Golf 5 OCT 2 1.6 BSE spotreba oleja

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Jan246
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 23.10.2016 16:30
Zdieľať na Facebook

Golf 5 OCT 2 1.6 BSE spotreba oleja

Príspevok od používateľa Jan246 »

Zdravím, nájdem tu majitelov áut s týmto motorom 1.6 BSE? Mali ho aj OCT 2 GOLFY...zaujimala by ma vaša spotreba oleja, či dával niekto meniť krúžky či to pomohlo atď...vďaka za akukoľvek odpoveď
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Pri 240 to bralo dobre olej tak sa lizli vložky nove kružky a ani gram to nebere.
55mindo
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 16.02.2017 14:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 55mindo »

tak pri vymene kruzkov sa vie vela veci vyriesit
Jan246
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 23.10.2016 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jan246 »

Tak okrem kružkov sa mení ešte niečo?
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

lakinooo napísal:No vacsinou sa len vymenou kruzkou vsetko zhorsi....
Presne tak,vlozky uz vecsinou byvaju ovalne a prisposobene kruzkom,ak sa daju nove,zere to olej aj to ledva ide.Treba nahonovat vlozky kruzkom aby neboli ovalne.
Jan246
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 23.10.2016 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jan246 »

Rozumiem. Inak predtým ako som sem písal snažil som sa dočítať čo najviac o tých 1.6 bse a zaujímalo by ma v čom bola chyba že v týchto motoroch pripekalo krúžky...vada výroby, naprd konštrukcia? dlhý interval výmeny olejov?
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Olej nema za ulohu len mazat,ale aj chladit a naberat na seba karbon.Ak uz je karbonu v oleji moc,prestane mazat medzi kruzkami a stieracie kruzky sa zaseru a aj ostatne.No a fabrika by bola najradsej ak by sa olej nemenil vobec a kazdy rok sa musel kupit druhy motor.Ja by som povedal vada toho kto meni po 30 000 km olej.
Jan246
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 23.10.2016 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jan246 »

čiže najväčšia vada týchto motorov bol longlife interval. Škoda že aj na mojom golfe ho nejaký človek podľa servisky striktne dodržiaval. asi nemá cenu sa pýtať že či častou výmenou oleja (10000) sa tie krúžky "odseru".. je nejaký fígel ako zistiť či sú krúžky zapečené? niekde som čítal že aj výmena gufier ventilov vie pomôcť...je mi samozrejme jasné že takto mi nikto presne nepovie .
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

christiane napísal:
lakinooo napísal:No vacsinou sa len vymenou kruzkou vsetko zhorsi....
Presne tak,vlozky uz vecsinou byvaju ovalne a prisposobene kruzkom,ak sa daju nove,zere to olej aj to ledva ide.Treba nahonovat vlozky kruzkom aby neboli ovalne.
Prene tak.
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Jan246 napísal:čiže najväčšia vada týchto motorov bol longlife interval. Škoda že aj na mojom golfe ho nejaký človek podľa servisky striktne dodržiaval. asi nemá cenu sa pýtať že či častou výmenou oleja (10000) sa tie krúžky "odseru".. je nejaký fígel ako zistiť či sú krúžky zapečené? niekde som čítal že aj výmena gufier ventilov vie pomôcť...je mi samozrejme jasné že takto mi nikto presne nepovie .
U tychto moc guferka nepomožu odchadza spodok stieracie kružky. Liznuť vložky honovačkou a dajte tam Goetze ma dvoku pomocny stirak a bude ok.
Jan246
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 23.10.2016 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jan246 »

vďaka za rady, ako laik som veru pozrel to honovanie na nete a až som v obraze jedná sa o tú srandu čo sa dá do vŕtačky alebo celý blok sa prebehne frézou...alebo bude to veďiet servisák urobiť v servise či treba blok niekam posielať? najviac ma strašia články kde to ľudia riešili a nepomohlo im to.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Nepomohlo im to preto ze je to tak specialna a jednoucelova masina ze ju hocikto nema.A nie je to az tak zase jednoduche.Kedysi mi to robil jeden chlapik v Pani aj vybrusy klukoviek robil,ale uz zomrel ako som sa dozvedel.Dal som mu stare piesty,nove kruzky a vyrobil na mieru vlozky.Nesmel som to uz niako zamiesat.A tlaky noveho motora.
Vlozka nie je z obycajneho zeleza,na vrtacku zabudni.Skoda roboty.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

presne, tie vlozky su robene zo sivej liatiny, ale odstredivym sposobom, to neni pod klobasa zjem ta !, volakedy to robili v ceskej koprivnici...obrabacia masina bola aj v bratislave u sukromnika v petrzke, ale to uz asi neni, neviem je to davno...ja som to raz daval do mototechny, ale to bolo male vrtanie a ten sukromnik v petrzalke nemal taky material a dlho by sa cakalo, tak v mototechne mi to spravili, ibaze 3x drahsie lol

v kazdom pripade to je postup polotovar-odliatok, cize sa musi stocit komplet na rozmer + potom dojde honovacia hlava, ktora uz len zabezpeci akost povrchu...specialne je natom posuvno rotacny pohyb hlavy, cim vznikne klasicky obraz vnutra valcov prekrizovane stopy po obrabani, ta honovacia hlava neni na zrovnanie ovality !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! len na finalne opracovanie, kedze honovacia hlava ma trn a voci nemu radialne posuvne brusne segmenty, az by si to pustil do ovalnej diery, tak ti ju len osuli na hladko, ako tvar by ostal
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Jan246
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 23.10.2016 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jan246 »

rozumiem. pochopil som dobre z tvojho písania že takúto opravu neurobí poriadne 95% automechanikov?, lebo prakticky nemajú/nepoznajú nikoho kto má tú mašinu...jedine ako spomínal christiane poznať niekoho kto to robí...čiže zatiaľ mi ostáva len vymeniť olej za niečo hustejšie.
bajo777 kolko € ťa to stálo v tej mototechne?, ak smiem vedieť? popravde si neviem predstaviť čo by zato ludia pýtali...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

kaaaamo to je asi skor jak si sa narodil :40bd: , cize vypovedna hodnota v dnesnej dobe 0 :41c2: , pockaj, tusim 1997 alebo 98 :-\ , a ked sa dobre pamatam bola to cena okolo 11000SK ciste za vyvlozkovanie bloku - 4 valec...ale motor som vyberal a rozoberal sam :41c2:, ten blok sa dostal na rozmer a stav noveho, cize sa pouzili povodne piesty, nove kruzky, ventily, zabrusili sa sedla, vymedzila sa im vola a islo to jak vino :3035:, ale dneska bych sa do tej tortury nepustal...leda to zadat dielni, ovsem veselo by mi nebolo z koncoveho uctu si trufam povedat....
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: edwardsjethro, martincichy, wesmccane a 57 neregistrovaných