Ford Mondeo MK4 2,0 TDCi 103 kw - nepravidelný chod motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

zajicek.l
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 21.11.2007 17:52
Zdieľať na Facebook

Ford Mondeo MK4 2,0 TDCi 103 kw - nepravidelný chod motora

Príspevok od používateľa zajicek.l »

Zdravím všetkých na fóre. Moje mondeo začalo ísť akoby na tri válce, hodnoty korekcie vstrekov sú 1,10 0,96 1,08 a 0,98 pri zhasnutí motora počujem zvuk ako od dvojhmoty. To prredtým nebolo. palivový filter menený, auto má 190000Km. može spôsobovať dvojhmota nepravidelný chod? Ďakujem za odpovede.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V prvom rade tie korekcie tak určite nie sú,pretože kde sú kladné tam musia byť aj záporné,inak by sa nedalo z takých hodnôt nič zistiť.Výslednica je nula.Že hrkoce dvojhmota je pokojne možné aj preto lebo tomu pomáhajú práve zlé korekcie.Väčší je dopad vstrekov na hrmot dvojhmoty,ako vada dvojhmoty na korekcie.Ale od určitej miery sa podporujú.Ale dvojhmota nezačne takmer nikdy z čista a jasna,vždy ten proces prechádza vývojom postupnosti,preto jeden majiteľ nemôže nevedeť,že sa to stále zhoršuje..Vstrekovač vie spadnúť do problému doslova z večera do rána.
zajicek.l
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 21.11.2007 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zajicek.l »

Áno tie korekcie boli dve kladné a dve záporné. Najprv mi začal ísť motor nepravidelne a až potom sa ozvala dvojhmota. V priebehu 1000 Km. Teraz s tým radšej nejazdím. Celé to začalo výmenou pal. filtra. Mám odsávačku, takže to prebehlo bez dlhého štartovania. A nerobí to úplne stále, ale väčšinou sa to trasie ako tri valce.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Množstvo filtrov do ktorých sa používajú vložky majú vo vrchlíku filtra nejakú reguláciu príp aj systém pre ohrav paliva.Neviem teraz či to je prípad tohoto motora.Ale či už je alebo nie,okruh nízkeho tlaku sa všeobecne zanedbáva a pritom polovica problémov ktorá často končí nesmierne drahými výmenami vstrekov,čerpadiel a pod je spôsobená poruchov v nízktlakom okruhu.Navonok sa nízky tlak vie tak šikovne maskovať že sa ukáže až vo vysokom ako dôsledková chyba ibaže väčšinou z tragickými dopadmi na peňaženku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Určite,pre množstvo výstupov platí že je nutné mať jasno v tom a hentom,aby potom niečo platilo.Asi to treba ľudom (alebo mechanikom ?)donekonečna obúchavať že diagnostika vidí dôsledok a vidí ho tam kde ho nájde a kde s ním príde do rozporu.Ibaže hľadať treba príčinu.
Aj tento prípad môže skončiť ťažkým poučením,ak sa prehliadne možný a značne pravdepodobný súvis servisného úkonu z danou vadou a neurobí pár krokov späť aby sa to overilo.
zajicek.l
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 21.11.2007 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zajicek.l »

Dnes išli vstreky na test. Uvidíme výsledok. Budem informovať.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja ti ho poviem dopredu.Čosi dobré a čosi zlé,vždy to je tak a inak som to na SVK nezažil.Že mi ich dajú späť s tým že ok,to si predstaviť neviem.Na žiadosť majiteľa a aj proti mojim protestom boli neraz na "skúšku" pritom auto išlo krásne a hladal sa zdroj klepotu.Dva úplne zlé...taký verdikt pokojne zahlásia naši borci.Po montáži žiadna zmena,čo som na 99,99% vedel a čakal.Ale sú ľudia ktorý nepochopia že vstrek si viem na 99% overiť aj ja.Ale klame sa veselo,pretože si myslia že sú všetci blbý a do veci vidia iba oni
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samozrejme na skúšobnom stave nik nezistí problém ktorý bol z ovládaním vstrekovača ale iba samotnú prácu vstreku.Preto na overovanie ide vstrek kde je jasné že problém je v samotnom vstreku určite. U PD si preveruješ šesť vecí,a to je najjednoduchší systém -
tlak podávacieho čerpadla
správnosť teploty paliva
korekčné dávky
status činnosti vstrekov
BIP
hodnotu synchra
a ešte sleduješ "vývoj" hodnôt od úplne studeného po úplne teplý a reakciu korekcií na zaťaženie a reakciu na vytlačenie spojky.
To je historicky najjednoduchší systém !!! CR je neporovnatelný
zajicek.l
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 21.11.2007 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zajicek.l »

Tak sa mi vstreky včera vrátili. Voľno bežné dávky sú úplne mimo toleranciu. Vraj na volnobeh nedávajú skoro žiadnu naftu. Zaujímavé je, že prepady, štartovacia dávka, pri 1500ot., aj pri 3000ot. sú v pohode v tolerancii. Aj auto sa chovalo v otáčkach a vo výkone úplne normálne. Sú to vstreky siemens, čiže neopraviteľné. Otázka pre mňa je, čo to sposobilo? A čo s nimi? Auto nemá nízkotlaký okruh, takže si myslím, že keď štartovalo dobre, tak bol filter vymenený správne. Ďakujem za vaše postrehy a rady.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Si umelec ako napísať veci že sa ani opravár v tom nevyzná.Mýliš sa,auto má nízkotlaký okruh a ten má dokonca zásadný vplyv na prácu vysokého tlaku kedže naň naväzuje.
zajicek.l
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 21.11.2007 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zajicek.l »

Nechcem sa dohadovať, ale mondeo nemá podávacie čerpadlo v nádrži. Zaujíma ma Tvoj názor na vstreky. Prečo nedávajú dostatok paliva na volnobeh a či je to riešitelné. Alebo jednoznačne výmena.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie som Ford-ový ale CR motor bez podávacieho čerpadla z princípu neexistuje.Vysokotlaké čerpadlo by muselo mať s sebe zabudovanú aj sekciu podávacieho čerpadla,ale byť tam proste musí.Všetky problémy z palivom začínajú od nízkotlakého systému,až po jeho overení je vhodné začať riešiť vysoký tlak,na toto už doplatilo vyprázdnenou peňaženkov značný počet majiteľov.
Čo znamená v niečom konkrétnom že - nedáva dostatok paliva na volnobeh.Čo to je,z čoho pochádza ten poznatok ? Málo nie je chytitelný údaj.Tri vlasy v polievke sú veľa a na hlave málo.
zajicek.l
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 21.11.2007 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zajicek.l »

Mám v rukach ten protokol. volnobežné otáčky majú predpísanú hodnotu 9 +/-3 (cc) a skutočnú 1,2,2,2 Pri iných režimoch to bolo v tolerancii.
zajicek.l
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 21.11.2007 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zajicek.l »

Nikto sa k tomu nevyjadruje. chcel som len vedieť čo sposobilo tie zlé voľnobežné hodnoty. Všetky 4 vstreky naraz. A či sa dá s tým niečo robiť. Skúsil som ich znovu nahodiť a výsledok ten istý.Ďakujem.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

zajicek-tie vstreky sa daju opravit,nehovor ze sa nedaju.Su normalne siemensacke vstreky.Bol by som zvedavy,kde ti otestovali.Lebo ked mi posielame na test,opravu atd,take udaje 1,2,2,2 nikdy nedostanem,vonkoncom ani nepises o akych udajoch sa jedna.A
Ked chces byt si sity ze vstreky su zle,tak treba prechodit medzi sebou vstrekovace,prekodovat podla poradia/zapalovania/ a zase zmerat.Vsetko sa da len treba chciet.
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní