Honda CR-V IV , 2015 , 2.0 LPG
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 13.01.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
Trochu prispejem o lpg, mam stilo 1.2 16v na lpg (uz som to s tým kupil) systém lpg je tartarini bez primazavania a mam najazdené takmer 300 000km, vacsinu kilometrov ma uz na plyne, auto ma spotrebu oleja na cca 0.7 litra na 10 000km, olej selenia, každý deň robím trasu 2x8km do práce a domov a samozrejme nejaké behacky atd, v 2018 som obehol taliansko bez problémov
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Lacko to je presne to čo hovorí Milan. To že TVOJ motor vydrží pol miliona neznamená, že by to rovnako vydržali všetky motory a všetkým šoférom.
Ja som jednotkové Punto jazdil doslova tak že som mal kúpené dva náhradné motory. Nevedel som nastaviť ventily, ale motor som dokázal prehodiť s chlapcom za pol dňa. Motory som kupoval u priekupníka za 60 - 80 eur.
Lenže to sa bavíme o autá z prelomu tisícročia
Ja som jednotkové Punto jazdil doslova tak že som mal kúpené dva náhradné motory. Nevedel som nastaviť ventily, ale motor som dokázal prehodiť s chlapcom za pol dňa. Motory som kupoval u priekupníka za 60 - 80 eur.
Lenže to sa bavíme o autá z prelomu tisícročia
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Každý kus - svoj osud.Asi úplne najškaredšie čo som v živote videl bolo práve prepáenie piestov na takom Stile.Takže je to silne individuálny osud každého auta,montážnej dielne čo to montuje a aj to čo namontuje.Ale ani z toho čo som ja zažil,sa nedá vyvodzovať nič viac než už sa písalo.Ak by bola berná minca iba ten motor čo zbehol 300 a pohoda,no hodnotenie by bolo ale úplne iné.Takže treba ukončiť žabomyšie vojny plyn/benzin/nafta lebo problematika je kolosálna,neriešiteľná ani nezhodnotiteľná pár vetami.A to boh ochraňuj začať mudrovať ešte o elektrike v podobnom niekolkovetovom príspevku.Kto by to chcel urobiť aby to nebola trapošina,by sa musel úplne inak menovať aby tie slová mali váhu a malo zmysel o nich hlboko premýšlať.
-
- Príspevky: 3424
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 24.04.2008 22:59 Zdieľať na Facebook
Re: Honda CR-V IV , 2015 , 2.0 LPG
Mal som II. a III. generáciu, strašne záleží na type splyňovača a na tom ako je namontovaný resp.vyladený. Keď je tam z výroby, je to takmer nerozoznateľné od benzínu. Miestnych vysmievačov plynu si nevšímaj, to sú budulínkovia, čo sa zabudli v devätdesiatkach. Dnes na LPG jazdí aj na západe veľa SUV, predsa len tá spotreba je cítiť. Ja už dnes síce LPG nemám, ale kľudne by som sa ho nebál do ten Hondy dať, samozrejme v meste by som jazdil na čistý benzín a sem-tam prejazdil celú nádrž najlepšie prémiového benzínu s vypnutým LPG. Ale inak myslím skvelá voľba.TOMEvw napísal:Ahojte, po dlhom hladani jazdenky padla volba na CR-V IV generacie s benzinovou 2.O. Hladal som co najspolahlivejsiu motorizaciua podla recenzii by to mal byt dobry vyber.
Co ma trochu trapi je spotreba. Jazdim 25-30000 rocne, co by pri priemernej spotrebe 9l/100km robilo na palive 3300€ rocne. Co nie je malo.
Preto som rozmyslal ci by som ho po kupe nehodil na LPG.
Nemam hlboko do penazenky, skor mam aj ine veci kam mozem vrazat usetrene peniaze .
Vseobecne sa traduje ze japonec a benzin nie. Pritom CR-V -starsie modely II a III- jazdia na LPG bezne, nasiel som aj niekolko recenzii spokojnych majitelov III generacie co maju LPG od nova a po 200000 bez problemov.
Co si o tom myslite? Ist do toho ci nie? Atmo benzin som uz mal, aj teraz mam. Jazdny prejav poznam. LPG este nikdy.
Dakujem za napady!
-
- Príspevky: 69
- Dátum registrácie: 06.05.2009 18:25 Zdieľať na Facebook
Ja som nad tym rozmyslal aj tak ze ked budem jazdit dlhe trasy, ze natlacim doplna benzin aj plyn a budem jazdit kym nevyjazdim vsetko. Predsa len ma nebavi stale tankovat :D Takto by som s tym mohol prejazdit 1200km na "jedno" tankovanie, so stale slusnou priemernou spotrebou.
Pani, mne je jasne ze toto auto tiez nie je idealne, urcite ma muchy ako ten buchajuci podvozok atd. Len uz nejaky cas hladam a na kazdom jednom co som nasiel bolo nieco zle :D
Pre mna je najdolezitejsia spolahlivost, ktoru ta honda splna.
Pokial to auto po prerabke na LPG vydrzi pri normalnom servise, kedy dostane vsetko co potrebuje, 150000, budem spokojny.
Pani, mne je jasne ze toto auto tiez nie je idealne, urcite ma muchy ako ten buchajuci podvozok atd. Len uz nejaky cas hladam a na kazdom jednom co som nasiel bolo nieco zle :D
Pre mna je najdolezitejsia spolahlivost, ktoru ta honda splna.
Pokial to auto po prerabke na LPG vydrzi pri normalnom servise, kedy dostane vsetko co potrebuje, 150000, budem spokojny.
-
- Príspevky: 2710
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 15.04.2013 17:00
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
2l benzín
Mám tú CR-V z roku 2013. Ten istý model, vtedy to bola novinka. 2l benzín, AWD. Nejazdím veľa, teraz má nejakých 65 tisíc nabehaných. Za tých 8 rokov sa len aktualizoval softvér pri prehliadke, inak nič, len sa menili náplne, filtre, stierače a dolieval benzín. Žiadny buchotajúci podvozok, vŕzganie, nič. Jazdím 95 % po meste, ale ten zvyšok som sa nerozpakoval prejsť lesom, poľom, aj potokom, nie je to off-road, ale maximálna pohoda, prešiel som všade, kam som chcel. Spotreba je cca 6 po okreske, 8 po diaľnici (130-140km/h), 11-12 v meste. Teraz má CR-V 8 rokov a keby ma nechytala kríza stredného veku a potreba zmeny, tak si ju nechám ešte pekne dlho
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
nielen dacia ale aj ine znacky, maju rovnaky motor pri origo lpg... diely su rovnake. uzavrime tento mytus.mhlavaty napísal: Bavíme sa o domontážových plynoch,nie fabrických kde aj motor je upravený v samotnej konštrukcii a výdrži.
problemy su vdaka zlym montazam. zle nastavenie a problem je hned tam. aj poskodeny motor.
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
nahodou fulsaps a3/b4 nie je lepsi?laco1871 napísal:Do benzinoveho motora jazdiaceho na LPG treba liať olej špecifikacie C3 ako do diesla a nebude žiaden problem so spotrebou oleja.
Motor nebude zakarbonovaný,lebo tento olej ma zvyšene čistiace vlastnosti,stieraci kružok na pieste bude funkčný.
a co potom c1/c2 ?
-
- Príspevky: 1383
- Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06 Zdieľať na Facebook
TOMEvw,
ja mam na LPG prerobeny moj Civic IX 1.8 rok 2017, mam tam BRC a som velmi spokojny. Kupoval som ako nove, montaz pri 10tis km a teraz mam vyse 90tis km.
spotreba celkova od montaze je 8,75 l/100km plynu + 0,57 l/100km benzinu, spolu to robi 6,05 €/100 km
kym som jazdil na benzin tak som mal dlhodobu spotrebu rovnych 7 litrov
Samozrejmostou je u mna vymena oleja kazdych 10tis km, ventily davam kontrolovat kazdych 20tis km (ale asi to natiahnem na 30tis lebo po 20tis nie je na vyfukovych ziadna zmena), skratenie intervalu vymeny sviecok na polovicu a tankujem len kvalitny plyn
pri tvojom najazde sa ti to urcite oplati, len si vyber kvalitnu montaz, dobrych dielni je na Slovensku malo
ja mam na LPG prerobeny moj Civic IX 1.8 rok 2017, mam tam BRC a som velmi spokojny. Kupoval som ako nove, montaz pri 10tis km a teraz mam vyse 90tis km.
spotreba celkova od montaze je 8,75 l/100km plynu + 0,57 l/100km benzinu, spolu to robi 6,05 €/100 km
kym som jazdil na benzin tak som mal dlhodobu spotrebu rovnych 7 litrov
Samozrejmostou je u mna vymena oleja kazdych 10tis km, ventily davam kontrolovat kazdych 20tis km (ale asi to natiahnem na 30tis lebo po 20tis nie je na vyfukovych ziadna zmena), skratenie intervalu vymeny sviecok na polovicu a tankujem len kvalitny plyn
pri tvojom najazde sa ti to urcite oplati, len si vyber kvalitnu montaz, dobrych dielni je na Slovensku malo
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
George - je jasné, že pri tom množstve km sa to oplatí vlastne na každom aute, len sú autá (staršie) kde nemusela byť až takáto starostlivosť. Napr. na jednej Felici retiazka vydržala 600t na druhej 400t. Pri Fiate punto sa mi viac oplatilo vymeniť celý motor na dvore ako nastavovať ventily. atď. Ale toto sa samozrejme netýka dnešných aut.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 2710
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25 Zdieľať na Facebook
Cau. odkedy honda prestala pouzivat srobiky na stelovanie vole ventilov??? naozaj som to hladal a nenasiel...takze budem rad za kazdy jeden odkaz ze to je uz inac....aspon sa mi to nezda ze by to bolo zmenene este na klasickom nepriamovstrekovm motore....a mozno som ta zle pochopil a myslel si to inac.....mhlavaty napísal:
......Pretože dať plyn do motora z dvojitou variabilitou vačiek,z ventilmi možno aj menšími než má kosačka v Brigs motore,kde nie sú hydrá ale pevné hrnčeky ktoré sa pokiaľ sa zmenšuje vôla ventilu menia za nový (zistite si cenu 1 ks) a je ich tam 16 ks,kde je retiazka slabšia než nosí cigán na juhu slovenska.
pacok má pravdu,málokto si vôbec vie predstaviť že plyn porepaluje piesty bokom pod krúžkami aleže desivo,pretiahli by ste tade hrubý povraz.Ventily ako by na nich stála rosa,sedlá podfukne ako nič.
Tu treba potom pohladať to vyžšie písané...zanedbaná údržba (kontrola vôlí napr) oleje čo tam nepatria,sviečky čo tam nepatria,nevyladený pomer zmiešavania a je toho dosť,zlá koncepcia
Takže by som začal pochvalu a chválu plynu brať vážne ako vhodné palivo a vhodný motor,ak zbehli v tejto zostave min 300 tis km.
Logicky beriem argument,že to nikdy nenajazdím lebo robím ročne 10 tis. Pre človeka ktorý tlačí veľké porcie to proste nieje.Raz ho prinesie kdesi z francúzskej riviéry podvalník
To čo laco 1871 hovorí že je nemysliteľné,tak to je bežná vec a plne mysliteľná vec.Len videnie sveta cez jediný motor (môj) dovoľuje písať bludy
inac viem o jednom co ma hondu s motorom k24a3 s 410 000km a z toho na LPG cez 280 000km...ale jasne je to len jeden priklad neviem o nijakych statistikach kolko kto ma nabehane na lpg , to sa len nahodou clovek dozvie....ja sa k tolkym km urcite nikdy nedostanem s mojim lpg, tolko nejazdim, takze tych 300 000km na lpg asi ani nebudem potrebovat.......doma dalsie auto s lpg co sa blizi k 200 000km na lpg, celkovo bude mat za chvilu 400 000km(jedina vada lpg bola zatecena domazavacia jednotka, ventili za celu dobu nekontrolovane takze netusim v akom su stave ale motor ide stale perfektne) ale teraz uz je rocny najazd nizsi takze uz to tolko nenajazdi koli terajsim opatreniam a na co auto neskor dojde, bude zrejme korozia alebo nejaky nezmyselny zakaz od eu..........ale dam tu taku pikosku, poznam suseda co ma diesel bmw s najazdom cez 800 000km samozrejme dialnicne kilometre a na takyto najazd je teda urcite vhodnejsi diesel...
s tym lpg je to asi tak, treba najst nan vhodny a nie pruserovy motor uz z vyroby a spickovy servis ktory to prerobi-nesetrit na prerabke...kludne ist aj 200km do dobreho servisu...dookola sa to tu pise kolko ludi doplatilo na zlu prerabku....
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní