1 013 579
inzerátov
Pridať inzerát

Honda Civic 2013+ - motorizácia

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Honda fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
st.jimmy
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 20 august 2006
Príspevky: 122
Nabehané: 10 hod 23 min
Predmet: Honda Civic 2013+ - motorizácia PríspevokZaslal: 15.10.2017 18:14   
Zdravím Vás, chystám sa vymeniť môj 10ročný Golf 1.9 tdi za niečo novšie. Voľba padla na Civic, model cca 2013. Riešim dilemu aký motor vybrať. 1.4 vtec, 1.8 vtec alebo ostat pri nafte?
Najazdím cca 15-16.000km ročne, dochádzam do práce (30km tam a 30km spať), diaľnica tak raz mesačne - skôr výnimočne. Drvivú väčšinu sme v aute dvaja/traja. Doteraz som jazdil len naftové motory, ale mám trochu obavy zo servisu auta s modernejším dieselovým motorom.
Vďaka za názory
Citovať
braga
Známa tvár - Feldo (67)
Založený: 26 október 2009
Príspevky: 1319
Nabehané: 6 dní 19 hod 12 min
PríspevokZaslal: 15.10.2017 20:51   
Jednoznačne 1.8 benzín ta 1.4 je dosť slabucka naftovy je do toho auta ťažký aj keď motor je dosť spoľahlivý ale načo riešiť turbo vstreky a hlavne DPF keď 1.8 je skoro bezudrzbova


Naposledy upravil braga dňa 16.10.2017 02:42, celkom upravené 1 krát.
Citovať
ROBOPASTUSZEK
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 07 máj 2014
Príspevky: 148
Nabehané: 1 dní 19 hod 43 min
PríspevokZaslal: 15.10.2017 21:04   
Perfektna volba Jednoznacne 1.8 absolutne bezproblemovy a usporny motor. Na ten motor asi ani zlu recenziu nenajdes. Proste honda Aj obrovske auto i ked sa nezda zadne sedacky maju vyklapatelne sedaky ( skus zadny sedak vyklopit dohora, nikde inde toto nenajdes). Rozvody vydrzia dlho, motor nema hydrostely , kontrola vole ventilov sa robi po 100 000km ( nebyvaju rozstelovane) nad plynom neuvazuj. Bede to velka zmena, nenechaj sa odradit druhimi, nemyslim ze budes lutovat kupu. Cena nahradnich dielov zrovnatelna s inymi autami.
Citovať
blastrik
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 31 august 2010
Príspevky: 126
Nabehané: 6 hod 0 min
PríspevokZaslal: 16.10.2017 12:44   
Ahojte. Vlastním Civic 2008, 1,8 vtec. Môžem potvrdiť, že je to výborný motor aj samotné auto má pár dobrých vychytávok. Čo mi na ňom vadí je vyššia tvrdosť podvozku a často opakujúci sa problém s prehrievajucími sa zadnými brzdami.
V najbližšej dobe som to chcel dať do LPG, prečo to nie je dobrá voľba? Ináč spotreba je do 6,5 l benzínu.
Citovať
jarka1979
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 22 november 2010
Príspevky: 63
Nabehané: 16 hod 19 min
PríspevokZaslal: 16.10.2017 14:08   
Lebo tie motory sú z " blata ". Sú super na benzín, ale dlhodobé užívanie na LPG im škodí. Hlavný problém je zaklepavanie ventilov. Metalurgia nepustí. A ak vozidlo má priemernú spotrebu 6,5/100km je veľká otázka,kedy sa legálne LPG vráti a či vôbec bude mať ekonomický zmysel ísť do prestavby...predovšetkým pri riziku zaklepania ventilov.

Ale vo všeobecnosti je LPG fajn.
Citovať
hjundai
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (143)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1202
Nabehané: 5 dní 16 hod 35 min
PríspevokZaslal: 16.10.2017 15:24   
ale to bude menší kultúrny šok... z Golfu na Japonca... z TDI do vtec... mohol by nám pán neskôr poreferovať....
Citovať
CAMLS
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 23 máj 2009
Príspevky: 200
Nabehané: 1 dní 10 hod 36 min
PríspevokZaslal: 16.10.2017 17:38   
To teda bude :)
Ale môže byť sklamaný asi z jedinej veci, ze to nebude mať taký záťah ako je zvyknutý z turba....
_________________
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50
Citovať
matko193782
Založený: 26 máj 2013
Príspevky: 5
Nabehané: 1 hod 37 min
PríspevokZaslal: 17.10.2017 06:12   
Presne, pán by potom mohol zreferovať aký bude prechod s turbo diesla na i-vtec :) nakoľko tiež zvažujem prechod z Astry 1.7 CDTI na Civic 1.8 i-vtec :D
Citovať
st.jimmy
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 20 august 2006
Príspevky: 122
Nabehané: 10 hod 23 min
PríspevokZaslal: 17.10.2017 10:53   
Vďaka za postrehy. Prechod určite budem poznať ale nejaké obavy z toho nemám. Nikdy som spotrebu extra neriešil a na jazdný prejav to chce len čas a zvyk. Ten golf bol v tom čase výhodná kúpa z rozumu, ktorú určite neľutujem, ale sú tam veci, ktoré sa budú v horizonte 2 rokov podľa mechanika porúčať (turbo, dpf a pod., už má takmer 300.000km).
Podmienky som mal aby to bol čo najjednoduchší a spoľahlivý motor, po preštudovaní ďalších fór teda ostávame pri Civicu 1.8 v-tec, už to odobrila aj polovička :)
Citovať
tudzo
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 01 apríl 2009
Príspevky: 202
Nabehané: 11 hod 35 min
PríspevokZaslal: 17.10.2017 12:28   
Presne túto dilemu som riešil minulý rok. Riešil som aj jazdenku vs. nový.
Nakoniec bol z toho nový Civic 1.8. Dodnes neľutujem. A to som tiež jazdil len dízle. Spotreba dlhodobo 6,5l/100. Ak jazdím ako ...pretekár... tak max 7.0/100. Neuveriteľné.

Takže za mňa určite 1,8.

Len pozor, naozaj to jazdí inak ako turbo dízel. Nestačí len zošliapnuť pedál. Ale na to prídeš veľmi skoro a ešte skôr si zvykneš.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Honda fórum