Ford Mondeo - trhanie motora v nizkych otackach

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Ford Mondeo - trhanie motora v nizkych otackach

Príspevok od používateľa mjato »

Nazdar fordaci,
chcem sa Vas opytat ci nemate podobnu skusenost ako ja s mondeom mk3 2L107kw.Pocas celej jesene mi auto pocas preradovania na vyssiu rychlost trha motorom.Robi to pocas 1000-1200 niekedy az 1800 otacok a to tak,ze mi par krat 3-5 zatrase z motorom,akoby vynechal a neodpalil.Nie je to vola silenblokov na motore.
Najlepsie ale na tom je,ze ked zacne prsat mondeo ma o 30% vacsi vykon a motor nevaha ani chvilku ide krasne aj v nizkych otackach.Kebyze je to opacne,ze pocas dazda trha tak by som to tipol na prasknutu inducku,svieckove kable...
Moze to byt sposobene zlym ukostrenim cohosi a voda/dazd/ pomaha pri premosteni-ukostreni,kde skontrolovat ukostrenie?
Alebo je to vadna vaha vzduchu,ktoru som pred rokom menil a ten vlhky vzduch jej pomaha davat spravne informacie do riadiacej jednotky?Diagnostika je bez chyboveho hlasenia.
Dakujem za kazdu radu.
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

Trhanie pri cca 2000 ot. som riesil aj ja,tiez sa nezistila ziadna zavada,pritom sa cistilo komplet sanie,egr,skr.klapka,cistili sa kontakty..atd,na nic sa neprislo,kym jedneho dna prdla vaha vzduchu,po vymene za druhy kus trhat prestalo,cize u mna to bolo vahou vzduchu
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Egr,skrtiacu klapku,kontakty,poistky,ukostrenie co som nasiel pri motore vycistene...Tiez som rozmyslal,ze tam zalozim tu staru vahu vzduchu,ale som taky bordelar,ze ju neviem najst :d :D
Cumo
Príspevky: 128
Dátum registrácie: 05.09.2007 18:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cumo »

Ja len otazocku ty preradzujes pri 1000-1200 otáčkach? Alebo ty vlastne v týchto otáčkach jazdis? Ja jazdim na 2000 ot/min . Preradzujem iba ak viem že neklesnem pod 1800-1900 otáčok pri ďalšom prevodovom stupni.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Cumo a mas ten isty motor ako ja?
Nie som zavodnik a OBCAS sa stane,ze tie otacky pri preradeni padnu na 1200.Kto ma tento 107kw motor vo forde,mazde a tusim vo volve,tak mozno potvrdi,ze ten motor sa bezproblemov roztoci z 1200 na vyssie otacky.To auto par krat trhne pri preradeni aj pri 1500-1800otaciek.Ked je uz zaradena rychlost a otacky pri normalnej jazde klesnu na 1000-1200 tak auto netrha.Robi to len pri tom preradeni.
Cumo
Príspevky: 128
Dátum registrácie: 05.09.2007 18:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cumo »

Odpoviem ti úprimne a otvorene . Nie nemám . Mám Ducato 2.3 Mjet , mal som staršie 2.8 tdi 90kw , vw sharan 1.9 tdi ,opel vectra c 1.9 tdci . Bmw e21 318 , e39 530D , Feliciu 1.3 , 1.6 1.9D , golf 1.4 ,1.6 . Tatru 613 , Tatru 815 , pv3s atd . Ale nikdy prisahám nikdy som nejazdil na osobakoch ani dodávkach menej ako 1900 otáčok . Či už benzín diesel . Nikdy nepochopím načo to je sakra dobre? Čo tým usetris? Je jedno či sa ten motor dokáže rozgulat z tých otáčok proste motor potrebuje otáčky . Mas otáčky neriesis zasrate egr , dvojhmotu atď.
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

S tymi otackami suhlasim,treba jazdit v rozmedzĂ­ 1800-2000ot/min a naviac,ja na mojom 6 rychlost radim az pri dosiahnuti 2500 ot/min.Novsie typy aut co su vybavene vecickami ako DPF filter,dvojhmota, potrebuju mat spravne otacky a v ziadnom pripade ich nepodtacat a dusit ich na nizkych otackach.Mam 6-kvalt 1,9Jtdm a za tieto 4 roky co ho mam,ziadny problem s DPF(podotykam aktivne DPF-ko) a spojka s Dvojhmotou uz tiez tahaju cez 200 tis/km bez poskodenia.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Chalani viem ako mam jazdit,tiez som mal par aut a mozem Vam popisat idealne otacky pre dany model...Proste sa obcas stane,ze tie otacky pri tom rozbehu padnu na 1200-1500.Jazda s nizkymi otackami sa na tomto fore rozoberala X krat.
Bol by som radsej ak by ste sa drzali zadanej temy a napisal niekto,kto ma konkretnu skusenost s opisanym problemom ako napr.easy206.
Dakujem.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Treba skusiť natankovať iny benzin , na inej benzinke
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Benzin som skusal ako prve a chodim len na omv.Dvakrat som skusal tankoval na uplnej novej benzinke a bezozmeny.
zajom
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 10.04.2008 17:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zajom »

Zdravim,
mam Ford Mondeo mk3 1,8 81kW. Mal som taky isty problem. Skusal som vselico. Jedneho dna som sa to zorhodol este raz prekontrolovat. Moj problem spocival vo vyryvych klapkach v sani. Pri nizkych otackach su privrete aby sa nasavany vzduch lepsie zmiesal s nasatym palivom. Pri vyssich otackach su otvorene. Lenze mne sa poriadne neotvorili ani pri vyssich otackach. Ked das dole skrtiacu klapku uvidis hadicku , ktora ide z takeho bloku za skrtiacou klapkou do podtlakoveho solenoidu, ktory otvara tieto klapky. Ja som ju mal rozpadnutu pri tom bloku, kedze je to hned za chladicom tak na nu posobilo vsetko pocas jazdy :). Po vymene hadicky ide motor hladko, kludne a netrha. Ale skontroluj prstom ci ide solenoid lahko stlacit resp ho stlac a prstom zapchaj privod, ak drzi tak je ok.
Skus, mozno pomoze.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Po dlhsej dobe pri hore opisanom probleme som prisiel na to,ze ked prefuknem palivovy system kompresorom opacnym smerom ako tecie benzin pri chode motora na urcity cas to pomoze resp.cca 30 az 50 km.mi auto ani raz netrhne.
Prefukujem to zvrchu motora,z odvzdusnovacieho ventilu na vstrekovacej liste spat do nadrze.CHCEM SA OPYTAT CI JE NA TOM MOTORE ESTE NEJAKE SITKO-FILTER OKREM PALIVOVEHO FILTRA V PALIVOVOM SYSTEME?Tusim hdi pouziva nejaky filter este na vstrekovacej liste okrem palivoveho filtra preto ma to napadlo aj ked v benzine by bol dalsi filter asi zbytocny.Moze to sposobovat nekvalitny palivovy filter.Nechce sa mi ho menit,lebo som spoje statocne ponatieral silikonom nakolko som si myslel,ze sa tadial zavzdusnuje palivovy system.Auto ide na volnobehu a aj za jazdy pekne do otacok a ani pri plnom vykone nebadat nejake anomalie.Tlak v benzinovej liste som nemeral,ale pri odvzdusneni benzin strieka dostatocnym tlakom vzhladom ku spotrebe mnozstva vstrekovacmi.Ale to je len odhad.
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných