GDi automat alebo CRDi automat
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 15.03.2024 09:09 Zdieľať na Facebook
GDi automat alebo CRDi automat
Ahojte rozmýšľam nad kúpou Hyundai i40 CW alebo ix35/tucson. Obrovskou otázkou však je motorizácia. Nečítal som prakcitky žiadnu zlú správu o motoroch ktoré zvažujem. Zvažujem 2.0GDi alebo 1.7CRDi alebo 2.0CRDi - všetko v automate.
Jazdím takmer každý deň pár minút do práce - to je pre DPF atď zabijak viem.
Potom v meste samozrejme denne tak bežne.
Niekedy sa stane že musím pracovne preč tak najazdím aj 2-3 tisíc za týždeň.
Bežný nájazd na hlavnom aute mám tak 20000km ročne max.
Otázka je že obetovať diesel kvôli spotrebe ale rátať s nákladmi na servis alebo ísť do benzínu (neviem či má DPF) a či ten 2.0GDi výkonovo stačí pre tie karosérie.
Ďakujem za rozumné odpovede.
Jazdím takmer každý deň pár minút do práce - to je pre DPF atď zabijak viem.
Potom v meste samozrejme denne tak bežne.
Niekedy sa stane že musím pracovne preč tak najazdím aj 2-3 tisíc za týždeň.
Bežný nájazd na hlavnom aute mám tak 20000km ročne max.
Otázka je že obetovať diesel kvôli spotrebe ale rátať s nákladmi na servis alebo ísť do benzínu (neviem či má DPF) a či ten 2.0GDi výkonovo stačí pre tie karosérie.
Ďakujem za rozumné odpovede.
-
- Príspevky: 793
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21 Zdieľať na Facebook
Re: GDi automat alebo CRDi automat
crdi manual.
-
- Príspevky: 5726
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: GDi automat alebo CRDi automat
Tu ide o strategiu. Zakladna otazka je s akym najazdom planujes kupu auta a ako dlho ho chces drzat - teda kolko na nom najazdis. Volil by som crdi - pokial by to auto malo majazd do 100 tis km a budes ho drzat do 180- 200 tis km, tak je to strategia, pri ktorej ma vyznam diesel aj automat a cas drahych oprav pride na toho, kto to kupi.
Dalsie riesenie - ak byvas v RD - kup si elektromobil. Ja momentalne davam fotovoltaiku - z dlbodobeho hladiska je to najlepie riesenie. Fetis vone spaleneho benzinu a oleja si ukajam na jawe 250.
Dalsie riesenie - ak byvas v RD - kup si elektromobil. Ja momentalne davam fotovoltaiku - z dlbodobeho hladiska je to najlepie riesenie. Fetis vone spaleneho benzinu a oleja si ukajam na jawe 250.
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 20.06.2025 08:42 Zdieľať na Facebook
Re: GDi automat alebo CRDi automat
jazdíš hlavne krátke trasy a v meste, choď do 2.0 GDi benzínu – nemá DPF, je spoľahlivý a menej problémový. Diesel (1.7 alebo 2.0 CRDi) je úspornejší, ale rizikový kvôli DPF. www prepaidgiftbalance com
Naposledy upravil/-a helen628young v 23.06.2025 05:59, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 2661
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: GDi automat alebo CRDi automat
Konečne inteligentná odpoveď od AI 

Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 3462
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Re: GDi automat alebo CRDi automat
elektro je ideal.
Cenovo to ale asi bude vyssie.
korejci maju kratke servisne intervaly, takze ani karbonovanie nie je nejaky strasiak.
starsie 1.7 crdi mali nejaku konstrukcnu chybu, ktoru vyrobcia riesil, novsie by uz mali byt velmi spolahlive.
2.0 Crdi su este povodom VM motori - tiez by mali byt velmi spolahlive.
Takze to bude skor o danom kuse ako nejakej celkovej nespolahlivosti.
2.0 GDI - v meste v zime to bude bez problemu 12 litrov + nema turbo, na dnesnu dobu by som uz auto bez turba nechcel
Cenovo to ale asi bude vyssie.
korejci maju kratke servisne intervaly, takze ani karbonovanie nie je nejaky strasiak.
starsie 1.7 crdi mali nejaku konstrukcnu chybu, ktoru vyrobcia riesil, novsie by uz mali byt velmi spolahlive.
2.0 Crdi su este povodom VM motori - tiez by mali byt velmi spolahlive.
Takze to bude skor o danom kuse ako nejakej celkovej nespolahlivosti.
2.0 GDI - v meste v zime to bude bez problemu 12 litrov + nema turbo, na dnesnu dobu by som uz auto bez turba nechcel
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: EUzone a 2 neregistrovaní