Ford Mondeo Mk4 2.2 , 129kw - Egr vs Maf

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Ford fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
foxhall
Založený: 01 máj 2007
Príspevky: 460
Nabehané: 1 dní 9 hod 26 min
Predmet: Ford Mondeo Mk4 2.2 , 129kw - Egr vs Maf PríspevokZaslal: 31.05.2020 12:15   
Zdravím všetkých mám otázku môže zlý egr ventil súvisieť s chybou Maf senzoru.?
Začnem od začiatku auto stratilo výkon cca 6 mesiace do zadu na diagnostike vypísalo chybu Maf senzor kúpil sa nový vymenil po cca páru dňoch na skočila kontrolka engine na converse diagnostika zase vyhodila chybu maf podotýkam po výmene mafka auto nešlo do otacok. Prestal som to riešiť lebo som nemal na to čas dnes som sa rozhodol ze skúsim zaslepit egr aby som začal vylučovať co je vlastne chybne. Takže kontrolka už nenaskocila zatiaľ ale na forscan zase ukazuje maf senzor môže to spôsobovať to egrko? Auto asi tiahne lepšie 0na100 9sec co je asi normalne len som zvyknutí na to ze moja mk3 tdci 96kw je akási živšia ako táto ťažká mk4 možno to je spôsobené váhou.
Ale podstata je môže zaslepený egr vyhadzovať maf Ko na diagnostike kvôli zlému egr ventilu ďakujem
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (230)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 6471
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
PríspevokZaslal: 31.05.2020 16:34   
preco skusas exprerimenty s egr?to uz neni podtlak ako octavia 1,9 tdi z roku 2002 ze neveieme ci otvara zatvara.je to plne elektrikcke ak by egrku nieco bolo tak to napise.mas forscan pise ti stale maf.ten novy maf je fake alebo original je vobec na tvoj motor?u lacneho fake je slaba zivotnost kludne aj tyzden a nefunguje.treba kupit nejaku znamu znacku alebo original.prever ci ten maf funguje ako ma podla stareho.
Citovať
foxhall
Založený: 01 máj 2007
Príspevky: 460
Nabehané: 1 dní 9 hod 26 min
PríspevokZaslal: 31.05.2020 16:51   
Mafko som kupoval s mototechny a značka je hella.
Mňa zaráža že prvý maf vypisoval chybu ale nikdy nezasvietila kontrolka engine po výmene už naskočila aj na palubnej doske no a čerešnička na torte po zaslepený egr už zase neskacena doske len je zapísaná v diagnistike
Citovať
mastik29
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (144)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2707
Nabehané: 18 dní 11 hod 11 min
PríspevokZaslal: 31.05.2020 20:26   
Vaha vzduchu meria prietok, mnozstvo nasavaneho vzduchu. Docela presne mnozstvo, prepocet je robeny aj s ohladom na teplotu a aj atmosfericky tlak.
Turbo na zaklade poziadavok je regulovane na zaklade poziadavky, kde sa zohladnuje nasavane mnozstvo a zrovna tak aj mnozstvo z EGR ventilu. Ked je bordel s EGR, tak motor nedostava potrebne mnozstvo vzduchu, kedze ma vypocitane mnozstvo z MAF a (chybny) udaj o mnozstve z EGR.
Turbo ma totiz presne urcene RJ regulaciu lopatiek na zaklade poziadavky a vypocitanych hodnot. Ze dostava napriklad z toho EGR klamlive hodnoty, ktore RJ nesedia s predpokladanym mnozstvom (tlakom) vzduchu na sani motora (zrazu 2+1 neni 3) voci ekvivalentnej vstrekovacej davke uz robi problemy.
Asi by to chcelo lepsiu diagnostiku, nez pokusne menit veci.
Citovať
xentry
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (126)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 962
Nabehané: 23 dní 5 hod 25 min
PríspevokZaslal: 31.05.2020 20:49   
Ku roznym senzorom, meracom, ovladacom, regulatorom vedu aj kable, cez ktore su posielane hodnoty, cez ktore su napajane tieto suciastky na opacnych koncoch su prijmace signalov riadiace jednotky, ktore cez tie kable prijmaju signaly a riadia tieto suciastky takze problem nemusi byt suciastka samotna ale takisto napr. kablovacka, pin v konektore atd.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (614)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13862
Nabehané: 2 mes 5 dní 18 hod
PríspevokZaslal: 31.05.2020 20:59   
Dnes často platí že náhrada pri týchto snímačoch ako váha vzduchu, či EGR stojí za prd.
Ideálne tam dať taký ako tam bol
Citovať
xentry
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (126)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 962
Nabehané: 23 dní 5 hod 25 min
PríspevokZaslal: 31.05.2020 21:35   
Je to tak hlavne pri sezoroch tlakov okolo dpf filtrov a podobne a u novsich aut su citlive na presne rozpatie v akych hodnotach pracuju. Ak nejaky lacnejsi senzor nepracuje presne alebo nevie pracovat s urcitou citlivostou na meranie bude robit problem. Senzor potrebuje byt presny v merani a nebyt hruby obrazne ako drevorubac lebo sa ludia zamotaju, ze senzor novy a stale problem. Tu sa neoplati setrit. Stare systemy boli dost citlive nato aby nedobre pracujuci senzor vyrabal problem a nie to este nove.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
foxhall
Založený: 01 máj 2007
Príspevky: 460
Nabehané: 1 dní 9 hod 26 min
PríspevokZaslal: 01.06.2020 04:57   
No nesnažil som sa šetriť bolo mi odporučené dat tento maf hella. Ak je problém v ňom tak sa dá zistiť podľa hodnôt na diagnostike len by som potreboval vedieť aké hodnoty ma mat aby som si to porovnal s hodnotami mojko mafka. Jasne ze nemusí to byť len senzor ale kľudne to môže byť aj káblovácka len ja mam pocit ze môj egr je v pi.. Auto ma 315tis a ešte nemení nebol tak neverím ze pôvodný ešte funguje ako ma ak vôbec funguje
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (230)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 6471
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
PríspevokZaslal: 01.06.2020 16:44   
s egr to musis vediet sam kde sa s tym autom jazdilo.u 2,2 tdci motorov egr neodchadzaju a ak aj odisiel tak budes jeden z tych mala komu to odislo.a zasa s tou 2,2 tdci je jazdenie po meste zbytocne velka spotreba.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Ford fórum