Hybrid na krátke trasy

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

senkyx
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 30.06.2021 13:37
Zdieľať na Facebook

Hybrid na krátke trasy

Príspevok od používateľa senkyx »

Ahojte, do rodiny potrebujem nové auto, rozhodli sme sa pre combi, 1-3 ročné (nech zbytočne nepreplácame za novo-nové). Našou zaujímavosťou je, že väčšinu jázd máme 1-2km. Do Lidlu a späť, k mojim rodičom a späť. Raz za týždeň 10km k svokrovcom. 2x do roka Bratislava (400km). Veľmi výnimočne nejaký euro trip. Priemerný ročný nájazd 7000km.

Práve pre tie krátke trasy hľadáme motor, ktorý to aspoň ako-tak uhrá. Ja sa do motorov nevyznám, ale z krátkeho prehľadu mi vychádza atmosférický nepriamovstrek (ideálne s integrovanými výfukovými zvodmi pre čo najrýchlejšie zohriatie) ako najlepšia voľba. Favoriti sú teda zatiaľ:

- i30 CW 1.5 DPi
- Auris ST 1.6 Valvematic

Avšak keď som sa už pristavil k Aurisu, zaujala ma hybridná verzia. Na plne nabitú baterku by ten 1-2 km zvládla čisto na EV. Späť už spaľovací motor, ale stále je to pre motor 2x úspornejšie. Aspoň mi to takto laicky vychádza.

Auto výhľadovo plánujeme mať tak 5 rokov, potom asi prejdeme na MPV, aby mali deti vzadu dosť miesta. Samozrejme, mohol by som kúpiť akýkoľvek 3-ročný motor, zodpovedne ho servisovať a po 5 rokoch predať a neriešiť budúce poruchy, ale čo ak tie poruchy prídu napriek servisovaniu skôr?

Otázna je tiež cena. Tým, že málo najazdíme, tak priemernú spotrebu vôbec neriešim. Ide mi len o to, minimalizovať servisnú cenu a tiež rozdiel medzi kúpou a predajom auta.

Chcem sa preto opýtať, či sú moje myšlienkové pochody správne a naozaj by ten hybridný Auris mohol byť pre nás najlepšia voľba. i30 1.5 sa na bazároch zatiaľ ani nevyskytuje, takže možno to nakoniec bude voľba len Auris s/bez hybridu.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

5 rokov krat 7 000 km rovna sa 35 000 km. To mas 2-3 vymenu oleja a filtra.

Dalej premyslas mad stratou hodnoty. Ak uz male deti mas, odporucam kupit rovno teraz male mpv. Totizto do detskej sedacky sa dieta dava pohodlnejsie do mpv ako do kombika.

Kupou napriklad 10 rocnej toyoty verso usetris 10 000 eur. Ak najdes zachovaly kus, tak okrem oleja a filtrov do toho auta pri Tvojom najazde nedas noc a garantujem, ze o pat rokov sa po nom ma bazosi len tak zaprasi a mozno aj za tu istu cenu, za ktoru ho dnes kupis, lebo NEPRIAMOVSTREKOVA ATMOSFERA.

Alebo si kup nissan leaf, nie je to sice kombi, no na 5 rokov si neviem predstavit lepsi hatchback pre Tvoj pripad.
flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flyte »

Ta uvaha, ze prejdes 1-2 km cisto na EV nie je spravna. Teoreticky ano, ale: musia byt naplno nabite baterky, co nedosiahnes kratkou kazdou naspat na motor. V EV rezime to ide maximalne 40 km/h, potom sa zapne motor. Rovnako tak pri pridani plynu prudsom ako motyli prd sa zapne spalovak.
Proste neplugin hybrid nie je urceny na jazdenie na elektrinu. Najlepsi rezim je rozbehnut sa z krizovatky tak na 60ku, udrziavat rychlost. Spalovak sa vypne a na elektrinu preplachtim celu Raciansku. Napriklad.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Nechceš si radšej kúpiť normálne auto, aby si počas každej jazdy nemusel riešiť, ako prudko môžeš stlačiť plyn, alebo koľko stoviek metrov prejdeš na baterku? Chceš skoro nové auto, ktoré chceš navyše po pár rokoch predať ( = parádna strata hodnoty) a ideš riešiť nejaké smiešne decové úspory paliva? To už pri kúpe auta neexistuje iný parameter výberu než nejaká blbá spotreba?? Vyhodiť každé 2 roky 400, 500 alebo aj 1000 eur za nový mobil je v porádečku, ale auto nesmie žrať viac než 3,85412365487651356697466532158 litra, "lebo spotreba".
Neskutočné, ako vás niektorých dokázali politici a médiá oblbnúť s tými ich ekologickými žvástmi.
Fakt, že v tých smiešnych poloautách, ktoré si menoval máš minimálnu bezpečnosť pre svoju rodinu ťa nezaujíma - hlavne, aby si prešiel kilometer na elektriku.
Niekedy mám už naozaj pocit, že svet sa totálne zbláznil.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Jerguško, samozrejme sú aj iné parametre, ale všetky sú totalne individualne a čo je dôležité pre jedneho tomu sa iní smejú.
Môj príklad - auto pre manželku musí byť čo najmenšie. Lebo parkovanie pred fabrikou. Jazdí sama, takže na nákup má kufor + 3 sedačky ale limit je parkovanie a možnosť prejsť aj cez úzku medzeru, kde velké auto neprejde.
Moja podmienka je aby bol motor po likvidácii auta použitelný v domacom traktorčeku.
Podmienka na tretie auto je aby odviezlo čo najviac materialu, ale aby ho v čase núdze odšoferovala aj manželka.
Takže pickup s ťažným.
Vidíš nikde nejde o spotrebu, ale aj tak sú podmienky osobitné.
Samozrejme aj ja som lakomý, ale namiesto spotreby je jednoduchšie riešiť cenu paliva. LPG, hydraulický olej.....
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
k-maro
Príspevky: 124
Dátum registrácie: 13.12.2009 16:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa k-maro »

Síce staršie ale ampera je zaujímavá
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Ako písal mcichý choď rovno do mpv a kľudne hybridný prius plus.
Nesústreďuj sa na EV jazdu - to je nepodstatné, pointa je že nebudeš nič servisovať okrem nejakého základného servisu po kúpe - povedzme náplne, brzdy, sviečky....
1-2km na jazdu nie je nič super pre žiadne auto okrem origo EV...
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

jergusko napísal:Nechceš si radšej kúpiť normálne auto, aby si počas každej jazdy nemusel riešiť, ako prudko môžeš stlačiť plyn, alebo koľko stoviek metrov prejdeš na baterku? Chceš skoro nové auto, ktoré chceš navyše po pár rokoch predať ( = parádna strata hodnoty) a ideš riešiť nejaké smiešne decové úspory paliva? To už pri kúpe auta neexistuje iný parameter výberu než nejaká blbá spotreba?? Vyhodiť každé 2 roky 400, 500 alebo aj 1000 eur za nový mobil je v porádečku, ale auto nesmie žrať viac než 3,85412365487651356697466532158 litra, "lebo spotreba".
Neskutočné, ako vás niektorých dokázali politici a médiá oblbnúť s tými ich ekologickými žvástmi.
Fakt, že v tých smiešnych poloautách, ktoré si menoval máš minimálnu bezpečnosť pre svoju rodinu ťa nezaujíma - hlavne, aby si prešiel kilometer na elektriku.
Niekedy mám už naozaj pocit, že svet sa totálne zbláznil.
- som sa pobavil a ja si naopak myslím že pomýlený si ty. Jazdíme doma 2x hybrid a nikto nesleduje ako sa dupe na plyn a koľko prejdeme na elektro - jazdíme ako s iným autom, podľa premávky a časového stresu,akurát pred semaforom nebrzdím na posledný meter ale s hlavou zložím nohu z plynu a rekuperujem. Žiadna brdza premávky... Ale keď sme pri spotrebe, RAV4 jazdí kombinovane za 5.3-5.5 s prevahou mesta čo nepovažujem za zlé. Ale nie kvôli spotrebe ich máme - kvôli servisným nákladom, paradoxne. Neriešim automat, neriešim motor, treba ošetriť podvozok a vymaľované.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Prosím o vysvetlenie: Kvoli servisným nákladom - stále som presvedčený, že najmenšie servisné náklady má auto čo obsahuje najmenej komponentov.
A druhá otázka - ošetriť podvozok - toto sa robí ak si chcem auto nechať 15 - 20 rokov - lenže vtedy už aj hybridu odíde baterka, možno elektromotor, určite problémy s káblami a elektronikou. A vtedy servisné náklady prudko stúpnu v porovnaní s jednoduchým benzínom. Možno ani nie v cene dielov, ale v kontexte, že nebude dielňa čo by to dokázala opraviť.
V čom sa mýlim? :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
jalabert
Príspevky: 284
Dátum registrácie: 06.08.2009 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jalabert »

Zo vsetkych prispevkov je tu (za mna) jedina dobra rada - Prius+ ako auto, ktore si mozes ponechat aj v buducnosti ked budu deti.
Hyundai 1,5ka bola uvedena nedavno, tusim cca polroka dozadu, na sekundarny trh sa este len budu dostavat. A ten motor by len "mal byt" blbuvdzorny a spolahlivy, zatial to nie je praxou a rokmi overene:) Takze z tej dvojice bude viac na vyber asi Auris, co je rozumna a spolahliva volba.
Rovnako si myslim, ze pri tom veku 1-3 rocne auta, pokial bude uz pri kupe rozumny najazd povedzme okolo 50-60t km nepokazis nic hocakym benzinovym motorom. Tam bude porucha v nasledujucich rokoch pri predpokladanom nizkom najazde skor vecou nahody ako prejavom nespolahlivosti ci poruchovosti.
Naposledy upravil/-a jalabert v 18.07.2021 22:47, upravené celkom 1 krát.
Nerozumiem autám...
sanoDu
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanoDu »

RAV 4 potrebuje ošetriť podvozok za nova, lebo po 4 rokoch bude podvozok čiastočne hrdzavý a to znižuje predajnú cenu. Logika je to dobrá - menej dielov - menej porúch, ale je dôležitá aj kvalita použitých materiálov. Stačí sa pozrieť na podvozok lacného auta napr. Dacia Sandero nápravy sú z oceľových výliskov RAV 4 z nejakej hliníkovej zliatiny. To je len jeden príklad. Lacné a holé auto je poskladané z toho najlacnejšieho čo je k maňiu. Drahé auto zvyčajne znesie oveľa väčší nájazd. Ale vždy voľba je taká koľko ma človek peňazí a čo má v hlave.
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dreeevo »

Keď už riešiš následný predaj auta po 5-tich rokoch tak treba sa zamyslieť nad tým, že koľko Slovákov by si napr. kúpilo jazdený hybrid a ešte po druhom majiteľovi. Z môjho okolia asi 2-ja ľudia z desiatich, ale aj z tých dvoch by jeden to auto nechcel, nakoľko jazdilo extrémne krátke trasy - nie ideál pre spaľovací motor a rovnako pre hybridný pohon a batérie...
Toť môj názor.
maco34
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 11.02.2015 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maco34 »

Mňa bytostne udivuje zaujatosť ľudi voči hybridu. Akceptujem, ak niekto jazdí ozaj pár metrové presúvačky, ale tam asi nebude riešiť spotrebu, takže zmysel hybridu ide bokom. Ale ak mi niekto vysvetlí, pri reálnom využívaní auta, v čom je lepšie jazdiť za 7 litrov benzínu ako za 6 litrov nafty, tak to možno pochopím, ale zatiaľ mi hlava a matematika neberie tento pomer. Kúrenie v zime ? Elektrický prihrev mi kúrí minutu po štarte (benzín za ten čas ešte ani nepohne ručičkou). Zvuk ? Myslíme ten, keď benzín treba točiť do 6000ot. pretože tomu chýba krútiaci moment v nízkych otáčkach? Myslím si, že mať 380Nm v 2000otáčkach je príjemnejšie. Kľudne porovnajme tu ospevovanú Toyotu Corollu 2.0 Hybrid 132kw vs Škodu Octavia 2.0TDI 135kw DSG, kľudne vo verzii 4x4 (nech kompenzujeme váhu bateríí). Len pre reálny pohľad, udávané zrýchlenie Toyoty je 8.6s, vs. Octavia 7.2s na 100km/h, hoci výkon je na papieri rovnaký. Keď ideme na to matematicky, 7 litrová spotreba benzínu za 1.4eur znamená 1000km za 98eur... Pri nafte ak vychádzame zo spotreby 6 litrov za 1.2eur sme na 72eur. Skrátka, mne osobne uniká pointa hybridu, rozprávky o 3.5 litrovej spotrebe z kopca sme už počúvali dosť pri 1.9tdi, takže bavme sa o reálnej kombinovanej spotrebe, vrátane dialnice aspoň 140kmh, zápch, zapnutej klime celoročne, 18" kolesách, predbiehania atď.

Aby som nebol od témy, tvoj nájazd 35 000km ti vydrží každý jeden predávaný motor, dokonca s úplným pokojom na duši si s tym poradí aj nafta. Na cestách behajú tisícky TDIčiek, čo ručičku na 90° nevidia týždne a aj tá regenerácia DPF si s tým poradí. Niekedy mám pocit, že máme skôr my tendenciu vytvárať problémy miesto toho, aby sme ich obišli. Ja osobne by som sa sústredil, aby si mal auto v záruke a môžeš zvysoka kakať na spolahlivosť. Kúp si, čo ti vyhovuje, len nech je to v záruke. Ver, že ľahšie predáš jazdené zánovne auto, ako nejakú 10 ročnu hybridnú rárohu, ktorá ti pri tvojom nájazde v praxi žiadny úžitok neprinesie. Jediná výhoda by mohla byť tá, ak by si volil silnejšiu verziu hybrida, ponovom máme zľavy z registračného poplatku (zelené ŠPZ). Príplatok za modrý krúžok v logu Toyota radšej investuj do mladšieho auta. Nájdi si auto, ktoré ti vyhovuje, zvol si motor ktorý ti vyhovuje... Nepodriaďuj sa vlastným obavám, život je moc krátky jazdiť auto, ktoré vyberieš podla jediného faktoru.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

S tým sa dá jedine súhlasiť a celkom poteší vidieť že existuje ešte niečo ako logické a rozumné rozmýšlanie.Téma samotná sa nesie v duchu myšlienky - šetrím,nech to stojí čokoľvek ! Ale aby bol aspoň nástrel riešenia,lebo ja mám podobný režim.15 rokov tieto 1 km jazdy riešil Opel Corsa C potom bol darovaný priateľovi lebo od nevesty prišiel do dvora P 206 a dva roky plní túto funkciu.Na trh,do Tesca,Elitu či IC po diely.Tankovanie raz za tri mesiace a to je všetko.Celý deň na slnku,v zime zamrznutý ako cencúl.Stačí dostknúť klúč a ide sa.Za 300 eurí európskych.Treba výlet alebo plus štyri bicykle - ok,Voyager.Síce spapá priamerne k 8 lt nafty,ale to je jediné čo potrebuje ten obrovský hotel.Náklady halierové a spolahlivosť myslím že pokorí aj to všetko už v téme spomenuté.
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Neviem v akom veľkom meste bývaš, ale mne v takej zmesi a štýlu jázd berie 2.0 HDI pod 5 l, leto, zima.

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných