Hyundai H1 2,5 73kw - kovove klepanie motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 26.12.2017 14:27 Zdieľať na Facebook
Hyundai H1 2,5 73kw - kovove klepanie motora
Dobrý deň. Vlastním Hyundai H1 valník 2,5 diesel 73kw 2003 D4BH
Bolo -8 ,naštartovalo v pohode asi na 3 otočku.... Bol som naložený (roxory, možno 500kg)... Voľnobeh išiel pekne, mal som zájsť asi 7km na stavbu, pri jazde čosi začalo mierne klepať, pri stlačení spojky to prestalo(vravím asi nejaké spojkové ložisko) ,ale keď som pri stlačení spojky(zaradená rýchlosť) a pridal mierne plyn, tak to klepalo stále ...tak si vravím že už to dojdem... ale zhoršovalo sa to,pred stavbou mám celkom strmí kopec asi 150m, to som musel vyjsť na 1 kvalte, 2ka nestíhala(neviem či s tým suvisí) ,ako som vyšiel(klepot už bol neznesiteľný aj ľudia sa otáčali čo to ide) a asi po 50m auto skapalo, nechcelo naštartovať(tak lenivo točilo ,ale chytiť nechcelo) tak som druhým autom potiahol,nech nezavadzám..Po 20 minútach cca auto naštartovalo(nechcelo sa mu točiť a nechceloako keby odpáliť) klepalo stále, a strácalo otáčky,ked som pridal ,tak otáčky stúpli, ale klepotalo to viac....
nakoniec som porozoberal intercooler ,kryt na rozvodoch vizuálne všetko OK ,aj olej je (na max hranici) ,naštartovali sme auto - naštartovalo relatívne pekne a už to tak nerobilo možno 20%...Je to taký kovový klepotavý zvuk.
Nepísal by som tu,ale keďže lockdown ,mechanik príde až o týždeň aj s diagnostikou.... Čo by som mohol očakávať ?Mali sme najprv podozrenie na prevodovku,ale keďže nechcelo naštartovať ,tak tam bude problém motorický skorej....Veľmi pekne ďakujem za nejaké odpovede, napady atď..
Mám aj nejaké zvuky,tak to tu skúsim nejak dostať. Pardón za chyby (len som z toho dosť rozrušený)
Na posledný pokus,čo bol motor skoro studený tak to skoro nerobilo video: https://youtu.be/j9t1uDSQfzM
A na ytb som našiel video kde mi robí niečo takéto: https://www.youtube.com/watch?v=sUKyQp_ ... l=FordFord
Ďakujem za pomoc, čo to môže byť.. Keďže to malo vplyv aj na štartovanie ,tak čo poviete vstrekovače ?
Bolo -8 ,naštartovalo v pohode asi na 3 otočku.... Bol som naložený (roxory, možno 500kg)... Voľnobeh išiel pekne, mal som zájsť asi 7km na stavbu, pri jazde čosi začalo mierne klepať, pri stlačení spojky to prestalo(vravím asi nejaké spojkové ložisko) ,ale keď som pri stlačení spojky(zaradená rýchlosť) a pridal mierne plyn, tak to klepalo stále ...tak si vravím že už to dojdem... ale zhoršovalo sa to,pred stavbou mám celkom strmí kopec asi 150m, to som musel vyjsť na 1 kvalte, 2ka nestíhala(neviem či s tým suvisí) ,ako som vyšiel(klepot už bol neznesiteľný aj ľudia sa otáčali čo to ide) a asi po 50m auto skapalo, nechcelo naštartovať(tak lenivo točilo ,ale chytiť nechcelo) tak som druhým autom potiahol,nech nezavadzám..Po 20 minútach cca auto naštartovalo(nechcelo sa mu točiť a nechceloako keby odpáliť) klepalo stále, a strácalo otáčky,ked som pridal ,tak otáčky stúpli, ale klepotalo to viac....
nakoniec som porozoberal intercooler ,kryt na rozvodoch vizuálne všetko OK ,aj olej je (na max hranici) ,naštartovali sme auto - naštartovalo relatívne pekne a už to tak nerobilo možno 20%...Je to taký kovový klepotavý zvuk.
Nepísal by som tu,ale keďže lockdown ,mechanik príde až o týždeň aj s diagnostikou.... Čo by som mohol očakávať ?Mali sme najprv podozrenie na prevodovku,ale keďže nechcelo naštartovať ,tak tam bude problém motorický skorej....Veľmi pekne ďakujem za nejaké odpovede, napady atď..
Mám aj nejaké zvuky,tak to tu skúsim nejak dostať. Pardón za chyby (len som z toho dosť rozrušený)
Na posledný pokus,čo bol motor skoro studený tak to skoro nerobilo video: https://youtu.be/j9t1uDSQfzM
A na ytb som našiel video kde mi robí niečo takéto: https://www.youtube.com/watch?v=sUKyQp_ ... l=FordFord
Ďakujem za pomoc, čo to môže byť.. Keďže to malo vplyv aj na štartovanie ,tak čo poviete vstrekovače ?
-
- Príspevky: 5446
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ten motor sa trepe,takže súvislosť s palivom je silne pravdepodobná.Ale aj to má viac možností než len samotné vstrekovače .Pokial dobre vidím je tam VP čerpadlo,takže stačí že sa pokaká regulácia predvstreku,či už sa pridiera alebo prasknutá pružinka alebo chyba el.ovládanie a je postarané o to všetko ako sa chová.Podla toho čo to konkrétne je možná varianta aj že lepšie za studena aj že lepšie za tepla.Video bolo urobené velmi zle,telefon nebol statický ale lietal v priestore a zvuk sa mení jeho pohybom.Pre podobné prípady ...pomaly,obídem motor aby sa dalo pozrieť na dôležitejšie veci pokojne takmer bez pohybu,až potom štart,ale telefon musí zastať na vhodnom smerovaní.Sakra že že to treba vysvetlovať.
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 26.12.2017 14:27 Zdieľať na Facebook
Ospravedlňujem sa za kvalitu...
Dnes sme štartovali: https://youtu.be/VwxubgBzEes
A zo zadu od motora(ako je posledná tryska) tak vyjde dym pri naštartovaní a potom prestane(možno že deravý výfuk od motora, ale spraví to iba pri štarte) , vidno aj na videu.
Aj dve fotky pridám, vizuálne asi v poriadku
https://ibb.co/KbNnqKK
https://ibb.co/4MrvZY5
Var to je lepšia kvalita. Mechanik dôjde až v druhej polovici tohto týždňa, ale rad by som zistil aspoň čosi ci netreba objednať... Vďaka
Dnes sme štartovali: https://youtu.be/VwxubgBzEes
A zo zadu od motora(ako je posledná tryska) tak vyjde dym pri naštartovaní a potom prestane(možno že deravý výfuk od motora, ale spraví to iba pri štarte) , vidno aj na videu.
Aj dve fotky pridám, vizuálne asi v poriadku
https://ibb.co/KbNnqKK
https://ibb.co/4MrvZY5
Var to je lepšia kvalita. Mechanik dôjde až v druhej polovici tohto týždňa, ale rad by som zistil aspoň čosi ci netreba objednať... Vďaka
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 26.12.2017 14:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 26.12.2017 14:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 27.09.2006 16:39 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Postup ? Asi takýto.Diagnostika len na zapalovaní,pozrieť chyby,ak nejaká je tak uložiť a vymazať.Merané hodnoty,prezrú sa na prítomnosť anomálie.Ak je motor studený,tak všetky teploty,tj vonku,voda,vzduch sania,paliva...musia byť zhruba rovnaké.Všetky tlak..to isté,na úrovni atmosf.tlaku. Veci ako prietok vzduchu atd nulové,čiže všetky hodnoty musia zodpovedať stavu že motor nebeží.
Po štarte sa ide hodnota po hodnote,kedže to môže trvať ak je hodnôt 800 ako u Audi celkom dlhý čas a motor by bol dávno teplý a ak ide kostrbato ešte sa trápy a dymí a pod. tak sa stahujú okamžite po štarte blockmapy,to je súhrn všetkého.Stiahnutie trvá cca dve minuty,to je lepšie.Ak sa dopredu vie že štart bude problémový,tak sa zvolia veci ktoré majú zo štartom niečo spoločné,a spustí sa logovanie a teda nahrá sa priebeh štartu (všetky hodnoty v rovnakom čase).Za behu sa skontrolujú hodnoty ktoré nabehnú,napríklad hodnoty prietokov vzduchu,tlak preplňovania,overí sa EGR.Až následne sa robí blockmap.
Predbežne sa motor môže zhasnúť a loví sa v hodnotách ktoré boli nahraté.Len výnimočne sa nič nenájde.Vtedy príde na rad kontrola štartovacieho prúdu (oscilo) z čoho sa určí kompresia.Urobí sa záznam snímačov kľuka/vačka a skontroluje či je správne rozvod.Ak stále nič,kontrola tlaku nízkotlak,kontrola tlaku vyokotlak,zosnímajú sa pulzácie sania,tlaky vo výfuku,systémové tlaky aj podtlaky.
Samozrejme všetko menia podozrenia na slabý tlak oleja a pod. vtedy sa niektoré kontroly uprednostnia.
A tak...len neviem či pomohlo
Pokiaľ sa jedná o motor ako je tu,kde sa nastavujú ventilové vôle,príde ich kontrola.Je silne nebezpečné ak len jediný ventil za studena nedosadne,nástupom teploty problém zanikne.
Je takmer nemožné aby pokiaľ sa mechanik dostane k tomuto bodu nemal zachytený problém.
Po štarte sa ide hodnota po hodnote,kedže to môže trvať ak je hodnôt 800 ako u Audi celkom dlhý čas a motor by bol dávno teplý a ak ide kostrbato ešte sa trápy a dymí a pod. tak sa stahujú okamžite po štarte blockmapy,to je súhrn všetkého.Stiahnutie trvá cca dve minuty,to je lepšie.Ak sa dopredu vie že štart bude problémový,tak sa zvolia veci ktoré majú zo štartom niečo spoločné,a spustí sa logovanie a teda nahrá sa priebeh štartu (všetky hodnoty v rovnakom čase).Za behu sa skontrolujú hodnoty ktoré nabehnú,napríklad hodnoty prietokov vzduchu,tlak preplňovania,overí sa EGR.Až následne sa robí blockmap.
Predbežne sa motor môže zhasnúť a loví sa v hodnotách ktoré boli nahraté.Len výnimočne sa nič nenájde.Vtedy príde na rad kontrola štartovacieho prúdu (oscilo) z čoho sa určí kompresia.Urobí sa záznam snímačov kľuka/vačka a skontroluje či je správne rozvod.Ak stále nič,kontrola tlaku nízkotlak,kontrola tlaku vyokotlak,zosnímajú sa pulzácie sania,tlaky vo výfuku,systémové tlaky aj podtlaky.
Samozrejme všetko menia podozrenia na slabý tlak oleja a pod. vtedy sa niektoré kontroly uprednostnia.
A tak...len neviem či pomohlo
Pokiaľ sa jedná o motor ako je tu,kde sa nastavujú ventilové vôle,príde ich kontrola.Je silne nebezpečné ak len jediný ventil za studena nedosadne,nástupom teploty problém zanikne.
Je takmer nemožné aby pokiaľ sa mechanik dostane k tomuto bodu nemal zachytený problém.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
https://ibb.co/4MrvZY5
OVERIŤ !!!
OVERIŤ !!!
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 26.12.2017 14:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 03.02.2008 20:07 Zdieľať na Facebook
Je to Mitsubishi motor, je docela spolahlivý a pri slušnom používaní prežije auto, ale kedže je to hyundai tak sa k tím autám aj tak správa. pozri inzeráty každé druhé zadreté. Sú náchylne na prehriatie hlavy a aj kľukovka sa môže porúčať. Keď odchádza čerpadlo tak su dlhšie teplé štarty, za studena vždy na brnk dá sa ešte dlho pojazdiť.
Motor je kultivovaný má vyvažovaky, ale dnešné tempo už nedá.
Motor je kultivovaný má vyvažovaky, ale dnešné tempo už nedá.
-
- Príspevky: 5446
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných