Ford S Max

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ferigno
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 09.05.2019 10:45
Zdieľať na Facebook

Ford S Max

Príspevok od používateľa ferigno »

Zdravím,

vyberám rodinné auto (2 deti) s použitelným priestorom. Videl som x recenzií, čítal fóra a bol si ohmatať auta v bazáre. Vyšiel mi z toho Ford S Max. Postačuje 5 sedadlová verzia. Želaný rozpočet 10 000 EUR. Ak by bolo nutné, strop je 15 000. Palivo nafta (Dlhé trasy, hlavne dialnica).


Otázky:
Obzerám prvú generáciu po facelifte (2011-14), motorizácia 2.0 TDCi manual. Na čo si dať pozor? Je to optimálny motor?
Či skôr má zmysel ísť do druhej generácie (Ad blue a dalsie "bonusy")? Ak áno ktorý motor? Čo extra získam?

Ďakujem veľmi pekne za akékoľvek tipy a skúsenosti s daným vozidlom.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa seven549 »

2.0tdci motor bol katastrofa.vstrekovace piezo boli slabe praskal obal vstrekovcov a bola nutna vymena celeho.80 percent tych 2.0 tdci a tom padali.

starsi s-max treba brat od roku 2012 a motor 2.2 tdci 147kw.ten je dobry mam to v mondeo mk4 2014 rok.ma to aj silu krutak okolo 430nm ide to velmi slusne a na dialnici je doma.na tych 2.2 tdci sa do 400 000km ani nic nekazilo.od 2012 preto lebo maju dobre vyriesene vypalovanie dpf vstrek priamo pred dpf a davali znova klasicke magneticke vstrekovace.

problem bude najst taky s-max a aj mondeo 2.2 tdci manual titanium x s malo km.tie boli aj znizene na R19stkach.

nove modely nepoznam a ani nikto v mojom okoli to nemal kto by mi to dal vyskusat na 3000km cestu.no 2.2tdci umreli v roku 2014 odvtedy boli 2.0tdci biturbo 210ps len 2 roky vo vyrobe a odvtedy ford dodava uz len ten smutny 2.0tdci 110 alebo 132kw.
Naposledy upravil/-a seven549 v 22.02.2022 18:08, upravené celkom 1 krát.
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa dreeevo »

Zdar, ja som niekedy riešil podobný problém a skončil som pri mondeu MK IV, S-max som nenašiel v peknom stave za rozumný peniaz.
Mondeo som vybral hlavne preto, lebo v starej robote sme na tých autách odjazdili veľké kilometre, osvedčili sa a preto som jeden kúsok kúpil aj do rodiny
Motor 2.0 tdci je po roku 2011 veľmi podarený. Je tam veľa rozdielom s predchodcom, iné vstrekovače - spoľahlivé solenoidy od Delphi, spôsob regenerácie atď...Odporúčam 120kw verziu (340Nm), aj 103kw (320Nm) je slušné vozenie ale 120 sa k tým autám hodí viac. Aj 147kw v 2.2 tdci môže byť dobrá voľba ale výber bude výrazne menší.
Interval na rozvody je 200 000km alebo 10 rokov, regenerácia DPF je riešená samostatným vstrekovačom pred filtrom, čo je super takže sa nikdy nestretneš s pribúdajúcim motorovým olejom ako u konkurencie. Daný vstrek sa vie občas upchať karbónom, ale dá sa vyčistiť a už existuje aj druhovýroba.
Bacha si treba dať na svetlá - konkrétne xenóny, často bývajú vysvietené, zadné LED svetlá - tam hnevala elektronika, ďalej koróziu, kde ford v tomto dosť zaostáva, takže skontrolovať stav podvozkových dielov, nápravníc atď...
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Nazdar mám síce Mondeo 4 motor TDCi 103 kw 140 PS . Záleží aké máš priority , či smax alebo Galaxy . Ja som auto kupoval s 11 tis km predvádzacku v nl momentálne mám cez 500 tisíc jazdené možno 99%dialnice . Zatiaľ všetko pôvodne okrem 1xEGR ventilu a 2krat brzdy olej menené každých 10tisic km rozvody 90tisic . DPF raz cistene profi v tesmaku . Viac ľudí sa na to stazuje ale ja mám len dobré skúsenosti . Samozrejme neviem ako bolo jazdené pred tebou ale na Tom veľmi záleží . Ja som na ňom jazdil štýlom plná nádrž ,700 a viac km vkuse na záťah jazda ,dochladene turbo a vypnúť v cieli . Jazdené v otáčkach nad 2200a viac . Pohodlné spoľahlive auto , s vynikajúcim zatahom a dobrou spotrebou v podstate je s Max to isté ,miesta tam je habadej perfektne nápravy . Čo vytykam Fordu sú supajuce tlačidlá spinacov výstražných svetiel , ovládanie klímy aj keď som ich veľa netlačil ajtak sa supu . Volant je podľa mňa extra odolný aspoň u mňa a vyzerá tak na 150tisic tiež aj hlavica páky .viem je to síce trochu iné vozidlo ale v podstate je to ta istá technika ako v smaxe akurát iný obal . Toľko moje postrehy k Fordu
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa wilz »

Píše že jazdí dlhé trasy, potom je teda sakra rozdiel či má zadok usalašený v S-Maxe alebo v Dacii.
No a keď v tejto džamahírii nie sú také autá na trhu, treba sa pozrieť v Európe, nájsť si na inzercii a doviezť odtiaľ alebo si nechať doviezť.
Prvé auto som si kedysi kupoval tu, ale potom už posledných 33 rokov všetky ďalšie v D a A a som spokojný (samozrejme v rámci mojich finančných možností).
ferigno
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 09.05.2019 10:45
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa ferigno »

Ďakujem za tipy. A nie Daciu si ozaj neprosím. Mondeo nemá v zadnom rade 3 plnohodnotné sedadlá. Zvažoval som Sharan aj Galaxy. Doblo, Caddy a iné vany si neprosím. S Max sa mi zdá z možností čo sú najviac auto.

Rozumiem, že asi ho nebude v dobrom stave ľahké zohnať. Som celkom ochotný zacvakať servis, ale musí to mať zmysel.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Trepat sa do dojclandu pre vysnivane auto a potom zistit ze je to srot..... ist domov bez auta alebo s niecim narychlo kupenym co clovek ani nechcel..... pokial nema cloveka co mu to auto tam prezrie tak je to sanca tak 1:5 ze odtial nieco normalne dovezie a to ze to vyberie priamo u dealera nieje zoadna zaruka ze kupi dobre, hladal by som na sk a s clovekom co sa fordom rozumie, neviem odkial je zadavatel ale v selpiciach je eurodiesel co vozi auta z nemeckych operakov a niekde v cechah ma aj servis, tu na okoli je dost fordov co maju ich nalepku na kufri, spokojnojnost zakaznikov neviem ale chodim pravidelne okolo a s-max tam vzdy nejaky stoji aj ked mam pocit ze pomaly prechadzaju na vw a neviem ci maju tak stare auta, mozno cez nich by sa dalo nieco poriesit
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Ani nehovorím aby si kúpil Mondeo , len som podal moje skúsenosti s motorom qxba . A neviem či máš tie zadné sedačky plnohodnotné alebo sú zúžené . A ešte si nespomenul freemont, kamoš je snim neskutočne spokojný kupoval zanovny v De okolo 8 tisíc km , momentálne má cez 300 a jazdi mu to stále bez problémov síce diaľnice a tiež dlhé trasy motor JTD , druhý má 2.4 s LPG z ita ale ten má len okolo 200 bez porúch on urobil na ňom 112tsic km a zatiaľ ok ale je to B+LPG čo ty nechceš.
ferigno
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 09.05.2019 10:45
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa ferigno »

Freemont bol v užšom výbere, ale nemá 3 plnohodnotné sedadlá v druhom rade. Ále áno, stále ho mám ako backup plan.
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa Dep »

Mondeo MK4 z roku 2011, ktore som mal, dovezene z Luxemburgska, vydrazene na konci operaku cez LeasePlan. Podvozok mal nieco za sebou, pravdepodobne to jazdilo hlavne solene cesty (zadne priecne ramena museli ist dole karbobruskou, kedze excentre boli tak skorodovane, ze sa nedala nastavit zbiehavost zadnych kolies)

Mal som v nom 2.0TDCi 120kw, motor s kodovym oznacenim DW10 a bol to vyborny motor, i s nalozenym privesnym vozikom 1 tona som si dovolil tomu slapnut na krk a auto slo. Kupoval som to ako 6rocne s 188tisic km a predaval ako 10 rocne s 253tisic a motor bezal na vybornu, bez ziadneho servisu - menil som rozvody, klasicky olej a filtre kazdych 10 000km, tankoval som len premiove palivo s aditivami. Dlhodoba spotreba 6,5 litra, jazdieval som trosku sportovejsie a motor som nepodtacal pod 1800 otacok. Pri podtocenom motore to dokazalo jazdit po okreskach aj pod 5 litrov. Ano, vsetci spominaju na spolahlivy system DPF, ja to len potvrdzujem, len stale tam cihal ten strasiak v podobe opravy a vymeny za nove DPFko, v autorizaku s pracou okolo 1000 eur. Zivotnost je otazna, mozno najazdenych 250tis. km ?
Na co si este dat pozor, alebo s cim pocitat, je tazky dvojliter nad napravou, okrem prvkov napravy a tlmicov som menil 2x riadenie. 1x vymena alternatora za skoro 600e. Pred predajom so spominanym nabehom 250 tisic km uz spojka jemne vibrovala, ale nesmykala. Vymena bola nacenena na 650 eur. A este jedna nezanedbatelna prkotinka, ktora mi rozsvietila kontrolku motora - zaluzia za mriezkou chladica niekedy blbla a pri studenom starte sa nezatvarala dostatocne, alebo naopak, neotvarala sa do svojej vychodzej polohy. Bolo nutne to rozobrat, premazat, idealne by bolo ju vymenit, k tomu som sa ale nedostal. Kontrolku motora som zazil ked nejake cidlo teploty motora sa pokazilo a nasledne menilo, musel som auto odstavit v domnienke, aby som neuvaril motor, co sa nastastie nestalo. Druhy podobny pripad s deravym chladicom vody - co bolo pre mna uplne bizarne, az sialene po zisteni, ze som niekolko mesiacov v zime jazdil s nizkou hladinou chladiacej kvapaliny a zistil som to az v servise, ked mechanik mi povedal, ze nemam ziadnu vodu v systeme. Bolo to velmi robustne auto.

Ked som predaval to Mondeo, zvazoval som rodinne auto 7 miestne (i ked zadne dve miesta skor ako nudzove riesenie) a S-Max v spominanej generacii bol mojim favoritom, no chcel som zmenu a skusit inu znacku ako Ford. Co je trosku mrzute s jazdenymi S-Maxmi, 9 z 10ich inzeratov su auta s automatickou prevodovkou PowerShift, ktora je neslavne znama svojou nespolahlivosotou a je treba si nechat rezervu na pripadny servis niekolko tisic eur. Nakoniec som si povedal, ze uz diesel viac nie a kupil som benzinoveho japonca.

Odporucam priplatit si cukrikovy stav, v Titanium vybave to auto vyzera paradne, hladat z posledneho roku 2014, cim mensi najazd, tym lepsie. Je pravda, ze interier je neskutocne odolny a kvalitny, tie kilometre tam proste nie je vidiet. Na S-Maxe som cestoval raz cez cele Slovensko, bol to tusim silny 2.2TDCi a pacilo sa mi odhlucnenie a celkovo velmi pohodlne jazdenie, ktore by som prirovnal cestovanim vo velmi rychlom vlaku.

Ja osobne by som nesiel do MK5 prave kvoli EURO6, presne kvoli cirkusom okolo adBlue a inym fajnotkam z tejto prisnej normy vyplyvajucimi.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
strelecbn
Príspevky: 100
Dátum registrácie: 29.10.2011 18:09
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa strelecbn »

Kolega má 2.0tdci rok 2009 a má na tom nabehané cez 350 000km. Má to v automate s ktorým nemá žiaden problém. Teraz ho ide odstaviť, lebo ide preťesňovať motor. Nepýtal som sa prečo, ale jazdí na ňom každý deň do práce. Druhý kúpil minulý rok 2011ku za smiešnych 4000€ v manuály a doteraz žiaden problém. Tiež na ňom jazdí každý deň do práce. ma na tom nabehané 180 000km. Nedávno som niekde pozeral inzerát 2017 za necelých 10000€. Relatívne nové auto, a ešte zostanú € na prípadný servis. Keby som nekupoval pred 2 rokmi nového C maxa, hneď do toho idem. A toho motora by som sa nebál, veď ktorý sa nekazí. Ale je pravda že 2,2 je lepšia voľba.
niccots
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 01.03.2016 16:52
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa niccots »

Preco Smax? To je imidzove MPV, len s 5 sedadlami, co jazdi za 7,5litra, ako benziny v strednych kombikoch. Galaxy alebo Sharan to je ina vec.
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa peterson999 »

Fordov sa predalo vela novych v Cesku, tam je velky vyber. Cech pochopil ze VW jede do kytek a radsej vela ludi kupilo Ford. Asi im pripomina Octavie. Casom ale pochopili ze to bolo z kaluže do blata a dnes Českom znie obľúbena hláška :
Fordem tam a vlakem zpátky :-)

Ja som si hovoril nemôže to byt také zlé !!!

No a výsledok, je to ešte horsie !!!

Ak ti nevadi ze si Ford okolo 300tkm opyta 3500 az 4000 eur, smelo. Nepisem cenu autorizaku ale kamaratske ceny.

Tam kde Ford strcil, tam boli problemy, Mazda to dodnes nerozdychala na povesti vdaka Fordu....

Kupoval som rozhasene Fordy TDCi a ludia sa s nimi doma hrali...

Mam 2 benzinove a 2 dieslove Fordy

Ak Ford tak jedine 1.6i 74kw, 2.0i 2.3i a hoci aj Volvo 5 valec 2.5T
Ale ziadny dieslel. Ziadny a nikdy ani nahodou. Ak uz tak medzi 150 a 250tkm odjazdit a papapa do aaa

Jasne lenivy 1.4tdci po dedkovi alebo 1.6tdci 66kw keby som MUSEL tak by som riskol a urobil opatrenia aby vydrzal. Ale mozno by sa rozsypal na EK po vytacani ako pred 3 dnami jeden 2.0tdci.
Ak chces, kup cukrik co ma maly najazd (zacvakas naviac za superstav), kup ked ma 150tkm a predaj skor ako chce rozvody spojku vstreky turbo atd .. cize do 250tkm . Nepises ROCNY NAJAZD !
Ze dlhe trate moze byt aj raz za rok Mnichov ...

Najlepsi Galaxy, Smax, Sharan, Alhambra Voyager je :
Toyota Previa 2.4vvti a je jedno ci manual automat.
Podaril sa zazrak a brat ma Previu 3 automat LPG ale najst toto auto je zazrak. Ale nie nemozny.
Nikdy nenapises na toto forum ze mam problem poradte, odtahovkarov budes iba zdravit ale nie platit. Ak mensie tak Verso ale len benzin (1.6vvti nie lebo je slabucky).

Lepsie ako tie Fordy je uz snad aj Renault a ja by som kupil 2.0i LPG ak chces setrit.
Ak vies finty, da sa prezit aj na 1.5dci ale raketa nebude, no lenoch tiez nie. Ale treba prevenciu ako kazdy TD
Laguna combi ci Grand Scenic 1.5dci mi pride uz lepsie ako Fordy tdci.
Ked si zratas vsetky naklady, diesel nebude velmi lacnejsi, ak chces vybabrat tak LPG ale musis vedie aky motor a co robit aby nebolo problemy .....

Ozaj ked Ford tak najlepsie su ameriky V6 hore samozrejme benzin alebo LPG

Mam starucku prvu Previu "ufo" ktoru najdes aj na volant.tv a tam je aj novsia Dvojka.
Obrovske auto, pohodlie jazdy, ked som presadol do Sharana, zdalo sa mi ze sedim v prditku (pohodlie).

A ked si kupis Toyotu Siennu 3.5iV6 4x4 na LPG tak si vyhral Lotto. Treba pocitat ze je v meste menej obratna ako Previa

Za mna Previa 2004-2006 za 7000 cukrik a aj po 15 rokoch si povies neuveritelne, nic som do nej nadal a rozdiel co si usetril mozes dat na novy LPG 1200e
Pri dovezenej najprv LPG a az potom prihlasit, poradim ak treba.

Joj a lepsie ako Ford tdci mas aj C8 a P807 ked si das 2.0i

Ked Smax tak BENZIN alebo malo odjazdeny kus

Dalsia pravda - nikdy nič na F si nekupuj :
Fiat Ford a Fšetky Francuzske :-)

Ale najde sa aj vynimka ked vies v tom chodit, vies ktora kombinacia je dobra. Nie vyborna ale dobra.

O chvilu Lubos piše, ze ma 800tkm na HDI a nic nemenil :

3-2-1
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa dreeevo »

Peterson bavíme sa u o 2.0 tdci po roku 2011. Žiadne 1.4 tdci ani herky 2.0 tdci a 2.0 tddi napr. z mondea mk3.
Je mi zrejmé, že tento motor dokonale poznáš a samozrejme že vieš, že to nie je motor od fordu ale pohonná jednotka z PSA. Teda v podstate HDI. Keď zhodíš kryt motora tak na saní máš napr. Peugeot a citroen logo.
Keď opomeniem ten výlev, čo si tu napísal tak ti poviem len toľko, že tie motory sme drali v služobných mondeách a počas 350 000 km sa do motora nikdy nešahalo. Potom šli z firmy preč.
Strašíš tu zasa turbom, vstrekmi, spojkou, rozvodmi atď...
Moje má nagúľané 240000km
Rozvody sa menia po 200 000km a je tam len jeden remeň, vodná pumpa, napínacia a vodiaca kladka - cena výmeny 230€ v mojom prípade
Medzi vačkami je reťaz a tá sa nemenila na žiadnom kuse, čo sme mali v robote za tých 350000km
Vstreky sú solenoidy od delphi a pokiaľ tam neleješ naftu z JRD tie vstreky dajú cez 300000km s prstom v nose
Spojku som menil za 730e s robotou
Turbo stále pôvodné.
Dpf tiež nadpriemerne odolné. Akurát vstrek pred ním sa čistil v ultrazvuku od karbónu.
Zadávateľ má záujem o naftový S- max tak prečo spomínaš benzínovú previu ?
Ak by chcel kozatú brunetku budeme mu núkať plochú blondínu ?
Šiel si na S-maxe cez makov alebo donovali ? Už len z hladiska podvozku sú to ABSOLUTNE NEPOROVNATELNE autá
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Ford S Max

Príspevok od používateľa seven549 »

peterson999 napísal: 23.02.2022 19:11 Fordov sa predalo vela novych v Cesku, tam je velky vyber. Cech pochopil ze VW jede do kytek a radsej vela ludi kupilo Ford. Asi im pripomina Octavie.

Ked Smax tak BENZIN alebo malo odjazdeny kus

Dalsia pravda - nikdy nič na F si nekupuj :
Fiat Ford a Fšetky Francuzske :-)


fiat ford francuz = ferrari.

dizle od vw sa sypu dizle od forda sa sypu dizle od francuzov sa sypu.japonec nebude?ked si vezmem len tak svoje poznania tak ktory mlady alebo nejaka firma ma vovelkom dizloveho japonca a jazdi s tym takym stylom ako na vw skodofke forde fiate atd.nikto.

japonca si kupi len starec.

a berme do uvahy auta s motormi R4 a do obsahu 2.5liter.

dnes malokto kupi nejake 6 valce na lpg .paliva budu uz len a len drahsie.uz nikdy ceny nepadnu tak sa to zauziva a tak to aj ostane.vsetke tie japonske a americke V6 V8 chochvila padnu v europe z predaja.uz teraz nieje zaujem.vsetke tie vykonne limuziny a mpv stoja v nemecku v bazaroch ako prve pri plote a pri vstupe.

cize hladame S maxa 2.0.2.2 tdci ktory bude lacnejsi na diely ako japonec.servis nieje drahy ale tie origo japonske diely ano.
benzinove fordy z tej doby 2012 az dodnes su uz len ecoboost a tie su katastrofa.

cesi fordy kupovali stale uz od padu socializmu len my na sk sme mali radsej vw golfy 2,3 a passaty tie kombiky 1.6td co snimi lietali najcastejsie ukrajinci a vozili naftu lebo tam mali natiahnute plastove nadrze na 160 litrov.

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných