Hyundai i30N - skúsenost

Diskusia ohľadne vozidiel značky Hyundai

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Moonshine
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Banky uvolňujú opatrenia, stimulujú ľuďom mozgové úverove centrá.
Kludne nové, žijeme len raz. Za mňa :2f93:
+Vyrába sa u bratov vedla


Ešte v témach nespomenul octaviu tfsi, ma napadla, lebo..
Zažil som nedávno takú absurdnú grotesknú scénku v jednej dedinke pri Liptovskom Mikuláši.
Taký lokálny čávenko bol natankovať tú svoju tfsi asi za 5e a zastavil v premávke na ceste, ktorá bola polepená, celá na šalát. Dal 1, plný plyn a snažil sa robiť burnout abo co. No strašne funny a wow
Asi tak 5x to spravil, medzi tým zase tankoval.
Super scénka, sme sa s priatelkou rehotali ako kone. Asi chcel očariť svojho kamoša.

To len tak na margo podobných bujakov 5 korunových, čo sa tu pýtajú každý týždeň, čo si majú kúpiť...
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

i30N... jazdil som v tom pár desiatok km po kľukatých kopcovitých cestách a úsekoch, trochu aj dialnicu.
Je to ozaj fajn auto na ten "prvý omak", no postupne zisťuješ, že je to tak trochu teatro pre efekt a menej toho naozaj reálneho výkonu a precíznosti.. a to sa týka každej oblasti toho auta napr. v porovnaní s CT-R Fk2/FK8.. Ale znova, je to o tom, komu čo vyhovuje a čo sám očakáva od auta ktoré si kúpi, kde sú jeho osobné priority.

Dizajnovo mi moc nesedí ani ext. ani int., ale to by bolo u mňa druhoradé. Vadilo mi na ňom, že na to akú úroveň výkonu ako celok podáva, pôsobilo na mňa svojim prejavom príliš teatrálne.. skrátka niečo v zmysle "áno niečo už síce dokážem, no chcem to podať až nútene efektne" efektnosť tu hraje výrazne väčšiu rolu ako efektivita.
Ale toto auto s týmto zámerom vlastne aj bolo konštruované a ladené, takže nevyčítam mu to ako chybu.. no u mňa týmto auto tejto kategórie plusové body nezíska.
Ak to mám porovnať napr. s TypeR Fk2, honda je citeľne ďaleko viac vyzretá, presnejšia, stabilnejšia, lepšie odladená.. omnoho viac orientovaná na efektivitu a reálny výkon, než divadlo pre efekt a to ja osobne hodnotím vysoko.

Motoricky i30N celkom ok, ale čakal som presvedčivejší záťah hlavne ak sa akceleruje z vyšších diaľničných rýchlostí.. akoby mu hore chýbal výkon (zrejme malé turbo, ktoré už nestíha toľko plniť) to TypeR a aj môj Leon ťahá citeľne lepšie vo vyšších rýchlostiach.
Inak u i30N musím vyzdvihnúť, solídny pocit tuhosti auta ako celku, mám rád ak mám z auta pocit že je to kus pevného "ingotu" a nie akoby mäkká papierová škatuľa (ako napr. posledná generácia Leon 5f, kde u social verzie mi to auto prišlo akoby sa mi krútilo pod rukami, všetko v ňom žilo a pracovalo citeľne v celej kasni so žuvačkovými silentblokmi.. 5f Cupra v tomto ale OK, až na slabý prítlak a odskakovanie až búchanie prednej nápravy pri akcelerácii, čo sa ale dá vyriešiť pár drobnými zmenami - máme odskúšané. Škoda že Seat toto u 5f Cupry nevyladil už do výroby). 1P generácia na pocit omnoho tuhšie pevnejšie solidnejšie auto ako 5f gen.

P.S spomeniem ešte sedačky.. pohodlné, no osobne u takéhoto vozidla preferujem tuhšie, presnejšie škrupiny.. naviac molitán je dosť poddajný a makký, predpokladám že už po pár tisíc km budu tie sedadlá vyzerať nie moc vábne.

Tak to len také moje nepodstatné postrehy.
PreludeH
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 13.05.2005 12:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PreludeH »

Ako to tak sledujem, tak ani jeden z vás to auto nevlastní a ani nevlastnil, maximálne sa na tom niekto previezol pár km a vie urobiť záver alebo radiť. Nehovoriac o porovnávaní s Meganom, Leonon, TypeR a podobne..... Ruku na srdce, kto z Vás sa reálne v každom tomto aute previezol, ale nie pár zákrut, ale pár tisíc km.
Ja som si kúpil i30N jedno z prvých ktoré sa dalo na SK objednať ešte bez GPF. Tak ak niekto stojí o radu ohľadom všetkého o tomto aute, napíšte mi správu.
Nie je to najlepší hot hatch (to je bez debaty TypeR), ani to nemal byť najlepší hot hatch. Ale je to najlepší hot hatch v pomere cena/kvalita/výkon/fun factor... Preto je i30N najpredávanejšie auto v tejto kategórii...
leonNL
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonNL »

Najpredavanejsi je vdaka cene, ktora je o nie malo nizsia ako u konkurencie, a vdaka krasne zvladnutemu marketingu... By si videl tie predajne cisla keby stal Hnujdaj rovnako ako TypeR alebo MeganeRS... Co poznam chalanov, tak vsetci si to pokupili na leasingy. A vsetci si to kupili vdaka ako-tak priatelnej cene. Ani jednemu z nich nebolo lahostajne platit mesacne o 2-3 stovky menej, to uz je mesacna rezia na benzin napr... Ale vsetci do jedneho potvrdili, ze zarabat o tie 2-3 stovky mesacne viac, urcite by nesli do i30, nieco tomu jednoducho chyba, nie je to to prave “orechove” jak sa povie...
Hrdym majitelom:

W219 CLS63AMG 2010

W211 E55AMG 2005
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

YxoYpsilono napísal:Neviem, čo riešiš. Hyundai má plnú záruku 5 rokov, bez km limitu.
Aj keby sa niečo pokazilo, záruka to pokryje.
Tak by to MALO fungovať, ale nefunguje. Predajcovia mikrovlniek totiž neriešia záruky s výrobcom, ale dostávajú na každú mikrovlnku garančný paušál - a dajú si sakra záležať, aby ti reklamáciu tým pádom neuznali.
Z výhovoriek predajcov kórejských mikrovlniek by sa už dalo uživiť celkom slušne vtipné fórum. Napríklad:
- hrdza na bielej karosérii po pol roku ("to táto farba robí")
- hrdza na červenej karosérii po 3 mesiacoch ("to táto farba robí")
- brzdy na výmenu po 10 000 km ("zlá technika jazdy")
- predná náprava na servis po 30 000 km ("zlé slovenské cesty")
- spojka na výmenu po 40 000 km ("zlá technika jazdy")
Podotýkam, ani jeden prípad som si nevymyslel :d :D
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Kórejci ešte stále nevedia vyrobiť auto. To, čo ako autá predávajú, ťa síce dopraví z miesta A do miesta B, ale nazývať to autom je predsa len trochu silné slovo. Nie je náhoda, že kórejci sú po pár rokoch absolútne nepredajní a nie je náhoda ani to, že na uliciach vidíš kadejaké staré autá, ale 15, 20 či 25 ročných kórejcov na cestách akosi nevidno. Prečo jazdí mrte BMW E39 (napríklad) a prečo nevidíš Daewoo Espero? Tie autá sa vyrábali súčasne. Prečo nie sú kórejské mikrovlnky po 10 či 15 rokoch ani na cestách ani v inzercii? Lebo sú už dávno v šrote.

Ale vráťme sa ku "športovému" Hnújdaj i30N: Áno, má to dvojspojku, ale tá radí tak pomaly, že s manuálom by si si preradil rýchlejšie. Áno, má to kadejaké systémy typu ESP, ale tie zaberajú tak zavčasu, že nejaká rýchlejšia jazda sa proste nekoná. A nejdú vypnúť... Áno, má to 270 či 280 koní, ale iba na papieri. Odvez sa na tom a zistíš, že udávaný výkon je klasický ázijský podvod na zákazníka. Raz som sa s tým naháňal s autom, ktoré má ledva 240 koní a o 150 kíl vyššiu váhu. Že sa chce naháňať som zistil už keď som tam mal zaradenú poslednú rýchlosť, päťku. Od 100 do 160 sa mi nepriblížil ani o centimeter - a to sa teda chlapec snažil, lebo som videl, ako sa mi približoval, kým som aj ja nepridal.

Raz zažiť je lepšie ako 100x počuť a 1000x čítať. Odvez sa na tom a pokiaľ si sa viezol aj v aute, myslím, že ťa hnújdaj rýchlo prejde.
Aj keď je "športový", čo s prejavuje výfukom a červenými pásikmi.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

YxoYpsilono napísal:Neviem, čo riešiš. Hyundai má plnú záruku 5 rokov, bez km limitu.
Aj keby sa niečo pokazilo, záruka to pokryje.
...ešte by som doplnil, že tá ich záruka, ktorú ti ani neuznajú, platí len v prípade, že chodíš do ich značkového servisu. No a tam ti napríklad predajú liter oleja za 28 eur.
Asi preto, že ide do tak kvalitného auta :d :D

Kto chodil po revolúcii po Viedni vie, že na každom rohu boli vtedy reklamy, ako Nemecko, Francúzsko, Taliansko a Japonsko dostávajú konkurenciu, lebo prichádza Daewoo. Už 30 rokov počúvame, aké boli kórejské mikrovlnky doteraz nepodarené, ale aké budú odteraz skvelé.
A aká je po 30 rokoch realita? Tie ich zázraky stále za nič nestoja, ako jazdenka je to nepredajné, po 10 rokoch to ide do šrotu a dodne neexistuje pojem "kórejský veterán" - ktovie prečo :40bd:
No a to slávne Daewoo, ktoré prišlo konkurovať celému svetu už ani neexistuje.
Moje doporučenie, pozri sa po inej značke, ak chceš mať z auta aj radosť a nielen ako prepravný prostriedok.
PreludeH
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 13.05.2005 12:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PreludeH »

i30N a dvojspojka? Ty sa teda vyznaš. Netreba si myliť i30 N line a ostre N performance. Je vidieť ze si za volantom takeho auta stravil kopu času. Moje malo po zabehu 286 koni, zmerane na brzde.
woowyeah
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 29.08.2009 11:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa woowyeah »

jergusko napísal:Kórejci ešte stále nevedia vyrobiť auto. To, čo ako autá predávajú, ťa síce dopraví z miesta A do miesta B, ale nazývať to autom je predsa len trochu silné slovo. Nie je náhoda, že kórejci sú po pár rokoch absolútne nepredajní a nie je náhoda ani to, že na uliciach vidíš kadejaké staré autá, ale 15, 20 či 25 ročných kórejcov na cestách akosi nevidno. Prečo jazdí mrte BMW E39 (napríklad) a prečo nevidíš Daewoo Espero? Tie autá sa vyrábali súčasne. Prečo nie sú kórejské mikrovlnky po 10 či 15 rokoch ani na cestách ani v inzercii? Lebo sú už dávno v šrote.

Ale vráťme sa ku "športovému" Hnújdaj i30N: Áno, má to dvojspojku, ale tá radí tak pomaly, že s manuálom by si si preradil rýchlejšie. Áno, má to kadejaké systémy typu ESP, ale tie zaberajú tak zavčasu, že nejaká rýchlejšia jazda sa proste nekoná. A nejdú vypnúť... Áno, má to 270 či 280 koní, ale iba na papieri. Odvez sa na tom a zistíš, že udávaný výkon je klasický ázijský podvod na zákazníka. Raz som sa s tým naháňal s autom, ktoré má ledva 240 koní a o 150 kíl vyššiu váhu. Že sa chce naháňať som zistil už keď som tam mal zaradenú poslednú rýchlosť, päťku. Od 100 do 160 sa mi nepriblížil ani o centimeter - a to sa teda chlapec snažil, lebo som videl, ako sa mi približoval, kým som aj ja nepridal.

Raz zažiť je lepšie ako 100x počuť a 1000x čítať. Odvez sa na tom a pokiaľ si sa viezol aj v aute, myslím, že ťa hnújdaj rýchlo prejde.
Aj keď je "športový", čo s prejavuje výfukom a červenými pásikmi.
Bratino pokial ťa naháňal chlapec na i30 N-line tak to sa teda moc nemáš čím chváliť. Naozaj by zaujímalo čo je v tvojom ponímaní auto. Zodratá e46 predpokladám alebo niečo na ten štýl však?
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

Normálne vnímavý človek/šofér s trochou citu pre techniku a jazdu nepotrebuje tisíce až desaťtisíce kilometrov na to, aby zistil čo sú silné a slabé stránky toho ktorého vozidla pri jazde... lol

P.S ešte by som tu spomenul brzdy.. po trochu ostrejšej svižnejšej jazde s i30n na čertovici (tam aj nazad) už pod kopcom citeľne vadli a smrdeli ako sviňa.. to s Fk2 sa mi jak živ nestalo aby som brzdy dokázal dohnať do takého štádia.
cobo77
Príspevky: 464
Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cobo77 »

Na YouTube je test z autozurnalu i30N vs Honda civic type r na Slovakia ringu, je to tam pekne zhodnotené, honda je zivsia má plus 50 koní, lepšia na brzdach, oproti tomu i 30n lepší zvukový prejav, zábavnejšie v zákrutách a hlavne lacnejši o cca 6000eur....
PreludeH
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 13.05.2005 12:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PreludeH »

Pravda, netreba tisíce km, ale jedna Čertovica určite nestačí. Brzdy na i30N sa neuvarili ani pri rýchlostnej skúške na rally, ale škoda to rozoberať.
LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

cobo77 napísal:Na YouTube je test z autozurnalu i30N vs Honda civic type r na Slovakia ringu, je to tam pekne zhodnotené, honda je zivsia má plus 50 koní, lepšia na brzdach, oproti tomu i 30n lepší zvukový prejav, zábavnejšie v zákrutách a hlavne lacnejši o cca 6000eur....
type R je lacnejsi o 6000 eur? :))




i30N nema byt najvykonnejsie auto, nema to byt najtvrdsie a najrychlejsie na okruhu, to nebol ucel za ktorym bolo konstruovane

je to auto na denne pouzivanie ktore z vas nevytrasie na nasich cestach dusu a chrbticu a zaroven je to zabavne auto, krasny zvuk, dobry podvozok...

a ze brzdy nevydrzia? zaujimave, videl som test kde novinari testovali viacero i30N, jeden za druhym sa striedali na okruju a kazdy tomu nakladal co to slo, tie brzdy vydrzali XY hodin rychlej jazdy na okruhu

a porovnavat Daewoo a Hyundai/KIA? to je ako porovnat skodovku a daciu. Hyundai/KIA robi kazdou generaciou vozidiel obrovske pokroky, uz davno to nie su plastove accenty spred 15 rokov
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Súdruhovia, fajčíte zlý material zmeňte už konečne dodávatela.
P.S.: po nejakej novele sa policia už bude musieť zaoberať aj priestupkami, ktoré im pošlú občania zo svojich autokamier. lol
To si užijem :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Smejo85
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 08.08.2021 16:23
Zdieľať na Facebook

Realna skusenost

Príspevok od používateľa Smejo85 »

Ak sa ku teme nevyjadria majitelia auta, zvysne poznatky su proste onicom.

Ktokolvek kto porovnava Type R a i30n je uplne mimo.

TypeR - ostre nacinie na okruh, ako daily car absolutne nepouzitelne - aj pri 15km jazde po meste vystupujete z auta rozbity, vystresovany. Nemusime sa bavit o tom, ze na SR prevladaju nekvalitne cesty, po prvej jazde cez macacie hlavy mi takmer vyskocil cely chrup.
Exterier je sice plne funkcny, no opat, na bezne jazdenie je to moc velka exotika.

i30n - ako daily car uplne v poriadku, opak typeR.

Rad by som sa pozrel na jazdy tu pritomnych prispievatelov, podla ich prispevkov totiz jazdia kazdy den hranu, co si rozumny clovek s rodinou dovolit nemoze.

Ako daily car a tym, ze chcem raz za cas, hoc aj kazdy tyzden vybehnut na pezinsku babu a trosku si to uzit i30n proste konkurenciu nema.

Ak som pretekar, ktory sa zvezie 1x do tyzdna, zvysok to pouzivam jedine na slalom/okruhy tak jednoznacne typeR.

Pozdravuje byvaly majitel typeR, terajsi majitel i30n.

Návrat na "Hyundai fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: matusjuriga a 5 neregistrovaných