný, alebo naivný. Tie "autá" nie sú hodné ani polovicu z toho, čo za ne ľudia platia.
No a o servise na dasss ótooo a hjundäääää sa radšej ani nebavme, že?
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Roztavené konce špičiek...prepálené piesty...prasknuté hlavy...ojnica von z bloku...skočený rozvod...
Lebo všetko je optimalizované do krajnosti a nikde nieje nič predimenzované tak jak to bývalo volakedy...Ale zas nadávať na Kórejcov a zatracovať...nechápem prečo, veď tých motorov behá po svete bezproblémovo kopa. Že občas dačo dakomu...Môže to byť aj nesprávnym spôsobom jazdy ak niekto zničí spojku po pár 10 000km tak asi bude skorej chyba inde a nie v spojke samotnej...ak 90% vydrží. Poznám prípad z rozprávania kde v podniku na jednom aute vydržala spojka vždy len pár 10tisíc km. A napokon sa zistilo že magor šofér si do kopca nepodradil ale len pomáhal spojkou....
Lebo všetko je optimalizované do krajnosti a nikde nieje nič predimenzované tak jak to bývalo volakedy...Ale zas nadávať na Kórejcov a zatracovať...nechápem prečo, veď tých motorov behá po svete bezproblémovo kopa. Že občas dačo dakomu...Môže to byť aj nesprávnym spôsobom jazdy ak niekto zničí spojku po pár 10 000km tak asi bude skorej chyba inde a nie v spojke samotnej...ak 90% vydrží. Poznám prípad z rozprávania kde v podniku na jednom aute vydržala spojka vždy len pár 10tisíc km. A napokon sa zistilo že magor šofér si do kopca nepodradil ale len pomáhal spojkou....
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 21.09.2008 09:42 Zdieľať na Facebook
http://zilina.sme.sk/c/6769397/v-teplic ... -olej.html no ak natankoval nieco takeho tak sa moze stat s motorom vselico :D
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Rozhodne je to nezvyčajná vec,až natoľko že by som nesmierne ocenil jedno solidné foto z takej špičky.Budem úprimný že mám vážnu pochybnosť že taký stav môže nastať z prostého dôvodu,je to CR a tento systém dovolí neveľa úchyliek tak elektricky ako hydraulicky.Ak niekto pozná aspoň hlisto princíp týchto dýz,nutne sa k pochybnosti musí dostať.Tie ktoré dávame do opráv ako vrcholne zdevastované a z nesmiernym dosahom na použitelnosť motora (ani nie že kultúru chodu) sú potom vlastne asi fatamorgána.Keď špička kde v podstate nie je možné registrovať zmenu je ...šrot.Roztavená ?...no neviem,rád by som videl,osobne tomu neverím
Ako napísať vetu...Ze je ko aj kluka a ojnice a 2 piesty
to je tak nekonkrétne,tak bezobsažné,že okamžite sa musí každý čo presne vie o čom sa baví opýtať...a čo tej kľuke je,čo do zadku je ojniciam (to už by som vážne rád vedel, atd atd
Lebo si prevádzku na takomto motore viem predstaviť jedine z Alf-om za volantom.Lebo sú veci ktoré okamžite úradujú a zasahujú v menežmentoch týchto motorov,čož veď viete čo sa tu denne rieši za prkotiny z akými šialenými dosahmi.Sorry za oponenciu,neviem si to ani predstaviť
Ako napísať vetu...Ze je ko aj kluka a ojnice a 2 piesty
to je tak nekonkrétne,tak bezobsažné,že okamžite sa musí každý čo presne vie o čom sa baví opýtať...a čo tej kľuke je,čo do zadku je ojniciam (to už by som vážne rád vedel, atd atd
Lebo si prevádzku na takomto motore viem predstaviť jedine z Alf-om za volantom.Lebo sú veci ktoré okamžite úradujú a zasahujú v menežmentoch týchto motorov,čož veď viete čo sa tu denne rieši za prkotiny z akými šialenými dosahmi.Sorry za oponenciu,neviem si to ani predstaviť
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Ved ani ja sito neviem predstavit, a to pracujem ako elektromechanik diesel-elektrickych lokomotiv.
A videl som uz vselico s tryskami a hlavami a valcami piestami atd..
Proste ja som to nazivo nevidel, len sa namna obratil ci som sa stakym niecim nestretol. O tryskach tvrdi to , ze ako keby ich sfukol autogenom o 5 Az 8mm su tri kratcsie.
Ojnice su ohnute a piesty s hlavou popraskane.
Kluka ze je doskriabana od ojnic. A ojnicne salky pretlacene.
Stalo sa mu to ked dobrzdoval motorom do krizovatky, zrazu rana a dym spod kapoty.
Po rozobrati bola nafta vo valcoch. Viem len toto. Ked snim budem tak to pofotim.
A videl som uz vselico s tryskami a hlavami a valcami piestami atd..
Proste ja som to nazivo nevidel, len sa namna obratil ci som sa stakym niecim nestretol. O tryskach tvrdi to , ze ako keby ich sfukol autogenom o 5 Az 8mm su tri kratcsie.
Ojnice su ohnute a piesty s hlavou popraskane.
Kluka ze je doskriabana od ojnic. A ojnicne salky pretlacene.
Stalo sa mu to ked dobrzdoval motorom do krizovatky, zrazu rana a dym spod kapoty.
Po rozobrati bola nafta vo valcoch. Viem len toto. Ked snim budem tak to pofotim.
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 05.05.2007 00:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Tak ak tam mal nafty v každom valci že viac ako je kompresný priestor, tak tá sa nestlačí.
Ale zas aby sa jej tam toľko dostalo počas jedného vstreku??? pretože nazhromaždiť sa tam počas chodu motora asi moc veľa nemôže, nakoľko čo sa nespáli ,to by piest mal vytlačiť von pri výfukovom zdvihu...či sa mýlim??? je to divné a príčina bude asi zaujímavá a zrejme viac nešťastných náhod a udalostí naraz...jak vždy ak sa dačo fatálne stane.Nemohol sa tam odniekiaľ dostať olej a ten to spôsobil?
Ale zas aby sa jej tam toľko dostalo počas jedného vstreku??? pretože nazhromaždiť sa tam počas chodu motora asi moc veľa nemôže, nakoľko čo sa nespáli ,to by piest mal vytlačiť von pri výfukovom zdvihu...či sa mýlim??? je to divné a príčina bude asi zaujímavá a zrejme viac nešťastných náhod a udalostí naraz...jak vždy ak sa dačo fatálne stane.Nemohol sa tam odniekiaľ dostať olej a ten to spôsobil?
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 159
- Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59 Zdieľať na Facebook
Destrukciu a roztavenie trysiek ako volate spicky sposobi jedine obrovske zvysenie teploty procesu spalovania. Podla mna sposobene nespravnym palivom, alebo olejom z turba. Verim tomu, ze aj ten strvty vstrekovac ma silne prehriatu trysku. Uricite by mala nasledovat kontrola turba, odvetravania a paliva. Inak scenar s tymto motorom podla mna : tento motor ma silne problemy so zanasanim produktami spalovania. Hlavne ked niekto jazdi light. Bude tam plna vana tohoto bordela a upchal sa saci filter olejoveho cerpadla. U tohoto motora pri 150t nic vynimocne. To nasledne dalo dole kluku, a hlavne turbo. Olej isiel do sania, ale nie v takom mnozstve aby to sposobilo velke zrychlenie motora. Staci par sekund...a trysky sa zacnu pridierat...ostanu otvorene...davka je obrovska...teplota rastie...par sekund...odpadnu konce trysiek...spalia sa...cerpadlo tlaci vsetko do valcov...KO
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných