Honda Civic 2,2 i-ctdi - štartovanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Honda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Viem o troch špecialistoch schopných podobné veci efektívne vyriešiť ,jeden je v Poprade.Plne sa stotožňujem z názorom MP3 aby to riešil diagnostik ktorý je špičkový v oscile.len to musím korigovať v tom,že oscilo už umrelo,dnešnú techniku je nutné riešiť (logovať) datarekordérom (oscilo záznamník) a to už chce profesora diagnostiky ,tam vás nikdy nebude nik čakať vysedávajúc na ponku,ani sa vám prosiť,takže buď si počkáte alebo budete platiť desiatky šuflikantov a ich hru na slepú babu.Ja by som to videl na ten PP
Martin17689
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 25.08.2011 18:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Martin17689 »

Volali mi z firmy, kde mam momentálne auto. Ze si mam prísť pon, že my viac oni nevedia pomôcť. Ze volali do Hondy v Trnave a rozprávali sa o tom aute... Pan z Hondy si na auto pametal...Tak ze mam auto skúsiť priniesť, že problém bude určite niekde v elektrickej sústave... Ze je dosť možné, že nejaký zlý spoj na riadiacej jednotke. Teraz neviem co mam urobiť... Ak je to ten spoj, oni my ponúknu novú riadiacu, ale dávať im 1650 e +robota nemienim...Auto už bohužiaľ nemá hodnotu...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

spravne, preto spravis co sme ti poradili. Ak nutne potrebujes auto na jazdenie dokial sa situacia upokoji, tak sa musis nejako inak zariadit - mozno mate v rodine druhe co netreba atd, alebo si proste kupis nejaky šerbel JEDNODUCHY A BENZINOVY [!] co potom predas. Napriklad taku Feliciu, viem ze je to nezaujimave auto nad ktorym kazdy ohrnie nos, ale za par stoviek ju zozenies a potom ju za par stoviek predas o tri/sest mesiacov ked dokazes opravit / inak vyriesit Hondu.

Ak das Hondu zosrotovat, moc si si nepomohol. Ak ju predas ciganom za dve stovky, zase si si nevyriesil situaciu cize ja osobne to na tvojom mieste :) na predaj proste nevidim. Ajtak budes potrebovat nejaky iny chrap...

Zavzdusnenie to nemusi byt. Vyskusaj :

a) startovat okamzite po vypnuti. Ak startuje dlho, zavzdusnene to nemoze byt. Urob to desatkrat za sebou.

b) neviem ci ma henten motor elektricke cerpadlo, asi ano. Pred startovanim otoc klucik do polohy "zapnuta elektrika" ale NESTARTUJ. Rozmyslaj - pocul si v minulosti pred startom vrzgat cerpadlo a teraz nepocujes (=je pokazene nizkotlakove naftove cerpadielko) ?

c) Ak teraz pocujes bzukat cerpadlo pred startom, skus desatkrat zapnut klucik, nechat cerpadielko nacerpat naftu, vypnut klucik v zapalovani, zapnut klucik a znovu nestartovat, nechat ZNOVU cerpat palivo, vypnut klucik, atd, aspon 5x kludne aj 10x. Potom startuj. Zmenilo sa spravanie alebo furt treba startovat dve minuty ?

d) urob to co napisal Martin. Nestoji to milion, ale budes cakat nejaky tyzden-dva (mesiac, dva).


Zasadny problem mas proste v diletantskych servisoch ktori nerobia diagnostiku podla sedliackeho rozumu. A teraz si predstav, ze tu mame dvoj/troj/STVORturbove dieslove masiny - ano, sportove BMW M5 v stvorturbovom diesli, huraaaa - so styrmi samostatnymi okruhmi. 4x turbo, 4x riadiaca jednotka, 4x dpf vo vyfuku, 4x sanie, 4x vsetka elektronika, uuuups asi len predbieham. Chcem povedat, ze to uz neopravi nikto.

Potrebujes inu diagnostiku. Ukaz co robili v autorizovanych servisoch, faktury od toho musis mat...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Malý náhľad kde začína diagnostika o ktorej sa bavíme,aby bolo jasno akú dielňu treba hľadať
Tu je (zhruba v strede) počiatok problému a vypadávanie chodu diesel motora
[img]https://i.postimg.cc/TKVXxKtY/aaa.jpg[/img]
a zo záznamu sa dá získať aj informácia od hádzavosti zotrvačníka po efektivitu valcov
[img]https://i.postimg.cc/tZXr6Tdk/aaa.jpg[/img]
kurzor a a B označené chyby čidla kluky mimo rozsah
[img]https://i.postimg.cc/23WqWw6H/aaa.jpg[/img]
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Pan z Hondy si na auto pametal...Tak ze mam auto skúsiť priniesť, že problém bude určite niekde v elektrickej sústave..
>> Ze je dosť možné, že nejaký zlý spoj na riadiacej jednotke.


mozem otazku ? Ak je zly spoj na riadiacej jednotke alebo hocikde inde, ako je mozne ze auto jazdi normalne ? Start je problem, ano, ale potom uz ide absolutne normalne - tak si pisal.

Cize ten zly spoj sa zrazu sam opravi ?
Alebo prestane byt zlym spojom ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rozprávky starej matere.Pokiaľ zistím presne zlý spoj,tak ten zlý spoj aj opravím a ide sa ďalej...lebo je to spoj,presnejšie dokonalé alebo nedokonalé elektrické spojenie.Také veci existujú a sú aj dosť bežné,ale nekončia výmenou RJ.Aj tá môže byť vadná pre chybu alebo limitovanie konkrétnej el. súčiastky,ale to diagnostika OBD si ani necvrkne aby súčiastku označila viac,než je napríklad vada koncového stupňa a pod.To všetko ďalej je už sféra oscila aby sa označil úplne konkrétny bizbaras ktorý má problém.
Popravde ale spoj ktorý mení stav je tiež bežná vec a jedna z najzákernejších na vyhľadanie,takže vec nestojí tak že sa niečo opraví.Nič sa neopraví,iba sa obnoví neisté spojenie a zase všetko šlape.Preto sa robia dlhé logovania (viď snímok jedna) kde som označil bod kedy sa začne meniť niečo po x minutách behu.V tom je práve krása tej diagnostiky pretože ju limituje iba objem pamäte a záznam oscila môže byť aj pol dňový.Vyhodnocuje sa off line kedy sa zo signálmi dá ľubovolne pracovať trebárs v pohodlí večer miesto pozerania reklamy v TV (môj prípad) a ak si niekto nevie rady má možnosť celý záznam poslať hocikomu inému nech sa potrápi a poradí,na to sú diagnostické fóra a k dispozícii hoci aj najlepší guru v diagnostike.mám zato že je to tu zbytočná debata,čo mi rozum pamätá tieto veci nikoho nikdy nezaujímali,pritom dnes zajtra to bude nutnosť tieto veci ovládať,tie ozaj zložité dielka techniky sú ešte len predo dvermi a že to bude náreku za kýble je isté.Dnes začínať je už zrejme neskoro,ten vlak sa dobehnúť nedá a on stále zrýchluje
6DODIAK5
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 10.02.2009 11:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 6DODIAK5 »

Skusaj to s Japgarage, ja som sa tam dovolal tiez na 50krat, a od vtedy sa zastavim na pokec viac menej ked nieco riesim, z fasabuku viem, ze kvoli korone nerobia no majsterko sa vola zdenko Luknar, napis mu aspon cez facebook spravu urcite sa ozve, ked si oni neporadia tak to potom predaj, ja myslim, ze tam bude uplna blbost co zerie nervy,len na to treba viac casu a chuti ako v znackovych servisoch, pri vsetkej ucte,
6DODIAK5
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 10.02.2009 11:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 6DODIAK5 »

Po tom vsetkom co to tu citam sa priklanam k elektrike, urcite by som presiel vsetke spoje, poistky, relatka, kostry, zo skusenosti, par krat nas to uz vytrestalo, sa chodilo kolo auta s pocitacmi a nic, nakoniec volne spoje, stacilo podotahovat, za takuto kontrolu nic nedas. A niekto tu radil benzinove auto, aj benzinak vie pekne vytrestat, ked sa naraz najde viacero zavad, to by sme sa divili :3c90: , vela stastia v patrANI
ja99
Príspevky: 62
Dátum registrácie: 21.02.2010 17:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ja99 »

podobny problem som mal na inom aute, chyba bola v startery, zly stav kotvy a uhlikov sposoboval iskry, kt. rusili signal snimaca kluky aj ked otacky startera boli o.k., odhalil to osciloskop na snimaci , chytak bol v tom, ze nezapisovalo vadu signalu, pripadne mimo rozsah atd., auto takisto urobilo kolecko po servisoch s vymenami vsetkeho mozneho...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tých veciach je oscilo jediné schopné vidieť detailne čo dostáva RJ,v prípade datarekordéra s tým ďalej pracovať a hoci určiť že chybovosť ozubenia z ktorého sa sníma je napr 2% !!! možnosti (schopnosti) sú sú obrovské.RJ vidí signál inako ako oscilo,preto OBD nie je schopné mnoho vecí vôbec registrovať.Je to ako rozdiel medzi tým ako človeka vidí oko a ako rontgen
Vidím to tak,že záujem dielní o paralelnú diagnostiku je nulový,za desať rokov som dostal jediný dotaz v ss správe že by pán chcel do problematiky niečo vedieť.Záujem je nulový a vcelku pochopiteľný,lebo kto vymieňa bezhlavo mnoho dielov je zárobkovo lepší než ten kto naháňa problematiku a zatiahne jednu kostru alebo nájde rušenie signálu.Preto až od určitej vedomostnej úrovne sa roky učenia úročia a zarábajú peniaze,samozrejme servisom drahých typov a na problémoch kde si láme zuby prakticky každá dielňa.
ja99
Príspevky: 62
Dátum registrácie: 21.02.2010 17:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ja99 »

tak to je popisane presne, vidim to aj priamo u nas, kde mi kolega povie posli to prec, radsej vymen 2x brzdy, vyfuk, alebo 4 tlmice, kde je skore na fajront jasne, ako badat, skusat, pokracujes doma konzultaciami po nete, zhananim info, postupov...dalsi den, dalsie merania, simulacie..., potom das trefu, pride zakaznik, ktory sa vysypal z penazi na predchadzajucich stanoviskach a na teba uz nezostalo, takze tak nejak to bezi aspon u nas, ze sa to zmeni, pochybujem
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Chlapi verite neverite mal som jednym japoncom taky isty problem.Bola to Toyota pred par rokov nazad.Podla majitela auta na aute bol meneny starter a odvtedy nestartuje.Toci toci a nic.Auto bolo v roznych servisoch aj v Toyote.Vsetko je v poriadku len nestartuje.Nevedeli odstranit chybu.Motor takisto diesel.Natrapil som s tym viac ako tyzden.Podla diag vsetko OK,zive hodnoty takisto.Podozrenie bolo jednoznacne na elektriku motora,nie na palivovy system.Ked som napojil osciloskop na rozne snimace,cidla ukazali pravdive udaje.A skusal som zmerat hallov snimac na klukovke pri startovani.Auto nastartovalo pocas sledovania s oscilloskopom!!!!!!!Po odpojeni oscilla auto nestartovalo,po opatovnom napojeni na brnk!!!!Pri chode bol odstraneny oscillo a motor bezal dalej!!!!Keby som bol len pocul tak neuverim.Prezil som to na vlastnej kozi.Chyba bola v RJ motora,vo vnutri bol studeny spoj,vlastne odpaleny jedno vedenie.Bol len taky maly spoj,ze pri startovani,pri vatsom odbere kleslo napatie a na tom spoji signal nepresiel,len s pomocou oscilla,ktory ma vlastny "zdroj".Oprava trvala cca 1 hod.Zakaznik zabudol povedat,ze ked menili starter,ktory je cca 10 cm od hallov snimaca,zabudli odpojit baterku a iskrilo pri snimaci.Hlavne ze zakaznik bol spokojny a aj my.
Martin17689
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 25.08.2011 18:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Martin17689 »

Tak auto je už doma. Samozrejme chyba nie je odstránená... Ale aspoň som sa konečne skontaktoval a pokecal asi s majiteľom japgarage v BA. 7 apríla mam volať a dohodneme termín na opravu... Tak zas môžem čakať 2 týždne na nejaký termín...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

ja99 ... očami chlapa čo v prvom rade potrebuje zarobiť sa to pochopiť dá že volí najrýchlejší spôsob,a aj z čím menším rizikom problému.Je to ale k zamysleniu ak bude každý takto pracovať .Je ťažké vysvetliť že po rokoch trápenia a učenia príde čas aj na pekný zárobok,pretože špecialista sa nezastaví a veci rieši aj dobre aj rýchlo bez trápenia,a pokojne si môže slušne vypýtať a aj to dostane.V konečnom počítaní na tom raz bude značne zárobkovejší ako vymieňač.Väčšina ľudí na SVK má síce problém stále platiť za rozum,ale bohatšia klientela s tým problém nemá už aj pre to aké autá vlastní kde je iný pomer cena auta vers. cena opravy
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

presne tak. A hlavne je rozdiel ked mas na nejakej Fabii alebo Dacii SKUSIT vymenit/repasovat starter/alternator ze "ci sa nahodou problem nevyriesi" a ked dojde cojaviem Maserati Quattroporte.

Take auto nikto nikdy nevidel a kazdy kto ho posle od brany prec posiela aj zasobu penazi plus buducnost. Ten kto dokaze take auto opravit bez hadania a skusania tristo vymen - ci uz je to v dosledku osciloskopu - v konecnom dosledku majitelovi setri peniaze, obrovske kvanta. Nehovoriac o nervoch.

A vobec sa nemusime bavit az o takych exotoch, kludne staci nejake dvojturbove dieslove BMW 5 so styrmi valcami.

Autorovi temy : repas startera a alternatora by ta mali vyjst do 200 eur. Nenabadam, len keby niekto na teba nieco skusal - mojho fotra chceli v autorizaku natiahnut o 800 eur, starter priblbleho Sharanu.

Návrat na "Honda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných