Ford S-max , 1.8 tdci - po výmene EGR trhne,cukne motorom
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je jedno či človek rieši známu alebo neznámu vec,vždy bude úspešný ak pochopí mechanizmus,algoritmus práce.Kedže tu máme človeka od IT dám pár otázok.
Na základe čoho sa rozhoduje motor aký stupeň pootvorenia EGR bude kedy požadovať ???
Ako ho bude kontrolovať ???
Určite sa zhodneme že tieto veci má zadané v pracovných mapách.V danom prípade mapa EGR.Tu je určené kedy a na kolko % má byť funkčný.
Ak sa RJ riadi podla dát ktoré má zadané,musí mať aj kontrolný mechanizmus ako si zistuje aktuálny stav a mohol porovnávať. Tu už sa mechanizmy síce líšia,ale ...ak si dali námahu dať policajta (kontrolér polohy) priamo na EGR,je ťažko predstaviteľné žeby RJ kašlala na hlásenie ktoré dostáva o polohe.Ak by ale pravdivosť tohoto pohybu nekontrolovala,mohlo by ak príde k uviaznutiu či nedosadnutiu ventilu k tomu RJ by to nechala bez povšimnutia.To je ťažko predstaviteľné.
Aby RJ v každom momente nepoznala aktuálnu pozíciu je nemysliteľné.Na to ale potrebuje poznať štart a ciel,inak nikdy pozíciu vedieť nebude,a naslepo to pracovať nemôže.
Na základe čoho sa rozhoduje motor aký stupeň pootvorenia EGR bude kedy požadovať ???
Ako ho bude kontrolovať ???
Určite sa zhodneme že tieto veci má zadané v pracovných mapách.V danom prípade mapa EGR.Tu je určené kedy a na kolko % má byť funkčný.
Ak sa RJ riadi podla dát ktoré má zadané,musí mať aj kontrolný mechanizmus ako si zistuje aktuálny stav a mohol porovnávať. Tu už sa mechanizmy síce líšia,ale ...ak si dali námahu dať policajta (kontrolér polohy) priamo na EGR,je ťažko predstaviteľné žeby RJ kašlala na hlásenie ktoré dostáva o polohe.Ak by ale pravdivosť tohoto pohybu nekontrolovala,mohlo by ak príde k uviaznutiu či nedosadnutiu ventilu k tomu RJ by to nechala bez povšimnutia.To je ťažko predstaviteľné.
Aby RJ v každom momente nepoznala aktuálnu pozíciu je nemysliteľné.Na to ale potrebuje poznať štart a ciel,inak nikdy pozíciu vedieť nebude,a naslepo to pracovať nemôže.
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 262
- Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za toľko odpovedí. Úprimne,ani som toľko nečakal.
História prečo sa mení egr,prečo aj so sanim,prečo tento diel asi teraz nie je podstatná. Ale objednával sa v kamennej predajni podľa VIN (doveroval som).
Ako tak všetko čítam, rozmýšľam čo by sa stalo, keby som teraz vymenil elektrickú časť zo starého egr (tá časť čo je v tom videu a vycistil podľa toho linku) a dal na miesto nového,fungoval by ? Myslím teda,že či by sa načítala spravne, bez potreby nejakého nastavenia cez diagnostiku.
História prečo sa mení egr,prečo aj so sanim,prečo tento diel asi teraz nie je podstatná. Ale objednával sa v kamennej predajni podľa VIN (doveroval som).
Ako tak všetko čítam, rozmýšľam čo by sa stalo, keby som teraz vymenil elektrickú časť zo starého egr (tá časť čo je v tom videu a vycistil podľa toho linku) a dal na miesto nového,fungoval by ? Myslím teda,že či by sa načítala spravne, bez potreby nejakého nastavenia cez diagnostiku.
-
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
- Bydlisko: Kosice Zdieľať na Facebook
Na základe čoho sa rozhoduje motor aký stupeň pootvorenia EGR bude kedy požadovať ???
Vsetko nemusi byt vyjadrene len 'mapou' veci sa podla mna daju vyjadrit aj rovnicami ale v principe to je jedno.
Ako ho bude kontrolovať ??
Zalezi co chceme kontrolovat. Evidentne kontroluje polohu ventilu ale nie jeho ucinok. Tj. vie povedat ci ventil sa otvoril zatvoril v akej je polohe avsak nevie/nechce/neni naprogramovana zistovat ci skutocne doslo prisatiu spalin z vyfukoveho potrubia.
Ak si trosku mozem polemizovat ako by som to spravil ja? Asi co najjednoduchsie. Tj. Recikrulacia spalin moze byt absolutne oddeleny system od menezmentu motora. EGR sa nastavi na zaklade vztupov zatazenie,otacky atd. ale oddelenemu motorovemu menezmentu to moze byt jedno, on len reaguje na vzniknutu situaciu ze nasal menej vzduchu a podla toho sa prisposobi.
Avsak urcite mate pravdu ze hlbsia suvyslost medzi systemami tam bude. Avsak jedna vec sa podla mna neda spochybnit a to ze rozsah akym vpliva EGR na chod motora. Ak EGR zaslepim a RJ to nevyhodnoti ako chybu jednoznacne ukazuje na mali vpliv a velky rozsah ocakavanych hodnot.
Ak je stare sanie k dispozicii to je super, aspon sa da potvrdit ze v com bola chyba. Na konektore je 5 kontaktov. 2 hrubsie tie idu do elektro motora a 3 idu na meraci potenciometer. Ak budete otacat actuatorom odpor merany voci strednemu pinu sa bude menit. Na jednom lavom bude stupat a na druhom pravot klesat alebo naopak.
Vsetko nemusi byt vyjadrene len 'mapou' veci sa podla mna daju vyjadrit aj rovnicami ale v principe to je jedno.
Ako ho bude kontrolovať ??
Zalezi co chceme kontrolovat. Evidentne kontroluje polohu ventilu ale nie jeho ucinok. Tj. vie povedat ci ventil sa otvoril zatvoril v akej je polohe avsak nevie/nechce/neni naprogramovana zistovat ci skutocne doslo prisatiu spalin z vyfukoveho potrubia.
Ak si trosku mozem polemizovat ako by som to spravil ja? Asi co najjednoduchsie. Tj. Recikrulacia spalin moze byt absolutne oddeleny system od menezmentu motora. EGR sa nastavi na zaklade vztupov zatazenie,otacky atd. ale oddelenemu motorovemu menezmentu to moze byt jedno, on len reaguje na vzniknutu situaciu ze nasal menej vzduchu a podla toho sa prisposobi.
Avsak urcite mate pravdu ze hlbsia suvyslost medzi systemami tam bude. Avsak jedna vec sa podla mna neda spochybnit a to ze rozsah akym vpliva EGR na chod motora. Ak EGR zaslepim a RJ to nevyhodnoti ako chybu jednoznacne ukazuje na mali vpliv a velky rozsah ocakavanych hodnot.
Ak je stare sanie k dispozicii to je super, aspon sa da potvrdit ze v com bola chyba. Na konektore je 5 kontaktov. 2 hrubsie tie idu do elektro motora a 3 idu na meraci potenciometer. Ak budete otacat actuatorom odpor merany voci strednemu pinu sa bude menit. Na jednom lavom bude stupat a na druhom pravot klesat alebo naopak.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Egr má svoje dáta ktoré RJ vykazuje v diagnostike ako požiadavku.Zároveň dáta ktoré hovoria čo je aktuálne.Ako najrýchlejšiu možnosť ako zistiť nesúlad je logovanie tých hodnôt ktoré sú RJ sledované a týkajú sa toho okruhu.
Samozrejme je nutné zistiť či daný typ podlieha prispôsobeniu a to urobiť.Silne predpokladám že to nutné je
Oddelené nemôže byť.Ak by to oddelili,by si EGR mohlo žiť svojim životom.Ale to teda vôbec nemôže,pretože okamžite z jeho pootvorením sa mení meraná hmotnosť vzduchu,a tá mení dávku paliva.Preto veci fungujú tak,že sa na základe stupov z čidiel vypočítavá tretia veličina,často ešte tá vstupuje ako nová hodnota do ďalšej rovnice. Oddelnie by bolo ako mať v aute dvoch šoferov jedného vpredu a jedného vzadu a každý by si robil po svojom
Samozrejme je nutné zistiť či daný typ podlieha prispôsobeniu a to urobiť.Silne predpokladám že to nutné je
Oddelené nemôže byť.Ak by to oddelili,by si EGR mohlo žiť svojim životom.Ale to teda vôbec nemôže,pretože okamžite z jeho pootvorením sa mení meraná hmotnosť vzduchu,a tá mení dávku paliva.Preto veci fungujú tak,že sa na základe stupov z čidiel vypočítavá tretia veličina,často ešte tá vstupuje ako nová hodnota do ďalšej rovnice. Oddelnie by bolo ako mať v aute dvoch šoferov jedného vpredu a jedného vzadu a každý by si robil po svojom
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
A ešte na jednu vec pozor,každý motor má (môže mať) inak zadané do akej kategórie závadu zapíše,tj v hierarchii závažnosti ju dá na úroveň tak vysokú že až vyvolá núdzový stav,ale je tolerantný a síce ju zaznamená (to vždy) ale nevyvodí tvrdý postih.To je medzi značkami asi hodne rozdielne,a netýka sa iba EGR.To už vyžaduje poznať daný menežment dôvernejšie.
-
- Príspevky: 262
- Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Len tak pre zaujimavost som si spomenul na jeden EGR v Mondeo MK3 ked dobre pamatam a fabricka IDS, ktora ponukala odstranenie chyboveho kodu z pamate RJ s vystrahou, ze moze nasledne dojst k tazkej identifikacii problemu ak sa vyskytne v buducnosti. Clovek az zasne co su schopny zakomponovat do softveru, samovrazdu vlastnej dianostiky.
Kazda technika ma inu toleranciu co a kam povoli. Len tak pre priklad co moze byt problem, uryvok z upozornenia sice z ineho komplikovanejsieho stroja ale aj toto moze zohrat rolu taketo akoze banality:
"V pripade problemov s viacerymi zhavicmi pri tomto hlaseni "Pxxxx" skontrolujte ukostrenie rj zhavenia, spravnu polohu uchytenia kostriaceho kabla a utiahnutie na presne 8,5Nm, v pripade potreby korigovat"
Kazda technika ma inu toleranciu co a kam povoli. Len tak pre priklad co moze byt problem, uryvok z upozornenia sice z ineho komplikovanejsieho stroja ale aj toto moze zohrat rolu taketo akoze banality:
"V pripade problemov s viacerymi zhavicmi pri tomto hlaseni "Pxxxx" skontrolujte ukostrenie rj zhavenia, spravnu polohu uchytenia kostriaceho kabla a utiahnutie na presne 8,5Nm, v pripade potreby korigovat"
-
- Príspevky: 262
- Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 100
- Dátum registrácie: 29.10.2011 18:09 Zdieľať na Facebook
Na mojom 1.8tdci 85kw mi po 4 rokoch zaslepenia tiež začalo vyhadzovať chybu,ERG som rozobral,bolo čisté.Rozobral som tú el.časťa strekol som kontoxom ako aj všetký el. zásuvky aj tie som strekol a od vtedy som mal pokoj. Ale ERG sa dá ževraj odpojiť aj elektonicky a potom že to už neukazuje žiadnu hlášku.To mi povedal jeden mechanik na STK.A odpojenie že sa nedá nijak zistiť.No ja som to už nestihol, lebo mi nabúrali do auta, bola to totálka.
-
- Príspevky: 262
- Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných