Ford Transit Cusťom, 2,2 TDCI 92 kw korekčné dávky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

matos69
Príspevky: 96
Dátum registrácie: 31.05.2007 11:57
Zdieľať na Facebook

Ford Transit Cusťom, 2,2 TDCI 92 kw korekčné dávky

Príspevok od používateľa matos69 »

Pozdravujem majstri. Vie mi niekto povedať, aké by mali byť korekčné dávky tohto motora, r. v. 2013 na voľnobehu? Motor je na voľnobehu rozklepaný - vibruje. Namerané dávky sú
1. vstrek: 1,02
2. vstrek: 0,92
3. vstrek: 0,98
4. vstrek: 1,08

Ďakujem pekne za odpoveď
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Transit Cusťom, 2,2 TDCI 92 kw korekčné dávky

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba upresniť aj jednotky v akých to je.
matos69
Príspevky: 96
Dátum registrácie: 31.05.2007 11:57
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Transit Cusťom, 2,2 TDCI 92 kw korekčné dávky

Príspevok od používateľa matos69 »

Hodnoty sú uvedené v mg. Ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Transit Cusťom, 2,2 TDCI 92 kw korekčné dávky

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak ide o mg/str tak je to v podstate uvedené nesprávne pretože korekcie nemôžu byť všetky kladné.Odchylka musí byť do plusu aj mínusu (inak by to nemohla byť korekcia) a súčet všetkých je nula.Ak z daného vychádzam a v pluse je to čo aj v mínuse,tak je to korekcia ktorá síce nie je katastrofická,ale dobrá tiež nie.Takú pokiaľ vidím tak ju riešim,resp upozorňujem majiteľa že sa blíži problém.Korekcia ovšem ukazuje problém vstreku až od chvíle,keď je preukázaný výborný mechanický stav motora.Aj pre zníženú korekciu alebo iný mech.problém vyletí dávka.RJ ju zvyšuje pre pomalosť daného valca,prd vie rozlíšiť podpálený ventil alebo zlomený krúžok,preto treba z korekciou narábať opatrnejšie ako hneď riešiť vstreky.
misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Transit Cusťom, 2,2 TDCI 92 kw korekčné dávky

Príspevok od používateľa misokgb4 »

Odpoved je jednoducha, riesi sa to tak, ze sa trysky vyberu a daju sa na fyzicky test, miesto pozerania davok na diagnostike, ktorym nikto nerozumie a potom tapa, ze tato a tato tryska je zla, pritom moze byt chyba uplne inde. Navyse, korekcie neukazuju ako tryska fyzicky prasi, takze je nutna kontrola na stolici.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Transit Cusťom, 2,2 TDCI 92 kw korekčné dávky

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Práve tu a v tomto sa robia najzásadnejšie chyby.Najlepšia skušobná stolica pre vstrekovače je samotný motor.Tam pracujú vstrekovače za tých podmienok ktoré v motore sú a nie za ideálnych podmienok skušobného stroja.Tam kde sú teraz v motore,majú podmienky konkrétne a tie môžu byť dobré aj zlé,od tlaku po elektrické alebo mechanické ovládanie a pod vplyvom vlastného okruhu systému.Pokiaľ by existovala reálna a pravdivá štatistika,ukázala by smutnú pravdu aké malé % závad je pričinením vstrekovačov.Vstrekovač sa vráti po diesel servise len a len do toho nedokonalého okruhu.Zlatý zub v hube aligátora.Sú hneď dve príčiny prečo.Prvá je neschopnosť efektívne diagnostikovať palivový systém,druhá je aliby pre servis poukazovaním na chybu iného,a to diesel servisu pretože tie vstreky neskontrolovali dobre a bla bla proste len zobrali peniaze.Otvorenie si možnosti mať v zálohe iného na koho hodiť vinu je základ,umožnuje zobrať zákazku bez hanby (ale zato si ju dať zaplatiť).Presne ako vedia truhlíci hodiť vinu na samotnú diagnostiku (nič nepíše) tak svoju vlastnú neschopnosť vôbec porozumieť palivovému systému odvedú na iného. Nech je kvalita diesel servisu na SVK akákoľvek (je to v ľudoch) dobrá aj mizerná,je to hlavne o tom obslužnom servise.Často ani len najzákladnejšie vedomosti ako veci pracujú nie sú,ako potom má byť schopnosť ich diagnostikovania,samozrejme zo schopnostou to niečím podložiť,teda mimo nejakej krištálovej gule jasnovidca.Za 10 posledných rokov,čo je na svete ozaj náročná diagnostika,sériová aj paralelná,mi ani jeden jediný majiteľ auta nepriniesol použiteľný výstup diagnostiky,žiaden protokol,žiaden graf,žiadne meranie,holé nič.Nikto nič nikde nedáva,z ničím sa neunúva majiteľa oboznámiť,na nič neupozorńuje (smerom k budúcnosti).Pritom zložitejší problém pokojne vyprodukuje hodne nad 50 listov protokolov,grafov,logov a pod,a počítač plný záznamov.
Že je celé tak ako je hotová katastrofa,je viditeľné už na neochote,s akou sa s vami bavia,ako vám na otázky odpovedajú a z akou trpezlivostou vám váš problém vysvetlia,ako s vami opravu počas trvania odkonzultujú,aké riešenia vám navrhnú.Aký je váš benefit,nie benefit dielne,o ten sa strachovať netreba.Otázka je,ako z toho von.Štát je taký,školstvo také,a ľudia tiež taký,a hlúposť valcuje všetko a všade
Takže...odpoveď je zložitejšia.Jednoduchá začína byť od chvíle keď je nepriestrelne jasno že majú vstreky problém,a problém je ozaj v nich.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Transit Cusťom, 2,2 TDCI 92 kw korekčné dávky

Príspevok od používateľa autokomplet »

Ak tam mas vstreky Denso tak pri nich zvysit opatrnost - koli čuraniu radi prepalia piest.
Odmeral by som kompresiu a ak je dobra, dal by som vstreky na stolicu.
Toto uz nie su rotacky kde sa vstreky nemenili.
Treba si zvyknut ze CR vstreky maju zivotnost zhruba 200 az 300tkm
Ano, boli aj "vydarene" vstreky CR kde aj po najazde 500tkm idu ako maju ale to su vynimky
Vynimkou su este auta ktore jazdili na kvalitnu naftu a zaroven dlhe trate.
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Transit Cusťom, 2,2 TDCI 92 kw korekčné dávky

Príspevok od používateľa seven549 »

matos69 napísal: 15.11.2021 17:12 Pozdravujem majstri. Vie mi niekto povedať, aké by mali byť korekčné dávky tohto motora, r. v. 2013 na voľnobehu? Motor je na voľnobehu rozklepaný - vibruje. Namerané dávky sú
1. vstrek: 1,02
2. vstrek: 0,92
3. vstrek: 0,98
4. vstrek: 1,08

Ďakujem pekne za odpoveď
tdci motory sa nedaju urcit podla davok presne.kazdy motor ma ine davky a ine tlaky cerpadla.niektore cerpadlo dava na volnobehu 22 barov iny taky isty motor s rovnakymi km bude davat 35barov.a obe idu ako vino.vstrekovace to iste.

no jednu vec vedia urcit tam kde sa testuju a repasuju vstrekovace.mechanicky stav opotrebenia.a ak ma auto prave km tak sa vie priblizne urcit kedy padnu.ale musi to byt dobry servis a treba tam ist osobne.pretoze servisy a firmy ktore to robia nie vzdy spolu dobre vychadzaju.a cez telefon take hovadiny nikto nebude riesit.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Transit Cusťom, 2,2 TDCI 92 kw korekčné dávky

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nerád ale musím napísať že to nesedí.TDCi je Commonrail ako každý iný CR motor a teda korekcie nemajú ani menšiu ani väčšiu výpovednú hodnotu.Celá chyba vnímania korekcií je v pochopení načo slúži.RJ má velmi presné info o časoch za aký urobí ktorý valec svoj pracovný zdvih.Samozrejme kde vybuchne menej paliva bude pomalší pohyb piesta ako kde bude dávka vyžšia.A teda si to vyhodnotí a tým pomalým pridá (plusová korekcia) a rýchlym uberie (mínusova).Preto sú udané štyri korekcie zadané nesprávne,nemôžu byť štyri kladné korekcie.
Vec má zádrhel,valec môže byť pomalý aj z iného dôvodu,a pomalosť teda nespôsobuje vstrek.Takže úloha pre diagnostika je zistiť a oddeliť prečo sa deje čo sa deje,motor myká,trasie,motor má špatný chod.
Aj údaj o tlaku je nesprávny,zrejme z neho vypadla nula,lebo tlaky akéhokoľvek CR-ka je rádovo vyžší a začínajú kdesi nad 200 barov vo volnobehu.Vôbec neplatí že jeden motor tak a druhý inak (rovnaké motory). Všetko,každý parameter či tlak,či teplota či čokoľvek iné je zadané v parametrickom poli RJ ludove mapa.Odchylka existuje kedže dnešné RJ majú adaptačné schopnosti prispôsobovania sa meniacim podmienkam (opotrebenia atd) a tak sa tvorí niečo volané ofset čo je údaj zobrazujúci odchýlku. Tlak railu je vymáhaný,tj riadi sa požiadavkov,preto je udávaný aj skutočný ktorý je nameraný,odchýlenie je ofset.Už ten údaj,ako presne je schopná RJ tento tlak uregulovať je jeden z posudzovaných parametrov.Väčší rozdiel trestá RJ zápisom chybového kódu,ale v týchto veciach sa menežmenty chovajú rôzne.
Ešte raz prečo má mechanik zistiť či je to problém vo vstreku či inde.
Ak sa ukáže po kontrole či repase že korekcie závadu nespôsobovali ale bola to odozva na mechanickú závadu,majiteľ platí a stále je tam kde bol,oprava sa časove zdržala a robili sa hlúposti.Preto je nutné motor vedieť zdiagnostikovať aj po stránke mechanického stavu a prv než sa z motora niečo zdemontuje a pošle niekam na repas,musí majiteľ dostať informáciu a mať možnosť aj zastaviť všetky práce pokiaľ sú za hranicou akú akceptuje vzhladom na cenu práce.(Samozrejme aj vozidla)
Autokomplet správne upozorńuje na Densá a zvlášť na piezom ovládané vstreky.Vstrek dostáva dva impulzy,jedným sa otvorí druhým zatvorí.Ak z akéhokoľvek dôvodu sa nezavrie...problém bude velký.Honba za Euro normami vyžiadala viacnásobné vstrekovanie v jednom vstreknutí.klasické elektromagnetické vstrekovače tú kadenciu namajú šancu zvládnuť,tak prišlo bleskové piezo....aj z týmito radosťami.Smutné je,že aj napriek možnosti a schopnosti diagnostiky je táto oblasť zakliata a servis sa za dnešnou technikou v autách ani len neplazí,nieto aby držal krok.Už aj automobilky vidia tú nemohúcnosť a robia opatrenia ktorými diagnostiku smerujú do výrobcovho online priestoru a značkový servis do role štatistu a blbečka,neznačkových mimo (až na najschopnejších).Z vedlajším efektom že si odbúra konkurenciu neznačkového kde 90% nemôže ani snívať o tejto forme spolupráce z materskou firmou.Takže v relatívne krátkej dobe sa tieto veci vyčistia.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Transit Cusťom, 2,2 TDCI 92 kw korekčné dávky

Príspevok od používateľa oco13 »

Ak hovoríte A , treba povedať aj B :4012:
- ak automobilky nevedia zohnať ludí na výrobu aut, kde zoženú tých na servis????. Ak automobilky posunú diagnostiku do online priestoru a odbúrajú 90% nezbačkových servisov - čo bude nasledovať? Počet aut s poruchou ostane, len sa zníži počt opravárov a teda narastú čakacie doby a aj ceny. Ak cena nebude úmerná oprave, auto skončí v šrote. Teda smerujeme k ďalšiemu vyrábaniu odpadu - po záruke zahodiť.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Transit Cusťom, 2,2 TDCI 92 kw korekčné dávky

Príspevok od používateľa seven549 »

auta budu stale netreba sa nicoho bat.ani toho ze budu len elektricke od roku 2030.ako mozno v eu sa uz nebudu predavat ale tie co sa dovtedy vyrobia sa budu musiet dojazdit.

a ostatne krajiny mimo eu take nic neriesia.vsetci prisli na to ze auta maju maly podiel na emisiach.aj svicarsko sa vyjadrilo ze auta maju uplne maly podiel na emisiach a priroda si s tym u nich poradi.odvolali sa na lode lietadla kamiony a hlavne fabriky.tam su emisie.zaujimave ze oceliaren a vsetok priemysel u nich funguje. filtruju a recykluju kazdu chemiu povolene maju aj spalovanie olejov dokonca tym vykuruju.velke 25tisic litrove nadrze na stary olej z aut alebo kuchyne,restiky alebo servisy to zadarmo nosia na zberne miesta, a vykuruje sa tym cely panelak na rok. aj vypustanie do ovzdusia vsetko filtruju nesetria na tom.ani necitit ze ktory panelak ide na olej.nepotrebuju tolko zemneho plynu.co sa da ide na elektrinu alebo oleje.

a europa riesi hluposti -- koronu a auta.

automobilky budu stale vyrabat spalovaky do krajin kde to nebude zakazane.

a donekonecna tu budu spravy o emisiach niceni zeme atd.dokola stale to iste ako to uz je min 10 rokov.a ktovie ci to vobec do roku 2030 bude mozne.fabriky povedia ze to bez emisii neni mozne a vec vybavena.a ak im to nedovolia prestahuju vyroby tam kde sa to da.tak padol detroit.vsetok priemysel odisiel a s nim aj ludia ktorym to vadilo.otvorili ocka ze ha ved nemame pracu.a ostalo prazdne mesto.
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný