Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lucaso1180
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 14.10.2022 10:17
Zdieľať na Facebook

Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa lucaso1180 »

Dobrý deň, Honda CR-V 2.2ictdi s DPF nájazd 220 tis. kmmi nespusta regeneráciu. DPF som dal čistiť do firmi pretože mi svietila kontrolka dpf a nebolo už možné spustiť regeneráciu cez diagnostiku. Po vyčistení a založení v danej firme sa mi znova rozsvietila kontrolka po cca 300 km. Na ich diagnostike nič nenašli akurát sa danému pánovi nezdal senzor teploty výfukových plynov pred DPF ktorý počas regeneracie podľa diagnostiky dosiahol teplotu max. 300 °C, za DPF bola teplota 600 °C, podľa neho môže byť vadni snímač teploty výfukových plynov. Následne ďalší mechanik mi to vyvrátil. V Honda servise nič nenašli, akurát jeden vstrek podľa ich diagnostiky mal údajne miernu odchýlku v mínusových číslach cca 0.2 danej jednotky.V Honde mi dali novší softvér a po regenerácii cez diagnostiku bol urobený reset snímača výfukových plynov. Čo mechanik to iný názor. Auto jazdí bez viditeľných problémov. Pred 60 tis. km bolo čistene tiež dpf v tej istej firme. Čo by mohlo spôsobovať ten stav že auto nechce spustiť spontánne regeneráciu? Ďakujem za odpoveď
milkoTT
Príspevky: 439
Dátum registrácie: 13.03.2007 09:06
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa milkoTT »

Nechcem si predstavit čo sa stane, ked sa začnu kazit tie vymyslene hybridy a elektrické autá. Tie sa budú asi rovno šrotovať. Neverim, že to bude vedieť niekto opraviť, kedže nevedia teraz opraviť terajšie autá zo spalovakmi .
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja si myslím že tam bude trošku iný problém, pretože auto čo má 200tkm , nemôže mať každú chvílu chemicky čistené DPF...
Ak je všetko v poriadku a ty auto využívaš rozumne = nejazdíš trasy okolo 10km, po meste, tak s tým DPF by nemal byť problém
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Existujú podmienky ktoré musia byť splnené k tomu aby RJ regeneráciu spustila.Každá značka má nejaké tie svoje špecialitky,ale základné veci platia.Základné sú pod kontrolou čidiel,tri teploty,diferenčný tlak a lambda.Samozrejme sú aj veci ako prietoky (váha vzduchu), EGR prípadne teplota chladiva a pod. až po stav paliva,oleja v motore atd.Kto robí konkrétnu značku (diagnostik) musí vedieť ako otčenáš hodnoty pri určitých stavoch.Pokiaľ už autorizák nenájde "nič" to je už zle,chlapci si zmýlili povolanie.Tak isto platia isté zákonitosti bez ohľadu na značku..len ako príklad - tri teploty DPF systému sa musia po 1-2 minutovom zdvihnutí otáčok volnobehu krásne usporiadať,tj od zdroja tepla najviac,menej,menej. Diferenčný tlak,+- na jedno kopyto je tlak (volnobeh) od-do ktorý prísluší volnobehu,2000,3000 otáčkám plus rozdiel tlaku studený a v prevádzkovej teplote. Hodnota lambdy je už sám osebe ukazovateľ ktorý hovorí či vo výfukových plynoch je ešte kyslík pre zapálenie a horenie sadzí.
To síce vyzerá ako blbosť,výfukové plyny sú inertný plyn neschopný horenia a chceme v tom zapáliť sadze.Lenže RJ si tieto procesy riadi a dokonca aj vtedy ak ešte vodič ide predbiehať a zakafre do vecí potrebou výkonu.Tieto precesy sú dômyselné , RJ si to ukočíruje,ale diagnostik tieto veci musí vysypať naspamäť zo spánku. Že ešte aj autorizák je tak biedny ma celkom udivuje,nik nemá bližšie k technickým informáciám danej značky.Všetkým od A po Z
brona76
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 19.04.2008 19:50
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa brona76 »

ako sa hovori,japonec na konec je pekne,ale aj soudruzi z hondy se seknou.samotna regeneracia na 2,2 edetecu je cista katastrofa a vzdy trpnem kedy ju spusti.ono si to totizto zmysli kedykolvek a za akychkolvek podmienok.ale podla mojho nazoru neberie rj ohlad na nic len na diferencny tlat.teplota a otacky ju vobec nezaujimaju :200:
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa seven549 »

ved ti to funguje ,pises na konci.len chces vediet

---Čo by mohlo spôsobovať ten stav že auto nechce spustiť spontánne regeneráciu---

odpoved je -- ani srnka netusi.
lucaso1180
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 14.10.2022 10:17
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa lucaso1180 »

Funguje ak je spustená cez diagnostiku, ostáva mi nafta v oleji a tým mi aj zvyšuje hladinu oleja, to je ďalší problém. Olej som vymenil za nový, problém pretrváva. Chyba bude že nie sú splnené parametre pre spustenie spontánne regeneracie. Kde prídem, tam auto dajú na diagnostiku, ta neukáže nič, a problém tým pádom nikto nie je ochotný hľadať.
stikan
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 25.01.2009 21:42
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa stikan »

Mal som takýto istý problém ale na honde 2.2 idtec, každá diagnostika ukázala, že je všetko v poriadku. Nakoniec som vymenil snímač diferenčného tlaku a to pomohlo. Ale neviem či je to aj tvoj prípad.
lucaso1180
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 14.10.2022 10:17
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa lucaso1180 »

Snímač difernčneho tlaku - jeho správne hodnoty pozerali cez diagnostiku v Honde a bol podľa ich názoru ok, čiže pri naštartovanom aute ukazoval hodnotu nízke, pri zvýšení otacokbsa jeho hodnoty dvíhali. Na výmenu z iného auta nemám pre overenie ci je problém tam, a nový stojí cca 300 eur čiže cestou pokus omyl veľmi ísť nechcem.
jurajjanosik
Príspevky: 260
Dátum registrácie: 08.09.2022 21:50
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa jurajjanosik »

A sem nikto nenasuka info o pouziti osciloskopu?
lucaso1180
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 14.10.2022 10:17
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa lucaso1180 »

Nikto to osciloskopom neoveroval, stále to začalo aj skončilo pri diagnostike.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa mp3turbo »

co sa tyka toho snimacu, cenovky 300-500 eur su uplne standartne. V autorizaku.
Az na to, ze absolutne rovnaky diel zozenies za desatinu mimo neho vid priklad :

https://www.motora.sk/bosch/0-281-006-278.html

ktory sa pouziva na stovke rozlicnych aut, typoch, modeloch a motoroch. V ziadnom pripade netvrdim ze mas taky, ale doporucenie je : pozri sa aky mas snimac teraz, zohnat rovnake katalogove cislo mimo autorizaku hladanim na internete, vymenit. Pozor hento je snimac tlaku nie teploty a pozor na silikonove hadice ak k nemu povedu, pretoze tu ked natrhnes tak sa roztrhne durch jak pancucha az dole k dpf. Islo len o ukazku, taka ista situacia je so snimacmi teploty.


Ked sa uz bavime o teplotach a nie tlakoch, absolutne suhlasim s logickou premisou autora temy : PRED dpf MUSI byt teplota VACSIA nez ZA dpf.

Ze snimac vpredu ukazuje 300 stupnov a vzadu 600 stupnov nikoho netrklo ? Ja by som tipol od stolika na dialku - absolutne nic ine nevidiac a nemajuc ziadne data - ze ten predny snimac je kaput. Uplne normalna vec pri 220.000km.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

MP3... Ked sa uz bavime o teplotach a nie tlakoch, absolutne suhlasim s logickou premisou autora temy : PRED dpf MUSI byt teplota VACSIA nez ZA dpf.

Pri tej vete je nutné uviesť jednu dôležitú vec že tento verdikt je/nie pravdivý iba ak sa uvedie momentálny stav motora v akom sa teploty sledujú.
Čo platí pri volnobehu a malom zaťažení už neplatí v stave regenerácie,kde teplota dosiahnutá na konci DPF je najvyžšia pretože horia sadze.

Čo je nezodpovedaná otázka sú tie teploty obe.Treba si uvedomiť že teplota pre zapálenie sadzí je kdesi v tesnom okolí 600°C. Lenže ju treba dosiahnuť a tu je oprávnená otázka ....dokáže katalyzátor pred DPF zdvihnúť teplotu z 300°C na zápalnú potrebu ?! Je to možné iba za predpokladu že je oxidačná vrstva perfekná a zároveň sa na ňu dostanú uhlovodíky z dostrekov paliva (hodne za hornú úvrať) A ešte musí byť dostatok kyslíka.
Táto zdanlivá zložitosť práveže uľahčuje diagnostiku pretože účinnosť katu sa dá overiť,a lambda zase vykrámi diagnostikovi zloženie plynov.
Hold už iba vedieť hodnoty platné pre daný motor...ale pokiaľ padlo slovo autorizák ? snáď v ňom nerobia pastieri kôz.
Je tam kdesi aj veta ...V Honde mi dali novší softvér a po regenerácii cez diagnostiku bol urobený reset snímača výfukových plynov
Že dali soft..ok,je to správne.reset čoho bol urobený vedia srnky,snímačov je celkove 5 ks...než nulovali čokoľvek,pýtam sa ale prečo ? Aby zmiatli RJ úplne do blba ?
Je to jeden otáznik od počiatku po koniec.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tak ako prakticky vzdy pri problemoch s DPF. A to je dovod preco ludia po 10 rokoch utekaju od nafty k benzinu v poslednej dobe.

K vysvetleniu katalyzator/DPF treba pridat tiez jednu drobnost : mnohe systemy maju oddelene katalyzatory od DPFka, NIE JE to jedno teleso. V takom pripade by uz neplatilo ze snimac pred dpf moze namerat mensie hodnoty ako snimac za dpf. A k tomu zase jedna drobnost : kvantum aut nema meranie teploty vyfukovych plynov pred DPF... tlaky pred aj za DPF meraju vsetky, teploty nie.

No proste guláš na ktory nemaju ani autorizovane servisy velku sancu. Na co sancu maju je jednoduche : vymenime DPF za 4.000 eur, uvidime.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Práve to je problém týchto diskusií že variant je mnoho,riešení veľa a ešte hovoriť vo všeobecnej rovine,musí nutne viesť k tomu že čosi platí a čosi nie.Samozrejme pokiaľ majiteľ žiada o radu,mal by poskytnúť max informácií...keby ovšem vedel čo je potrebné,čo vedieť prakticky nemôže a vlastne by potom už ani radu nepotreboval.V týchto systémoch platia síce tie samé zákony,ale varianty riešenia sú rôzne a nutná je znalosť konkrétnej značky.V podstate aj mechanik ak by mu pristálo auto inej značky než klasicky robí by musel začať tým že sa zorientuje v odlišnostiach a zistiť si potrebné.
Tak ano,ľudia utečú k benzínu,čo nie je nič iné než z blata do kaluže.Aspoň teda u dnešnej aktuálnej generácie je rozdiel ako facka na ľavé a pravé líce a ešte v životnosti agregátu v neprospech,z hladiska nutnosti prechádzať cez EK je to ešte horšie.

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných