Hyundai i30N - skúsenost
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 519
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
Banky uvolňujú opatrenia, stimulujú ľuďom mozgové úverove centrá.
Kludne nové, žijeme len raz. Za mňa
+Vyrába sa u bratov vedla
Ešte v témach nespomenul octaviu tfsi, ma napadla, lebo..
Zažil som nedávno takú absurdnú grotesknú scénku v jednej dedinke pri Liptovskom Mikuláši.
Taký lokálny čávenko bol natankovať tú svoju tfsi asi za 5e a zastavil v premávke na ceste, ktorá bola polepená, celá na šalát. Dal 1, plný plyn a snažil sa robiť burnout abo co. No strašne funny a wow
Asi tak 5x to spravil, medzi tým zase tankoval.
Super scénka, sme sa s priatelkou rehotali ako kone. Asi chcel očariť svojho kamoša.
To len tak na margo podobných bujakov 5 korunových, čo sa tu pýtajú každý týždeň, čo si majú kúpiť...
Kludne nové, žijeme len raz. Za mňa
+Vyrába sa u bratov vedla
Ešte v témach nespomenul octaviu tfsi, ma napadla, lebo..
Zažil som nedávno takú absurdnú grotesknú scénku v jednej dedinke pri Liptovskom Mikuláši.
Taký lokálny čávenko bol natankovať tú svoju tfsi asi za 5e a zastavil v premávke na ceste, ktorá bola polepená, celá na šalát. Dal 1, plný plyn a snažil sa robiť burnout abo co. No strašne funny a wow
Asi tak 5x to spravil, medzi tým zase tankoval.
Super scénka, sme sa s priatelkou rehotali ako kone. Asi chcel očariť svojho kamoša.
To len tak na margo podobných bujakov 5 korunových, čo sa tu pýtajú každý týždeň, čo si majú kúpiť...
-
- Príspevky: 249
- Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11 Zdieľať na Facebook
i30N... jazdil som v tom pár desiatok km po kľukatých kopcovitých cestách a úsekoch, trochu aj dialnicu.
Je to ozaj fajn auto na ten "prvý omak", no postupne zisťuješ, že je to tak trochu teatro pre efekt a menej toho naozaj reálneho výkonu a precíznosti.. a to sa týka každej oblasti toho auta napr. v porovnaní s CT-R Fk2/FK8.. Ale znova, je to o tom, komu čo vyhovuje a čo sám očakáva od auta ktoré si kúpi, kde sú jeho osobné priority.
Dizajnovo mi moc nesedí ani ext. ani int., ale to by bolo u mňa druhoradé. Vadilo mi na ňom, že na to akú úroveň výkonu ako celok podáva, pôsobilo na mňa svojim prejavom príliš teatrálne.. skrátka niečo v zmysle "áno niečo už síce dokážem, no chcem to podať až nútene efektne" efektnosť tu hraje výrazne väčšiu rolu ako efektivita.
Ale toto auto s týmto zámerom vlastne aj bolo konštruované a ladené, takže nevyčítam mu to ako chybu.. no u mňa týmto auto tejto kategórie plusové body nezíska.
Ak to mám porovnať napr. s TypeR Fk2, honda je citeľne ďaleko viac vyzretá, presnejšia, stabilnejšia, lepšie odladená.. omnoho viac orientovaná na efektivitu a reálny výkon, než divadlo pre efekt a to ja osobne hodnotím vysoko.
Motoricky i30N celkom ok, ale čakal som presvedčivejší záťah hlavne ak sa akceleruje z vyšších diaľničných rýchlostí.. akoby mu hore chýbal výkon (zrejme malé turbo, ktoré už nestíha toľko plniť) to TypeR a aj môj Leon ťahá citeľne lepšie vo vyšších rýchlostiach.
Inak u i30N musím vyzdvihnúť, solídny pocit tuhosti auta ako celku, mám rád ak mám z auta pocit že je to kus pevného "ingotu" a nie akoby mäkká papierová škatuľa (ako napr. posledná generácia Leon 5f, kde u social verzie mi to auto prišlo akoby sa mi krútilo pod rukami, všetko v ňom žilo a pracovalo citeľne v celej kasni so žuvačkovými silentblokmi.. 5f Cupra v tomto ale OK, až na slabý prítlak a odskakovanie až búchanie prednej nápravy pri akcelerácii, čo sa ale dá vyriešiť pár drobnými zmenami - máme odskúšané. Škoda že Seat toto u 5f Cupry nevyladil už do výroby). 1P generácia na pocit omnoho tuhšie pevnejšie solidnejšie auto ako 5f gen.
P.S spomeniem ešte sedačky.. pohodlné, no osobne u takéhoto vozidla preferujem tuhšie, presnejšie škrupiny.. naviac molitán je dosť poddajný a makký, predpokladám že už po pár tisíc km budu tie sedadlá vyzerať nie moc vábne.
Tak to len také moje nepodstatné postrehy.
Je to ozaj fajn auto na ten "prvý omak", no postupne zisťuješ, že je to tak trochu teatro pre efekt a menej toho naozaj reálneho výkonu a precíznosti.. a to sa týka každej oblasti toho auta napr. v porovnaní s CT-R Fk2/FK8.. Ale znova, je to o tom, komu čo vyhovuje a čo sám očakáva od auta ktoré si kúpi, kde sú jeho osobné priority.
Dizajnovo mi moc nesedí ani ext. ani int., ale to by bolo u mňa druhoradé. Vadilo mi na ňom, že na to akú úroveň výkonu ako celok podáva, pôsobilo na mňa svojim prejavom príliš teatrálne.. skrátka niečo v zmysle "áno niečo už síce dokážem, no chcem to podať až nútene efektne" efektnosť tu hraje výrazne väčšiu rolu ako efektivita.
Ale toto auto s týmto zámerom vlastne aj bolo konštruované a ladené, takže nevyčítam mu to ako chybu.. no u mňa týmto auto tejto kategórie plusové body nezíska.
Ak to mám porovnať napr. s TypeR Fk2, honda je citeľne ďaleko viac vyzretá, presnejšia, stabilnejšia, lepšie odladená.. omnoho viac orientovaná na efektivitu a reálny výkon, než divadlo pre efekt a to ja osobne hodnotím vysoko.
Motoricky i30N celkom ok, ale čakal som presvedčivejší záťah hlavne ak sa akceleruje z vyšších diaľničných rýchlostí.. akoby mu hore chýbal výkon (zrejme malé turbo, ktoré už nestíha toľko plniť) to TypeR a aj môj Leon ťahá citeľne lepšie vo vyšších rýchlostiach.
Inak u i30N musím vyzdvihnúť, solídny pocit tuhosti auta ako celku, mám rád ak mám z auta pocit že je to kus pevného "ingotu" a nie akoby mäkká papierová škatuľa (ako napr. posledná generácia Leon 5f, kde u social verzie mi to auto prišlo akoby sa mi krútilo pod rukami, všetko v ňom žilo a pracovalo citeľne v celej kasni so žuvačkovými silentblokmi.. 5f Cupra v tomto ale OK, až na slabý prítlak a odskakovanie až búchanie prednej nápravy pri akcelerácii, čo sa ale dá vyriešiť pár drobnými zmenami - máme odskúšané. Škoda že Seat toto u 5f Cupry nevyladil už do výroby). 1P generácia na pocit omnoho tuhšie pevnejšie solidnejšie auto ako 5f gen.
P.S spomeniem ešte sedačky.. pohodlné, no osobne u takéhoto vozidla preferujem tuhšie, presnejšie škrupiny.. naviac molitán je dosť poddajný a makký, predpokladám že už po pár tisíc km budu tie sedadlá vyzerať nie moc vábne.
Tak to len také moje nepodstatné postrehy.
-
- Príspevky: 84
- Dátum registrácie: 13.05.2005 12:53 Zdieľať na Facebook
Ako to tak sledujem, tak ani jeden z vás to auto nevlastní a ani nevlastnil, maximálne sa na tom niekto previezol pár km a vie urobiť záver alebo radiť. Nehovoriac o porovnávaní s Meganom, Leonon, TypeR a podobne..... Ruku na srdce, kto z Vás sa reálne v každom tomto aute previezol, ale nie pár zákrut, ale pár tisíc km.
Ja som si kúpil i30N jedno z prvých ktoré sa dalo na SK objednať ešte bez GPF. Tak ak niekto stojí o radu ohľadom všetkého o tomto aute, napíšte mi správu.
Nie je to najlepší hot hatch (to je bez debaty TypeR), ani to nemal byť najlepší hot hatch. Ale je to najlepší hot hatch v pomere cena/kvalita/výkon/fun factor... Preto je i30N najpredávanejšie auto v tejto kategórii...
Ja som si kúpil i30N jedno z prvých ktoré sa dalo na SK objednať ešte bez GPF. Tak ak niekto stojí o radu ohľadom všetkého o tomto aute, napíšte mi správu.
Nie je to najlepší hot hatch (to je bez debaty TypeR), ani to nemal byť najlepší hot hatch. Ale je to najlepší hot hatch v pomere cena/kvalita/výkon/fun factor... Preto je i30N najpredávanejšie auto v tejto kategórii...
-
- Príspevky: 1240
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Najpredavanejsi je vdaka cene, ktora je o nie malo nizsia ako u konkurencie, a vdaka krasne zvladnutemu marketingu... By si videl tie predajne cisla keby stal Hnujdaj rovnako ako TypeR alebo MeganeRS... Co poznam chalanov, tak vsetci si to pokupili na leasingy. A vsetci si to kupili vdaka ako-tak priatelnej cene. Ani jednemu z nich nebolo lahostajne platit mesacne o 2-3 stovky menej, to uz je mesacna rezia na benzin napr... Ale vsetci do jedneho potvrdili, ze zarabat o tie 2-3 stovky mesacne viac, urcite by nesli do i30, nieco tomu jednoducho chyba, nie je to to prave “orechove” jak sa povie...
Hrdym majitelom:
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Tak by to MALO fungovať, ale nefunguje. Predajcovia mikrovlniek totiž neriešia záruky s výrobcom, ale dostávajú na každú mikrovlnku garančný paušál - a dajú si sakra záležať, aby ti reklamáciu tým pádom neuznali.YxoYpsilono napísal:Neviem, čo riešiš. Hyundai má plnú záruku 5 rokov, bez km limitu.
Aj keby sa niečo pokazilo, záruka to pokryje.
Z výhovoriek predajcov kórejských mikrovlniek by sa už dalo uživiť celkom slušne vtipné fórum. Napríklad:
- hrdza na bielej karosérii po pol roku ("to táto farba robí")
- hrdza na červenej karosérii po 3 mesiacoch ("to táto farba robí")
- brzdy na výmenu po 10 000 km ("zlá technika jazdy")
- predná náprava na servis po 30 000 km ("zlé slovenské cesty")
- spojka na výmenu po 40 000 km ("zlá technika jazdy")
Podotýkam, ani jeden prípad som si nevymyslel
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Kórejci ešte stále nevedia vyrobiť auto. To, čo ako autá predávajú, ťa síce dopraví z miesta A do miesta B, ale nazývať to autom je predsa len trochu silné slovo. Nie je náhoda, že kórejci sú po pár rokoch absolútne nepredajní a nie je náhoda ani to, že na uliciach vidíš kadejaké staré autá, ale 15, 20 či 25 ročných kórejcov na cestách akosi nevidno. Prečo jazdí mrte BMW E39 (napríklad) a prečo nevidíš Daewoo Espero? Tie autá sa vyrábali súčasne. Prečo nie sú kórejské mikrovlnky po 10 či 15 rokoch ani na cestách ani v inzercii? Lebo sú už dávno v šrote.
Ale vráťme sa ku "športovému" Hnújdaj i30N: Áno, má to dvojspojku, ale tá radí tak pomaly, že s manuálom by si si preradil rýchlejšie. Áno, má to kadejaké systémy typu ESP, ale tie zaberajú tak zavčasu, že nejaká rýchlejšia jazda sa proste nekoná. A nejdú vypnúť... Áno, má to 270 či 280 koní, ale iba na papieri. Odvez sa na tom a zistíš, že udávaný výkon je klasický ázijský podvod na zákazníka. Raz som sa s tým naháňal s autom, ktoré má ledva 240 koní a o 150 kíl vyššiu váhu. Že sa chce naháňať som zistil už keď som tam mal zaradenú poslednú rýchlosť, päťku. Od 100 do 160 sa mi nepriblížil ani o centimeter - a to sa teda chlapec snažil, lebo som videl, ako sa mi približoval, kým som aj ja nepridal.
Raz zažiť je lepšie ako 100x počuť a 1000x čítať. Odvez sa na tom a pokiaľ si sa viezol aj v aute, myslím, že ťa hnújdaj rýchlo prejde.
Aj keď je "športový", čo s prejavuje výfukom a červenými pásikmi.
Ale vráťme sa ku "športovému" Hnújdaj i30N: Áno, má to dvojspojku, ale tá radí tak pomaly, že s manuálom by si si preradil rýchlejšie. Áno, má to kadejaké systémy typu ESP, ale tie zaberajú tak zavčasu, že nejaká rýchlejšia jazda sa proste nekoná. A nejdú vypnúť... Áno, má to 270 či 280 koní, ale iba na papieri. Odvez sa na tom a zistíš, že udávaný výkon je klasický ázijský podvod na zákazníka. Raz som sa s tým naháňal s autom, ktoré má ledva 240 koní a o 150 kíl vyššiu váhu. Že sa chce naháňať som zistil už keď som tam mal zaradenú poslednú rýchlosť, päťku. Od 100 do 160 sa mi nepriblížil ani o centimeter - a to sa teda chlapec snažil, lebo som videl, ako sa mi približoval, kým som aj ja nepridal.
Raz zažiť je lepšie ako 100x počuť a 1000x čítať. Odvez sa na tom a pokiaľ si sa viezol aj v aute, myslím, že ťa hnújdaj rýchlo prejde.
Aj keď je "športový", čo s prejavuje výfukom a červenými pásikmi.
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
...ešte by som doplnil, že tá ich záruka, ktorú ti ani neuznajú, platí len v prípade, že chodíš do ich značkového servisu. No a tam ti napríklad predajú liter oleja za 28 eur.YxoYpsilono napísal:Neviem, čo riešiš. Hyundai má plnú záruku 5 rokov, bez km limitu.
Aj keby sa niečo pokazilo, záruka to pokryje.
Asi preto, že ide do tak kvalitného auta
Kto chodil po revolúcii po Viedni vie, že na každom rohu boli vtedy reklamy, ako Nemecko, Francúzsko, Taliansko a Japonsko dostávajú konkurenciu, lebo prichádza Daewoo. Už 30 rokov počúvame, aké boli kórejské mikrovlnky doteraz nepodarené, ale aké budú odteraz skvelé.
A aká je po 30 rokoch realita? Tie ich zázraky stále za nič nestoja, ako jazdenka je to nepredajné, po 10 rokoch to ide do šrotu a dodne neexistuje pojem "kórejský veterán" - ktovie prečo
No a to slávne Daewoo, ktoré prišlo konkurovať celému svetu už ani neexistuje.
Moje doporučenie, pozri sa po inej značke, ak chceš mať z auta aj radosť a nielen ako prepravný prostriedok.
-
- Príspevky: 84
- Dátum registrácie: 13.05.2005 12:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 29.08.2009 11:12 Zdieľať na Facebook
Bratino pokial ťa naháňal chlapec na i30 N-line tak to sa teda moc nemáš čím chváliť. Naozaj by zaujímalo čo je v tvojom ponímaní auto. Zodratá e46 predpokladám alebo niečo na ten štýl však?jergusko napísal:Kórejci ešte stále nevedia vyrobiť auto. To, čo ako autá predávajú, ťa síce dopraví z miesta A do miesta B, ale nazývať to autom je predsa len trochu silné slovo. Nie je náhoda, že kórejci sú po pár rokoch absolútne nepredajní a nie je náhoda ani to, že na uliciach vidíš kadejaké staré autá, ale 15, 20 či 25 ročných kórejcov na cestách akosi nevidno. Prečo jazdí mrte BMW E39 (napríklad) a prečo nevidíš Daewoo Espero? Tie autá sa vyrábali súčasne. Prečo nie sú kórejské mikrovlnky po 10 či 15 rokoch ani na cestách ani v inzercii? Lebo sú už dávno v šrote.
Ale vráťme sa ku "športovému" Hnújdaj i30N: Áno, má to dvojspojku, ale tá radí tak pomaly, že s manuálom by si si preradil rýchlejšie. Áno, má to kadejaké systémy typu ESP, ale tie zaberajú tak zavčasu, že nejaká rýchlejšia jazda sa proste nekoná. A nejdú vypnúť... Áno, má to 270 či 280 koní, ale iba na papieri. Odvez sa na tom a zistíš, že udávaný výkon je klasický ázijský podvod na zákazníka. Raz som sa s tým naháňal s autom, ktoré má ledva 240 koní a o 150 kíl vyššiu váhu. Že sa chce naháňať som zistil už keď som tam mal zaradenú poslednú rýchlosť, päťku. Od 100 do 160 sa mi nepriblížil ani o centimeter - a to sa teda chlapec snažil, lebo som videl, ako sa mi približoval, kým som aj ja nepridal.
Raz zažiť je lepšie ako 100x počuť a 1000x čítať. Odvez sa na tom a pokiaľ si sa viezol aj v aute, myslím, že ťa hnújdaj rýchlo prejde.
Aj keď je "športový", čo s prejavuje výfukom a červenými pásikmi.
-
- Príspevky: 249
- Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11 Zdieľať na Facebook
Normálne vnímavý človek/šofér s trochou citu pre techniku a jazdu nepotrebuje tisíce až desaťtisíce kilometrov na to, aby zistil čo sú silné a slabé stránky toho ktorého vozidla pri jazde...
P.S ešte by som tu spomenul brzdy.. po trochu ostrejšej svižnejšej jazde s i30n na čertovici (tam aj nazad) už pod kopcom citeľne vadli a smrdeli ako sviňa.. to s Fk2 sa mi jak živ nestalo aby som brzdy dokázal dohnať do takého štádia.
P.S ešte by som tu spomenul brzdy.. po trochu ostrejšej svižnejšej jazde s i30n na čertovici (tam aj nazad) už pod kopcom citeľne vadli a smrdeli ako sviňa.. to s Fk2 sa mi jak živ nestalo aby som brzdy dokázal dohnať do takého štádia.
-
- Príspevky: 464
- Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 84
- Dátum registrácie: 13.05.2005 12:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22 Zdieľať na Facebook
type R je lacnejsi o 6000 eur? )cobo77 napísal:Na YouTube je test z autozurnalu i30N vs Honda civic type r na Slovakia ringu, je to tam pekne zhodnotené, honda je zivsia má plus 50 koní, lepšia na brzdach, oproti tomu i 30n lepší zvukový prejav, zábavnejšie v zákrutách a hlavne lacnejši o cca 6000eur....
i30N nema byt najvykonnejsie auto, nema to byt najtvrdsie a najrychlejsie na okruhu, to nebol ucel za ktorym bolo konstruovane
je to auto na denne pouzivanie ktore z vas nevytrasie na nasich cestach dusu a chrbticu a zaroven je to zabavne auto, krasny zvuk, dobry podvozok...
a ze brzdy nevydrzia? zaujimave, videl som test kde novinari testovali viacero i30N, jeden za druhym sa striedali na okruju a kazdy tomu nakladal co to slo, tie brzdy vydrzali XY hodin rychlej jazdy na okruhu
a porovnavat Daewoo a Hyundai/KIA? to je ako porovnat skodovku a daciu. Hyundai/KIA robi kazdou generaciou vozidiel obrovske pokroky, uz davno to nie su plastove accenty spred 15 rokov
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 08.08.2021 16:23 Zdieľať na Facebook
Realna skusenost
Ak sa ku teme nevyjadria majitelia auta, zvysne poznatky su proste onicom.
Ktokolvek kto porovnava Type R a i30n je uplne mimo.
TypeR - ostre nacinie na okruh, ako daily car absolutne nepouzitelne - aj pri 15km jazde po meste vystupujete z auta rozbity, vystresovany. Nemusime sa bavit o tom, ze na SR prevladaju nekvalitne cesty, po prvej jazde cez macacie hlavy mi takmer vyskocil cely chrup.
Exterier je sice plne funkcny, no opat, na bezne jazdenie je to moc velka exotika.
i30n - ako daily car uplne v poriadku, opak typeR.
Rad by som sa pozrel na jazdy tu pritomnych prispievatelov, podla ich prispevkov totiz jazdia kazdy den hranu, co si rozumny clovek s rodinou dovolit nemoze.
Ako daily car a tym, ze chcem raz za cas, hoc aj kazdy tyzden vybehnut na pezinsku babu a trosku si to uzit i30n proste konkurenciu nema.
Ak som pretekar, ktory sa zvezie 1x do tyzdna, zvysok to pouzivam jedine na slalom/okruhy tak jednoznacne typeR.
Pozdravuje byvaly majitel typeR, terajsi majitel i30n.
Ktokolvek kto porovnava Type R a i30n je uplne mimo.
TypeR - ostre nacinie na okruh, ako daily car absolutne nepouzitelne - aj pri 15km jazde po meste vystupujete z auta rozbity, vystresovany. Nemusime sa bavit o tom, ze na SR prevladaju nekvalitne cesty, po prvej jazde cez macacie hlavy mi takmer vyskocil cely chrup.
Exterier je sice plne funkcny, no opat, na bezne jazdenie je to moc velka exotika.
i30n - ako daily car uplne v poriadku, opak typeR.
Rad by som sa pozrel na jazdy tu pritomnych prispievatelov, podla ich prispevkov totiz jazdia kazdy den hranu, co si rozumny clovek s rodinou dovolit nemoze.
Ako daily car a tym, ze chcem raz za cas, hoc aj kazdy tyzden vybehnut na pezinsku babu a trosku si to uzit i30n proste konkurenciu nema.
Ak som pretekar, ktory sa zvezie 1x do tyzdna, zvysok to pouzivam jedine na slalom/okruhy tak jednoznacne typeR.
Pozdravuje byvaly majitel typeR, terajsi majitel i30n.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: matusjuriga a 5 neregistrovaných