Hola rura alebo sportovy vyfuk

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

filipooo
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 20.12.2015 22:28
Zdieľať na Facebook

Hola rura alebo sportovy vyfuk

Príspevok od používateľa filipooo »

Dobry den chcel by som sa spytat prehnil my vyfukovy tlmic nebomohla ani provizorna oprava pastou na vyfuky a rozmyslam nad vymenou za holu trubku uz to mam otestovane bez tlmica a zvuk nie je prilis hlasny je to 1.3 benzin alebo potom kupit sportovy vyfuk . Samozrejme ze viem ze bude lepsie kupit Sportovy vyfuk ale zas to bude viac stat ako hola rura. Takze by som sa chcel spytat musi byt k sportovemu tlmicu aj certifikat ?, a ako by to bolo v pripade holej rury mozem dostat zato pokutu od policie a mohlo by to sposobit neake problemy motoru ? Dakujem
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ano ak máš športový výfuk, potrebuješ certifikát. Za holú rúrú ti zadržia OTP
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ak mas motor 1,3 a odpojil si posledny tlmič , tak si zistil,že ku žiadnej velkej zmene , čo sa týka zvuku NEDOŠLO :zg282:

takže princíp štelovania navyšovania vykonu a zvyšovania hluku , bude asi v inej časti vyfuku ako v tej koncovej

ale aby si zachoval vykon motora vobec NEZASAHUJ do prvej časti vyfuku hned za vyfukovymi parohami , to musiš NECHAŤ tak ako to je , DO NOT TOUCH !!!
jedina možnosť laborovať z vyfukom je jeho STRED , tam je taka rovna rura z nejakým valcom, alebo tlmičom, ten diel MOŽEŠ vymeniť za rovnú ruru a UVIDIŠ , čo to urobí....
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ak máš kúpiť nejaký akože športový výfuk tak kúp radšej to čo tam má byť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

ivko, čo to mu radíš ??

hlavne,že maš v popise SUBARU ktoré ma za sebou dlhy vyvoj
v tuningu ,
a ty mu radíš aby si nakupil seriove diely ???

Kup si serioveho Rapida a potom davaj také rady,že kup si seriove diely čo tam patria..
za mna palec dole...
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja ti neviem, ale on ani nenapísal na čo to bude, iba že nejaká 1.3i

Nie je nič horšie ako ked hluk z výfuku nezodpovedá koňom pod kapotou.
Ja mám výkonu voči 1.3i habadej a mám výfuk origo a keby som s tým mal akože niečo robiť tak hluk rozhodne nebude cesta ktorou by som sa vybral
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Mna by zaujimalo čo je za za značkou STI ,

SUBARU TECHNICA INTERNATIONAL

Nehovorime o nejaokm tuzingu

ale ladenie motorov , ladenie nasavania, ladenie vyfukoveho traktu

to všetko tam je .

inak by nemohlo vzniknut niečo take ako

SUBARU Impreza WRX STI performance
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ak prida prispevok zadavatel temy ,

ODPOVIEM mu presne vČOM SPOČIVA vyladenie vyfukoveho systemu, v akych upravach konkretne.

:4012:
filipooo
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 20.12.2015 22:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa filipooo »

Tak sa ozyvam rad si precitam v com to spociva to ladenie vyfukoveho systemu jedna sa o Mitsubishi Colt 1.3 12V ,tu je schema vyfuku http://www.evyfuk.cz/vyfuky/MITSUBISHI/ ... /05407366/
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

V prvom rade ,
ladenie vyf.systému začína nahradením tzv.vyfukovych parohov

vyfukovymi zvodmi,takým sposobom aby od každého valca išla
samostatná rura v dlžke najmenej 40-60 cm a až POTOM treba tie rury spojiť do jednej systemom 4-2-1 alebo ešte lepšie
4-1

ma to zmysel taký,že vyfukové plyny budu odchadzať z valca plynulejšie a nebudu sa navzájom rušiť turbulenciami vo vyfukovych parohoch

tym padom sa dosiahne narast vykonu 15-20 %

lenže ma to taky hačik,že je potrebne OHYBANIE každeho jedneho vyf.zvodu , pri zachovaní ich rovnakej dlžky

a na to treba špecialne vybavenie a skusenosti vo zvaraní a ohybaní rurok

To je najpodstatnejšia uprava aka sa dá z hladiska navyšenia vykonu na vyf.systeme urobiť

dalšie upravy , čo sa týka zjednodušovania vyf.traktu,
vyhadzovaním tlmičov , NEMAJU podstatny vplyv na vykon motora iba zvyšuju hlučnost.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

A teraz sám uznaj či má zmysel sa yebať so zvodmi na pi<>vine s objemom 1300ccm aby si získal 5PS naviac.
Len za tie zvody by si dal pomaly tolko čo je hodnota celého auta (v tomto prípade)

Načo toto riešiť, ked si môžeš za pár šupov kúpiť trebárs P206 kde je 2.0i s výkonom 99/100kW
A takto môžem pokračovať dalej, načo ladiť nejaký 2.0i ked si môžem kúpiť trebárs tú WRX kde je 2.0T 160kW, či rovno STI ktoré má 2.0T 195kW...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ja si myslim,že zadavateľ temy , nepojde do takej naročnej upravy,

prispevok som pridal s ohľadom na buducich čitateľov,

ktorí tento članok budu čitat so zamerom najst nejake podstatne rady , čo sa tyka tuningu vyf.systemu
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Do toho pôjdu len hlupáci čo ešte nevedia spočítať 2+2 a k tomu si budú myslieť že im to citelne dvihne výkon.

Prvé čo ich napadne bude použiť trubky s väčším priemerom, lebo akože logickým myslením prídu na to že ked chcú viac výkonu tak by sa mal zvačšiť priemer nech sa to akože nedusí.
Zvody sa vyrobia, celý happy to namontujú na auto v očakávaní ako to bude lepšie ťahať a potom príde tvrdá realita a to taká že auto bude v spodnom pásme totálne tupé
Nebudem vysvetlovať prečo, nech sa ladiči výkonu potrápia
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Pretože motor na správnu činnosť v celom rozsahu otáčok potrebuje určitý protitlak výfukového systému.
My čo sme vyrástli na Jawách a ČZtách to velmi dobre vieme.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

VIEM o tom,že motor potrebuje PROTITLAK vyf.systemu

nakoniec v mojich prispevkoch nie je nikde ,žiadna zmienka

o nahradzaní trubiek vyfuku väčším priemerom

Info o dvihnuti vykonu, cez vyfukove zvody, mám z jednej relacie v TV, kde prerábali auta ,

dokonca aj člen skupiny ZZ-top ma od nich jeden vydarený kusok americkeho veterana

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní