grand cherokee 3.0 crd alebo 3.7 benzin?

Diskusia ohľadne vozidiel značky Jeep

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mirec272
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 19.05.2009 15:53
Zdieľať na Facebook

grand cherokee 3.0 crd alebo 3.7 benzin?

Príspevok od používateľa mirec272 »

Kto má skúsenosti s novými grand cherokee, ako to vyzerá s tým 3.0crd a je tá 3.7benzín spoľahlivá? dík za info ...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nove grand cherokee su este prilis mlade na to aby sa preukazali nejake systemove chyby... ten diesel by nemusel byt zly, je to pokracovatel motorov 2.5crd (2000-2007) a 2.8crd (2004 - az dodnes) z jeep/chrysler/dodge/atd automobilky, su tam pouzite bosch komponenty (cerpadla, vstrekovace tusim tiez), turbo neviem od koho pochadza ale vraj v chrysleri nevideli ani jedno jedine pokazene co je dostatocne vazny argument pre mna.

3.7benzin bude mat zamatovejsi zvuk, avsak podstatne vyssiu spotrebu a podstatne horsiu predajnost v buducnosti. Zrejme bude mat aj nizsie naklady na udrzbu pokial planujes natocit 200k km... i ked neverim tomu ze 3.0d-cku sa nieco stane do 200.000km pokial nie si uplne prasa :) ten motor musi vydrzat pol miliona kilometrov len tak zahuci.

turbo : tieto turba su velke (na rozdiel od krpatych v motoroch VW 1.9tdi) a tlacia dost maly tlak. Alpiners2 mi posielal mapu turba na 2.5d chrysler, 0.95 atmosfery nad okolie plus 1.05 jediny krat na maximalnom vykone... v porovnani s 1.4atm v obrovskom rozsahu otacok na 1.9tdi v daleko mensom turbe to proste musi priniest daleko vacsiu zivotnost.
mirec272
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 19.05.2009 15:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mirec272 »

super, diky moc, asi skusim tu benzinovu 3.7, hladal som aj na nete, ale mam taky dojem, nerobil sa tento motor hlavne do USA, lebo vsetky inzeraty na tento typ motora boli hlavne dovoz USA?a este pokial by som sa mohol spytat, ako je to s homologizaciou, americke auta maju tusim smerovky v cervenej farbe a maju aj nejake ine odlisnosti? dik za info
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ano, americke auta maju ine svetla predne, ine lampy zadne (predovsetkym stale svietiace cervene smerovky, pri zapnutej smerovke silnejsie blikajuce) - su ale modely ktorych sa toto netyka. Dalej maju americke auta na inych frekvenciach vysielace klucov (dialkove na central), radia iba s parnymi frekvenciami (cize funradio na 94.3Mhz si proste nenaladis a koniec diskusie), samozrejme milovnik namiesto tachometrovnika a podobne. Neriesim dostupnost nahradnych suciastok - vela z nich je rovnakych, i ked na motor nemusis zohnat vobec nic pripadne velmi tazko pripadne zbytocne draho (dvojhmotovy zotrvacnik na DIESLOVY dodge s motorom 2.0tdi od VW [ano, dobre citas] stoji 300ajdrobne eur, "original" ten isty zotrvacnik na VW auto s tym istym motorom stoji 800eur :) a taketo figle existuju na benzinovych motoroch u nas nedostupnych - kto ti doda tesnenie pod hlavu? Kto ti doda akukolvek suciastku na motor ktory u nas autorizovany servis nikdy nevidel? Si odkazany na support rozlicnych malych firiem ktore mozu a aj nemusia byt seriozne.

Doporucujem ti americke auto NEBRAT - mam dojem ze si este nikdy auto neprihlasoval a ver tomu ze na americkom aute sa strasne popalis a dost ta osklbu z penazi. Keby si vedel ako na to, mozes kludne usetrit kopu prachov, ale pri klasickom prihlaseni americkeho auta dojdes o vlasy a budes mat prievan v penazenke, vyrubia ti clo aj dphcku so sumy z dovozu plus doprava atd.
mirec272
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 19.05.2009 15:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mirec272 »

diky za info, ale ja som nemyslel dat si doviezt auto z usa, ale kupit auto uz dovezene a prihlasene u nas, inak ohladom cien nahradnych dielov, je to moj osobny nazor u novych aut, resp. novsich aut su original nahradne diely cenovo priblizne rovnake, a o servise uz nehovorim, napr. tu v rakusku maju v servisoch - nezalezi ci bmw, vw, alebo jeep hodinove taxi ako exkluzivne call girls, avsak co sa tyka dodania nahradnych dielov na jeepa, musim povedat, ze mali vsetko za dostupne ceny a velmi rychlo, pre porovnanie ked som nieco zohanal na jeepa v mercedese napr. v tn trvalo to neskutocne dlho a aj tak to objednavali cez rakusko, plus nieco navyse pre podporu slovenskej ekonomiky
bantex
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 01.02.2009 10:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bantex »

mp3turbo celkom nemá v tomto pravdu, jednie, že by vozidlo bolo priamo z USA, to plne súhlasím..pokiaľ sa jedná o náhradné diely, tak 99,9 percent kúpiš aj tu u dodávateľov, čo sa tým zaoberajú a ceny sú jednoznačne porovnateľné..so spotrebou na benzíne súhlasím s mp3turbo,je to žrút!ten diesel je slušný, určite pri dobrom výbere neoľutuješ
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

Ze 99.9% dielov kupis bezne na slovensku? no chcel by som to vidiet. priekupcovia so suciastkami ani nenajdu americky model vo svojich cennikoch. Skoncis pri nejakom co to objedna v US, zaplati UPS precli a vyfakturuje. Postovne spravi dost velky rozdiel na cene hlavne u vacsich dielov.
bantex
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 01.02.2009 10:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bantex »

nechcem sa s Tebou hádať,ale mal som dva vozy,ktoré sa predávali aj pre Európu a pre US trh úplne rozdielne na mnohé komponenty...bežní dodávatelia dielov-tí kvalitnejší,nie kadejaké pofidérne autodiely z úplnej rite, majú s US automobilkami slušné zmluvy a ceny nie sú o nič horšie ako na mnohých debilných francúzoch-keď sa bavíme o špecifických ND,nie platničky a pod. a napr. v ZA, v TN, BA alebo PO je niekoľko dodávateľov čisto na Ameriky a nie bežné, ktorí Ti ako zákazníkovi, keď k nemu chodíš urobia normálnu sumu..netvrdím, že diely sú rovnaké ako na oktávku, či passat, ale už to nie je doba spred 10 rokov, že si nezohnal, alebo ak zohnal, tak za ladvinu..tiež som bol prekvapený
kiki1
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 23.04.2009 17:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kiki1 »

neda mi nereagovat. motor 3,0 Diesel v Jeep Grand Cherokee je vyrabany Mercedesom. V Mercedesoch je oznacovany ako 320CDI. Maju ho namontovany vo vsetkych modeloch co Mercedes produkuje....Tento motor sa do Grand Cherokee montuje od roku 2005. Jedina mucha tohoto motora je to ze moze odist motorcek nastavovania turba. Diel to nei je drahy, stoji cca 160,-uer ale problem je s vymenou. dobry mechanik to spravi za cca 6 hodin. Musi sa tu totiz kvoli pristupu vyhodit prevodovka. Co sa tyka jazdnych vlastnosti tak je super, ma krutiaci moment 510NM co je o 10 viac ako 5,7 HEMI. na tvojom mieste urcite nerozmyslaj nad motorom 3,7 nakolko je iba v americkych verziach a 95% aut s tymto motorom ma iba zadny nahon. vykonovo su tieto dva motory neporovnatelne. nahradne diely su v Jeepe dostupne vsetky na 95% do 5 dni v znackovej predajni. V neznackovej su mozno lacnejsie o cca 10-20%
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

Co ze dodavatelia dielov kvalitni ci nekvalitni, ze maju zmluvy s US automobilkami? prvoaprilovy zart? Skus v auto kelly alebo podobnom zohnat napt. brzdovy valec na 1995 suburban. 18 rocny chlapec s akne nic nenajde v katalogu a posle ta prec.

Cherokee s benzovym motorom nie je typicka amerika. A osobne ten motor by som v jeepe nikdy nechcel, to uz radsej starsie VM nech sa o nom pise co sa pise
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja to vidim tiez tak nejako... 3.0d motor mas v europskych koncernovych vozoch, napriklad 300c ci 300m... na ten motor ti zozenu vsetko. Turbo, elektroniku, senzory, akekolvek mechanicke veci. Na 3.7benzin ktory v zivote nevideli ti MOZNO dokazu dodat diely, ja viem ze je to americka firma a ze by to malo ist, ale proste my nie sme v Amerike. A ked budes mat auto odstavene mesiac v šope kvoli nejakemu posratemu bazmegu za sto dolarov tak ta to prilis nepotesi.

co sa tyka dynamiky, sily a tahu tak ten diesel podla mna kludne vo viacerych parametroch strci benzin do vacku, v tocivom momente a v sile na redukovanom prevode do pomala urcite. Predpokladam ze s tym autom nechces jazdit vyslovene po dialniciach, to by si riesil ine auto. Tento trojliter som iba pocul prejst okolo mna a je to uplne ine ako koncernove 2.8cky so 110kW... a tie 2.8cky su uplna pohoda a parada, takze trojliter ktory ma skoro o 50% viac vykonu a skoro o 50% viac tociveho momentu proste nemoze sklamat.

o predajnosti v buducnosti sme sa uz bavili, ze? dieslovy jeep predas, velkoobjemovy predas tiez ale za polovicnu cenu.


ja by som proste zobral 3.0d a na benzin sa ani nepozrel.
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

ale ja hovorim o benzovom CR diesly (=mercedesovom) v cherokach, nie o benzine, lebo chlapik si mysli ze je spolahlivy ci co tam pise. ked kvoli nejakemu motorceku treba vybrat prevodovku hodil by som im to tam o hlavu a vraj za 160 eur je lacny?
mirec272
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 19.05.2009 15:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mirec272 »

diky za rady, skutocne by som nemal zaujem o benzinaka 3.7 len so zadnym nahonom, ale podobne to bolo aj u starsej verzie grand cherokee 4.0, ci nie ? nemal aj ten nahodou len zadny nahon, nie som si isty, len sa pytam...
ludo.auta
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 04.06.2008 20:19
Zdieľať na Facebook

nevies poradit ohladne trisiek na jeep 2.5crd ?

Príspevok od používateľa ludo.auta »

mp3turbo napísal:nove grand cherokee su este prilis mlade na to aby sa preukazali nejake systemove chyby... ten diesel by nemusel byt zly, je to pokracovatel motorov 2.5crd (2000-2007) a 2.8crd (2004 - az dodnes) z jeep/chrysler/dodge/atd automobilky, su tam pouzite bosch komponenty (cerpadla, vstrekovace tusim tiez), turbo neviem od koho pochadza ale vraj v chrysleri nevideli ani jedno jedine pokazene co je dostatocne vazny argument pre mna.

3.7benzin bude mat zamatovejsi zvuk, avsak podstatne vyssiu spotrebu a podstatne horsiu predajnost v buducnosti. Zrejme bude mat aj nizsie naklady na udrzbu pokial planujes natocit 200k km... i ked neverim tomu ze 3.0d-cku sa nieco stane do 200.000km pokial nie si uplne prasa :) ten motor musi vydrzat pol miliona kilometrov len tak zahuci.

turbo : tieto turba su velke (na rozdiel od krpatych v motoroch VW 1.9tdi) a tlacia dost maly tlak. Alpiners2 mi posielal mapu turba na 2.5d chrysler, 0.95 atmosfery nad okolie plus 1.05 jediny krat na maximalnom vykone... v porovnani s 1.4atm v obrovskom rozsahu otacok na 1.9tdi v daleko mensom turbe to proste musi priniest daleko vacsiu zivotnost.
amdsempron
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 29.05.2009 20:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa amdsempron »

cau,
Vlastinm jeep liberty 3.7 V6 to auto je fakt pecka a neda sa to porovnat s dieslom... neviem jak ide 3.0 crd ale s 2.8crd v tomto istom modeli nieje sanca...
Mam tam 4st automat a spotrebu po BA mam za posledny tyzden-jazda iba mesto 12.6 ak chces mozem poslat foto mailom...
a na dieslovom 2.8 crd ma kamarat okolo 10-11 tak to nieje rozdiel.. a ten zvuk proste sa neda opisat
co sa tyka nahradnych dielov, v jeep na tuhovskej maju vsetko do 7 dni aj na us modely.. cena za hodinu prace na us model je 31€ to je slusne
To je moj nazor
Ja by som asi bral benzin kvoli lacnejsiej urdrzbe a tak neviem mne vyhovuje viac benzin ma sice nizsi vykon ale prevez sa v tom a je tu uplne nieco ine fakt stoji to zato ma to sice okolo 220 koni a nejakych 350 nm ale je to ine vozenie.

Moje spotreby
Mimo mesta pri 110km/hod som nameral priemer 8.2
Mesto(BA rozbite cesty atd... jak na poli) 12.6
Kombinovanu nemam oskusanu ale tak dufam ze to pomoze mam tam nahon na zadok ked mam 4x4 full time tak spotreba +0.5-1l/100km

Prevodovka radi plynule a inteligentne
Otacky nejdu nad 1900rpm v kopci okolo 2200rpm
ked idem 100km/hod mam nejakych teraz neviem presne ale okolo 1800-1900rpm a to mal moj sluzobny (vw passat 2.0tdi dsg) 6 stupnovy
Dufam ze sa rozhodnes spravne neviem odkial si ale so servisom v ba mam zatial len pozitivne skusenosti zatial ziadne sklamanie :) Vela stastia pri vybere

Návrat na "Jeep Fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných