Ford Mondeo MK3 - konstrukcia chladiaceho okruhu
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
Ford Mondeo MK3 - konstrukcia chladiaceho okruhu
Ahoj a dobry den vsetkym.
Chem sa spytat na jeden detaill konstrukcie chladiaceho okruhu na Modeu MK3 (2003) 2.0TDCi 85kw.. Konkretne je to vyustenie hadice z hlavy motora (odvzdusnenie?) za termostat do plastoveho "Y" kde ma voda moznost prudit bud do chladica alebo smerom do dalsieho "Y" kde sa spaja zasa s vodou z chladica na jeho druhom konci a nasledne ide do expanznej nadoby. Kedze je to urobene ako je, tak voda prudi cestou mensieho odporu smerom do chladica a na konci zasa zneho von a nejde spojenim medzi tymito dvomi "Y" priamo do expanznej co znamena, ze aj napriek tomu ze ma toto auto dva termostaty, tak ma fakticky trvalo spojeny maly a velky okruh... Teda aj v takejto zime ako je dnes, mam sice motor studeny, ale chladic teply...
Ostatne auta co mam alebo som mal maju toto vyustenie z hlavy vedene priamo do expanznej. Je nejaky prakticky zmysel takehoto riesenia? Lebo jediny efekt vidim snad v tom, ze po otvoreni termostatu nema motor taky tepelny sok kedze voda v chladici je takto predohriata...
Za pripadne objasnenie dakujem.
Chem sa spytat na jeden detaill konstrukcie chladiaceho okruhu na Modeu MK3 (2003) 2.0TDCi 85kw.. Konkretne je to vyustenie hadice z hlavy motora (odvzdusnenie?) za termostat do plastoveho "Y" kde ma voda moznost prudit bud do chladica alebo smerom do dalsieho "Y" kde sa spaja zasa s vodou z chladica na jeho druhom konci a nasledne ide do expanznej nadoby. Kedze je to urobene ako je, tak voda prudi cestou mensieho odporu smerom do chladica a na konci zasa zneho von a nejde spojenim medzi tymito dvomi "Y" priamo do expanznej co znamena, ze aj napriek tomu ze ma toto auto dva termostaty, tak ma fakticky trvalo spojeny maly a velky okruh... Teda aj v takejto zime ako je dnes, mam sice motor studeny, ale chladic teply...
Ostatne auta co mam alebo som mal maju toto vyustenie z hlavy vedene priamo do expanznej. Je nejaky prakticky zmysel takehoto riesenia? Lebo jediny efekt vidim snad v tom, ze po otvoreni termostatu nema motor taky tepelny sok kedze voda v chladici je takto predohriata...
Za pripadne objasnenie dakujem.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1898
- Dátum registrácie: 10.01.2013 14:16
- Bydlisko: Trnava Zdieľať na Facebook
mam ten isty vehikel akurat 96kw, a zohrieva sa aj kuri v pohode, ALE termostat som menil uz 2 krat - v oboch pripadoch robil neplechu ten maly (zvyknu ho oznacovat ako olejovy). menil som ho pred dvoma rokmi a pomohlo, teraz pre mesiacom to vzdal znova. Vymenil som a zohrieva sa bez problemov. Tym netvrdim ze aj u teba je to ten, mozno mas just ten druhy off. Kazdopadne sa nezdrzuj uvahami o konstrukcii a ako pise Bajo, vymen ktory treba.
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
Oba mam nove. To co popisujem neni vada ale konstrukcny fakt a chcem len pochopit preco to tak je. Ta hadica do chladica sa zohrieva len preto ze za termostatom (od termostatu k chladicu) do nej vteka voda z vyvodi z hlavy. Neska som tento prepoj zrusil, tak sam som zvedavy co to spravi...
PS: bajo ze sa mne konkretne nehreje maju na zodpovednosti zhavice pomocneho ohrevu.. To nikto nikdy nemenil, lebo oficialne sa da kupit len cely blok za cca 160e.
PS: bajo ze sa mne konkretne nehreje maju na zodpovednosti zhavice pomocneho ohrevu.. To nikto nikdy nemenil, lebo oficialne sa da kupit len cely blok za cca 160e.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných