1 029 888
inzerátov
Pridať inzerát

Ford S-max 2,5 LPG

   Obsah fóra Auto-moto fórum LPG, CNG - Hybrid
Odpovedať Nová téma
1234>
Autor Správa
Hondar
Povedomá tvár - Favorito (46)
Založený: 24 február 2015
Príspevky: 489
Nabehané: 10 dní 11 hod 57 min
Predmet: Ford S-max 2,5 LPG PríspevokZaslal: 28.11.2017 07:10   
Dobré ráno.
Poprosím informáciu o vhodnosti prestavby tohoto motora na LPG. Prípadne aj systém s ktorým by si tento 5-valcový 20V turboagregát "rozumel" bez zbytočných problémov.

Má niekto reálne skúsenosti s prestavbou tejto "rakety" na LPG? Cena / užitková hodnota / spotreba / spoľahlivosť / "trampoty" vs radosť...
Ďakujem

_________________
Dlhodobá japonská spoľahlivosť = moja radosť: Civic 1,6i ES (85kW), Shuttle 2,3i ES (110kW) + LPG a VFR 800 VTEC (80kW)
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (163)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2813
Nabehané: 17 dní 10 hod 24 min
PríspevokZaslal: 28.11.2017 07:38   
Určite si už googlil tiež...

Ale dám to sem...

http://www.doauta.sk/index.php.....mp;lang=sk
Citovať
stagba
Povedomá tvár - Favorito (22)
Založený: 16 január 2014
Príspevky: 191
Nabehané: 1 dní 1 hod 26 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 28.11.2017 09:23   
eeeeee, Gastech zrovna nie aj ked ma retrofit. Namontoval som ich vela v niektorych autach jazdi uplne perfektne ale vyskytuju sa chyby ktore by sa v 21 storoci uz nemuseli.
Ondrej, Stag Q-MAX plus, vykonny regulator ACR01-250, HANA vstrekovace.
Citovať
CAMLS
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 23 máj 2009
Príspevky: 204
Nabehané: 1 dní 10 hod 59 min
Predmet: Re: Ford S-max 2,5 LPG PríspevokZaslal: 28.11.2017 18:58   
Hondar napísal:
Dobré ráno.
Poprosím informáciu o vhodnosti prestavby tohoto motora na LPG. Prípadne aj systém s ktorým by si tento 5-valcový 20V turboagregát "rozumel" bez zbytočných problémov.

Má niekto reálne skúsenosti s prestavbou tejto "rakety" na LPG? Cena / užitková hodnota / spotreba / spoľahlivosť / "trampoty" vs radosť...
Ďakujem


Cauko.

To kupuješ namiesto Hondy shuttle? Čiže tu prevodovku sa ti nepodarilo opraviť? :/
_________________
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50
Citovať
martin cichy
Známa tvár - Feldo (75)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3118
Nabehané: 6 dní 4 hod 53 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 28.11.2017 19:52   
je to motor od volva, na plyne chodí dobre, ale šiel by som do brc.
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce
Spotřeba TOYOTA Corolla verso 1.6 VVT-i 81 kW / 110 HP
Citovať
Hondar
Povedomá tvár - Favorito (46)
Založený: 24 február 2015
Príspevky: 489
Nabehané: 10 dní 11 hod 57 min
PríspevokZaslal: 28.11.2017 20:49   
Ahoj Lukáš.
Shuttlika sme opravili vymenou prevodovky z nemecka za 500,-€ len matroš, ale uz ma svoj vek a "najlepsie roky za sebou"
Hneva ma, ze pri vymene prevodovky bolo treba rozhadzat prednu napravu a po spätnej montazi zacala naprava buchat a chcelo by to jej repas. Len vymackany gumeny material do napravy (zial jedine original z Hondy) a klby (horne capy jedine s celym ramenom) ma vyjdu na nekrestanskych 300,-€ + praca + geometria + mozno sa nieco vysrsti .... a furt to bude 20 rocne vozidlo.
Takze spekulujem co dalej a silny S-max je jednou z alternativ.
Inak Shuttle stale spolahlivo denne frci takze mam KUA VELKU DILEMU.
Pomôžte mi ju prosím rozlúsknuť.
_________________
Dlhodobá japonská spoľahlivosť = moja radosť: Civic 1,6i ES (85kW), Shuttle 2,3i ES (110kW) + LPG a VFR 800 VTEC (80kW)
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (555)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18514
Nabehané: 2 mes 1 dní 12 hod
PríspevokZaslal: 28.11.2017 20:58   
Keď ju miluješ.....
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
Hondar
Povedomá tvár - Favorito (46)
Založený: 24 február 2015
Príspevky: 489
Nabehané: 10 dní 11 hod 57 min
PríspevokZaslal: 28.11.2017 21:02   
stagba napísal:
eeeeee, Gastech zrovna nie aj ked ma retrofit. Namontoval som ich vela v niektorych autach jazdi uplne perfektne ale vyskytuju sa chyby ktore by sa v 21 storoci uz nemuseli.
Ondrej, Stag Q-MAX plus, vykonny regulator ACR01-250, HANA vstrekovace.

Miro, pozdravujem Ťa.
Pri tom Stagu sa kolko plati navrch pri schvalovani montaze LPG?
A kolko priblizne vyjde kompletna prestavba 5-valca s veľkou nadrzou?
_________________
Dlhodobá japonská spoľahlivosť = moja radosť: Civic 1,6i ES (85kW), Shuttle 2,3i ES (110kW) + LPG a VFR 800 VTEC (80kW)
Citovať
Hondar
Povedomá tvár - Favorito (46)
Založený: 24 február 2015
Príspevky: 489
Nabehané: 10 dní 11 hod 57 min
PríspevokZaslal: 28.11.2017 21:09   
lakinooo napísal:
Keď ju miluješ.....

Šak totok Laki ..... kua omielam to tu denne dokolecka. To auto ma jednu nespornu vyhodu: uz mi patri a poznam ho.
Navyse robim ultra kratke trasy a LPG v primitivnom podtlakovom vyhotoveni mi umoznuje po par sekundach (aj v mrazoch) prepinat na plyn.... Novy system takto asi neojekabatim....alebo je to možné?
_________________
Dlhodobá japonská spoľahlivosť = moja radosť: Civic 1,6i ES (85kW), Shuttle 2,3i ES (110kW) + LPG a VFR 800 VTEC (80kW)
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (527)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13082
Nabehané: 2 mes 0 dní 17 hod
PríspevokZaslal: 28.11.2017 21:20   
Mám v Renaulte Vialle LPI, nič sa tam neladí, len sa nahrá mapa na príslušné auto/motor. Samozrejme to vozidlo musí byť schválené u Vialle, lebo inak nie je mapa pre ECU

Prepínanie je riešené podla vonkajšej teploty, ale v zmysle že podla teploty sa prepne za pevne daný počet sekúnd.
Trepnem obrazne - ked je vonku NULA tak sa prepína po 30s, ked je -10°C tak po jednej minute. ŽIadne že až ked sa ohreje voda na 30°C. Tam sa to skrátka prepne trebárs po 30s a ide plynule, netrhá to, bárs voda v okruhu chladenia nemá 30°C

Je to kvapalná fáza tak to funguje inak ako planná fáza, ale aj cena je trochu iná.
Ale keby si mám kúpiť auto, ktoré mám na dlhšiu dobu, tak volím seriozny systém, nie systém ktorý je najlacnejší

Vialle má svoje nevýhody ako čerpadlo, kde treba meniť olej po 60tkm aby sa nezadrelo (mení sa vtedy aj filter v nádrži/čerpadle), ale ak to človek dodržuje tak by som sa nebál

http://www.lacnevozenie.sk/vialle/
Citovať
CAMLS
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 23 máj 2009
Príspevky: 204
Nabehané: 1 dní 10 hod 59 min
PríspevokZaslal: 28.11.2017 21:32   
Hondar napísal:
Ahoj Lukáš.
Shuttlika sme opravili vymenou prevodovky z nemecka za 500,-€ len matroš, ale uz ma svoj vek a "najlepsie roky za sebou"
Hneva ma, ze pri vymene prevodovky bolo treba rozhadzat prednu napravu a po spätnej montazi zacala naprava buchat a chcelo by to jej repas. Len vymackany gumeny material do napravy (zial jedine original z Hondy) a klby (horne capy jedine s celym ramenom) ma vyjdu na nekrestanskych 300,-€ + praca + geometria + mozno sa nieco vysrsti .... a furt to bude 20 rocne vozidlo.
Takze spekulujem co dalej a silny S-max je jednou z alternativ.
Inak Shuttle stale spolahlivo denne frci takze mam KUA VELKU DILEMU.
Pomôžte mi ju prosím rozlúsknuť.


Ak si so shuttle spokojný a už si aj investoval do prevodovky, tak asi by bolo výhodnejšie teda porobit nápravu a vozis sa spokojne ďalej.
..
Ale Ford by ti mal dal navyše lepšiu bezpečnosť, keďže to bude novší ročník...

Ano sekvenčné lpg musí mať teplotu chladiacej cca 30-36 st...dá sa to v pohode meniť cez diagnostiku ale neodporúča sa ísť pod 30st...
Jedine kvapalné lpg nie je závislé od teploty chladiacej...ale je to dosť drahší systém a nie je ho možné dať do hocijakeho auta...

Čo to je ultrakratke trasy? Pod 5km?
_________________
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50


Naposledy upravil CAMLS dňa 28.11.2017 22:08, celkom upravené 1 krát.
Citovať
Roadrunner
Nová tvár - Trabanto (11)
Založený: 06 jún 2006
Príspevky: 275
Nabehané: 2 dní 20 hod 20 min
Bydlisko: ZM
PríspevokZaslal: 28.11.2017 22:06   
Kedysi som sa s podobnou myšlienkou pohrával. Zistil som z fór nasledovné:

1. vraj ten motor s lpg (neviem akým) nevedeli vyladiť a neustále sa objavovalo trhanie a cukanie (možno kvapalná fáza v kombinácii dobrej dielni by to nebol problém ale to už môže byť aj do 3000 eur)

2. S-max nemá rezervu, resp. len dojazdovú, veľkú zadnú nápravu a pred nárazníkom ešte taký divný kastlík/schránku a teda nieje tam priestor na toroid. A navyše má dva rozmerné tlmiče výfuku po stranách. Jediná rozumná alternatíva je nádrž do kufra. 1/2 kufra bude nádrž a variabilita žiadna.

Ešte som videl maníka, čo to spravil tak, že vypílil výlisok na dojazdovú rezervu, výlisok na kastlík a mierne roztiahol výfukový systém a vošiel mu zospodu celkom slušný toroid. Ale to už treba šikovného klampiara a náklady na prerábku stúpajú.
Citovať
nam
Založený: 15 apríl 2008
Príspevky: 17
Nabehané: 3 hod 7 min
PríspevokZaslal: 28.11.2017 23:51   
Roadrunner , no tak zas nepreháňaj ,1/2 kufra ? Mám tam 70 l a nemám problém odviezť na dovolenku batožinu s detským bicyklom a kopec ďalších vecí mám 2,0 spotreba do 12 l. ale 2,5 je iná káva aj ľutujem že som ju nekúpil.
Citovať
stagba
Povedomá tvár - Favorito (22)
Založený: 16 január 2014
Príspevky: 191
Nabehané: 1 dní 1 hod 26 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 29.11.2017 09:00   
Hondar, na system splynovač-zmiesavač v Forde s turbom by som zabudaol, raz a navzdy. totiz, zmiesavac sa musi namontovat pred skrtiacu klapku, od zmiesavaca uz je fakticky hotova namixovana vybusna zmes. Takto to je aj pri honde ale v aute s turbom ta zmes ide aj cez medzichladic takze pri pripadnom spatnom vznieteni ten medzichladic roztrhne, urobi to riadnu paseku.
Takze, jedine vstrekovanie lpg. Pre skorsie prepnutie vyrobca STAG ma verziu regulatora s predhrevom, cele to riadi jednotka ktora kontroluje teplotu regulatora po kazdom nastartovani, ked je regulator studeny tak pripoji vykonne vyhrievacie telesa a zacne ohrievat cast regulatora kde dochadza k zmene skupenstva nplynu. tu je linka na ten produkt STAG,
http://www.ac.com.pl/products-.....01-cs/339/
v kombinacii nastavenia funkcie systemu STAG- horuci start, to znamena ze ak ma system nad tych 30 stupnov tak auto startuje na plyn by riesilo tvoj problem- caste kratke trasy.
ked tu funkciu nastavim tutok nejakemu taxikarovi a po nejakej iks dobe poriem na pocitadlo casu chodu na plyn a benzin ktore ma ten system tak to auto jazdi na 97 % lpg a len 3 % benzin, to je uplne skvele.
Citovať
stagba
Povedomá tvár - Favorito (22)
Založený: 16 január 2014
Príspevky: 191
Nabehané: 1 dní 1 hod 26 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 29.11.2017 09:02   
blizssie info v SS


Naposledy upravil stagba dňa 29.11.2017 09:05, celkom upravené 1 krát.
Citovať
Odpovedať Nová téma
1234>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum LPG, CNG - Hybrid