Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Diskusia ohľadne vozidiel značky Chrysler

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stanox1
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 25.10.2008 13:09
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa stanox1 »

Prosím o radu.
Kúpiť Previu diesel ? 2.0 85kw.
Je násobne lacnejšia ako 2.4i...

A keď už by som ju kúpil, čakať niečo drahé na tom motore ?
Ďakujem
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa miroslav114 »

MP3 turbo , netvrdil by som to , najviac záleží naedzikuse . Na mondeu mením olej vždy po 10000km Ford formula f5w30 aj keby mrakodrapy padali , a bolo aj viackrát že boli pod 10000 . U mňa diaľnice sadol som doma s plnou nádržou ,bez prestávky po oed tam doplna a vypnutý bol až v cieli . Stále maximálnymi povolenymi rýchlosťami plus 10% . A každý z mojich známych , spolupracovníkov monterov to tak robí . Česť výnimkám . Ja mám aj spojku pôvodnú . Na margo , bratranek robí v prahe nosia vyčistené koberce po meste , používajú Renault Kangoo DCI aj predtým mali kanga a po cca 450000km menili , teraz pozeral má 366 tisíc a v pohode bez závad na motore . Pred časom tu bolo video s citrónom a mal už tiež okolo pol milióna a tiež ok . Ja som mal v Nemecku šprintér 515 cdi 278000km keď som išiel z neho dole auto jazdilo len po centre mesta Mníchov za zadkom agregát a s motorom nikdy nebol problém , a mali sme 6 ksa ani jeden neklakol jedine na jednom štartér , na ďalšom altik a baterky toľko k dieselom.ako písal mhlavaty záleží na štýle jazdy čo robí medzikus
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24981
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Motor je to stavaný na silnú záťaž už z titulu detonačného spalovania.Od štýlu prevádzky je silne závislý a pri normálnom rozumnom používaní vie nagúliť doslova akékolvek km.Ako teraz sa netreba baviť ak nejaký ten nepodarok u nejakej značky priviedli na svet.Čo sa ako blbé narodí,také zakape,len občas tvrdohlavosť výrobcu spôsobí že robí inovácie niečoho čo nemalo nikdy uzrieť svetlo sveta.Klasický diesel má úplne iný korienok v DNA.Ako s tým naloží človek je už iná pesnička.Útoky jednej skupiny zástancov na druhú je doslova hlúpe.Všetka má pre a proti a vlastnosti sú dané konštrukčne.Aby sa dve strany pochopili a tej druhej čokoľvek uznali by najprv museli chcieť.Tak ako dva tábory politikov si neprídu na meno,ani v tomto si nič neuznajú a výsledok je ...to čo denne vidíme.debaty o hov... a škriepenie
Čo mi rozum pamätá nik ešte nedal otázku typu - mám motor xy,ako sa k nemu správať,kedy čo robiť preventívne.Na čo ako majiteľ dať pozor,čo robiť a čo nerobiť.Kým by niečo v tomto štýle aj niekto napísal,prejde sprchov,dostane smajlíky tukajúce si na čelo atd a akurát pribudne jedna slovná kuca paca
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan - ja dám inú otázku
Som blb a neviem jazdiť - 2500rpm je pre mňa formula a najradšej by som stale jazdil na volnobehu - aký motor si mám hladať??
Toto asi nenapíše nikto (okrem mňa), ale v realite sa to deje často.
Môžem zobrať na splatky nové auto a počas záruky im ho neustále otlkať o hlavu
Možem kúpiť bzučiaka ako NagyVodražka a bojovať o kabel - zase na splatky
alebo???
hladký mechanický diesel spred roka 2000 , benzín spred roka cca 2005 najlepšie aspoň 2l, alebo američana s objemom 4l ???
Váš názor na toto ? https://www.facebook.com/marketplace/it ... f7e246296f
nemusí byť na tento konkretny kus ale typovo, ročníkovo - hrdza?
lebo ja sa fakt odmietam v 56tich rokoch prisposobovať autu :o
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24981
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten režim minimálnych otáčok,priskoré radenie vyžšej rýchlosti a pod vydrží hoci aj primitívny motor 1,2 v P206,1,4 v P306.samozrejme je otázka dokedy si ten teror nechá robiť.Väčšinou to ani nieže devastuje motor.Motor to vydrží,ale neustále podchladzovanie a neodparenie paliva z oleja,k tomu kondenz zo zmien teploty urobí že sa zatlčú piestne krúžky.Olejový má plné tie prepúštacia drážočky,a nad ním polostierací príde o stieraciu hranu lebo ho obalí bordel.Motor by šiel vrátiť do života očistením piestnej skupiny...no len kto by to už len preboha robil.Auto z hodnotou 300 e.- nedostane nič viac nič menej než lis v kovošrote.je šumafuk že jazdí fajn ako ten môj vo dvore.Proste sú veci ktoré nejdú pri zdravom rozume
pavolh
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 31.10.2007 20:48
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa pavolh »

oco - pre teba najlepšia amerika s V8 motorom, tie motory jazdia takmer na volnobežných otáčkach

mhlavaty - takže s tými zapečenými piestnými krúžkami treba počítať pri každom benzínovom automate ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24981
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie.platí to vtedy ak sa stretne a +b+c...potom sa stane.Je to súhrn podmienok aby sa niečo udialo.Konštrukčné vlastnosti,údržba,štýl jazdenia
Inak to nie sú zapečené krúžky,to treba rozlišovať.Zapečené sú nepohyblivé,zapečené do drážok.Tieto sú zaplnené Zapečenie je ďalšie a konečné štádium znefunkčnenia keď začnú silné prefuky a zvýši sa kartrový tlak,silné pulzácie a strata kompresie
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa peterson999 »

stanox1 napísal: 02.02.2022 14:50 Prosím o radu.
Kúpiť Previu diesel ? 2.0 85kw.
Je násobne lacnejšia ako 2.4i...

A keď už by som ju kúpil, čakať niečo drahé na tom motore ?
Ďakujem
Dovod nizsej ceny asi bude...
Asi dovod nebude ze je spolahlivejsia, to by stala naopak viac.
Cize dovod je ten, ze su problemy. Dieslova "klasika" :
Rozvodovy remen EGR dvojhmota turbo na cerpadle SCV ventily....
Kto vlastni autoservis ziadny problem, robota "zadarmo" ak si nevazi svoj cas, diely v nakupe lacne, potom smelo do nej...
Pre bezneho uzivatela je vyjazdeny diesel blbost storocia...
Tie 2-3 litre (3-4ečka) na 100 sa rychlo nasypu v podobe servisu.
Dalsia vec diesel ma vacsinou natocenych viac km lebo volba diesel u rozumneho padne pri rocnom najazde nad 30tkm cize po 10r ma 300tkm.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa peterson999 »

mhlavaty napísal: 02.02.2022 17:10 Ten režim minimálnych otáčok,priskoré radenie vyžšej rýchlosti a pod vydrží hoci aj primitívny motor 1,2 v P206,1,4 v P306.samozrejme je otázka dokedy si ten teror nechá robiť.Väčšinou to ani nieže devastuje motor.Motor to vydrží,ale neustále podchladzovanie a neodparenie paliva z oleja,k tomu kondenz zo zmien teploty urobí že sa zatlčú piestne krúžky.Olejový má plné tie prepúštacia drážočky,a nad ním polostierací príde o stieraciu hranu lebo ho obalí bordel.Motor by šiel vrátiť do života očistením piestnej skupiny...no len kto by to už len preboha robil.Auto z hodnotou 300 e.- nedostane nič viac nič menej než lis v kovošrote.je šumafuk že jazdí fajn ako ten môj vo dvore.Proste sú veci ktoré nejdú pri zdravom rozume
Kedze oco13 jazdi na LPG tak vacsina uvedeneho odpada - nie ? Plyn ma vyssiu teplotu horenia cize je vlastne lepsie podtacat ako vytacat, motor je zohriaty rychlejsie ako pri benzine
Karbon viacmenej ziadny, plyn do oleja nevlezie...
Pri LPG je problem s podpalenymi ventilmi, poskodenim sediel, prasknute tesnenie pod hlavou, prasknuta hlava, korozia vyfuku pre kondenz a po dnesnom telefonate aj vyfukove zvody ako inak u VW :-)
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa peterson999 »

pavolh napísal: 02.02.2022 20:00 oco - pre teba najlepšia amerika s V8 motorom, tie motory jazdia takmer na volnobežných otáčkach

mhlavaty - takže s tými zapečenými piestnými krúžkami treba počítať pri každom benzínovom automate ?
Velmi dobra rada pre oco13 :-)
Presne, tam 1000 ot. staci a ak manual tak rozbiehas na dvojke a tu "vytoci" oco na 2500 a fukne 5-ku cize ma dvojstupnovy automat ako Babetta :-)
Oco by na mojom aute jazdil stale na 1000 ot lebo vtedy uz idem 100km/h a to oco asi za poslednych 15 rokov neprekrocil...
Podla mna dobre skonstruovanemu motoru bezne kruzky nezapeka, mozno som sa len nestretol s tym problemom. Ale su aj nevydarene motory ci serie kde su kruzky problem. Aj kruzky je mala veda a zadari sa ich urobit natesno v drazke a uz je problem so zapekanim ale to zapeka potom celej serii. Tusim 1.8tsi malo ten problem a museli menit aj piesty pre nevydarenu kombinaciu - kto vymenil len kruzky, problem sa opakoval. Mozem sa mylit.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa peterson999 »

Oco13 - myslim ze ten stary Voya bude sluzit lepsie ako ten na ktory sa pyta zadavatel...
Uz len fakt s nepristupnym termostatom naznacuje prusery... Diesel ? To je nekonecna tema fora. Ked sa objavi problem s benzinakom tak je to vlastne LPG pohonom a ak uz vazne len benzin tak sa riesi raz cievka za 20e raz cerpadielko v nadrzi ale inak sa tu asi neriesi skoro nic (oproti dieslu).
Kto tu cita prispevky tak to asi neprehliadol.
A ked je konecne fakt problem tak sa jedna o priamovstrek s turbom alebo nestastne retaze opat od VW.... či ?
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24981
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Obrovský omyl.Benzinov sa rieši spústa,len treba ísť tam kde to riešia diagnostici a čítať.Benzin novšieho vydania vie potrápiť aj diagnostickú elitu.A o nejakých malých nákladoch nemôže byť ani reč.Zato o nekonečných príbehoch ťahajucich sa celé mesiace to určite je.
Motor nie je o termostate.Je neprístupný,trvá pokojne 4-5 hodín sa s ním naťahovať.preto sa mení automaticky z rozvodmi.Je to jediná taká vec zo zlým prístupom,takže vďaka pánu že takáto.Keby sa chcelo si robiť rampu na podves motora by to šlo možno za hodinu,motor by stačilo od kasne odtiahnuť o 5 cm na strane rozvodov.Lenže,pre jedno auto to vyrábať ? Potom odkladať ďalší kus železa a nie malý
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa peterson999 »

Mhlavaty - kolko si cvakne za rozvody + pumpa + praca ? Myslim ze pod 500 to nebude ani pri velkom optimizme. Do toho sa prihlasi zopar drobnosti a pretrcame cez 1000
Previu 2.4vvti ak kupi v manuale tak nemusi uvodom riesit ani rozvody ani termostat ani pumpu. Jedina investicia co stoji za spomenutie je v pripade manualu nova komplet spojka s vymenou za 300e
Voya bude Nekonecny pribeh ale nie v TV s Falkom ale za PC a mobile pri hladani dielov, servisov a poradenstva typu : preco ... ako ... kde ...
Ak tam nema japonsky automat tak caka repas, motor si poprosi riesit vsetky tie typicke veci...
Okolo 200tkm sa to proste sype. Zacina to milou udrzbou "rozvody lebo" pokracuje sa hydromenicom, vsetkymi tymi "dieslovymi" problemikmi a ked sa akotak vyriesia a mechanik povie uz mate pomene na motore "vsetko" tak pri odchode zo servisu prdne automat a tu si uz aj najvacsi optimista povie ja ..... mal som si kupit benzin ked uz si kupujem vergel od Chrysleru. Za 11.000 co kupi Voya po vyplateni servisu si kupim dve Previe 2.4vvti - pre zenu automat do mesta a pre seba manual nech si uzijem kvalty :-)
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa autolaik »

oco s tou 30rocnou amerikou v8 to myslis fakt vazne? 3000€ a spotreba tatry 613 s lahkou nohou a to som este malo povedal ...TCO sa teraz v hrobe obracia...ale ak by si ho kupil tak "prisaham bohu" si to pridem okukať.

preco sa teraz pytat v 56 rokoch co kupit ked ti to funguje uz od mladosti a bez problemov? ... tych 7 rokov do dochodku vydrzis aj s tou filozofiou co mas teraz,no nie?

Milan tu vitaru co mam a si asi aj videl,1,6 atmosfera automat, to auto jazdi mesto na cca 1200 otackach, pri 90toci 1500rpm ...je to automat,nijak to neviem ovplyvnit.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24981
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Grand Voyager 2.8 crd, 2008-

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Niektoré automaty majú možnosť meniť režim jazdy čo je aspoň čosi.Automat je ozaj hotové "požehnanie" pri diagnostike keď je nutné dosiahnuť maximálne zaťaženie síce na krátku dobu ale bez zmeny režimu.Ak sa zaťaženie mení tak sa určité komponenty nedajú vyhodnotiť a logovanie nemá zmysel.Pritom to je jeden absolutne efektivný nástroj pri zisťovaní správania menežmentu.Nesmierne to komplikuje diagnostiku hlavne pri poruchách určitého typukeď základ závady je v mechanickom stave.Ja to vidím často hlavne na prípadoch ktoré rieši FCD ako tieto poruchy vedia potrápiť najlepších z najlepších ktorým radí armáda najlepších.Ja sa preto snažím automatu vyhnúť pokiaľ to ide.Že v niektorých modeloch už iné nie je ma velmi nevyrušuje,treba čosi radosti nechať aj iným.Iné je si užiť si to dobré čo poskytuje majiteľovi a absolutne iné čím obdarí opravára.Ak sa iný obdarí,ja sa potrestať nemusím.

Návrat na "Chrysler fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných