Hlucny a tvrdy chod motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Alfa Romeo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pepek1111
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 05.01.2013 22:58
Zdieľať na Facebook

Hlucny a tvrdy chod motora

Príspevok od používateľa pepek1111 »

Zdravím alfisti. Stala sa mi taka vec a neviem si rady. Jedneho dna po jazde som vypol motor. Po 15 minutovej pauze som ho nastartoval a motor ostro klepal. Hned som ho vypol a znova nastartoval a rachot opet. Tak som opatrne dosiel domov cca 3 km a odparkoval som ho. Pokusil som sa ho este opet nastartovat a klepot nikde. Isiel uple normalne. Po tyzdni som opet nastartoval a klepot je naspet. Tak som jazdil asi 2 tyzdne aj s klepotom lebo som musel. Potom som auto odparkoval na 3 mesiace a hladal som chybu. Medzi tym sa mi vybila baterka tak som ju dobil, nastartoval a motor isiel v poriadku. Vydal som sa na cestu 800 km tam aj spet. Vsetko OK. Rano som isiel na nakup. Ked som sa uz vracial, po nastartovani opet ten hluk klepotavy. Od vtedy s tym nejakzdim a neviem najst pricinu. A teraz co som uz skontroloval. Remenica na kluke ktora pohana prislusenstvo je OK mam ju dole, ryska na vackovej remenici a klukovke je na svojom mieste- casovanie sedi. Kontrola prepadov vstrekov je v poriadku, su tam iba minimalne rozdieli. Napinacia kladka na rozvodovom remeni nieje na svojom oznacenom mieste. Pocas chodu motora je rozvodovy reme cely rozvybrovany a skace aj napinacia kladka. Zotrvacnik ma volu max 5mm no rozbeh je bez vibracii. Vacky som kontrolovala su pekne hladke ako zrkadlo, taktiez aj podlozky pod vackami. Olej nezere nedymi. videodokumentacia a fotodokumentacia je tu.https://www.youtube.com/watch?v=AfVtkVVlTYY , https://www.youtube.com/watch?v=dnL5jhoH2EQ , http://www.ulozto.sk/live/xyX521JM/p1250520-mov . Preco to tak klepe????
pepek1111
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 05.01.2013 22:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepek1111 »

hluk je v celom spektre otacok . Pocut to aj na videu ktore je na ulozto. KM su 216000. Tie su zbytocne, lebo kazde druhe je stocene a na kilometre nepozeram. To mi je jasne ze sa trasie a nesmie sa. Rachot nejde od zotrvacnika ale od vaciek rovnozpod plastoveho dekla. Vacky som kontroloval pekne ciste az sa v nych vidim. Valceky pod vackami su taktiez OK.
pepek1111
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 05.01.2013 22:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepek1111 »

Dalsie rady ze co skontrolovat?
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »


Ak ti to pride rovnake, tak vymen rozvody.
Otazka: Kedy boli menene rozvody na tom motore naposledy???
Ak je odpoved, ze nevies, alebo ze predavajuci povedal, ze su vymenene, tak to je totalna vrazda pre motor. Ale tak to chodi. Auto ide od jedneho k druhemu a rozvody nik nemeni...
pepek1111
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 05.01.2013 22:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepek1111 »

Takze este raz. Rozvody sa trasu. Je to následok niecoho co kladie odbor v sustave rozvodov. Vpliv ma na to vsetky remenice kladky rotacne a signalizacne veci ktre su z rozvodami spojene. Tato zavada sa neprejavovala postupne. Mhlavaty este raz ti to vysvetlim ze rozvody su OK a uz sa nimi nezaoberaj a nepolemizuj o nich dalsie litanie. Ja chcem pocut dalsie napady co by mohlo mat vpliv na chod motora. Naaadlo ma snimac vacky alebo kluky. synchronizacia medzi nimi. casovanie vstrekov. Alebo mechanicka zavada medzi vackou a piestom. Nieco v spojeni ventila. Vidim ze rady tu davam iba ja..... . Vy otom len viete hodiny polemizovat. Napad s vymenou rozvodou... No naco pre boha???? to mam vysolit 300 e za pokus omyl? napinacia kladka OK, cerpadlo OK, vodiaca kladka OK Vsetko ide lahko a presne. Ja sa o motor staram a rozvody je prva vec ktoru menim pri kupe auta.
garde
Príspevky: 927
Dátum registrácie: 19.10.2009 16:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa garde »

aky je to presne motor, a aký tam máš olej?
pepek1111
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 05.01.2013 22:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepek1111 »

je to jtd 1,9 , 85 kW , rv 2001 kod 937A2000 , 8 ventil, bez hydrostel , olej castrol turbo edge 5W40 uz 3ti rok
garde
Príspevky: 927
Dátum registrácie: 19.10.2009 16:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa garde »

neviem čo Ti poradiť, podľa mňa je to tým že v tom momente keď Ti to tak rachoce nemáš mazané ventily, kvôli niečomu sa ten olej nedostane hore kanálikmi, mal som niečo podobné na JTD 1.9 103kW po výmene oleja za poriadny mi to potom nadobro prestalo robiť,

zbehlo sa to takto raz som poslúchol jedného penisa, čo mi menil aj rozvody na Fiate, kupodivu k spokojnosti a nechal som sa ním prehovoriť na penasoil, nie pennasol, vraj to dáva aj do vlastného, mesiac po tom čo som sa s ním po výdatnej hubovej rozišiel som sa dozvedel že mu aj ten vlastný zadrhol a ešte viem o dvoch zákazníkoch čo sa mu prišli pochváliť, koľko ich bolo naozaj neviem, ja som ten olej vymenil po asi 3tkm po tom čo mi druhý krát začal motor pri vyrovnanej jazde ostro klepať/rachotať, dal som magnatec a odvtedy sa to už neobjavilo
pepek1111
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 05.01.2013 22:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepek1111 »

Ked mi motor bezal, tak som odkryl viecko na tom plastovom dekli ventilov. Olej tam prskal dostatocne. Vacky boli cele zamazane od oleja. Tak som prilozil dlan na veko aby som zistil ci tam nieje moc velky pretlak. Ten bol da sa povedat minimalny. Ako aj podtlak. S toho som usudil ze piesty tesnia dobre a explozie neprechadzaju poza piest do skrine. dalsaia vec je ta ze mam tesne pred vymenou oleja. Takze je tam este stale ten stary co ma nabehane okolo 13-14t km. Dalsia vec. studoval som trocha elektro schemu poistkovej skrinky co je pod kapotou. Ak ju otvorim, tak v posledom rade, cize rad ktori je blizsie k volantu ma relatka. Su cervenej farby. Jedno relatko ktore je viac na lavej strane je trocha opalene. To som si uz vsimol este pred rokom. no nevenoval som tomu nejaku pozornost. Ma na sebe take prepalene fliacky s priemerom 3 mm ako keby z vnutra do vonku. A niesom si isty ci je to nejake relatko zapalovania... alebo svetiel. Este taky pozatok. Ked sa mi to stalo prvy krat, tak som mal auto odparkovane na dost strmej krajnici, cize prava strana vodicova bola hore v kopci. Kopec bol taky ze frajerka mala problem otvorit dvere. Po tom ako som nastartoval, zacal sa ten klepot a je az do dnes s par tyzdnovymi pauzami. Este ma napadlo, upchaty palivovy filter... ktory som menil v aprili, alebo upchaty drv ventil ktory je cca 2 roky nový od bosch.
pepek1111
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 05.01.2013 22:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepek1111 »

Pani chybu som nasiel... strihnute pero na vackovej remenici. Zda sa mi ze vacka sa pootocila aj o 3 zuby. Je potrebne skontrolovat ventile? startovalo to na brnk.. nedymilo to... iba to rachotilo ako traktor. Mam to teraz rozobrate vsetko. Je velmy narocne skontrolovat ventile ci su rovne? Alebo je to zbytocne, kedze chyta na brnk a nezdochyna? Ja som to este pred demontazou skusal pretacat rucne. Vsetko sa tocilo, odpor kladla iba kompresia.

https://www.youtube.com/watch?v=ojQsHQp ... e=youtu.be


tu je ventilova vola https://www.youtube.com/watch?v=X_I42r5 ... e=youtu.be
pepek1111
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 05.01.2013 22:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepek1111 »

OK, takze to musim cele nahodit. Potrebujem aj novu remenicu vacky. Neviete o nejakej?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

pepek1111 napísal:Pani chybu som nasiel... strihnute pero na vackovej remenici. Zda sa mi ze vacka sa pootocila aj o 3 zuby. Je potrebne skontrolovat ventile? startovalo to na brnk.. nedymilo to... iba to rachotilo ako traktor. Mam to teraz rozobrate vsetko. Je velmy narocne skontrolovat ventile ci su rovne? Alebo je to zbytocne, kedze chyta na brnk a nezdochyna? Ja som to este pred demontazou skusal pretacat rucne. Vsetko sa tocilo, odpor kladla iba kompresia.

https://www.youtube.com/watch?v=ojQsHQp ... e=youtu.be


tu je ventilova vola https://www.youtube.com/watch?v=X_I42r5 ... e=youtu.be
Podľa všetkého si mal šťastie,ak cítiš jasne všetky kompresie.
Ako laki píše,remenicu najdeš na Allegre za haliere
pepek1111
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 05.01.2013 22:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepek1111 »

Remenica vacky vymenena. Po rucnom pretoceni sa piest stretol s ventilom. Odhalena dalsia zavada. Strihnute pero na remenici hriadela. Je toto mozne? ako to ze sa nestretlo? Nezavisla bola pootocena aj vacka aj kluka... ale risky sa tvarili ze su na svojich miestach. Uz je na ceste spodna remenica. Vymenim a dam vediet.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mhlavaty este raz ti to vysvetlim ze rozvody su OK a uz sa nimi nezaoberaj a nepolemizuj o nich dalsie litanie

Žeby to písal pepek1111 ?
pepek1111
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 05.01.2013 22:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepek1111 »

No vies, ale kto meni rozvody s remenicami? nikto. Ked niekto napise ze vymen rozvody, tak naco ich budem menit. Remen vodna pumpa napinaciakladka vodiaca kladka je OK.... a na chybu by som stale neprisiel. Boli by to zbytocne vyhodene peniaze.

Návrat na "Alfa Romeo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných