Hyundai Getz - domontovanie klimy
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
8,5kW to už musí byť riadne hebedo, isto multisplit na viac vnútorných jednotiek a prípojka na sieť na 3f.
Bežné prenosné majú PRÍKON zo siete okolo 1000w max tak 1500W. Mám doma Inventor 12000BTU a ten má písaný max chladiaci VÝKON 0,9 až 3,8kW. Takže PRÍKON čerpaný zo siete bude možno polovica. A chladím s tým 40m2.Ale hádať sa nebudem . Idem googliť koľko má reálne autoklíma chladiaci výkon a z toho by sa dal odvodiť plus mínus autobus aj príkon kmpresora...Aj keď straty na prenose výkonu cez remeň isto nejaké budú tak rátam že možno nejakých 10-20%. Viac asi nie. Nič moc som nenašiel len najaké všeobecné cifry že okolo 4-5kW. Nevieme či to je príkon kompresora alebo jeho výkon alebo čo . Možno zle hľadám
A v aute je to asi výkonovo naddimenzované z dôvodu potreby veľmi rýchleho vychladenia priestoru...predsa len je rozdiel chladiť doma miestnosť kde je 30°C alebo auto kde je 2x viac. A cez čelné sklo sa ten interiér vyhrieva podstatne viac ako interiér domu alebo bytu. Je to jedno mne osobne že či to potrebuje 3kW alebo 5 skrátka veľa ľudí cíti ten prvotný pokles výkonu a teda to jemné šklbnutie kedy zopne spojka kompresoru , a z toho si vyvodia záver .A placebo efekt že auto nemá výkon lebo ho žere klíma....Ešte ale nikdy nikto nič nemeral nič nestopoval že zapnutá vypnutá klíma a ako rýchlo sa dostanem na nejakú určitú rýchlosť. že napríklad 0-50 s klímou za 20sek a bez klímy za 10....každý len má pocity a dojmy a tie bývajú klamlivé...jak zázračné prípravy do paliva na zvýšenie výkonu a kadečoho zázračný benzín na tej alebo onej benzínke...
Bežné prenosné majú PRÍKON zo siete okolo 1000w max tak 1500W. Mám doma Inventor 12000BTU a ten má písaný max chladiaci VÝKON 0,9 až 3,8kW. Takže PRÍKON čerpaný zo siete bude možno polovica. A chladím s tým 40m2.Ale hádať sa nebudem . Idem googliť koľko má reálne autoklíma chladiaci výkon a z toho by sa dal odvodiť plus mínus autobus aj príkon kmpresora...Aj keď straty na prenose výkonu cez remeň isto nejaké budú tak rátam že možno nejakých 10-20%. Viac asi nie. Nič moc som nenašiel len najaké všeobecné cifry že okolo 4-5kW. Nevieme či to je príkon kompresora alebo jeho výkon alebo čo . Možno zle hľadám
A v aute je to asi výkonovo naddimenzované z dôvodu potreby veľmi rýchleho vychladenia priestoru...predsa len je rozdiel chladiť doma miestnosť kde je 30°C alebo auto kde je 2x viac. A cez čelné sklo sa ten interiér vyhrieva podstatne viac ako interiér domu alebo bytu. Je to jedno mne osobne že či to potrebuje 3kW alebo 5 skrátka veľa ľudí cíti ten prvotný pokles výkonu a teda to jemné šklbnutie kedy zopne spojka kompresoru , a z toho si vyvodia záver .A placebo efekt že auto nemá výkon lebo ho žere klíma....Ešte ale nikdy nikto nič nemeral nič nestopoval že zapnutá vypnutá klíma a ako rýchlo sa dostanem na nejakú určitú rýchlosť. že napríklad 0-50 s klímou za 20sek a bez klímy za 10....každý len má pocity a dojmy a tie bývajú klamlivé...jak zázračné prípravy do paliva na zvýšenie výkonu a kadečoho zázračný benzín na tej alebo onej benzínke...
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Vo všeobecnosti malý motor 40kw je primárne určený do mesta a ak mi z neho klíma zožerie 5kW tak furt mám viac ako bolo bežné v časoch trabantov a embéčiak...Takže ja vidím skorej problém imaginárny ako reálny. A ak niekto má takéto auto a jazdí s ním denne plne naložený 4x 100kilo,a ešte by chcel aj predbiehať tak si o tom myslím svoje.
To mi príde jak keď si dakto kúpi vrtacie kladivo čo má ledva 1,5J a bude sa snažiť ho používať jak zbíjačku a rozbíjať ním betónové bloky .A pritom na takú prácu sú primárne určené kladivá čo majú 5-10 krát viac
To mi príde jak keď si dakto kúpi vrtacie kladivo čo má ledva 1,5J a bude sa snažiť ho používať jak zbíjačku a rozbíjať ním betónové bloky .A pritom na takú prácu sú primárne určené kladivá čo majú 5-10 krát viac
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Vlady ved práve preto mu tu všetci píšeme že klima ano ale v aute zodpovedajúcej velkosti a výkonu.V dnešnej dobe čokolvek na aute dorábať a prerábať je nezmysel pretože hodnota vozov je nízka a takáto dorábky by lahko mohla prekročiť realnu cenu vozidla.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Ako už bolo povedané - pokiaľ ti na dvore nestojí ZADARMO rovnaké a nebudeš si to robiť sám tak sa na to vykašli. A aj keby stálo tak by som do toho nešiel. Niektoré veci sa dorobiť dajú, na niektoré treba myslieť už pri kúpe.
Inak to isté sa dá dočítať v každej podobnej téme, ktorých je tu minimálne 50...
Inak to isté sa dá dočítať v každej podobnej téme, ktorých je tu minimálne 50...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných