FSI VS TSI
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 14.04.2013 11:14 Zdieľať na Facebook
FSI VS TSI
Ahojte,
potrebujem vedieť rozdiel medzi FSI a TSI, respektíve je motor 1,2 TSI 66 kW s technologiou FSI ? (vrstvene plnenie) ?
Vysvetlim:
Ide o to, že VW Group ma ohromny bordel v značeni.
Klasicke motory FSI disponovali technologiou vrstveneho plennia. Boli bez turba.
Motory TFSI je to iste, ale majú aj Turbo.
No a potom existujú motory TSI (Twincharged Stratified Injection). Ako už z názvu vyplýva tak je to technológia FSI a teda vrstvene plnenie. Motor bol zaujímavý predovšetkým dvojitým preplňovaním. Motor bol totiž vybavený do série zapojeným turbodúchadlom a Rootsovým kompresorom. Preto názov Twincharged.
Potom ale boli motory TSI (Turbocharged Stratified Injection).Táto generácia motorov už nemala dvojité preplňovanie, ale iba jedno turbodúchadlo. Z názvu ale furt vyplýva že mala technológiu FSI.
No a moja otázka znie: Je motor 1,2 TSI 66 kW aký sa dával do fábie tretej generácie s technologiou FSI a teda disponuje vrstvenim plnenim, alebo nie ? Dnes už sa ten motor nerobí. Nahradil ho jednoliter TSI....
Fakt som s tých značeni debil. Urobili z toho neskonali bordel.
Ďakujem za vysvetlenie.
Pozn:
ak si chcete o tom niečo prečítat, tak odporučam tieto članky:
http://www.autolexicon.net/sk/articles/ ... injection/
http://www.auto.cz/vstrikovani-benzinu- ... oba-102151
http://www.auto.cz/technika-prime-vstri ... urzu-94748
potrebujem vedieť rozdiel medzi FSI a TSI, respektíve je motor 1,2 TSI 66 kW s technologiou FSI ? (vrstvene plnenie) ?
Vysvetlim:
Ide o to, že VW Group ma ohromny bordel v značeni.
Klasicke motory FSI disponovali technologiou vrstveneho plennia. Boli bez turba.
Motory TFSI je to iste, ale majú aj Turbo.
No a potom existujú motory TSI (Twincharged Stratified Injection). Ako už z názvu vyplýva tak je to technológia FSI a teda vrstvene plnenie. Motor bol zaujímavý predovšetkým dvojitým preplňovaním. Motor bol totiž vybavený do série zapojeným turbodúchadlom a Rootsovým kompresorom. Preto názov Twincharged.
Potom ale boli motory TSI (Turbocharged Stratified Injection).Táto generácia motorov už nemala dvojité preplňovanie, ale iba jedno turbodúchadlo. Z názvu ale furt vyplýva že mala technológiu FSI.
No a moja otázka znie: Je motor 1,2 TSI 66 kW aký sa dával do fábie tretej generácie s technologiou FSI a teda disponuje vrstvenim plnenim, alebo nie ? Dnes už sa ten motor nerobí. Nahradil ho jednoliter TSI....
Fakt som s tých značeni debil. Urobili z toho neskonali bordel.
Ďakujem za vysvetlenie.
Pozn:
ak si chcete o tom niečo prečítat, tak odporučam tieto članky:
http://www.autolexicon.net/sk/articles/ ... injection/
http://www.auto.cz/vstrikovani-benzinu- ... oba-102151
http://www.auto.cz/technika-prime-vstri ... urzu-94748
-
- Príspevky: 1119
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 06.03.2010 10:56 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: FSI VS TSI
aj si si sám odpovedalsnakehead28 napísal:Ahojte,
potrebujem vedieť rozdiel medzi FSI a TSI, respektíve je motor 1,2 TSI 66 kW s technologiou FSI ? (vrstvene plnenie) ?
Vysvetlim:
Motory TFSI je to iste, ale majú aj Turbo.
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
a co napriklad ? Co som si vsimol vw group vie robit pekne auta na design ale co sa tyka motorov je to bieda. A zase u konkurencie je to naopak ze motory maju celkom fajn ale design auta je v style "velebnosti jdu blejt "mp3turbo napísal:riesenie : vyprdnut sa na celu uzasnu Fabiu aj jedna-dva a kupit si nieco normalne bez zatocenych slimakov.
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
fiat uno logo 1.1
Scania R450
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
@biker610i
A teraz si polož otázku, čo je lepšie pre bežného občana tohto absurdistanu, čo zarobí do 1000€ v hrubom a chce si kúpiť auto od 2005+:
1. Designovo krásny Passat CC s motorom 1.8 TFSi, čo mu zožerie 1 liter oleja na 1000km a kde mu môže skočiť rozvod, alebo motor 2.0Tdi, kde mu vyjde zamávať ojnica.
2. Designovo priemerný japonec, francúz, kórejec, talian, kde má také 1.6i, 8, alebo 16v, kde len tankuje a mení olej, alebo 1,9JTD, kde nakrúti kilometrov že strach, alebo 2.0dCi, 2.0Hdi...
To už nie sú autá, kde bol pol milióna zábeh. To už nie sú 1.8T 110kW, 1.9TDi, 66 a 81kW, to už sú úplne iné motory, kde sa berie ohľad na úplne iné veci a zákazník je na poslednom mieste. Len betatester, ktorý to všetko zaplatí...
A teraz si polož otázku, čo je lepšie pre bežného občana tohto absurdistanu, čo zarobí do 1000€ v hrubom a chce si kúpiť auto od 2005+:
1. Designovo krásny Passat CC s motorom 1.8 TFSi, čo mu zožerie 1 liter oleja na 1000km a kde mu môže skočiť rozvod, alebo motor 2.0Tdi, kde mu vyjde zamávať ojnica.
2. Designovo priemerný japonec, francúz, kórejec, talian, kde má také 1.6i, 8, alebo 16v, kde len tankuje a mení olej, alebo 1,9JTD, kde nakrúti kilometrov že strach, alebo 2.0dCi, 2.0Hdi...
To už nie sú autá, kde bol pol milióna zábeh. To už nie sú 1.8T 110kW, 1.9TDi, 66 a 81kW, to už sú úplne iné motory, kde sa berie ohľad na úplne iné veci a zákazník je na poslednom mieste. Len betatester, ktorý to všetko zaplatí...
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 14.04.2013 11:14 Zdieľať na Facebook
chalani, dďakujem za vyjadrenia
Ja si nemam v pláne fábiu kupovať vôbec.
Len to riešim preto lebo som študent techniky na STU a proste ma to zaujima. To je celé.
A myslim si, že odpoveď mám - obidva TSI (twincharged aj turbocharged) su BEZ vrstveneho spalovania.
VW group od tejto technologie ustupil kvôi vysokym hodnotam NOx a inym problem (karbonizacia a pod.). Tie motory maju iba označenie Stratified ale nie su s vrstvenym spalovanim.
Čiže napr. TFSI od Audi je vrstvene spalovanie a turbo, ale TSI je sice preplnovane ale bez vrstveneho plnenia, čiže s homogennou zmesou
Aspon takto si myslim že to je.
Ja si nemam v pláne fábiu kupovať vôbec.
Len to riešim preto lebo som študent techniky na STU a proste ma to zaujima. To je celé.
A myslim si, že odpoveď mám - obidva TSI (twincharged aj turbocharged) su BEZ vrstveneho spalovania.
VW group od tejto technologie ustupil kvôi vysokym hodnotam NOx a inym problem (karbonizacia a pod.). Tie motory maju iba označenie Stratified ale nie su s vrstvenym spalovanim.
Čiže napr. TFSI od Audi je vrstvene spalovanie a turbo, ale TSI je sice preplnovane ale bez vrstveneho plnenia, čiže s homogennou zmesou
Aspon takto si myslim že to je.
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Skús sa pozrieť na toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=Ogy476dT9Pk
Tam máš princípy fungovania jednotlivých motorov, čas od 2:05.
https://www.youtube.com/watch?v=Ogy476dT9Pk
Tam máš princípy fungovania jednotlivých motorov, čas od 2:05.
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
- ako moze student techniky napisat Vrstvene spalovanie.... Ale sak co uz aj na tu techniku niekto musi chodit....snakehead28 napísal:chalani, dďakujem za vyjadrenia
Ja si nemam v pláne fábiu kupovať vôbec.
Len to riešim preto lebo som študent techniky na STU a proste ma to zaujima. To je celé.
A myslim si, že odpoveď mám - obidva TSI (twincharged aj turbocharged) su BEZ vrstveneho spalovania.
VW group od tejto technologie ustupil kvôi vysokym hodnotam NOx a inym problem (karbonizacia a pod.). Tie motory maju iba označenie Stratified ale nie su s vrstvenym spalovanim.
Čiže napr. TFSI od Audi je vrstvene spalovanie a turbo, ale TSI je sice preplnovane ale bez vrstveneho plnenia, čiže s homogennou zmesou
Aspon takto si myslim že to je.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 14.04.2013 11:14 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 14.04.2013 11:14 Zdieľať na Facebook
Ahoj,
nechodim na SjF, ale na FEI-ku (bývala elektrofakulta SVŠT).
Odbor automobilova mechatronika.
Neviem teda kto presne učí na SfF, ale viem, že tam robí Doc. Lešinský. No a u nas na FEI-ke (ústav automobilovej mechatroniky) je viacero ludí zo SjF, kedže mechatronika je multidisciplinárny odbor. Potrebujeme teda aj nejakých strojárov. Robí u naás napr. Profesor Viktor Ferencey, Prof. Justín Murín, Doc. Vladimír Kutiš. určite ich je viacero len si neviem vybavit mená teraz. Nie všetci sú ale zo spalovakov, niektory su z odborov mechanika a mechatronika a teda na SJF pôsobia na inych ustavoch
nechodim na SjF, ale na FEI-ku (bývala elektrofakulta SVŠT).
Odbor automobilova mechatronika.
Neviem teda kto presne učí na SfF, ale viem, že tam robí Doc. Lešinský. No a u nas na FEI-ke (ústav automobilovej mechatroniky) je viacero ludí zo SjF, kedže mechatronika je multidisciplinárny odbor. Potrebujeme teda aj nejakých strojárov. Robí u naás napr. Profesor Viktor Ferencey, Prof. Justín Murín, Doc. Vladimír Kutiš. určite ich je viacero len si neviem vybavit mená teraz. Nie všetci sú ale zo spalovakov, niektory su z odborov mechanika a mechatronika a teda na SJF pôsobia na inych ustavoch
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: mhlavaty a 53 neregistrovaných