Ford S-max - zohrievanie motora

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Ford fórum
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
heno32
Založený: 28 apríl 2009
Príspevky: 51
Nabehané: 15 hod 37 min
Predmet: Ford S-max - zohrievanie motora PríspevokZaslal: 25.11.2019 22:48   
Zdravím, chcem sa opýtať ľudí, čo vlastnia s-max 2 liter diesel 103kW r. v. Cca 2012. (môj je 2014) ako sa im v chladnejsom počasí zahrieva motor. Mam podozrenie na nejakú chybu, keď je okolo 5 stupňov (a menej) strasne dlho trvá kým sa zohreje na prevádzkovú teplotu. Pri piatich stupňoch cca 11km. Minulú zimu pri mínus siedmych sa nevedel zohriať ani po 20 km. Roleta pred chladičom funguje normálne (tipoval som na ňu). Pred tým som mal passat, tém bol zohriať už po 5km bez ohľadu na počasie. Nemá tento motor náhodou dva termostaty? Niečo také som čítal na nete. Ďakujem za odpovede.
Citovať
dreeevo
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 21 november 2010
Príspevky: 295
Nabehané: 2 dní 5 hod 31 min
PríspevokZaslal: 26.11.2019 09:51   
Zdar, mondeo 2.0 tdci 103kw UFBA po štarte pri cca 5 stupňov je zohriate na prevádzkovú teplotu po cca 8-9 km jazdy s normálnym zaťažením. Po kúpe auta som menil termostat, nakolko nedržal teplotu, je tam iba jeden z boku motora od prevodovky ale jeho demontáž dala trošku zabrať. Ak roleta pred chladičom funguje tak velký vplyv na ohrev pri tomto motore ma objem chladiacej v expanzke a to, ako po štarte vypeckuješ kúrenie, nakoľko toto dokáže naozaj silno ochladzovať malý okruh.
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (33)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 1066
Nabehané: 6 dní 4 hod 7 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 26.11.2019 10:07   
Mame doma 2.0 diesel tiez pri 5 stupnoch normal jazda okreska roviny kurenie na 20stupnov cca 9-10 km ...
Passata si mal asi s prikurovacom ked sa rychlo zohrial.
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (636)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18752
Nabehané: 1 mes 10 dní 3 hod
PríspevokZaslal: 26.11.2019 10:36   
tak nejak. Bufiky maju zabudovane uz Sharany, Alhambry, Galaxie, Carnevaly, Voyagery a taketo auticka uz od roku 1996. Preco ? Pretoze tie diesliky sa nezohrievaju "ňipiči" ako sa hovori. Je uplne normalne ze Sharanu ktory ide dole kopcom na dialnici = bez zatazenia na motor KLESA teplota vody, termostat a vsetko je v poriadku.

Kedze Galaxia pouziva absolutne rovnake motory ako SMaks, je to v poriadku. Je to jednoducho dan za "prilis efektivne" dieslove motory ktore proste nevyrabaju odpadove teplo z ktoreho by sa mohlo kurit. Preto mas na masine sedem termostatov (prehanam, ale nemas jeden ako nasi otcovia pred 20 rokmi), preto mas kryt pod motorom, preto mas zaluzie na chladici - keby tie zaluzie neboli, uz len ten -10 stupnovy vzduch co sa dostane na chladic aj napriek zavretemu termostatu [!] dokaze porobit srandy. Ta voda by v chladici proste mala 20-30 stupnov a jej chlad by sa tepelne prenasal po celom okruhu, takisto aj pritomnost ladoveho vzduchu sice len malinko / ciastocne - ale predsa - ovievajuceho motor z kazdej strany je proste neziaduca.

Preto maju niektore sikovne auta, napriklad Lubosova Peugeot 607 uz v roku 2002, ELEKTRICKE spiraly v kureni. Zapnes kurenie, do dvoch sekund sa nazhavi spirala podobne ako susic na vlasy a nieco to kuri. Oktavie Passaty a taketo vymysli mali TRI zhaviace sviecky navyse v chladiacom obvode, tipni si preco, to sa pisal rok 1997. Pasatty mali dokonca aj 1kW [!] pridavny elektricky obvod vo vnutornom obehu, bolo to ine riesenie ako spomenuta 607.

atd, atd, proste je to normalne. Ked nastartujes studene auto a nevidis kolovat chladiacu kvapalinu v nadrzke v motorovom priestore, tak mas v poriadku velky okruh, jeho termostat atd.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (807)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 13251
Nabehané: 5 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 26.11.2019 11:21   
cize da sa povedat, aby bol dizel pouzitelny v zime, treba aby bol tak trochu elektromobil , hosi uzite si to
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
easyridersvk
Povedomá tvár - Favorito (28)
Založený: 15 júl 2011
Príspevky: 608
Nabehané: 4 dní 14 hod 27 min
PríspevokZaslal: 26.11.2019 11:36   
pri -20°C a silnom vetre(VKV) stacila jedna cervena na semafore a voda bola spat na nule
Citovať
Lubos77
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 12 máj 2007
Príspevky: 196
Nabehané: 9 hod 31 min
PríspevokZaslal: 26.11.2019 12:43   
Mal som C-Max s týmto motorom a v zime to bolo podobné, dlho dlho sa zahrievalo, termomanažment motora bol kontrolovaný, pracoval správne. Zato v lete klímovalo po chvílke tak, že vo vnútri mohli byť cencúle a vonku +40.
Vozidlo bolo dovezené z juhu Francúzska - tam by som videl pre naše podnebie problém. Iná výrobná špecifikácia vozidla.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21571
Nabehané: 4 mes 8 dní 6 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 26.11.2019 13:12   
Celé je to systéme ako je okruh zostavený.Termostat je úplne uzavretý a jediný funkčný okruh je kúrenarský.Až návratka z kurenia hreje a donúti otvorenie termostata.myšlienka je to dobrá,ale pre benzinové agregáty nie pre diesla.Ten nutne potrebuje mať v okruhu kúrenia zaradenú komoru z troma (VW) alebo štyrmi (Lagúna) žhavičmi ktoré pretekajúcu vodu raketovo dvíhajú na teplote,a samozrejme aj obrovský prúd patrične zaťažuje altík,ten zaťažuje motor a teda sa rýchlejšie ohrieva.Ale úplne naj je aj webasto spúšťané od určitej teploty (zväčša +5°C) automaticky.Môj Voyager je po 2 km schopný nabehnúť na dialničnú rýchlosť,motor prakticky v prevádzkovej teplote,vnútorná teplota je na tričko,sedenie na teplom (ohrev)kým otvorím a za autom zavriem bránu mám vajcia v teple.16 ročná comonreilová herka !!! bez najmenšej dodatočnej úpravy.Takže...treba sa z toho poučiť,a dať tam veci ktoré fungujú,nič extra náklady to nechce.Tie komory so žhavičmy sú zohnatelné snáď za 3-5 euro (logicky nie SVK) poliak rád predá za pár halierov
Citovať
bandit97
Známa tvár - Feldo (66)
Založený: 24 január 2011
Príspevky: 1086
Nabehané: 17 dní 1 hod 55 min
PríspevokZaslal: 26.11.2019 15:22   
Tu komoru so zhavicmi malo aj Mondeo 3 generacie (2000-2007), takze toto moze mat kludne tiez.. Skorej je otazka v akom stave budu tie zhavice po rokoch prevadzky. Mne sa motor ohrieval rovnako a ich vymena urobila zazrak.. Do 5km motor v prevadzkovej teplote aj najvacsom mraze.. Druhy rok po vymene tak do 10 a minulu zimu amen, rovnake jak pred vymenou.
Mal aj noznost sa odviest na S-maxe s tymto motorom a ten mal prevadzkovu tiez za cca 5-6km. Hladaj po rurach a hadiciach alebo v nejakom servisnom manuale.
Citovať
Dep
Obľúbený člen - Bawo (87)
Založený: 15 jún 2009
Príspevky: 1077
Nabehané: 12 dní 18 hod 50 min
PríspevokZaslal: 26.11.2019 15:59   
potvrdzujem, ze moje Mondeo kuri uz po cca. 2km, pridavny ohrev.

motor DW10 120kw.

V najvacsich mrazoch sa pohne stlpec teploty chladiacej kvapaliny asi az po 5 km, a prevadzkovu teplotu dosiahne cca. po 10km. No a samozrejme, je tu este teplota oleja, cely agregat sa zohreje na idealnu teplotu odhadom az po ubehnuti 20km :)
_________________
Ford Mondeo MK4 combi, 2.0 TDCi 120kw Titanium S (r.v. 2011)
before: Suzuki Swift GS 1.2 69kw (r.v. 2012)
Opel Omega 2.2 16V FL 106kw (r.v. 2000)
BMW E30 316 66kw (r.v. 1983)
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21571
Nabehané: 4 mes 8 dní 6 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 26.11.2019 16:11   
Ohrievací účinok štyroch žhavičov je obrovský,ibaže sa im zväčša zaoxidujú el.prípoje a ..nežhavia.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21571
Nabehané: 4 mes 8 dní 6 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 26.11.2019 16:52   
Keď začneš kalkulovať energetické vyťaženie paliva,tak to ozaj elegantne sedí...že to kúriť bez tých pomocných pakšamétov veľmi ani nemôže.Aby energeticky úsporný diesel začal primerané kúriť po zimnom štarte musí priberať cca 4-5 kW energie len tepelnej.Potom je to takmer zrovnatelné z benzinovým agregátom.Aj tam sú veľké rozdiely,mám druhé auto a to nedobehne ani ten Voyager z webastom,teplo kydá po 500 m,ozaj extrém.Ale zažil som podobné abnormálne ohrievanie u P306 1,8 A/T stará herka okolie r.2000
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (636)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18752
Nabehané: 1 mes 10 dní 3 hod
PríspevokZaslal: 26.11.2019 19:16   
v principe ano, ale zase to neplati uplne univerzalne pre vsetky modely. Ak si dobre pamatam, 2101 boli lepsie nez neskorsie 2103.
Citovať
xentry
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (125)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 958
Nabehané: 23 dní 3 hod 47 min
PríspevokZaslal: 26.11.2019 19:44   
Tiez mam stary commonrail ale je tam pridavka na ohrev vody a to dost vykonna cca 2 km od domu teraz je teplota za polovicou medzi studene a plne zohriate a kuri veselo po 1km urcite. Toto ked sa pokazi pojde nove okamzite :)
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
erikfrog
Povedomá tvár - Favorito (31)
Založený: 06 november 2011
Príspevky: 905
Nabehané: 2 dní 22 hod 3 min
PríspevokZaslal: 26.11.2019 21:27   
Vymen termostat, mne sa to zohreje rychlo a zaluzia tiez funguje normalne.
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Ford fórum