Ford Ranger/Mazda b2500

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

igorecko
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 01.08.2009 22:23
Zdieľať na Facebook

Ford Ranger/Mazda b2500

Príspevok od používateľa igorecko »

Dobrý večer prajem všetkým. Poprosím znalých o radu. Pred nedávnom som si kúpil Mazdu b2500, r.v. 2003, 2,5 td, 80kw, 250.000km. Pri prezúvaní sme si všimli poškodené štifty na kolesách vpredu aj vzadu. Čo všetko je potrebné zhodiť, aby som ich vymenil? Sú tieto štifty z vysokopevnostnej ocele? Ďalším problémom je svietiaca kontrolka ABS. Je možné zistiť bez diagnostiky, na ktorom kolese je problém? Ďakujem
martincichy
Príspevky: 5446
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Ahoj, snimac abs spolahlivo zdiagnostikujes pomocou osciloskopu. Nepotrebujes diagnostiku. Vzhladom na charakter auta - skus skontrolovat samotny stav - ci nie je ulomeny kabel, skontroluj cistotu snimaca a venca.

Stitky - daj dole koleso a ono sa ukaze, co treba urobit pre ich vymenu.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

tie stifty kupis je to bezna vec co sa poskodi ak na to pouzijes nie prave originalne matice.cena okolo 3 eura za kus v autorizaku.

ja mam fordy tie maju tiez stifty a matice a tie matice je dobre mat original.aj mne sa uz stalo ze matica na plechovy disk bola rovnaka ale zavit bol vacsi o nejaku malu desatinu milimetra a pri plnom zatiahnuti kolesa asi cca 120nm matica presmykla a stift musel druhy.

este ak nemas origo disky mozes mat vacsiu stredovu dieru a cela vaha auta je na tych stiftoch.v tedy sa pouzivaju vymedzovacie kruzky ale u auta ktore sa naklada vahou je lepsie mat origo disky.tie kruzky sa casom vyvaklaju.
igorecko
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 01.08.2009 22:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa igorecko »

Ďakujem za odpovede. Popravde som tušil že to pôjde zmerať oscilom, len som dúfal, že by to išlo aj multimetrom. S oscilom nemám žiadne skúsenosti a v troch servisoch to nevedeli zistiť. Káble a krúžky poprezeram pri výmene štiftov. V poslednom servise mi tvrdili, že cena za 24 štiftov (zrejme bez matic) je v autorizáku cez 200 eur. Na internete som našiel nejaké za cca 3 eura, ale bez špecifikácie materiálu. Zrejme skúsim overiť cenu v autorizáku a uvidím... A disky sú originál.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Čo sa týka tých matíc a skrutiek (stiftov), seven nenapísal všetko spravne.
Na Ford a Mazda sú používané závity M12 x 1.5 mm, prípadne M14 x 1.5 mm (S-Max, C-Max, možno aj USA Ford), pokiaľ mu nejaká matica z plecháčov prešmykla na závite, tak to mohlo byť z dôvodu vydraného závitu po mnohonásobnom povoľovaní a zaťahovaní, nechce sa mi veriť, že by bol nasadzoval M14 maticu na M12 skrutku.
Nebál by som sa kúpiť tie štifty v slovenskom obchode so spojovacím materialom, samozrejme sú to pevnostné skrutky, konečne často je to na nich vyrazené, že aká pevnostná trieda je material.
A čo sa týka ceny, keď som do gugla zadal „kolové skrutky na Ford USA“ zobrazilo sa mi dostatok ponúk od cca 1,6 do 3,5 eura za kus.
Tie štifty v autorizovanom Ford servise sú často nehorázne predražené, ale to neplatí len pre Ford, aj pred časom známy kupoval akože „originálne“ kolové skrutky na Daciu a platil za kus tiež nejakých 7 až 9 euro, už si to presne nepamätám.

No a pokiaľ sa jedná o to sevenove tvrdenie, že vraj „cela vaha auta je na tych stiftoch“, tak to je úplný nezmysel, pretože po dotiahnutí kolových matíc/skrutiek je cela váha auta prenášaná plochou, ktorou dosadá disk na náboj kolesa. To by bolo veľmi zle, keby sa disk opieral o štifty, to by znamenalo len to, že matice / skrutky nie sú dostatočne dotiahnuté a samozrejme by sa teda časom pri jazde povoľovali.
To má súvis aj s tými plastovými strediacimi krúžkami na neoriginálnych Ford (ale aj iných) diskoch, pokiaľ sa neroztopia od tepla pri divokom brdzení, tak nemajú žiaden dôvod sa postupom času opotrebovať, ich centrovacia funkcia je potrebná len pri nasadzovaní kolesa na náboj, po dotiahnutí matíc / skrutiek už koleso drží na dotykovej ploche a nie na štiftoch ani na krúžkoch.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Tento Ford nie je žiadne USA, v TP je uvedené Ford-Werke A.G.,Deu. a tuším sa montujú v Thajsku, rovnako ako sesterská Mazda B 2500.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

seven viez vobec co pises -ale zavit bol vacsi o nejaku malu desatinu milimetra - strojari sa musia chytat za brucha vies vobec co je stupanie zavitu ?
-u auta ktore sa naklada vahou je lepsie mat origo disky.tie kruzky sa casom vyvaklaju - dalsia sprostost proste ak je nasadeny spravny a presny kruzok nikdy sa nevyvaklaju ci ako si to nazval , stredovy kruzok nie je nato aby drzal vahu auta ale aby pri nasadzovani disku doslo k spravnemu osadeniu
lauryl
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lauryl »

Ahoj,

pokiaľ ide o diagnostiku, staršie Mazdy majú možnosť "vyblikať" kód chyby na OBD konektore cez LED, prípadne ti ju vybliká priamo kontrolka ABS.

Skús ešte pohľadať po internete. Napríklad:

https://erwinsalarda.com/how-to-read-ma ... d-scanner/

seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ale wilz ja som tam napisal pokial nema original disky tak moze mat vacsiu stredovu dieru a ani o tom nevie.nie kazdy vie co pozerat.ja som to auto nevidel ake tam su kolesa preto som bral vsetke moznosti.

inac stift vo forde autorizaku stoji okolo 2.65 ecok kus.maju to bezne v sklade.ale su rozne dlzky a tam sa cena meni.ak to nemaju treab sa pytat a pytat a hnat tych ludi.ze co ostatne servisy ved ste jeden celok ci nie a proste treba kecat a dobijat sa.v poslednom case ani mne sa nepaci ked pridem do fordu v KE a su z toho hotovy co chcem.ale v MI som zatial spokojny s objednavanim origo dielov.

ta matica ktora mi presmykla na zavite neni originalna k autu.bolo to pred asi cca 5 rokmi este na starom forde mondeo z roku 2006 mk3.mam ju dodnes doma aj to auto.normane sla tocit aj odpor mala na kluc ale presmykla.a potom som pozeral ze ma nejako iny tvar nie konus co sa dotyka disku ale celkovo bola dlhsia o 2mm od tej ktora tam mala byt.zavity tej matice su ako nove.ja to raz vyfotim a hodim sem.tu maticu som nejako hodil do krabice k tym maticiam {mam osobitne ulozene matice plechas a alu disk}lebo som si myslel ze je to este zo stareho fordu 90 rokov.u tych fordov su matice na plechac a alu disk ine.disky maju inu dosadaciu plochu.
Naposledy upravil/-a seven549 v 17.02.2021 03:19, upravené celkom 1 krát.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

braga napísal:seven viez vobec co pises dalsia sprostost proste ak je nasadeny spravny a presny kruzok nikdy sa nevyvaklaju ci ako si to nazval , stredovy kruzok nie je nato aby drzal vahu auta ale aby pri nasadzovani disku doslo k spravnemu osadeniu
no dobre a do coho idu narazy z cesty.co chyta tie kmity.sroby???? to by sa lamali okamzite.cela vaha auta sedi na tych stredovych dierach diskov.

kamos to kupuje nove kazdy rok tie plastove kruzky pretoze ma postaveneho accorda 2.4i mungen na neoriginal diskoch lebo sa mu pacia a stelovatelnom podvozku.jazdi s tym po cestach ako motorkar.ale neplace preto len to musi kazdy rok stale menit hoci s tym nagula cca 15000km rocne.

ja obuvam na auta neorigo disky len take kde stredova diera sedi presne a sedi aj konus disku so srobami alebo maticami.ziadne podlozky a kruzky.

upozornil a poucil ma na to moj pneuservisak este davno 18 rokov dozadu ked som raz mal na skode favorit ako frajer R15 alu disky --{mali znacenia aj KBA a pod bludy}--ale dotykova plocha sroby a disku bola sotva 1 mm.vsetko mi to krasne ukazal ze treba aj spocitat kolko zavitu je zatoceneho napr ak ma niekto rozsirovacie podlozky a na co si mam davat pozor.

ak chce niekto aby auto malo sirsi rozchod a aj lepsie sedelo je dobre kupit disky ktore su sirsie a podla ET a J disku sa riesi rozsirenie auta.samozrejme k tomu idu uz aj sirie pneumatiky.napr na 7J disk su 185 uzke ale 195 205 215 optimalne sedia.na 225 treba uz disk 7.5 J atd.nie ako vidim nejakymi podlozkami a tymi neestetickymi alu diskami DOTZ.

na sk cestach vidim napr audi A6 kolieska tenucke a este aj na hrane blatnikov.to hned vidiet ze je to lacny tunning.

ale nikdy ma nikto nepresvedci ze sroby kolesa drzia vahu auta.vzdy je to stredova diera.aj brzdove kotuce na tom sedia.

stredova diera ford to ma 63.3mm.pezot to ma vacsie mazda honda netusim.ford galaxy vw sharan seat alhambra to maju rovnake nabojky prebrate od vw.tam je asi 53mm.kazda znacka aut to ma ine ale aj disky napr BBS sa daju kupit presne na typ auta ay to sedelo presne.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

seven549 napísal: ale nikdy ma nikto nepresvedci ze sroby kolesa drzia vahu auta.vzdy je to stredova diera.aj brzdove kotuce na tom sedia.

To že ťa nikto nepresvedčí svedčí len o tebe, konečne nie prvý raz píšeš sprostosti.
Skús nasadiť na auto disky s väčšou dierou ako je rozmer náboja a zistíš že sa s tým bude dať jazdiť rovnako ako keby mali disky dieru rovnakú ako je rozmer náboja.

Ale aj pre iných ktorí v tom nemajú jasno, je vhodné jedno drobné upresnenie.
Keď píšeš že disk je široký napr. „7J“, tak to je nesprávne. Taký disk je široký 7 palcov, to sa označuje aj 7“ a je to rozmer 7x 2,54 cm.
To písmeno „J“ označuje tvar ráfika disku o ktorý sa opiera pätka pneumatiky. So šírkou disku to nemá nič spoločné, tvar ráfika „J“ sa používa takmer na všetkých diskoch pre osobné autá, ale napr. pre terénne autá sú určené disky s označením „JJ“, to znamená tvar ráfika s väčšou odolnosťou voči uvoľneniu pneumatiky a tým napr. úniku tlaku pri jazde v ťažkom teréne.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

to J som tam dopisal aby si to clovek vsimol pretoze ked to napises osobitne neznaly to bude hladat a nic neuvidi.cize vzdy sirka disku je pisana pred pismenom J.

no a ta stredova diera nech si to kazdy robi ako chce.ja jazdim nemecke dialnice ja neriskujem ze mi koleso bude chytat rany do srobov.

raz sa najde niekto nejaky konstrkukter a technik aut kto to lepsie vysvetli ja to inac neviem podat.
igorecko
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 01.08.2009 22:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa igorecko »

To vyblikanie chyby ma nenapadlo, skúsim pohľadať na internete. Aj keď moc neverím, že by vyblikalo ktorý senzor je vadný. Disky sú pôvodné z auta, či sú nejako poškodené neviem. Štifty by tam mali byť M12x1,5 dĺžka 47mm. Našiel som štift z kalené ocele triedy 10.9, bude to dostatočné? Doteraz som mal len auta so skrutkami na kolesách. Majú štifty nejakú výhodu oproti skrutkám?
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Skrutky z ocele triedy 10.9 sú štandardné pevnostné skrutky, vhodné na také použitie. Číslo 10 znamená pevnosť v ťahu 1000 N / mm2, pre lepšiu predstavu - ak skrutka M12 má jadro prierezu cca 87 mm2, tak pevnosť v ťahu u takej skrutky je cca 87 000 N, čiže cca 8700 kg
To druhé číslo 9 znamená 90% pomer medze klzu voči hodnote pevnosti. V praxi to znamená, že tá skrutka sa pri namáhaní takmer vôbec nenaťahuje, čo je pre tento účel použitia žiadúce.
A čo sa týka použitia skrutiek alebo matíc pre upevnenie kolesa na náboj, z pevnostného hľadiska je to jedno že či je skrutka pevná a matica sa na ňu točí, alebo je matica v náboji pevná a do nej sa zatáča skrutka. Ako to výrobca auta zvolil, tak to je. Keď sú štifty, tak sa jednoduchšie nasadzuje koleso na náboj, lebo netreba skrutkou hľadať že kde je tá diera so závitom.
Ale zase, pri nešetrnom nasadzovaní kolesa sa ľahšie ten štift poškodí.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Plný súhlas z wilzom,sila vyvodená 4 alebo 5 skrutkami je kolosálna.Pre samotné upevnenie kola je totálne šumafuk či je stredový otvor väčší,nehrá pre samotný prenos sily alebo váhy ani nulovú rolu.Otvor či už priamy alebo otvor a navádzací krúžok je ...NAVÁDZACÍ,to je jeho účel.Vystreďovať,ulahčiť nájdenie polohy závitového otvoru a v prípade slabého dotiahnutia alebo povolenia bráni fatálnemu vyoseniu kolesa ktoré by sa vo väčšej rýchlosti doslova dostalo do skákavého režimu.Koleso síce začne búchať ale dáva šancu z problému vyviaznuť včasným zastavením.Skúste si predstaviť nezatiahnuté koleso bez stredového krúžku,vyskúšajte

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných