Hrozí Slovensku kríza automobiliek? 'Kontrolky' už blikajú

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Matulkoo
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2012 12:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matulkoo »

Odporucam si precitat:

https://trimalfa.eu/2019/02/12/jaguar-m ... slovensko/

Taky mensi ekonomicky research automobilky na ktoru sa tesilo "cele" Slovensko...
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Matulko, len problém je že ten web je ešte menej dôveryhodný ako náš Robert.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Fofro
Príspevky: 816
Dátum registrácie: 08.12.2009 05:57
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Fofro »

trucker694 napísal: A dotácie na západe EÚ sú v tomto odvetví tak vysoko, že v CZ, SK táto suma dobieha max15% zo západných dotácií,
Keď dotácie neboli, bolo zle, teraz keď sú (aj keď aké také), tak je ešte horšie .... lebo tunel, podvod, špekulácie.
Slovensko Slovákom - cesta do neznáma.
vsevetko
Príspevky: 974
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Matulkoo napísal:tesilo "cele" Slovensko...
Brexit im podreže krk.


Minimálne, čo sa platov týka. "Slovensko slúbilo Jaguaru 630 miliónov eur a Jaguar slúbil Slovákom 1225 eurové platy. Aká je realita? Jaguar ponúka 650 eur v hrubom! Vyzývame vládu, aby nedala žiadne pracovné povolenia Srbom a Ukrajincom až dovtedy, kým Jaguar nedodrží svoj slub o 1225 eurových platoch. Až potom, ak Slováci odmietnu 1225 eurové platy môžeme uvažovat o pracovnej sile zo zahranicia. Dovtedy nie! 630 miliónov eur štátnej pomoci pre Jaguár znamená, že môže 10 rokov zamestnávat 3 tisíc ludí s 1200 eurovým platom zadarmo.
vsevetko
Príspevky: 974
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Fofro napísal: Slovensko Slovákom
Slovenský pestovateľ predával jednu ružu za 1 €. Obďaleč začal predávať Holandský pestovateľ jednu ružu za 0,8 €. Všetka slovač začala nakupovať samozrejme lacnejšie veď nebudú predsa preplácať. Ľudia sa posmievali Slovákovi, prečo nezníži cenu. Po čase skrachoval a Holandský "veľkopestovateľ" zdvihol cenu na 2 € za ružu. Teraz sa každý pýta kde sú tie pekné ruže zo Slovenska za 1 €. Tento príbeh sa reálne stal pred pár rokmi v jednom meste na Slovensku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Žiadna rozdávačka peňazí nie je "zadarmo" tam sa najprv dlho hladá forma pre alobal,takže je to dotácia až potom,keď sú správne dohodnuté alobalové cesty..A tie platy a kecanie okolo toho,to len aby dieťa malo meno.Ak o niečo ide,tak jedine o to čo nie je očiam verejnosti prístupné a posúva našich ľudí vpred.Ten model platí už pri malých investíciách,proste bez toho sa nič nepohne.Alebo je niekto ozaj tak hlúpy či naivný že sa každý hrnie do politiky pre blaho národa ? Zanechá svoj biznis,a ide do nepomerne chudobnejšieho prostredia z lásky k ľudom ? Už iba dešifrovať prečo sa všade tlačia právnici ? Ale ľudia sú sprostý a za tento stav si môžu sami,pretože sú nepoučiteľní.

Luboš...kto si nevie svoje peniaze "ošetriť" v pevnejšej forme než je papierová,hraje hru o to ako o ne príde.Peniaze sú toaletný papier,niekedy ani to nie.Kdesi mám odložených pár milionov maďarských pengó,v tej dobe sa dalo za ne kúpiť pár slepačích vajec.

vševetko...príbeh nie je u konca.Pretože cena 2.-e vygeneruje nového slovenského pestovateľa ktorý možno podlezie halanďana o 0,20 a bude si mädliť dlane. Ale platí to viac než dobre aj pre profesie ako moja,ak nie je dosť opravárov pre nejaký agregát či prevodovky,za krátku dobu to vygeneruje nové "kapacity" a zvýšená požiadavka sa vykryje.Profit ale vždy strhne na seba najviac ten ktorý pozná princíp šachu,zbytok pozbiera omrvinky
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

vsevetko napísal:
Matulkoo napísal:tesilo "cele" Slovensko...
Brexit im podreže krk.


Minimálne, čo sa platov týka. "Slovensko slúbilo Jaguaru 630 miliónov eur a Jaguar slúbil Slovákom 1225 eurové platy. Aká je realita? Jaguar ponúka 650 eur v hrubom! Vyzývame vládu, aby nedala žiadne pracovné povolenia Srbom a Ukrajincom až dovtedy, kým Jaguar nedodrží svoj slub o 1225 eurových platoch. Až potom, ak Slováci odmietnu 1225 eurové platy môžeme uvažovat o pracovnej sile zo zahranicia. Dovtedy nie! 630 miliónov eur štátnej pomoci pre Jaguár znamená, že môže 10 rokov zamestnávat 3 tisíc ludí s 1200 eurovým platom zadarmo.
Nepoznam kauzu jaguar platy a detaily, ale najviac smutne na tom je to, ze aj tych 1200€ v hrubom nie je ziadna vyhra, ze by sme to tu mohli nazvat svajciarskom.
Fofro
Príspevky: 816
Dátum registrácie: 08.12.2009 05:57
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Fofro »

Švajčiarsko je preto "ŠVAJČIARSKO", lebo im bohatstvo nastrkali do bánk za vojny Židia, Nemci a vlastne celá Európa ... a Švajčiari sa o zverené bohatstvo vzorne starajú a zveľaďujú ho. Keby tie peniaze a zlato nastrkali do slovenských bánk, tak sú už dávno vytunelované a zasa len budeme v hlbokej rici :3c90:
Je to v mentalite národa.
Naši kapitáni priemyslu a ekonomiky len sedia na zadku a čakajú aký investor príde ... a ak príde, tak efekt nula. Tak apatický národ voči svojim záležitostiam nepoznám.
Rozmýšľam, či sme tisíc rokov boli maďarskej dŕžave pre našu mentalitu, alebo sa naša mentalita vypestovala pri tejto tisícročnej porobe.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Dejiny sa opakujú - pozrite si čo predchádzalo velkej francúzskej revolúcii alebo VOSR ...... :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
vsevetko
Príspevky: 974
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

mhlavaty napísal:príbeh nie je u konca.Pretože cena 2.-e vygeneruje nového slovenského pestovateľa ktorý možno podlezie halanďana o 0,20
Príbeh skončil, ak by to chcel znova rozbehnúť musel by predávať po 2,5 € kus. V žiadnom prípade by nebol konkurencieschopný voči veľkopestovateľovi.
vsevetko
Príspevky: 974
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Pláva špina na povrch
12.7.
Luxusný chaos

Zamestnanci nitrianskej automobilky tvrdia, že okrem nízkych platov ich demotivuje aj amaterizmus vrcholového manažmentu.

Keď predvlani spustil britsko-indický výrobca luxusných automobilov nábor zamestnancov pre svoj závod v nitrianskom priemyselnom parku, zdalo sa, že platy a pracovné podmienky sa minimálne v tomto odvetví konečne začnú badateľne zlepšovať. Bolo by predsa prirodzené, že pri minimálnej nezamestnanosti, veľkej konkurencii a stále sa zmenšujúcej ponuke skúsených robotníkov na pracovnom trhu budú v ich zmluvách svietiť celkom iné sumy. Záujemcovia o "dobrý džob" sa hlásili z celého Slovenska a kufre balili aj dlhoroční skúsení robotníci z automobiliek v Trnave, Žiline, či v Bratislave.
Bublina však veľmi rýchlo spľasla. Ukázalo sa, že Jaguar Land Rover (JLR) nielenže nemieni zvyšovať platový priemer v nitrianskom regióne, tobôž nie na Slovensku, ale nedokáže svojim zamestnancom poskytnúť ani len pracovné podmienky, na ktoré si našinci zvykli u etablovaných výrobcov automobilov. Smutný obraz lacnej montážnej dielne Západu sa teda nijako nenarušil. Dnes mnohí z tých, ktorí sa nechali zlákať exkluzívnou značkou hovoria o amaterizme a neskúsenosti manažmentu, chaose, nedodržiavaní pravidiel, zmlúv, o množstve drobností, ktoré ich vyháňajú naspäť do "domovských prístavov", alebo na úrady práce. Zásadné zmeny k lepšiemu nepriniesla ani nedávna výmena šéfa nitrianskeho závodu a po, mierne povedané, spackanej kolektívnej zmluve je pravdepodobné, že fabrika bude mať s vysokou fluktuáciou a náborom nových ľudí ešte väčšie problémy, než doteraz. Požiadavky na ich skúsenosť, či odbornosť sa už pred časom dramaticky znížili a na linkách, zatiaľ len zvoľna, pribúdajú Ukrajinci.
Cena za neschopnosť: Priemyselný park na okraji Nitry pôsobí na prvý pohľad naozaj exkluzívne. Nová cesta, priestranné parkoviská, výpravné budovy. Ešte aj vo vstupnej hale má človek pocit, že sa ocitol v modernom podniku ďalšieho tisícročia. Až do chvíle, kým sa priblíži koniec pracovnej zmeny a pri hlavnej bráne sa začnú kopiť ľudia. V priebehu pár minút sa vytvorí dav ako na menšej demonštrácii a trvá riadne dlho, než sa všetkým podarí opustiť areál. "Turniketov je málo a v kuse sa kazia. Stane sa, že čakáme i dvadsať minút a na poslednú chvíľu dobiehame na autobus," prehodí jedna z nahnevaných žien. "Kto toto vymyslel, by si zaslúžil cenu za neschopnosť," ironizuje jej kolegyňa. "Hlavne, že sa tvária ako moderná spoločnosť. A to je len jedna z množstva vecí, čo tu nefungujú."
Hoci ochota slovenských robotníkov kriticky sa vyjadrovať smerom k zamestnávateľovi je pomaly menšia, ako v temných časoch reálneho socializmu, anonymne nám predsa viacero z nich venuje svoj čas. Poukazujú na vysoké teploty v halách, zlý prístup stredného manažmentu, katastrofálne pomalý výdaj jedla v jedálni, absenciu základného vybavenia oddychových zón, malé výplaty, ktoré im nové opatrenia ešte znižujú. "Ako keby si neuvedomovali, že ľudia im nestoja za bránami podniku a tých čo odídu nemá kto nahradiť."
Štyridsiatnik Jozef robí v závode vyše roka a jeho čistá mzda stále nedosahuje ani sedemsto euro. Hovorí nám, že vedenie sa chová, akoby chcelo Slovákov vyštvať. "Zachytil som, že túto sobotu prišlo do tréningovej akadémie štyridsať Ukrajincov a o týždeň majú prísť ďalší. Najviac ale ľudí štve výrobný bonus. Keďže do minulého mesiaca hodnotili dochádzku za šesť mesiacov, bolo ťažké ho dosiahnuť. K tomu operátorom stopli kariérny postup. Radšej berú ´group leaderov´ zvonku. Plat? Teraz spojili takzvaný kompetenčný príplatok so základnou mzdou, čím sa pre nás síce nič nemení, ale pre nových zamestnancov to vyzerá, že zarobia viac." Tento príplatok, ktorý znamená niečo ako výkonnostná trieda, operátori získavali automaticky po ukončení skúšobnej doby, takže skutočne ide len o kozmetickú úpravu pre nalákanie nováčikov.
Na dlhé lakte: Ladislav zo stredného Slovenska si odpracoval niekoľko rokov v automobilovom priemysle a žiadalo sa mu zmeny. V Nitre videl potenciál luxusnej značky a veril, že po Nemcoch, Kórejcoch, či Francúzoch sa nová fabrika poučí z ich chýb, že bude viac "tvarovateľná". Trpko sa sklamal a dnes, po zhruba dvoch rokoch na inžinierskej pozícii, by potenciálny vyhadzov nevnímal ako niečo negatívne. Vlastne sám uvažuje, že sa dobrovoľne poberie. "Všetko je inak, ako som očakával. Od pracovných podmienok, až po produkt, ktorý vychádza z výrobných liniek."
Spomína si na začiatky, keď systém bežal akýmsi nekoordinovaným samospádom. "Angličania sú pohodlní a nemajú veľké skúsenosti s rozbiehaním nových projektov v zahraničí. Doma im to roky nejako funguje, ale u nás akoby znovu začínali. Mám pocit, že sa stále len učia..."
Zažíval situácie, keď firma prijala na pozície "product", alebo "technical coach" nových ľudí a ani ich nadriadení nevedeli, akú prácu im vlastne majú prideliť. "Dodnes väčšina z nich robí len pomocné činnosti." Podobne to podľa neho bolo aj u operátorov výroby. Takmer rok nemali dohromady čo robiť, pretože linky sa zväčša testovali. Aj preto už vtedy odchádzali. Chýbal im nejaký zmysel, motivácia. "Dodnes nie sú dané jasné pravidlá, ani vedúci nevedia, čo môžu a čo nie, majú zodpovednosť bez právomocí, nepoznajú celkovú náplň práce. Zmluvy boli neraz postavené zle, mnohým zamestnancom opakovane nesprávne vyratúvali výplaty, čo sa dohodne na pohovoroch často v praxi neplatí, len trochu dôležitejšie veci sa musia vždy riešiť cez britskú centrálu a trvá to dlho. Ak si k tomu prirátame zle vyjednanú kolektívnu zmluvu, v ktorej vôbec nerátali s nevýrobnými pracovníkmi a nekompetentnosť vedenia, nie div, že ľudia dávajú výpovede. Nielen robotníci, ale aj špecialisti a stredný manažment. Namiesto toho, aby za nich hľadali náhradu, ich prácu prerozdeľujú."
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Som konkretne v NR v inej automobilke a tých pár ludí čo "ušlo" do JLR je už aj nazad. A milý Jaguar si plechy nedáva strihať v Gestampe al aj u nás - čo je z mojho pohladu čisté zúfalstvo.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

oco-jedna z prvých kandidatov na krach - JLR - tam je problem ziskat aj serioznu zmluvu s dodavatelom...management ako by tu bol za trest, alebo je naozaj velmi simplexny a nikto zo skusenejsich nechcel odist na SK... a neschopny management v kombinacii s nezapracovanými ukrajincami ako moze skoncit? ... v takomto personálnom stave by v cechach neotvorili ani skusobnu prevadzku...

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 91 neregistrovaných