FSI VS TSI

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

snakehead28
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 14.04.2013 11:14
Zdieľať na Facebook

FSI VS TSI

Príspevok od používateľa snakehead28 »

Ahojte,

potrebujem vedieť rozdiel medzi FSI a TSI, respektíve je motor 1,2 TSI 66 kW s technologiou FSI ? (vrstvene plnenie) ?

Vysvetlim:
Ide o to, že VW Group ma ohromny bordel v značeni.
Klasicke motory FSI disponovali technologiou vrstveneho plennia. Boli bez turba.
Motory TFSI je to iste, ale majú aj Turbo.


No a potom existujú motory TSI (Twincharged Stratified Injection). Ako už z názvu vyplýva tak je to technológia FSI a teda vrstvene plnenie. Motor bol zaujímavý predovšetkým dvojitým preplňovaním. Motor bol totiž vybavený do série zapojeným turbodúchadlom a Rootsovým kompresorom. Preto názov Twincharged.

Potom ale boli motory TSI (Turbocharged Stratified Injection).Táto generácia motorov už nemala dvojité preplňovanie, ale iba jedno turbodúchadlo. Z názvu ale furt vyplýva že mala technológiu FSI.


No a moja otázka znie: Je motor 1,2 TSI 66 kW aký sa dával do fábie tretej generácie s technologiou FSI a teda disponuje vrstvenim plnenim, alebo nie ? Dnes už sa ten motor nerobí. Nahradil ho jednoliter TSI....

Fakt som s tých značeni debil. Urobili z toho neskonali bordel.


Ďakujem za vysvetlenie.




Pozn:
ak si chcete o tom niečo prečítat, tak odporučam tieto članky:
http://www.autolexicon.net/sk/articles/ ... injection/

http://www.auto.cz/vstrikovani-benzinu- ... oba-102151

http://www.auto.cz/technika-prime-vstri ... urzu-94748
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Neviem či má význam sa tým vôbec zaoberať,bordel majú všetky automobilky,prinajmenšom v označovaní.
lubo1711
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 06.03.2010 10:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo1711 »

niekde som cital ze TFSI a TSI su rovnake, akurat pismeno F zacali vynechavat, zrejme marketing..

ale ako pises, je v tom bordel
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

riesenie : vyprdnut sa na celu uzasnu Fabiu aj jedna-dva a kupit si nieco normalne bez zatocenych slimakov.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

snakehead, hadova hlavo

naozaj TOTO , teba tak strašne zaujíma, že koľko x strekne do valca palivo počas jedneho pracovného cyklu ???

Pre TOTO nemožeš SPAŤ ??? :3c90:

:::
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: FSI VS TSI

Príspevok od používateľa seven549 »

snakehead28 napísal:Ahojte,

potrebujem vedieť rozdiel medzi FSI a TSI, respektíve je motor 1,2 TSI 66 kW s technologiou FSI ? (vrstvene plnenie) ?

Vysvetlim:

Motory TFSI je to iste, ale majú aj Turbo.

aj si si sám odpovedal
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

mp3turbo napísal:riesenie : vyprdnut sa na celu uzasnu Fabiu aj jedna-dva a kupit si nieco normalne bez zatocenych slimakov.
a co napriklad ? Co som si vsimol vw group vie robit pekne auta na design ale co sa tyka motorov je to bieda. A zase u konkurencie je to naopak ze motory maju celkom fajn ale design auta je v style "velebnosti jdu blejt " :d :D :41c2: lol :zg282:
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Biky - imidž je nanič, počúvaj hlas srdca - nie je doteraz nič čo by prekonalo Uno turbo. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

@biker610i
A teraz si polož otázku, čo je lepšie pre bežného občana tohto absurdistanu, čo zarobí do 1000€ v hrubom a chce si kúpiť auto od 2005+:

1. Designovo krásny Passat CC s motorom 1.8 TFSi, čo mu zožerie 1 liter oleja na 1000km a kde mu môže skočiť rozvod, alebo motor 2.0Tdi, kde mu vyjde zamávať ojnica.

2. Designovo priemerný japonec, francúz, kórejec, talian, kde má také 1.6i, 8, alebo 16v, kde len tankuje a mení olej, alebo 1,9JTD, kde nakrúti kilometrov že strach, alebo 2.0dCi, 2.0Hdi...

To už nie sú autá, kde bol pol milióna zábeh. To už nie sú 1.8T 110kW, 1.9TDi, 66 a 81kW, to už sú úplne iné motory, kde sa berie ohľad na úplne iné veci a zákazník je na poslednom mieste. Len betatester, ktorý to všetko zaplatí...
snakehead28
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 14.04.2013 11:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa snakehead28 »

chalani, dďakujem za vyjadrenia :)

Ja si nemam v pláne fábiu kupovať vôbec.

Len to riešim preto lebo som študent techniky na STU a proste ma to zaujima. To je celé.


A myslim si, že odpoveď mám - obidva TSI (twincharged aj turbocharged) su BEZ vrstveneho spalovania.
VW group od tejto technologie ustupil kvôi vysokym hodnotam NOx a inym problem (karbonizacia a pod.). Tie motory maju iba označenie Stratified ale nie su s vrstvenym spalovanim.
Čiže napr. TFSI od Audi je vrstvene spalovanie a turbo, ale TSI je sice preplnovane ale bez vrstveneho plnenia, čiže s homogennou zmesou :)

Aspon takto si myslim že to je.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Skús sa pozrieť na toto video:

https://www.youtube.com/watch?v=Ogy476dT9Pk

Tam máš princípy fungovania jednotlivých motorov, čas od 2:05.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

snakehead28 napísal:chalani, dďakujem za vyjadrenia :)

Ja si nemam v pláne fábiu kupovať vôbec.

Len to riešim preto lebo som študent techniky na STU a proste ma to zaujima. To je celé.


A myslim si, že odpoveď mám - obidva TSI (twincharged aj turbocharged) su BEZ vrstveneho spalovania.
VW group od tejto technologie ustupil kvôi vysokym hodnotam NOx a inym problem (karbonizacia a pod.). Tie motory maju iba označenie Stratified ale nie su s vrstvenym spalovanim.
Čiže napr. TFSI od Audi je vrstvene spalovanie a turbo, ale TSI je sice preplnovane ale bez vrstveneho plnenia, čiže s homogennou zmesou :)

Aspon takto si myslim že to je.
- ako moze student techniky napisat Vrstvene spalovanie.... Ale sak co uz aj na tu techniku niekto musi chodit....
snakehead28
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 14.04.2013 11:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa snakehead28 »

prepač, maš pravdu.

vrstvene vstrekovanie.


Vrstvene spalovanie ? :D :D som sa sekol.[/quote]
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

kamo chodis na spalovaky ? kto tam teraz uci ?
len pre zaujimavost...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
snakehead28
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 14.04.2013 11:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa snakehead28 »

Ahoj,

nechodim na SjF, ale na FEI-ku (bývala elektrofakulta SVŠT).
Odbor automobilova mechatronika.

Neviem teda kto presne učí na SfF, ale viem, že tam robí Doc. Lešinský. No a u nas na FEI-ke (ústav automobilovej mechatroniky) je viacero ludí zo SjF, kedže mechatronika je multidisciplinárny odbor. Potrebujeme teda aj nejakých strojárov. Robí u naás napr. Profesor Viktor Ferencey, Prof. Justín Murín, Doc. Vladimír Kutiš. určite ich je viacero len si neviem vybavit mená teraz. Nie všetci sú ale zo spalovakov, niektory su z odborov mechanika a mechatronika a teda na SJF pôsobia na inych ustavoch :)

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: mhlavaty a 53 neregistrovaných