Hyundai Santa Fe - voda v palivovom filtri , kontrolka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Hyundai

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Hyundai Santa Fe - voda v palivovom filtri , kontrolka

Príspevok od používateľa ampo »

Ahojte,

na palubnej doske mi pred casom zacala svietit cervena kontrolka Voda v palivovom filtri. Niekedy pocas jazdy na par minut prestane svietit, no potom zase zacne. V praxi sa to prejavuje tak, ze akonahle svieto, auto sa da do nudzoveho rezimu, a ma obmedzeny vykon aj maximalnu rychlost (inymi slovami je skoro nepouzitelne).

V servise mi vypustili vodu z filtra, no kontrolka aj napriek tomu stale svieti. Vymenili mi potom aj palivovy filter, no tiez to nepomohlo. Nakoniec mi to v servise vyriesili tym, ze pod kapotou mi odpojili kablik od senzoru, vdaka comu ikonka zmizla a auto jazdi uplne v pohode naplno.

Chcem sa preto spytat, v com moze byt problem, ze ikonka stale svieti. Taktiez by ma zaujimalo, co moze sposobit, ze jazdim s odpojenym senzorom. Pokial voda v palivovom filtri naozaj nie je (vypustili ju), tak v com moze byt este problem? Keby to bol len vadny senzor, tak by svietil asi stale, ale ako hovorim, pocas jazdy raz za cas prestane svietit, a rozsvieti sa vzdy az po cca 10-minutovej jazde od nastartovania.

Dakujem za akekolkvek rady!
karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karool »

V takom servise by ma viac nevideli.keby to robi kontrolka airbagu tiez to vyriesia takto Slovensky? :3020: :41c2:
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

Vozidlo bolo aj na diagnostike?A ked bola diagnostika vykonana tak to robili akoze v tom "servise"?? Odpojili kablik a vyriesili problem?toto uz hadam nie!! A odpoved na otazku,ze kde moze byt problem,by som zacal asi od tej bedne zvanej palivova nadrz.Skus trosku premyslat o tejto problematike,mozno nato prides
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Niečo sa spýtať ako lajk na tomto fóre je čím ďalej náročnejšie...ďakujem za niektoré aroganciou okorenené odpovede k veci, česť výnimkám.

To, že na tento servis už kašlem, je jasné, a preto sa snažím nájsť radu od niekoho, kto skutočne vie, kde môže byť problém a čo to môže v praxi spôsobiť. Nájsť seriózny servis na Slovensku je skutočne ťažké. Už je to tu skoro ako so slovenskými doktormi.

A teraz k veci - na diagnostike to bolo a nič nezvyčajné nevyhodilo.
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

Narazam nato,ze to auto nie je opravene!odpojenim kablika od senzoru nic nevyriesilo!Kontrolka nesvieti,ale chyba je stale tam.Nech sa vsetko zapoji naspat ako to bolo predtym,az potom normalne zdiagnostikovat chybu.Voda sa do filtra dostala z pal.nadrze,cize ak v nadrzi bude voda pomoze vypustenie a odkalenie nadrze.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Hentake veci funguju na principe merania odporu alebo teda že voda je vodiva a palivo nie, A kedže sa to deje opakovane tak by som pozrel kábliky k snímaču izoláciu a aj samotný konektor a skúsil to nasimulovať napr, tak že zapojím namiesto snímača potenciometer a mením odpor a odmerám aj odpor toho snímača. Ak je problém len v nímaní a nie reálne aj s tým že je zabordelovaná nádrž a ťahá sa to automaticky do filtra.
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Dobre, skúšku káblika nejako skúsim. A čo sa týka potenciálneho bordelu v nádrži - v servise tvrdili, že voda tam bola a vypustili ju. Palivo tankujem už takmer rok len prémiové Slovnaft Evo Plus, pričom takmer vždy tankujem plnú nádrž a dávam do paliva vždy aj aditivum (viem, že minimálne v zime sa plná nádrž odporúča práve kvôli vode v palive).

Ak aj po všetkých týchto opatreniach kontrolka stále svieti, pričom by som povedzme vylúčil, že je vadný snímač, tak sa chcem spýtať, čo reálne ešte môžem ja spraviť preto, aby som mal istotu, že je všetko ako má byť? Čítal som, že existujú nejaké špeciálne aditiva, ktoré viažu vodu a dokážu nádrž vyčistiť(?) Alebo odporúčate skôr minút palivo úplne na minimum, aby som mal istotu, že je nádrž prázdna a potom natankovat plnú? Čo s tým viem ešte skusit spraviť?
bjbbobek
Príspevky: 653
Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
Bydlisko: Gbely
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bjbbobek »

Odpojenie je ozaj len nudzove riesenie , myslim si ze v servise to bolo aj tak povedane. Tankovanie na slovnafte...no ja napriklad netankujem , mam svoje dovody....jedine nudzovka.
Odporucam preverit plavak v odkalovaci a nasledne vodice az k RJ.
Voda v palive sa sprava vzdy tak ze je voda naspodu lebo je od paliva tahsia....fyzika tusim siedma trieda na zakladke. Len pozor ked voda zmrzne je to naopak! Tak beriem ze sa ako prve natiahne voda hnet po tankovani.Treba si zvolit postup a pomalicky vylucovat.
Diagnostika,elektronika,geometria,pneu servis,klimatizácie
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Inak zdá sa mi, že ta kontrolka sa rozsvieti väčšinou keď v noci mrzlo. Možno to ma súvis s tou hustotou ako píšeš, len neviem, čo by to v praxi mohlo znamenať. Žeby bola voda v palive, a nielen v palivovom filtri? Inak odkalenie môže tiež nejako pomôcť?

Kiezby mi tak vedel niekto v Bratislave odporučiť nejaký solídny servis, kde človeka nezoderu z kože a vedia opravit všetko, a kde so zákazníkom komunikujú. :41c2: Servis, kde vám problém nevyriešia tým, že vám tajne odpoja káblik od senzora. Človeku potom ostáva len skúšať jeden servis za druhým..
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Zase blbosti o nafte a neviem com ked evidentne je problem v aute, 80% slovenska tankuje na slovnafte a problem nema....kolega daval do sorenta naftu z bagra, filtroval ju cez obycajny papierovy filter a nikdy problem nebol, nestraste tu ludi, slovnaft skor udrzi nejaku tu kvalitu jak nejaka noname pumpa, to co natankujes je tvoj pocit to je cele, nikdy nevies co si skutocne pustis do nadrze a to ti moze tam tankovat aj samotny sejk z emiratov
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Pche, je to inak.

Vsetky pumpy vratane znackovych maju najomcov, ktori platia znacke poplatky za pouzitie.

Teda na znacke nezalezi, zalezi na poctivosti najomcu.

Btw, ja mam na naftakoch natocene mozno poliliona km a vodu v palive som nikdy nemal.

A nafta mi zmrzla len raz, ked som nacapoval na znackovej pumpe.
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Tiez by som prestal s tym aditivom a skusil inu naftu...
compaq25
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 09.08.2009 13:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa compaq25 »

lubos zimovcak napísal:Keď chceš mať pokoj na duši, stačí odkalit nádrž, vyčistiť ju.
Naftu zo Slovnaftu iba ak do nákladného auta.., stačilo mi pár x ju nacapovat do hdi.., nikdy viac!

Natankuj zo 2_3 nádrže z arabskej ropy, bez repky olejnej a zbadás rozdiel, kúp ešte čistič paliva - vstrekov a máš pokoj.

A ktora pumpa predava naftu bez BIO - slozky?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Voda v palive je druhý najväčší grázel v palivovej sústave hneď po kovových čiastočkach.Devast ale urobí podobný.Je nevyhnutné mať systém kontroly v poriadku,takže tomu poznosť venovať je v záujme života auta.Z popisu a teda faktu že je čidlo možné odpojiť a dokonca prestane varovná signalizácia sa dá predpokladať že mu odpojenie (nekonečný odpor) vyhovuje.Ak je čidlo na takomto základe,treba pripojiť premenlivý odpor,potenciometer,ideálne odporovú dekádu do konektora miesto čidla a stav sa dá nasimulovať tak na vodu ako na stav voda nie je.Ja chybu čidla tu nepredpokladám,spolieham na opis v téme.
V ďalšom kroku je ale nevyhnutné v začiatkoch aj po 10-20 km odkalovať tj vypúštať spodok filtra do čistého skla,kde vidieť guličku vody na dne.Ak sa objaví čo aj iba pár,nutne musí von merač paliva a všetko von a vyutierať do sucha.Rokmi sa aj z kondenzu zbiera čosi vody,a je na tvare dna a spôsobe sania paliva či problém dospeje do takéhoto štádia.
Napísať odpoveď

Návrat na "Hyundai fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: qwertrq, tatkotom a 6 neregistrovaných